Binnenkort ga ik een vdsl2 abonnement nemen bij BC of Scarlet. BC kan vdsl2 leveren op mijn adres, ik neem aan dat Scarlet dat dan ook kan.
Beiden hebben zoals gewoonlijk ook een internetbesteloptie waarbij je de installatie zelf doet.
Zou in mijn geval een interventie van een BC technieker nodig zijn ?
Dit is de huidige toestand: momenteel enkel adsl op mijn lijn (bij T2/Base). In de nieuwe situatie wil ik enkel vdsl2 internet, nog steeds geen behoefte aan telefoon (ik gebruik voor dat laatste voip). Toen ik het T2 internetabonnement nam (4 mbps) moest er een BGC techieker langskomen om in de centrale iets te wijzigen (ik ging toen van de toestand belgacom discoverylijn (telefoonlijn) / Full adsl internet naar enkel nog ADSL bij T2 dus).
Vdsl2 - Belgacom technieker vereist ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 842
- Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
- Contacteer:
Het kan best zijn dat er een technieker jou in de kast moet omschakelen, maar dat zal normaal gezien sowieso gebeuren, ook als je zelf de modem installeert. Als je echt zeker wilt zijn kan je gewoon naar de klantendienst bellen. Eventuele internetpromo's kan je via hun ook altijd krijgen maar je moet er specifiek achter vragen, anders krijg je ze niet. Toen ik belde voor een VDSL2 - upgrade hebben ze mij gevraagd of er een technieker nodig was maar ik heb nee geantwoord. Alle werken die ze na het inkoppelpunt doen (modem installeren, instellingen wijzigen, ...) rekenen ze immers aan uurtarief af. Die technieker zal waarschijnlijk toch komen om mij in de kast om te schakelen, maar hij komt bij mij niet binnen
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Er is altijd interventie nodig van een technieker. Die moet jouw lijn namelijk omschakelen op VDSL2, en dat is een fysische interventie (in de straatkast). Maar die moet niet noodzakelijk bij jou langs komen. Hoewel in de meeste gevallen ze toch komen aanbellen om te kijken of het werkt ...fredo66 schreef:Zou in mijn geval een interventie van een BC technieker nodig zijn ?
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Enkel als wij het bevel krijgen om langs te gaan doen wij dat, anders maken wij enkel de aanpassingen in de straatkast.philippe.deleye schreef:Er is altijd interventie nodig van een technieker. Die moet jouw lijn namelijk omschakelen op VDSL2, en dat is een fysische interventie (in de straatkast). Maar die moet niet noodzakelijk bij jou langs komen. Hoewel in de meeste gevallen ze toch komen aanbellen om te kijken of het werkt ...fredo66 schreef:Zou in mijn geval een interventie van een BC technieker nodig zijn ?
Philippe.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Bij mij is Scarlet One VDSL2 eergisteren geïnstalleerd. Net als aangegeven in dit topic: VDSL Aansluitingen (waar ook een .pdf link is voor zelf te installeren, en die zit ook bij de decoder), had de technieker aan 30-45 minuten genoeg om het binnenkomende telefoon stopcontact te veranderen, de Sagem modem en HD digibox aan te sluiten & te updaten, en een test van het wireless internet en de telefoon te doen.
Totdat Tele2 de telefoonnummer-overdracht voltooit, kunnen we enkel uitgaand telefoneren. Maar binnen enkele dagen zou dat moeten gebeuren en dan kunnen we ook weer opgebeld worden (ik heb dit nog niet getest dus misschien werkt het al).
Momenteel zit ik op 12/1Mbit snelheden maar de syncs liggen hoger:
Voor zover ik weet, levert Scarlet enkel VDSL2 bij hun ScarletOne pakket, maar dat vraag je best eens apart.
Totdat Tele2 de telefoonnummer-overdracht voltooit, kunnen we enkel uitgaand telefoneren. Maar binnen enkele dagen zou dat moeten gebeuren en dan kunnen we ook weer opgebeld worden (ik heb dit nog niet getest dus misschien werkt het al).
Momenteel zit ik op 12/1Mbit snelheden maar de syncs liggen hoger:
en inVDSL statistics schreef:VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 25.9 dB
Downstream line rate : 20048 kbps
Upstream line rate : 2032 kbps
TX total power : -14.5 dbm
Downstream delay : 7.6 ms
Upstream delay : 3.5 ms
algemene status schreef:VDSL line status SHOWTIME
Downstream line rate 25008 kbps
Upstream line rate 3104 kbps
Downstream Training Margin 25.9 dB
Voor zover ik weet, levert Scarlet enkel VDSL2 bij hun ScarletOne pakket, maar dat vraag je best eens apart.