Extreem traag internet (ADSL)

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
awsmaster
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 maa 2010, 18:13

Hallo,

Ik zit met een vervelend probleem, mijn internet is echt traag, als ik een download heb lopen (aan maar 100kb/s) valt het browsen, online gamen volledig stil...

Vroeger had ik dit probleem niet, sinds 1 Maart is adsl nu geupdate (ik had adsl go => internet favorite)

Nu kan ik inplaats van 30 gb ( 5gb van 'internet multi en security bijgeteld) 95gb downloaden en is de snelhead veranderd van 15mb/s naar 20 mb/s, ik had dit traag internet probleem ervoor al en hoopte dat het na die update weer vlot zou gaan maar niet dus, totaal geen verschil zelfs.

Ik heb 2 tests gedaan:

http://img502.imageshack.us/img502/2788/test1mq.jpg

http://img299.imageshack.us/img299/8049/test2w.jpg

Weet iemand wat het probleem hier is?
alvast bedankt
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 18 keer

De snelheidsverhoging is enkel voelbaar voor gebruikers die aangesloten zijn op het VDSL2 netwerk, niet voor gewone ADSL'ers. Jouw snelheid is inderdaad aan de lage kant, maar dit komt omdat je op een redelijk grote afstand van de centrale zit (ongeveer 5km). Wanneer je op een hoger ADSL-profiel zou geplaatst worden dan zou het internet instabiel worden, wat ook helemaal niet aangenaam is.
De enige optie voor jou is VDSL2, het heeft enkel maar voordelen en is bovendien gratis voor elke Belgacom klant op dit moment! Voorwaarde is wel dat u aansluitbaar bent op het VDSL2 netwerk, en dat kan u nakijken op deze website:
http://www.edpnet.be/BE-CONS/Producten/ ... /VDSL-Home (klikken op 'Is VDSL voor u beschikbaar?' en vervolgens uw telefoonnr ingeven)

Succes!
awsmaster
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 maa 2010, 18:13

bedankt voor het antwoord :)

het is helaas niet beschikbaar voor mijn adres ...
Maar vroeger had ik hier geen last van, zouden er nog redenen kunnen zijn?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

- Welke modem gebruik je ?
- Kan je eens de lijnwaarden uitlezen (attenuation, SNR, synchronisatiesnelheid ...) ?
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
awsmaster
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 maa 2010, 18:13

Ik gebruik sinds een half jaar bbox (de eerste)
waar kan ik die lijnwaarden vinden?

al bedankt voor de hulp
SamBE
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 dec 2009, 12:52

awsmaster schreef:Ik gebruik sinds een half jaar bbox (de eerste)
waar kan ik die lijnwaarden vinden?

al bedankt voor de hulp
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

awsmaster schreef:Ik gebruik sinds een half jaar bbox (de eerste)
waar kan ik die lijnwaarden vinden?
al bedankt voor de hulp
Ergens bij Adsl status dus, Line attenuation en SNR Noise margin
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”