Een vriend vertelde me onlangs dat hij aan volledige snelheid een spel kon downloaden via Steam, ondanks hij zijn limiet had overschreden.
JFYI, Steam is een content delivery network dat instaat voor o.a. het downloaden van Counter-Strike, Half-Life, etc.
Aan het einde van de maand zaten we hier op kot ook over onze limiet, dus ik besloot zijn verhaal maar eens uit te testen.
En ik moet bekennen dat ik er nogal kritisch tegenover stond, maar: het werkt inderdaad!
Ik probeerde het gedrag van Steam na te bootsen door te downloaden van het HTTP via dezelfde poorten als Steam dat deed (54756, 27030), maar tot nu toe geen succes (ik heb wel ervaring met computers, maar netwerken/protocols iets minder).
Via WireShark zag ik entries in de volgende vorm bij het downloaden via Steam:
Code: Selecteer alles
192.168.123.130 87.248.209.139 TCP 54756 > 27030 [PSH, ACK] Seq=1 Ack=1 Win=64965 Len=26
P.S. Het verhaal van iemand die zich net heeft geregistreerd, komt misschien niet zo geloofwaardig over, maar ik wil hier het fijne van weten