Vraagje over upgrade/nieuwe installatie ivm backup

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
gerree
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 mar 2008, 21:15
Locatie: Scherpenheuvel
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Nu na al een paar keer te proberen lukt het me niet om te upgraden van vista naar seven
Dus dacht ik aan deze manier
Eerst een volledige backup te maken met windows vista backup
dan de schijf cleanen en seven installeren
en dan de backup terugplaatsen

zou dit werken? :)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

'k Denk dat je best manueel al je files opzij zet op een extra harde schijf ofzo en ze nadien ook manueel terug zet. Ik doe het toch altijd zo. Je moet dan wel programma's enzo nadien ook weer manueel installeren, maar das de enige manier om echt zeker te zijn dat je alles zal hebben. 'k Heb eens snel gegoogled en ik denk niet dat de backups van windows vista backup importeerbaar zijn in windows 7. Dingen waar je dan zeker moet aan denken: alles onder mijn documenten, favorieten uit je browsers, eventueel config files die je zelf hebt aangepast onder program files, ... Misschien best ook een lijstje maken van de geïnstalleerde software en daarvan alle setups en CD's alvast bij mekaar zoeken.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik installeer een PC steeds met twee partities... eentje met Windows/Programma's, de andere met data.

Upgraden doe ik trouwens nooit (da's gewoon je ellende mee upgraden wat mij betreft)... je kan met deze methode gewoon format C: doen, en alles opnieuw installeren... je data blijft dan netjes staan.
gerree
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 mar 2008, 21:15
Locatie: Scherpenheuvel
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Sub Zero schreef:'k Denk dat je best manueel al je files opzij zet op een extra harde schijf ofzo en ze nadien ook manueel terug zet. Ik doe het toch altijd zo. Je moet dan wel programma's enzo nadien ook weer manueel installeren, maar das de enige manier om echt zeker te zijn dat je alles zal hebben. 'k Heb eens snel gegoogled en ik denk niet dat de backups van windows vista backup importeerbaar zijn in windows 7. Dingen waar je dan zeker moet aan denken: alles onder mijn documenten, favorieten uit je browsers, eventueel config files die je zelf hebt aangepast onder program files, ... Misschien best ook een lijstje maken van de geïnstalleerde software en daarvan alle setups en CD's alvast bij mekaar zoeken.


bedankt :)
dan zal ik mijn tijd er binnekort maar eens insteken :D
wat handiger is, is een schijf bijkopen daarop installeren en dan zo nakijken :D ( maar geen geld op het moment :p)
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 mar 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Windows heeft een handige functie ingebouwd, nl Windows Easy Transfer (te vinden onder Accessories -> System Tools). Al jouw instellingen, documenten, ... worden proper overgezet en je krijgt een mooi overzichtslijstje van te installeren programma's. In jouw geval zal je wel een extra (externe) schijf nodig hebben (of misschien volstaat een leeg DVD'tje al).
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”