Snelheid 20 MB

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
hobbit
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Scarlet kondigde aan dat zij vanaf 1 mar, 20 mb geven.
Heeft dat al iemand ondervonden?
Hier, zone 050 heb ik nog steeds 11,35 MB
Sparky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 02 jan 2005, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 18 keer

In een ander topic waren er al die het hadden :).
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

mB is het nietzelfde als mb hoor.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Voor die 20 Mbit heb je vaak een nieuwe modem nodig (de BBOX2 ipv de BBOX of andere ADSL(2+)-modem). Is dat het geval?
dendemen2004
Plus Member
Plus Member
Berichten: 167
Lid geworden op: 17 maa 2007, 11:54
Locatie: 3910 / Neerpelt
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Denk het wel want hij haalt nu al 11.35Mbit/s zegt hij, dus neem aan dat het VDSL2 is..
En een paar maten van mij die Scarlet One hebben zitten allemaal op 20Mbit/s!

Edit: Wel even de router een paar minuten uit zetten, dan moet het zeker lukken om de hogere snelheid te halen.
Chrischros
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 feb 2010, 19:34

das allemaal marketingpraatjes. Inde praktijk: ik heb 110 kbps, stel je voor.
----------------------------
ik heb op dit moment de hd van scarlet aan de lijn.
Hij zegt: inderdaad, je hebt gelijk, het klopt wat mijn collega zei, ze hebben u op een verkeerd profiel gezet, een adsl-profiel. Ik zie dat het vandaag wordt behandeld of behandeld is door onze interne diensten. Een klein ogenblikje, ik ga ze nu eens contacteren. En ik luister nu naar een mooi liedje.

hij komt terug en zegt: ja maar uw internet was vroeger ook maar even snel. Nu hebt u ook 2,2 Mbps.

Ik antwoordde : heel kort en cru: ,neenneen, ik downloadde toen twee a drie films op 100 min tijd en 1 film op 40 min en nu kan ik zelf niet meer op yioutube. Er is trouwens een verschil tussen je theoretische cijfertjes en de praktijk.

Toen had hij door dat hij me niet zou kunnen afwimpelen.

Ok, zegt hij, ik zie dat de interne dienst er mee bezig is en dat zou dan hopelijk zo snel mogelijk in orde moeten komen.

Ik zeg hem: wat u zegt zei uw collega me ook 7 dagen geleden;

Hij zegt: ja maar ik zie dat hij het eerst naar de ticketline had gestuurd maar dat was verkeerd en nu is de aanvraag in behandeling bij de juiste dienst. Dus nu zou het hopelijk snel moeten verdwijnen, dat verkeerd profiel (de rem).

Ik bedankte hem en dat was het. Hij kon er geen termijn op plakken. Dus wanneer bel ik terug?
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Blijf eens in u eigen topic?
Hoeveel keer moet ik hetzelfde nog lezen...
MisterGasman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 jan 2008, 23:36

Eerst:
Afbeelding
Nu:
Afbeelding

Niets gedaan, geen router restart ofzo.
Leuke verrassing ^^.
Nu nog de download limiet omhoog.
f***, nu ga ik nog vlugger aan die 100GB zitten :/

ter info: Ik heb scarlet one, VDSL2 (Gent)
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Hier ook:
Download Speed: 18864 kbps (2358 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1835 kbps (229.4 KB/sec transfer rate)
Latency: 48 ms

Ik ga ervan uit dat dit niet tegen de 20Mbps is omdat we maar aan 20Mbps synchen? (Overhead en wat is dat allemaal :-D ) Dan maar wachten tot 1 april :-)
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

en ik maar hopen dat ze hier snel zo'n vdsl kastje bij zetten op het einde van het straat :lol:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Chrischros
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 feb 2010, 19:34

flt schreef:Blijf eens in u eigen topic?
Hoeveel keer moet ik hetzelfde nog lezen...
Mijn post was in deze topic heel relevant!
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Chrischros schreef:
flt schreef:Blijf eens in u eigen topic?
Hoeveel keer moet ik hetzelfde nog lezen...
Mijn post was in deze topic heel relevant!
Ik kijk dit subforum na en ik open alle nieuwe berichten in tabs...
Ik dacht dat ik 7x hetzelfde geopend had, maar het was steeds jouw posts in verschillende topics
39 posts op zoveel dagen... Nu lees ik alles in dit subforum en help ik als ik kan, maar om aan zo'n aantal te komen doe ik een factor 10 langer hoor.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Chrischros
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 feb 2010, 19:34

honda4life schreef:
Chrischros schreef:
flt schreef:Blijf eens in u eigen topic?
Hoeveel keer moet ik hetzelfde nog lezen...
Mijn post was in deze topic heel relevant!
Ik kijk dit subforum na en ik open alle nieuwe berichten in tabs...
Ik dacht dat ik 7x hetzelfde geopend had, maar het was steeds jouw posts in verschillende topics
39 posts op zoveel dagen... Nu lees ik alles in dit subforum en help ik als ik kan, maar om aan zo'n aantal te komen doe ik een factor 10 langer hoor.
Hangt er van af hoe lang je probleem reeds aansleept en hoe gefrutreerd je bent.
Tevens, ik post inderdaad dezelfde antwoorden in verschillende topics maar alleen als ze iets bijdragen, als ze relevant zijn.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Chrischros schreef:
honda4life schreef:
Chrischros schreef: Mijn post was in deze topic heel relevant!
Ik kijk dit subforum na en ik open alle nieuwe berichten in tabs...
Ik dacht dat ik 7x hetzelfde geopend had, maar het was steeds jouw posts in verschillende topics
39 posts op zoveel dagen... Nu lees ik alles in dit subforum en help ik als ik kan, maar om aan zo'n aantal te komen doe ik een factor 10 langer hoor.
Hangt er van af hoe lang je probleem reeds aansleept en hoe gefrutreerd je bent.
Tevens, ik post inderdaad dezelfde antwoorden in verschillende topics maar alleen als ze iets bijdragen, als ze relevant zijn.
Stop daar maar mee, als ik u gezaag wil lezen ga ik wel naar jou topic

Dank
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Als je dat doet op sommige fora, krijg je daar een waarschuwing/ban voor. Onder de noemer van "topic hijacking". Niet meteen wenselijk dus.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Gelieve inderdaad je probleem in zijn eigen topic te houden, Chrischros. Moest iedereen doen wat je deed, dan wordt het forum niet meer te volgen. Wat wel kan is een linkje naar je eigen topic plaatsen als je het echt relevant vindt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Ghost_27
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2010, 16:08
Bedankt: 1 keer

Mijn snelheid is ook aangepast maar haal geen 20Mbps.

Afbeelding

test gisteren en vandaag op verschillende tijdstippen laten lopen en raak nooit boven de 14Mbps. Iemand enige idee waarom de download speed niet helemaal is wat het zou moeten zijn?

Voor de overschakeling haalde ik wel gewoon het maximum van 12Mbps, dus zou ik nu toch ook nog het maximum moeten kunnen halen?
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

misschien laat je lijnwaarde het gewoon niet toe...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
bjorndevos
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 apr 2009, 09:23

Mijn snelheid is ook aangepast maar haal geen 20Mbps.



test gisteren en vandaag op verschillende tijdstippen laten lopen en raak nooit boven de 14Mbps. Iemand enige idee waarom de download speed niet helemaal is wat het zou moeten zijn?

Voor de overschakeling haalde ik wel gewoon het maximum van 12Mbps, dus zou ik nu toch ook nog het maximum moeten kunnen halen?
Gebruik je toevallig geen powerplug of wireless en indien wireless heb je 100% bereik ?
Ik had ook maar max 14 mbps en met rechtstreekse kabel heb ik 18.5 mbps.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Ghost_27 schreef:Mijn snelheid is ook aangepast maar haal geen 20Mbps.

Afbeelding

test gisteren en vandaag op verschillende tijdstippen laten lopen en raak nooit boven de 14Mbps. Iemand enige idee waarom de download speed niet helemaal is wat het zou moeten zijn?

Voor de overschakeling haalde ik wel gewoon het maximum van 12Mbps, dus zou ik nu toch ook nog het maximum moeten kunnen halen?
Waarschijnlijk synchroniseert je Sagem op 16Mbps (weet niet de precieze snelheid, maar 't zal zoiets zijn). Door de overhead en zo, geraak je maar tot 14Mbps. Ik zeg wel "waarschijnlijk" dus ben het ook niet zeker, je zou is moeten kijken http://192.169.1.1/
Chrischros
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 feb 2010, 19:34

Ik kijk dit subforum na en ik open alle nieuwe berichten in tabs...
Ik dacht dat ik 7x hetzelfde geopend had, maar het was steeds jouw posts in verschillende topics
39 posts op zoveel dagen... Nu lees ik alles in dit subforum en help ik als ik kan, maar om aan zo'n aantal te komen doe ik een factor 10 langer hoor.[/quote]
Hangt er van af hoe lang je probleem reeds aansleept en hoe gefrutreerd je bent.
Tevens, ik post inderdaad dezelfde antwoorden in verschillende topics maar alleen als ze iets bijdragen, als ze relevant zijn.[/quote]

Stop daar maar mee, als ik u gezaag wil lezen ga ik wel naar jou topic

Dank[/quote]

En als ik uw mening wens, zal ik ze vragen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Hij heeft gelijk. Zoals ik eerder zei: het heeft geen zin om overal uw ongenoegen te uiten.
Chrischros
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 feb 2010, 19:34

TomG schreef:Als je dat doet op sommige fora, krijg je daar een waarschuwing/ban voor. Onder de noemer van "topic hijacking". Niet meteen wenselijk dus.

topic hijacking is niet wat ik doe. Het is niet omdat je het beestje een naam geeft dat het ook correct is. Mijn antwoorden komen in meerdere topics voor omdat ze meestal (behalve één keer, waarvoor ik me reeds excuseerde) relevant zijn voor de topic. Topic hijacking is :een topic die je niet zelf hebt gestart toeeigenen. Dat heb ik niet gedaan. Toch bedankt voor je input.
Lord Utopia schreef:Hij heeft gelijk. Zoals ik eerder zei: het heeft geen zin om overal uw ongenoegen te uiten.

Ik uit niet overal zomaar willekeurig mijn ongenoegen. Houd in godsnaam eens op met die belachelijke beschuldigingen. Vele topics hebben veel met elkaar gemeen en werden door meerdere mensen gestart. Velen van die topicstarters lezen enkel hun eigen topic dus als mijn antwoord daar relevant is post ik dat daar. Dat is volkomen volgens de regels.
Goztow schreef:Gelieve inderdaad je probleem in zijn eigen topic te houden, Chrischros. Moest iedereen doen wat je deed, dan wordt het forum niet meer te volgen. Wat wel kan is een linkje naar je eigen topic plaatsen als je het echt relevant vindt.
Ik wist niet dat wat ik deed niet correct was. Ik begrijp je opmerking, ze is ook logisch. Maar ik vind niet dat ik topics hijack. ALs een onderwerp mij aanbelangt en ik zie dat de topicstarter één van mijn problemen heeft en raad vraagt , dan is mijn antwoordt toch relevant??, Of moet ik hem zeggen: sorry ik mag je niet antwoorden want ik heb er een eigen topic over en mag ik je dus niks zeggen wat in mijn eigen topic staat???
Ik zit al 13 jaar op fora en dat is de eerste keer dat ik dergelijke denkwijze zie.

Bij deze verlaat ik deze topic want door al dit gezaag is de topic inderdaad zijn spoor kwijt. Mijn excuses aan de topicstarter. Succes met de oplossing van je probleem.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Kerel ffs, leer eens u ****ing posts te editen?!

On topic: Na reset zit ik op 14ipv 20 wss herstelprofiel? (+- 500meter van rop)
Afbeelding
hey69
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 mei 2006, 13:44
Bedankt: 5 keer

die 20mbit is dit enkel voor mensen die ook Digitale TV hebben?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

hey69 schreef:die 20mbit is dit enkel voor mensen die ook Digitale TV hebben?
Dit is voor iedereen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Bedankt aan Lord Utopia om te doen wat correct is: de topic reporten, i.p.v. de poster vijf keer in al dan niet beledigende termen te wijzen op zijn fout en zo de topic verder off topic te trekken.

Ik heb deze topic nu dan ook wat uitgekuist.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

krisken schreef:
hey69 schreef:die 20mbit is dit enkel voor mensen die ook Digitale TV hebben?
Dit is voor iedereen.
Nee, alleen als je een combi pakket hebt (inet + tel of ONE).
funnin
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2004, 17:04

Ik heb scarlet one + belgacom tv en zit nu op een waarde
Afbeelding
bjorndevos
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 apr 2009, 09:23

Amai da's veel is da wel mogelijk met een 20mbit abonnement ?
funnin
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2004, 17:04

Voor dat de technieker van scarlet langs gekomen was had ik een waarde van 19.5mb .Nu zit ik tussen de 23-32 mb overdag s'avond haal ik een 18-19mb.
Chrischros
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 feb 2010, 19:34

Jeetje wat een snelheden. Is dat werkelijk correct?

Ik heb namelijk hetzelfde abbo als u.
Mijn snelheid:

Afbeelding

Vanaf 15u35 zou het bij mij volgens scarlet ook volle snelheid (wat dat ook moge betekenen) moeten zijn.
funnin
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2004, 17:04

Afbeelding

Dit is de snelheid die ik s'avonds heb .
Ghost_27
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2010, 16:08
Bedankt: 1 keer

bjorndevos schreef:
Mijn snelheid is ook aangepast maar haal geen 20Mbps.



test gisteren en vandaag op verschillende tijdstippen laten lopen en raak nooit boven de 14Mbps. Iemand enige idee waarom de download speed niet helemaal is wat het zou moeten zijn?

Voor de overschakeling haalde ik wel gewoon het maximum van 12Mbps, dus zou ik nu toch ook nog het maximum moeten kunnen halen?
Gebruik je toevallig geen powerplug of wireless en indien wireless heb je 100% bereik ?
Ik had ook maar max 14 mbps en met rechtstreekse kabel heb ik 18.5 mbps.
Had ik nog niet aan gedacht, net even een utp kabel gezocht en verbonden tss laptop en router, direct dit resultaat:

Afbeelding

Downloadsnelheid nu dus wel waar ie zou moeten zijn ipv max 14Mbps met draadloos.
M'n draadloos netwerk is nochtans op 100% bereik, ik zit misschien 3 meter van de modem vandaan... die Sagem kan dus niet meer aan dan 14Mbps... Moet die draadloze verbinding theoretisch geen 50Mbps zijn? Dat je dan maar vb 35Mbps zou kunnen halen zou ik nog snappen, maar een max van 14Mbps is toch wel heel zwak?
hey69
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 mei 2006, 13:44
Bedankt: 5 keer

met de overhead en al zou ik zeggen dat 45% van de teoretische maximum de limiet is .. maar 14mbit is wel laag eigelijk

Nu betreffende 20mbit voor scarlet gebruikers, indien je enkel internet hebt (zoals ik, heb geen tv of telefoon nodig) ben je vast aan een 6mbit? spijtig
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

hey69 schreef:met de overhead en al zou ik zeggen dat 45% van de teoretische maximum de limiet is .. maar 14mbit is wel laag eigelijk

Nu betreffende 20mbit voor scarlet gebruikers, indien je enkel internet hebt (zoals ik, heb geen tv of telefoon nodig) ben je vast aan een 6mbit? spijtig
Welke overhead ? Waar haal je dat lage percentage vandaan ? VDSL2 is ethernet gebaseerd en niet ATM gebaseerd. De fameuze 48 bytes payload versus 53 bytes per ATM frame valt in ieder geval al weg. De overgang naar Ethernet is maar een paar percent overhead. En de backbone is NEON (NEw Optical Network) van Huawei met als kleinste snelheid 1 Gb/s. Daar heb je niet gauw saturatie.
hey69
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 mei 2006, 13:44
Bedankt: 5 keer

ik heb het over WIFI é
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Hebben jullie toevallig een DECT telefoon? Da's zo'n draadloze. Deze mag niet te dicht bij de router staan, want die telefoons werken op dezelfde frequentie als WiFi. Wij hadden dit ook, max. 15Mbps, maar sinds de router er verder is van verwijderd, halen we nu toch wel tegen de 19Mbps.
julius
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 maa 2010, 08:49

[url][URL=http://www.speedtest.net]Afbeelding[/url][/url]
ben hier nieuw en heb sinds 26 feb aan aansluitng en vind dit toch maar traag
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

julius schreef:[URL=http://www.speedtest.net][img]http ... .png[/img][/url]
ben hier nieuw en heb sinds 26 feb aan aansluitng en vind dit toch maar traag
Probeer eens een server dichterbij: Nederland bijvoorbeeld. Of probeer eens op http://speedtest.telenet.be
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”