Nu na al een paar keer te proberen lukt het me niet om te upgraden van vista naar seven
Dus dacht ik aan deze manier
Eerst een volledige backup te maken met windows vista backup
dan de schijf cleanen en seven installeren
en dan de backup terugplaatsen
zou dit werken?
Vraagje over upgrade/nieuwe installatie ivm backup
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
'k Denk dat je best manueel al je files opzij zet op een extra harde schijf ofzo en ze nadien ook manueel terug zet. Ik doe het toch altijd zo. Je moet dan wel programma's enzo nadien ook weer manueel installeren, maar das de enige manier om echt zeker te zijn dat je alles zal hebben. 'k Heb eens snel gegoogled en ik denk niet dat de backups van windows vista backup importeerbaar zijn in windows 7. Dingen waar je dan zeker moet aan denken: alles onder mijn documenten, favorieten uit je browsers, eventueel config files die je zelf hebt aangepast onder program files, ... Misschien best ook een lijstje maken van de geïnstalleerde software en daarvan alle setups en CD's alvast bij mekaar zoeken.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik installeer een PC steeds met twee partities... eentje met Windows/Programma's, de andere met data.
Upgraden doe ik trouwens nooit (da's gewoon je ellende mee upgraden wat mij betreft)... je kan met deze methode gewoon format C: doen, en alles opnieuw installeren... je data blijft dan netjes staan.
Upgraden doe ik trouwens nooit (da's gewoon je ellende mee upgraden wat mij betreft)... je kan met deze methode gewoon format C: doen, en alles opnieuw installeren... je data blijft dan netjes staan.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
bedanktSub Zero schreef:'k Denk dat je best manueel al je files opzij zet op een extra harde schijf ofzo en ze nadien ook manueel terug zet. Ik doe het toch altijd zo. Je moet dan wel programma's enzo nadien ook weer manueel installeren, maar das de enige manier om echt zeker te zijn dat je alles zal hebben. 'k Heb eens snel gegoogled en ik denk niet dat de backups van windows vista backup importeerbaar zijn in windows 7. Dingen waar je dan zeker moet aan denken: alles onder mijn documenten, favorieten uit je browsers, eventueel config files die je zelf hebt aangepast onder program files, ... Misschien best ook een lijstje maken van de geïnstalleerde software en daarvan alle setups en CD's alvast bij mekaar zoeken.
dan zal ik mijn tijd er binnekort maar eens insteken
wat handiger is, is een schijf bijkopen daarop installeren en dan zo nakijken ( maar geen geld op het moment )
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
Windows heeft een handige functie ingebouwd, nl Windows Easy Transfer (te vinden onder Accessories -> System Tools). Al jouw instellingen, documenten, ... worden proper overgezet en je krijgt een mooi overzichtslijstje van te installeren programma's. In jouw geval zal je wel een extra (externe) schijf nodig hebben (of misschien volstaat een leeg DVD'tje al).