hallo
Ik heb eind januari bij dommel het cityconnect plus internet abonnement genomen.
-adsl2+ cityconnect plus
-adsl(2+)/vdsl2 without fixed line (raw copper)
-dlink dsl-2640b wlan adsl/adsl2+ router
Ik heb me al suf zitten zoeken op dit forum maar vond geen duidelijk antwoord
1- heb ik een discovery lijn nodig bij BGC of andere telefonie? (ik dacht dat dit met die met raw copper niet nodig was?)
2-hoe sluit ik de router aan en wat doe ik met al de gegevens die me zijn toegestuurd?
ik heb al geprobeerd de router aan te sluiten op de telefoonlijn met behulp van een splitter maar geen resultaat.
Ik weet niet meer goed wat te doen en hoop dat er hier een antwoord te vinden
Alvast bedankt
city connect plus
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Raw copper = geen nood aan discovery lijn.
Aangezien het raw copper is, heb je geen splitter nodig. Gewoon router direct aansluiten op telefoonstopcontact. Dan computer aansluiten op modem en naar 192.168.1.1 gaan (tenzij het standaard adres van die router anders is :-S). Daar kan je dan de gegevens ingeven die je toegestuurd zijn.
Aangezien het raw copper is, heb je geen splitter nodig. Gewoon router direct aansluiten op telefoonstopcontact. Dan computer aansluiten op modem en naar 192.168.1.1 gaan (tenzij het standaard adres van die router anders is :-S). Daar kan je dan de gegevens ingeven die je toegestuurd zijn.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
dat kan op 2 manieren afhankelijk van de contactdoos.
1) telefoonkabel rechtstreeks van de contactdoos naar de modem
2) telefoonkabbel met 5 polige stekker van de contactdoos naar de modem
1) telefoonkabel rechtstreeks van de contactdoos naar de modem
2) telefoonkabbel met 5 polige stekker van de contactdoos naar de modem
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
dus als ik je goed begrijp is dit een gewone telefoon contact die rechtstreeks met je router moet verbonden worden zoals een telefoon?
Btw als ik op men dommel pagina kijk staat alles al actief dus zou dit bij het aansluiten en instellen van de router allemaal moeten weken?
Btw als ik op men dommel pagina kijk staat alles al actief dus zou dit bij het aansluiten en instellen van de router allemaal moeten weken?
Inderdaad de modem gewoon aanschakelen aan de telefoonlijn, zoals je een telefoon zou aansluiten.
En als je dan de instellingen goed gedaan hebt in je modem (logingegevens,enz....) dan zou je direct contact moeten hebben met het internet.
Bekijk ook eens de lampjes op je modem of het adsl lampje brand, dan weet je ook of die goed is aangesloten.
En als je dan de instellingen goed gedaan hebt in je modem (logingegevens,enz....) dan zou je direct contact moeten hebben met het internet.
Bekijk ook eens de lampjes op je modem of het adsl lampje brand, dan weet je ook of die goed is aangesloten.