Hallo,
Ik zit met een vervelend probleem, mijn internet is echt traag, als ik een download heb lopen (aan maar 100kb/s) valt het browsen, online gamen volledig stil...
Vroeger had ik dit probleem niet, sinds 1 Maart is adsl nu geupdate (ik had adsl go => internet favorite)
Nu kan ik inplaats van 30 gb ( 5gb van 'internet multi en security bijgeteld) 95gb downloaden en is de snelhead veranderd van 15mb/s naar 20 mb/s, ik had dit traag internet probleem ervoor al en hoopte dat het na die update weer vlot zou gaan maar niet dus, totaal geen verschil zelfs.
Ik heb 2 tests gedaan:
http://img502.imageshack.us/img502/2788/test1mq.jpg
http://img299.imageshack.us/img299/8049/test2w.jpg
Weet iemand wat het probleem hier is?
alvast bedankt
Extreem traag internet (ADSL)
-
- Pro Member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 18 keer
De snelheidsverhoging is enkel voelbaar voor gebruikers die aangesloten zijn op het VDSL2 netwerk, niet voor gewone ADSL'ers. Jouw snelheid is inderdaad aan de lage kant, maar dit komt omdat je op een redelijk grote afstand van de centrale zit (ongeveer 5km). Wanneer je op een hoger ADSL-profiel zou geplaatst worden dan zou het internet instabiel worden, wat ook helemaal niet aangenaam is.
De enige optie voor jou is VDSL2, het heeft enkel maar voordelen en is bovendien gratis voor elke Belgacom klant op dit moment! Voorwaarde is wel dat u aansluitbaar bent op het VDSL2 netwerk, en dat kan u nakijken op deze website:
http://www.edpnet.be/BE-CONS/Producten/ ... /VDSL-Home (klikken op 'Is VDSL voor u beschikbaar?' en vervolgens uw telefoonnr ingeven)
Succes!
De enige optie voor jou is VDSL2, het heeft enkel maar voordelen en is bovendien gratis voor elke Belgacom klant op dit moment! Voorwaarde is wel dat u aansluitbaar bent op het VDSL2 netwerk, en dat kan u nakijken op deze website:
http://www.edpnet.be/BE-CONS/Producten/ ... /VDSL-Home (klikken op 'Is VDSL voor u beschikbaar?' en vervolgens uw telefoonnr ingeven)
Succes!
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
- Welke modem gebruik je ?
- Kan je eens de lijnwaarden uitlezen (attenuation, SNR, synchronisatiesnelheid ...) ?
Philippe.
- Kan je eens de lijnwaarden uitlezen (attenuation, SNR, synchronisatiesnelheid ...) ?
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374awsmaster schreef:Ik gebruik sinds een half jaar bbox (de eerste)
waar kan ik die lijnwaarden vinden?
al bedankt voor de hulp
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Ergens bij Adsl status dus, Line attenuation en SNR Noise marginawsmaster schreef:Ik gebruik sinds een half jaar bbox (de eerste)
waar kan ik die lijnwaarden vinden?
al bedankt voor de hulp
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727