Telenet Digicorder: Modem nog nodig?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Gebruikersavatar
camarilo
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2010, 16:02
Locatie: 't Stad
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Ik heb een GroovyShake (ExpressNet XL + Digital tv/Digicorder) maar heb het Internet gedeelte afgezegd (stap over naar een Internet Generation/Belgacom). Ik behoud dus wel Telenet Digital TV. Nu is mijn vraag, heb ik die modem nog nodig, want if not, vraag ik mijn waarborg terug.

Dank en Happy VD :-o
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Modem is noodzakelijk voor het interactieve gedeelte van je digital tv (de zogenaamde "rode knop").
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

over de "waarborg" moet je maar ens zoeken hier , is al veel over verteld (veel dromen neergeslaan)

en iDTV heeft ook zijn eigen modem nog steeds nodig
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
camarilo
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2010, 16:02
Locatie: 't Stad
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Die Rode Knop heb ik nooit ingedrukt, dus daar verlies ik niet veel mee. Is zeker geen 50,00 Euro waard.

a3ke, begrijp ik het goed dat wel of niet terugbetaling van de modem op puur willekeur berust? Dank voor de hint, kga de ervaring van anderen er even op na lezen.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

camarilo schreef:Die Rode Knop heb ik nooit ingedrukt, dus daar verlies ik niet veel mee. Is zeker geen 50,00 Euro waard.

a3ke, begrijp ik het goed dat wel of niet terugbetaling van de modem op puur willekeur berust? Dank voor de hint, kga de ervaring van anderen er even op na lezen.
De EPG hoort hier trouwens ook bij ( langer als 2 weken heb je de modem nodig), alsook het huren van films ed.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ditCh schreef:( langer als 2 weken heb je de modem nodig)
Langer als twee DAGEN zal je bedoelen (al dacht ik dat het tegenwoordig 5 dagen EPG was dat standaard aanwezig was).

De EPG gaat trouwens maar maximaal 2 weken.
Gebruikersavatar
camarilo
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2010, 16:02
Locatie: 't Stad
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Kan Telenet mij "verplichten" de modem te behouden voor zolang ik mijn digitaal abonnement bij hun heb?? Zo van, "je hebt die modem nodig anders kunnen we U geen functioneel digitaal platform aanbieden". Ik hoef de interactie niet; ontvangst van kanalen volstaat :!:
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
Locatie: Niverance
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Zolang u digitale TV bij Telenet neemt, gaan zij die waarborg nooit terugbetalen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

camarilo schreef:Kan Telenet mij "verplichten" de modem te behouden voor zolang ik mijn digitaal abonnement bij hun heb?? Zo van, "je hebt die modem nodig anders kunnen we U geen functioneel digitaal platform aanbieden".
Vandaag de dag is er niet meteen een grote noodzaak (zelfs niet nav de EPG) om de modem actief te hebben, maar dat neemt niet weg dat TN morgen een controle zou kunnen activeren die kijkt naar een actieve modem, of anders je beeld op zwart zet.

Stop dus gerust de modem weg, koppel hem eventueel af... maar in princiepe hoort hij bij je installatie.
Gebruikersavatar
camarilo
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2010, 16:02
Locatie: 't Stad
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Heb de modem gisteren afgekoppeld, alsook de Switch en heb nog steeds Digital Tv van Telenet and het beeld lijkt me scherper, mischien door dat die Switch er niet meer tussenzit?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

camarilo schreef:Heb de modem gisteren afgekoppeld, alsook de Switch en heb nog steeds Digital Tv van Telenet and het beeld lijkt me scherper, mischien door dat die Switch er niet meer tussenzit?
Die switch doet niks aan jouw digitale signaal hoor :) Op je switch zit enkel het interactieve deel, het digitale signaal gaat over de coax.
Gebruikersavatar
camarilo
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2010, 16:02
Locatie: 't Stad
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Maar ik had ook TN internet langsom die kabel, kan het dan écht niet zijn nu de modem is afgekoppeld dat ik een sterker digitaal signaal heb. Het beeld is écht beter. Ik zie het vooral aan de ondertiteling. :-)
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Ben je zeker dat je naar digitale en niet analoge beelden aan het kijken bent? :-) Bij digitaal is het normaal alles, niets of een veelkleurige blokkendoos. Je signaal wordt niet "scherper" omdat er minder vervuiling op de lijn zit. De 1 blijft een 1 en de 0 blijft een 0. Enkel als de vervuiling zo groot is dat er geen onderscheid meer tussen 0 en 1 is krijg je zichtbare problemen, maar dan verlies je het volledige signaal.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”