city connect plus

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Zembla
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2010, 12:06

hallo

Ik heb eind januari bij dommel het cityconnect plus internet abonnement genomen.
-adsl2+ cityconnect plus
-adsl(2+)/vdsl2 without fixed line (raw copper)
-dlink dsl-2640b wlan adsl/adsl2+ router

Ik heb me al suf zitten zoeken op dit forum maar vond geen duidelijk antwoord

1- heb ik een discovery lijn nodig bij BGC of andere telefonie? (ik dacht dat dit met die met raw copper niet nodig was?)
2-hoe sluit ik de router aan en wat doe ik met al de gegevens die me zijn toegestuurd?

ik heb al geprobeerd de router aan te sluiten op de telefoonlijn met behulp van een splitter maar geen resultaat.
Ik weet niet meer goed wat te doen en hoop dat er hier een antwoord te vinden

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Raw copper = geen nood aan discovery lijn.

Aangezien het raw copper is, heb je geen splitter nodig. Gewoon router direct aansluiten op telefoonstopcontact. Dan computer aansluiten op modem en naar 192.168.1.1 gaan (tenzij het standaard adres van die router anders is :-S). Daar kan je dan de gegevens ingeven die je toegestuurd zijn.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Zembla
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2010, 12:06

Bedankt Goztow voor de snelle reactie maar hoe sluit ik de router dan direct aan op het telefooncontact?
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

dat kan op 2 manieren afhankelijk van de contactdoos.

1) telefoonkabel rechtstreeks van de contactdoos naar de modem
2) telefoonkabbel met 5 polige stekker van de contactdoos naar de modem
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Zembla
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2010, 12:06

dus als ik je goed begrijp is dit een gewone telefoon contact die rechtstreeks met je router moet verbonden worden zoals een telefoon?
Btw als ik op men dommel pagina kijk staat alles al actief dus zou dit bij het aansluiten en instellen van de router allemaal moeten weken?
Xantos
Member
Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 01 mei 2009, 23:03

Inderdaad de modem gewoon aanschakelen aan de telefoonlijn, zoals je een telefoon zou aansluiten.

En als je dan de instellingen goed gedaan hebt in je modem (logingegevens,enz....) dan zou je direct contact moeten hebben met het internet.

Bekijk ook eens de lampjes op je modem of het adsl lampje brand, dan weet je ook of die goed is aangesloten.
Zembla
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2010, 12:06

bedankt voor de snelle reactie"s en de hulp zal dit deze avond proberen en laat iets weten hoe het uitdraait
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”