Vdsl2 - Belgacom technieker vereist ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Binnenkort ga ik een vdsl2 abonnement nemen bij BC of Scarlet. BC kan vdsl2 leveren op mijn adres, ik neem aan dat Scarlet dat dan ook kan.
Beiden hebben zoals gewoonlijk ook een internetbesteloptie waarbij je de installatie zelf doet.
Zou in mijn geval een interventie van een BC technieker nodig zijn ?

Dit is de huidige toestand: momenteel enkel adsl op mijn lijn (bij T2/Base). In de nieuwe situatie wil ik enkel vdsl2 internet, nog steeds geen behoefte aan telefoon (ik gebruik voor dat laatste voip). Toen ik het T2 internetabonnement nam (4 mbps) moest er een BGC techieker langskomen om in de centrale iets te wijzigen (ik ging toen van de toestand belgacom discoverylijn (telefoonlijn) / Full adsl internet naar enkel nog ADSL bij T2 dus).
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Het kan best zijn dat er een technieker jou in de kast moet omschakelen, maar dat zal normaal gezien sowieso gebeuren, ook als je zelf de modem installeert. Als je echt zeker wilt zijn kan je gewoon naar de klantendienst bellen. Eventuele internetpromo's kan je via hun ook altijd krijgen maar je moet er specifiek achter vragen, anders krijg je ze niet. Toen ik belde voor een VDSL2 - upgrade hebben ze mij gevraagd of er een technieker nodig was maar ik heb nee geantwoord. Alle werken die ze na het inkoppelpunt doen (modem installeren, instellingen wijzigen, ...) rekenen ze immers aan uurtarief af. Die technieker zal waarschijnlijk toch komen om mij in de kast om te schakelen, maar hij komt bij mij niet binnen :)
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

fredo66 schreef:Zou in mijn geval een interventie van een BC technieker nodig zijn ?
Er is altijd interventie nodig van een technieker. Die moet jouw lijn namelijk omschakelen op VDSL2, en dat is een fysische interventie (in de straatkast). Maar die moet niet noodzakelijk bij jou langs komen. Hoewel in de meeste gevallen ze toch komen aanbellen om te kijken of het werkt ...
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

philippe.deleye schreef:
fredo66 schreef:Zou in mijn geval een interventie van een BC technieker nodig zijn ?
Er is altijd interventie nodig van een technieker. Die moet jouw lijn namelijk omschakelen op VDSL2, en dat is een fysische interventie (in de straatkast). Maar die moet niet noodzakelijk bij jou langs komen. Hoewel in de meeste gevallen ze toch komen aanbellen om te kijken of het werkt ...
Philippe.
Enkel als wij het bevel krijgen om langs te gaan doen wij dat, anders maken wij enkel de aanpassingen in de straatkast.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Bij mij is Scarlet One VDSL2 eergisteren geïnstalleerd. Net als aangegeven in dit topic: VDSL Aansluitingen (waar ook een .pdf link is voor zelf te installeren, en die zit ook bij de decoder), had de technieker aan 30-45 minuten genoeg om het binnenkomende telefoon stopcontact te veranderen, de Sagem modem en HD digibox aan te sluiten & te updaten, en een test van het wireless internet en de telefoon te doen.

Totdat Tele2 de telefoonnummer-overdracht voltooit, kunnen we enkel uitgaand telefoneren. Maar binnen enkele dagen zou dat moeten gebeuren en dan kunnen we ook weer opgebeld worden (ik heb dit nog niet getest dus misschien werkt het al).

Momenteel zit ik op 12/1Mbit snelheden maar de syncs liggen hoger:
VDSL statistics schreef:VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 25.9 dB
Downstream line rate : 20048 kbps
Upstream line rate : 2032 kbps
TX total power : -14.5 dbm
Downstream delay : 7.6 ms
Upstream delay : 3.5 ms
en in
algemene status schreef:VDSL line status SHOWTIME
Downstream line rate 25008 kbps
Upstream line rate 3104 kbps
Downstream Training Margin 25.9 dB
Afbeelding

Voor zover ik weet, levert Scarlet enkel VDSL2 bij hun ScarletOne pakket, maar dat vraag je best eens apart.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”