HomeConnect VDSL / Digital TV

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

Het is een tijdje geleden, dat ik Userbase nog bezocht heb. Ben momenteel volop bezig met mijn zoektocht naar goede surround speakers (Kef KHT3005 SE of B&W M-1) en dito versterker (Denon AVR-3310 of Marzantz SR-6004).
Ondertussen is Dommel met een vernieuwd gamma aan producten en prijzen uitgekomen (zie website)

Ik heb zelf HomeConnect. Deze formule is perfect. Het enige wat ik erbij miste, is sneller downloaden.
Had stilletjes gehoopt op een Homeconnect VDSL2. Maar die is er dus niet gekomen :-(

Integendeel, de nieuwe formule "NetLine" is er zelfs op achteruit gegaan.
Ipv Onbeperkt dowloaden, krijg je nu maar 100 Gb meer. En dat is niet veel, voor die prijs.

Ik denk dat ik voor de meeste Hommeconnecters spreek, als ik zeg, dat onderstaande specificaties, een Dommel droomaanbod zouden zijn:

Dommel HomeConnect Utopia :wink: met:
- Internet (onbeperkt downloaden + upload)
- VOIP Telefonie (onbeperkt naar vaste lijn, gsm goedkoop)
- Digital TV (optioneel erbij te nemen, voor een meerprijs van 10 euro)
- Nieuwgroepen + website + email inclusief
- Dit alles op een VDSL2 modem (met snelheden tot 20, later 30 mps of meer)
- Aan een prijs van +- 55 euro (zonder de Digital TV)

Dat zou mooi zijn, niet waar ? :-D

Misschien kan hier wel een soort poll (met een aantal keuze opties) van gemaakt worden.
Weten we meteen, wie wat bij Dommel zoal begeert ?

Persoonlijk vind ik het jammer, dat Dommel niet verder op die Belgacom/Telenet markt inboort. Misschien hebben ze dit geprobeerd, maar krijgen ze hiervoor geen licenties (van Belgacom) los om Digital TV en/of VOIP via VDSL te verdelen. Ofwel lag de vraagprijs van Belgacom te hoog ? Iemand die hier meer over weet ?

Ik hoop alsnog dat Dommel later dit jaar, met meer innovatievere producten op de markt kan komen.
Fingers crossed...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Gent32m schreef: Dommel HomeConnect Utopia :wink:
Schitterend, moeten ze wel de nieuwe CD van Within Temptation kopen :banana:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Deep4Space
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jul 2008, 15:37
Locatie: Zwitzerland
Bedankt: 3 keer

Inderdaad Gent32m,

Ikzelf heb momenteel ook Homeconnect en was al volop aan het hopen om een Homeconnect VDSL2 formule.
Alhoewel ik nog enkele weken geleden iemand van naar de helpdesk gebeld had en ze me lieten verstaan dat er een nieuw pakket met vdsl2 en telefonie zou aankomen, is dit er spijtig genoeg niet gekomen.

Ik hoop alsnog dat ze dit zullen overwegen. Edpnet kan deze combinatie leveren dus ik veronderstel dat dommel dit ook wel zou kunnen.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hi Deep4Space,

Dommel maakt met zijn nieuwe abonnementen, alvast wat beroering los (bij sommigen).
- Inzake veranderde formules
- Inzake omschakeling/activatie kosten

Nochtans is dit vrij normaal. En elke geste (bv een verminderde activatie kost) is mooi meegenomen.
Maar komt die er niet, is dat zo. En beslis je zelf of je van formule wilt veranderen of niet.

De laatste keer (paar maanden geleden) dat ik belde, had ik ook het gevoel dat ze aan een VDSL abonnement (voor HomeConnect) aan het sleutelen waren. Maar of en wanneer dit eraan zal komen, weet ik niet. Misschien ergens in juli ? Als die drukte met die nieuwe abonnementen wat is overgewaaid...

Moest HomeConnect VDSL er niet komen, kan ik nog altijd naar hun Speedconnect overschakelen. Daar zijn de voorwaarden heel interessant geworden. Al weet ik wel niet zo goed, of de snelheid van je VDSL een constante is. Bij ADSL durft dit soms wat fluctueren (afhankelijk van de drukte). Misschien is VDSL daar minder hevig aan ? En surf je altijd aan je 18 Mpbs. Zou wel mooi zijn... :-D

De prijs voor die Speedconnect + Vaste lijn bij Belgacom, komt ongeveer op hetzelfde neer als de Homeconnect. Alleen heb ik dan wel geen telefonie meer. "gratis" opgebeld worden gaat wel (via Discovery). Maar zelf veel bellen daarop is minder aangewezen. Al bellen we niet zoveel hier thuis. Dus het zal waarschijnlijk maar een 5 euro in de maand ofzo meer kosten.

De download bij Speedconnect is iets minder. 500 Gb (ipv onbeperkt). Echter vind ik 500 gb volume, ook al zo goed als een "unlimited" aanvoelen. Je moet echt wel al zot doen, als je dat in één maand erdoor wilt krijgen. Toch zeker aan 6 Mpbs (wat ik nu heb). Aan 18 Mpbs, surft alles natuurlijk veel sneller...

Enfin, we zien wel binnen een paar maanden zeker..
Wat er allemaal nog volgt of niet volgt...

Ik laat alvast een kaarsje branden :wink:
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Je vergeet even je startupkosten, gent: modem + activatie. Tegen dat je die terug verdient hebt, ben je al een paar jaar verder.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Goztow schreef:Je vergeet even je startupkosten, gent: modem + activatie. Tegen dat je die terug verdient hebt, ben je al een paar jaar verder.
Klopt Goztow, maar daarvoor krijg ik wel 18 Mpbs (ipv 6 Mpbs) in de plaats. Wat een stuk de meerprijs (voor me) rechtvaardigt.

Echter, zolang mijn HomeConnect modem werkt, schakel ik niet over.
Eens die stuk gaat, heb ik zowiezo een andere modem nodig (garantie termijn is verstreken).
Dan hoef ik enkel (eenmalig) nog een activatie te betalen.

Ik verlies dan wel het pack Telefonie + Internet (wat ik liever op een VDSL2 modem zou houden).
Maar dit zal van Dommel afhangen...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Wat je zegt klopt uiteraard indien je jezelf tot Dommel beperkt. Bij de concurrentie kan je echter gelijkaardige snelheden behalen aan gelijkaardige prijzen maar krijg je de activatie ofwel gratis, ofwel aan een veel lagere prijs en geven ze er de modem nog gratis bovenop (of je kan hem zelf 2e hands aankopen). Hun aboprijs of volume kan dan misschien wat hoger / lager liggen maar dat speelt dan pas op heel lange termijn.

Nu, het is aan eenieder om zelf zijn ogen open te zetten. Gisteren vroeg een vriend me wie ik hem zou kunnen aanbevelen als nieuwe ISP omdat hij nu te veel betaalt naar zijn goesting en bovendien is enkel adsl1 beschikbaar voor hem. Ik heb hem dan maar naar Telenet geleid... Eén ding is zeker: doorzichtig is de markt zeker niet.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Gent32m, idd hommeconnect nog een 2-3 maanden houen en er is dan de upgrade van de speedconnect abbo's (speedconnect 20/1.5)
Plus is dan wat minder interresant (20/2) voor 10€ meer (500 gig vs unlimited, 1.5 Mb vs 2 Mb up tja..maakt weinig verschil)

Die aankoopprijs van die sagems steekt me ook wat, wat als die na 1.5 jaar volledig de geest geeft, terug 136 € dokken....en die activatiekost mocht ook wat lager, bij Edpnet bedraagt die maar 50 € bv.. enfin
Jippe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:20

Ik denk niet dat er in de nabije toekomst een soortgelijk product als HomeConnect via VDSL komt, waarom zouden ze anders Netline gelanceerd hebben? Als je dat neemt ben je voor één jaar vast aan dit abonnement, en als je enkel kan blijven verder surfen aan slechts 6Mbps kan ik me wel voorstellen moest Dommel in die jaar afkomen met een Netspeedline, dus VDSL2, hoe die abonnees gaan reageren.
De vraag is echter 'waarom' Dommel geen telefonie + internet via VDSL kan aanbieden? Terwijl Scarlet en ook EDPnet dit kunnen aanbieden.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Realisme:

Belgacom TV + Dommel: zal niet gebeuren, modems zijn bij dommel een koop product en zonder modem geen Belgacom TV.

Dommel VDSL2 + voip: als er een ATA uitkomt die remote te beheren valt, geen rekening moet houden met portforwarding en waar de voip gegevens niet uitgehaald kunnen worden. Dommel heeft de voip gegevens nog nooit aan de consument gegeven. Niet bij digitel, homeconnect of cityline/netline.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

gr4vity schreef:Dommel VDSL2 + voip: als er een ATA uitkomt die remote te beheren valt, geen rekening moet houden met portforwarding en waar de voip gegevens niet uitgehaald kunnen worden. Dommel heeft de voip gegevens nog nooit aan de consument gegeven. Niet bij digitel, homeconnect of cityline/netline.
Dus is het dus wachten op zo een VDSL modem (waarbij Dommel de VOIP gegevens op afstand & vergrendeld beheert)

1) Bestaan zulke VDSL modems al ?
2) Hoe werkt EDPNet met zijn Internet + VOIP abbo ? (geven zij die VOIP gegevens wel vrij ?)
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Tom735
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 feb 2008, 12:16

gr4vity schreef:Realisme:

Dommel VDSL2 + voip: als er een ATA uitkomt die remote te beheren valt, geen rekening moet houden met portforwarding en waar de voip gegevens niet uitgehaald kunnen worden. Dommel heeft de voip gegevens nog nooit aan de consument gegeven. Niet bij digitel, homeconnect of cityline/netline.
Misschien wacht Dommel tot volgende fritzbox wordt gelanceerd:
http://www.avm.de/en/press/announcement ... _03_2.php3

Laat ons hopen ;-)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Tom735 schreef:
gr4vity schreef:Realisme:

Dommel VDSL2 + voip: als er een ATA uitkomt die remote te beheren valt, geen rekening moet houden met portforwarding en waar de voip gegevens niet uitgehaald kunnen worden. Dommel heeft de voip gegevens nog nooit aan de consument gegeven. Niet bij digitel, homeconnect of cityline/netline.
Misschien wacht Dommel tot volgende fritzbox wordt gelanceerd:
http://www.avm.de/en/press/announcement ... _03_2.php3

Laat ons hopen ;-)
Maar die fritzbox is niet toegelaten op het Belgacom VDSL2-netwerk.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Het is zoals ik zeg. Geen van beide is een realistische denkpiste. Of er nu modems op de markt komen of niet. De sagem ondersteund trouwens nu al VOIP.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Effe korte update...

Het aanbod dat Dommel (met NetLine) nu doet, is eigenlijk even goed als het oude HomeConnect abbo.
Immers voor 10 euro meer (met de boostpack) kun je een UNLIMITED verkrijgen.

Wat op dezelfde prijs neerkomt, als het met het oude HomeConnect abbo.
Prima in orde dus.

Ik had hier over gelezen (stond ergens in de kleine lettertjes :wink:)
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Tom735
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 feb 2008, 12:16

Gent32m schreef:Effe korte update...

Het aanbod dat Dommel (met NetLine) nu doet, is eigenlijk even goed als het oude HomeConnect abbo.
Immers voor 10 euro meer (met de boostpack) kun je een UNLIMITED verkrijgen.

Wat op dezelfde prijs neerkomt, als het met het oude HomeConnect abbo.
Prima in orde dus.

Ik had hier over gelezen (stond ergens in de kleine lettertjes :wink:)
Dat wisten we inderdaad. Maar dit topic gaat over homeconnect via VDSL en eventueel Digitale TV daarbij
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Tom735 schreef:Dat wisten we inderdaad. Maar dit topic gaat over homeconnect via VDSL en eventueel Digitale TV daarbij
Correct. Maar wou dit toch nog even melden.

Wat VDSL + Telefonie betreft. Hopelijk komt Dommel hiermee alsnog op de markt.
Echter als we Gr4vity mogen geloven, is dit geen "realisme".

En Digitale TV bij Dommel is nog meer een utopie (denk ik)
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”