Twitter populair: 50 miljoen tweets per dag

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Twitter verwerkt elke dag 50 miljoen berichtjes. Dat meldt de sociale netwerksite op zijn blog. Over de jaren is het sociale netwerk sterk geëvolueerd en deze trend zal zich meer dan waarschijnlijk enkel doorzetten.

In 2007 verstuurden de Twitteraars (gebruikers van Twitter) een magere 5000 tweets (berichtjes) per dag. Tegen 2008 waren er dat 300.000 en tegen 2009 al 2,5 miljoen. Eind vorig jaar groeide het aantal tweets tot 35 miljoen per dag, wat een groei is van 1.400%. Vandaag de dag worden er daags 50 miljoen tweets verwerkt (oftewel 600 tweets per seconde), en de spamtweets zijn niet meegerekend in dat getal.

UB Frontpage
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ik snap niet wat mensen er plezant aan vinden, ...

ik zet een stap "tokkel tokkel sms", ik zet nog een stap, ...... ik zit op de wc ..... blub ******* ...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Da's inderdaad de perceptie voor mensen die twitter niet kennen, maar kijk eens naar dit:

http://www.nieuws.be/nieuws/Belgisch_ko ... ea004.aspx

twittersearch
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 34 keer

IK vind het fenomeen Twitter toch nog steeds wat overroepen. Ik heb slechts 1 of 2 mensen in mijn contactlijst die actief twitteren, terwijl dit bij Facebook bijna al mijn vrienden zijn. Het heeft bij de gewone man niet echt veel meerwaarde ten opzichte van Facebook. Daarnaast is het veel moeilijker om foto's en dergelijke toe te voegen.
...
Ik kan het fout voorhebben, maar Twitter zal volgens mij nog een terugval kennen.
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

ToMiKoN schreef: Ik kan het fout voorhebben, maar Twitter zal volgens mij nog een terugval kennen.
Mag je bijna zeker van zijn.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

ToMiKoN schreef:IK vind het fenomeen Twitter toch nog steeds wat overroepen. Ik heb slechts 1 of 2 mensen in mijn contactlijst die actief twitteren, terwijl dit bij Facebook bijna al mijn vrienden zijn. Het heeft bij de gewone man niet echt veel meerwaarde ten opzichte van Facebook. Daarnaast is het veel moeilijker om foto's en dergelijke toe te voegen.
...
Ik kan het fout voorhebben, maar Twitter zal volgens mij nog een terugval kennen.
Toch niet. Twitpic houdt je foto's bij. Meeste twitteraars hebben ook een FlickR-account. Ik moet zelfs zeggen dat ik meer actief ben op Twitter dan op Facebook. Facebook is voor mij bijna overbodig geworden met Twitter.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Bij mij (en meon ook trouwens) is het net omgedraaid. Op twitter ben ik veel actiever dan op facebook.

Twitter is trouwens een bijzonder vreemd fenomeen dat je enkel volledig kan begrijpen als je er actief deel aan neemt. Het is trouwens over het algemeen het snelste nieuws medium (ook in België), bij praktisch elk belangrijk nieuwsfeit kan je beelden (zowel video als foto) vinden op twitter. Het is in wezen een gigantische community die niet stopt bij jou besloten groepje (zoals dat bij facebook wel is). En nog een fantastisch iets, geen farmvile, maffiawars, of happy aquarium op twitter!

De mensen die @userbase nog niet volgen: http://twitter.com/userbase
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
flt
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 3 keer

Twitter vervangt zowat al mijn RSS feeds + de bedrijven die actief zijn erop is ook wel handig. Mobile Vikings, Scarlet, CoolBlue, HTC...

Het is inderdaad niet meer van "ik zit nu op het wc", "ik stap nu op de trein" maar er is een positieve evolutie :)
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Vandaar ook dat hun tagline veranderd is van "What are you doing?" naar "See what people are saying about…"
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

meon schreef:Da's inderdaad de perceptie voor mensen die twitter niet kennen, maar kijk eens naar dit:

Dit is toch buitengewoon degoutant... Alleh, dat vind ik toch.
flt schreef:Twitter vervangt zowat al mijn RSS feeds + de bedrijven die actief zijn erop is ook wel handig. Mobile Vikings, Scarlet, CoolBlue, HTC...
Hoe past dat in het vervangen van RSS feeds? Alleh, ik zie niet goed in hoe je bvb een artikel van Arstechnica gaat vervangen door 140 chars. Tenzij je natuurlijk de link erbij neemt in het bericht naar het volledige artikel, maar dan is het nut er ook weer af...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

meon schreef:Da's inderdaad de perceptie voor mensen die twitter niet kennen, maar kijk eens naar dit:

twittersearch
eerlijk gezegd vind ik een blog of iets dergelijks dan veel toepasselijker, .. twitter daarin tegen is niets nieuws, .. je kan het vergelijjken met een agenda, waar dit vooral nuttig is, is bv in bedrijven waar verschillende mensen onderhoud verrichten aan machines waar men dan kan zien wat er die dag voorgevallen is geweest maar echt voor de doorsnee mens zie ik het nut er niet van in, .. maar op zich is dat niet nieuw dit gebeurd al jaren binnen verschillende bedrijven, .. en omdat precies op het net te zetten, .. nu wat bepaalde politici doen en daarover twitteren, ik zie mijn belastingsgelden liever anders besteed, .. ze hebben het namelijk toch altijd zo druk, als ze dan perse willen het laten en doen willen loggen, .. dat vind ik een beetje frappant, .. als ze het dan toch zo druk hebben.

Stel u voor uw vrouw is aan het bevallen, ow ff wachten schat ff twitteren. in mijn ogen is het de bedoeling dat zoiets in real time gebeurd anders zie ik niet in waarom dit niet in een blog kan, gebeuren.
Laatst gewijzigd door Ofloo 24 feb 2010, 12:17, in totaal 1 gewijzigd.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Slechts een minderheid heeft full-text RSS-feeds en verwijzen je uiteindelijk toch door naar hun site voor die o-zo-belangrijke ads.
RSS en twitter zijn uiteindelijk een soort 'push-news', iets dat jaren geleden ook ooit geprobeerd is maar toen mislukt is.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”