Limiet omzeilen met Steam

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
ce3c
Starter
Starter

Hallo,

Een vriend vertelde me onlangs dat hij aan volledige snelheid een spel kon downloaden via Steam, ondanks hij zijn limiet had overschreden.
JFYI, Steam is een content delivery network dat instaat voor o.a. het downloaden van Counter-Strike, Half-Life, etc.
Aan het einde van de maand zaten we hier op kot ook over onze limiet, dus ik besloot zijn verhaal maar eens uit te testen.
En ik moet bekennen dat ik er nogal kritisch tegenover stond, maar: het werkt inderdaad!

Ik probeerde het gedrag van Steam na te bootsen door te downloaden van het HTTP via dezelfde poorten als Steam dat deed (54756, 27030), maar tot nu toe geen succes (ik heb wel ervaring met computers, maar netwerken/protocols iets minder).

Via WireShark zag ik entries in de volgende vorm bij het downloaden via Steam:

Code: Selecteer alles

192.168.123.130	87.248.209.139	TCP	54756 > 27030 [PSH, ACK] Seq=1 Ack=1 Win=64965 Len=26
Is er misschien iemand die hier iets meer over weet?
P.S. Het verhaal van iemand die zich net heeft geregistreerd, komt misschien niet zo geloofwaardig over, maar ik wil hier het fijne van weten :)
Laatst gewijzigd door ce3c 05 maa 2010, 03:19, in totaal 1 gewijzigd.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Zeer onrealistisch. Zelfs op het telenet netwerk geld die capping. Ben je zeker dat die vriend niet gewoon "stoer" wil doen?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
ce3c
Starter
Starter

Ik moet toegeven dat het onrealistisch klinkt.
Voor onze limiet werd gereset, heb ik het ook geprobeerd, met succes.
Het lukt me alleen niet om het voor andere downloads ook te laten werken.
j0lle
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

trollin' trollin' trollin'...
pics or it didn't happen ;)
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Het werkt wel degelijk. :)
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

best is mond aan mond reclame !
door op het net te zetten is evengoed of bellen naar telenet en vragen om er iets tegen te doen :?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Ik weet niet of dit bij Telenet inderdaad zou kunnen... wat ik wél weet: indertijd bij Chello/UPC in Brussel (heb daar 10 jaar gewoond) kon je met het programmaatje 'Keep myIP' ervoor zorgen dat je niet op smalband terechtkwam. Het programmaatje zendt om de x aantal seconden of m-seconden een korte ping uit, waardoor bij kablverbindingen de verbinding 'actief' wordt gehouden. En net dit fenomeen zorgde ervoor dat het op-smalband-zetten van de modem niet doorging. Hoe het precies in zijn werk ging weet ik niet, ik vermoed dat door het continu verkeer er geen gaatje werd gevonden om het signaaltje naar de modem te sturen (het cappen gebeurde toen THV de modem)...

Heb zo indertijd op mijn 10 GB - limiet (anno 2000) eens een paar maand aan één stuk tot 200 GB per maand binnengesleurd... En nooit klachten ove rgekregen...

Het programmaatje draait nu ook nog altijd op mijn ADSL-verbinding, maar ik krijg toch regelmatig een nieuw IP nu... Ik woon dan ook al een paar jaar niet meer in BXL...

KRL
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

KRL100 schreef:Het programmaatje draait nu ook nog altijd op mijn ADSL-verbinding, maar ik krijg toch regelmatig een nieuw IP nu...
Een aantal ADSL providers doet dan ook om de 36u een disconnect, ongeacht of jij nu connecties/data hebt of niet.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

KRL100 schreef:Ik weet niet of dit bij Telenet inderdaad zou kunnen... wat ik wél weet: indertijd bij Chello/UPC in Brussel (heb daar 10 jaar gewoond) kon je met het programmaatje 'Keep myIP' ervoor zorgen dat je niet op smalband terechtkwam. Het programmaatje zendt om de x aantal seconden of m-seconden een korte ping uit, waardoor bij kablverbindingen de verbinding 'actief' wordt gehouden. En net dit fenomeen zorgde ervoor dat het op-smalband-zetten van de modem niet doorging. Hoe het precies in zijn werk ging weet ik niet, ik vermoed dat door het continu verkeer er geen gaatje werd gevonden om het signaaltje naar de modem te sturen (het cappen gebeurde toen THV de modem)...

Heb zo indertijd op mijn 10 GB - limiet (anno 2000) eens een paar maand aan één stuk tot 200 GB per maand binnengesleurd... En nooit klachten ove rgekregen...

Het programmaatje draait nu ook nog altijd op mijn ADSL-verbinding, maar ik krijg toch regelmatig een nieuw IP nu... Ik woon dan ook al een paar jaar niet meer in BXL...

KRL
Ik dacht dat vroeger smalband werd toegepast op modem-niveau. Dat is al sinds een hele tijd niet meer het geval.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ce3c schreef:JFYI, Steam is een content delivery network dat instaat voor o.a. het downloaden van Counter-Strike, Half-Life, etc.
Gewoon een wilde gok... Had Telenet vroeger ook geen systeem waarbij je games kon kopen... misschien heeft men toen een aantal uitzonderingen gedefinieerd die nu ook werken voor Steam ?
ce3c
Starter
Starter

Ik denk momenteel aan één van de volgende opties:
- Telenet heeft excepties ingebouwd voor bepaalde IPs (waaronder die van Steam), zoals r2504 voorstelde
- Telenet past de limiet enkel toe op gekende protocols (HTTP/FTP/SSH/MSN etc etc), terwijl Steam een eigen protocol heeft(?).
foxhound
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 19 keer

Het lijkt me heel waarschijnlijk dat het hier om optie 2, protocol based gaat.
Afbeelding
fastman
Member
Member

HTTP is toepassingslaag, dan zou telenet al moeten packet inspectie moeten doen etc.
En dan nog, rapidshare is ook een stream over HTTP

Veronderstelling:
Steam zal ook wel HTTPS gebruiken vermoedelijk. Wat dus wil zeggen dat Telenet helemaal niet kan weten wat er precies inhoudelijk in staat.
Er zijn zat download services (rapidshare ook denk ik) die de downloads tunnelen via HTTPS. Dus zo zot zijn ze bij Telenet waarschijnlijk ook niet.

Ze zullen waarschijnlijk gewoon alles van/naar de IP's van Steam gewoon doorlaten, omdat ze weten dat Steam een van de redenen is dat ze de limieten afschaffen en dat zonder meer legitiem verkeer is. Ik zie hen dit ook wel te doen voor de video-on-demand diensten enz.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

foxhound schreef:Het lijkt me heel waarschijnlijk dat het hier om optie 2, protocol based gaat.
waarschijnlijk niet want P2P traffiek gebruikt praktisch random poortjes :-)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”