36h disconnect onvermijdelijk ? En bij andere ISPs ?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Génicus schreef:ik denk dat de 36h disconnect er is omdat er te weinig IPv4 adressen zijn, en migreren naar IPv6 is niet zo simpel omdat de huidige softwarewereld nog niet echt aangepast is op IPv6

En tis niet dat er zomaar IPv4 adressen bij te maken zijn, dus worden ze elke 36h gereleased om er elders andere te gebruiken (er zijn mensen die niet constant een IP nodig hebben, als ze hun modem uitzetten bv)
Ik vind het een beetje een belachelijk excuus, .. als je constant online bent heeft het geen zin om 36h disconnect te veroorzaken, je wint er althans geen IP mee, want enkele seconden later heb je een ander IP. Dit is gewoon om te voorkomen dat je het zou kunnen gebruiken als statisch IP en volgens mij ook niks anders, Volgens mij is het helemaal niet nodig om te disconnecten, ..

Als je de software wereld vooruit wil krijgen, .. zal je het gewoon moeten doen dat is de enige manier, anders blijven ze prutsen met IPv4 de programmeur van vandaag zegt och zeg waarom IPv6 we zullen dat wel veranderen als het zo ver is, trouwens het is meer code dat support vereist en dit kost tijd en dus geld, meer code meer mogelijkheid op bugs.
billeman
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

krisken schreef:
philippe.deleye schreef:
Lord Utopia schreef:Ook in nl worden volumes bijgehouden.
Op welke manier? Op basis van de telefoonlijn ?
In ieder geval niet op user niveau, gezien alle modems inloggen met bg dezelfde username en paswoord ?
Zit er op vdsl ook een 36u disconnect? En zo ja : hoe kan je de sagem modem laten resetten om x uur?
Inderdaad, ook een disconnect om de 36 uur. Een script schrijven om dat ding via web-interface te resetten zal wel mogelijk zijn, maar de gemakkelijkste oplossing zou zijn om d.m.v. een timerdoosje de electriciteit elke dag even af te zetten (wat misschien op lange termijn misschien niet de beste manier is want heb niet zo veel vertrouwen in de hardware van dat ding - kan wel eens kapot gaan).

[EDIT]
even geprobeerd met telnet, is wat gemakkelijker om te scripten :

login: admin
Password: ******** (BGCVDSL2)
[admin @ home]$ reboot

Dus dat is ook een mogelijkheid
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

philippe.deleye schreef:
Génicus schreef:ik denk dat de 36h disconnect er is omdat er te weinig IPv4 adressen zijn, en migreren naar IPv6 is niet zo simpel omdat de huidige softwarewereld nog niet echt aangepast is op IPv6
Ik denk (maar 't is gewoon gissen) dat die disconnects er zijn om volumes te kunnen bijhouden. Download volumes worden namelijk bijgehouden per sessie. En zolang de sessie duurt kunnen ze je niet op smallband zetten zonder een disconnect.
Ik zag bijvoorbeeld bij een kennis in Nederland (Den Haag) die bij KPN Internet heeft, dat er géén disconnects zijn, maar ook dat er géén volume limieten bestaan. De PPPoA sessies worden trouwens niet gelogd op userniveau: het is daar zelfs een publiek geheim dat iedereen kan inloggen met username=kpn@direct-adsl en wachtwoord=kpn, dus je hebt je eigen user-id niet eens nodig voor het opzetten van een ADSL sessie.

Vandaar dat ik denk dat die disconnects afgeschaft (kunnen) worden van zodra de limieten afgeschaft worden ??
Tenzij dat ze de volumes toch nog willen bijhouden i.v.m. de "FUP" ?
Philippe.
Dat zou nogal raar zijn, wij kunnen in saly zien hoeveel bits (of packets) er verzonden zijn op een actieve verbinding.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Trojan schreef:
philippe.deleye schreef:
Ik denk (maar 't is gewoon gissen) dat die disconnects er zijn om volumes te kunnen bijhouden. Download volumes worden namelijk bijgehouden per sessie. En zolang de sessie duurt kunnen ze je niet op smallband zetten zonder een disconnect.
Ik zag bijvoorbeeld bij een kennis in Nederland (Den Haag) die bij KPN Internet heeft, dat er géén disconnects zijn, maar ook dat er géén volume limieten bestaan. De PPPoA sessies worden trouwens niet gelogd op userniveau: het is daar zelfs een publiek geheim dat iedereen kan inloggen met username=kpn@direct-adsl en wachtwoord=kpn, dus je hebt je eigen user-id niet eens nodig voor het opzetten van een ADSL sessie.

Vandaar dat ik denk dat die disconnects afgeschaft (kunnen) worden van zodra de limieten afgeschaft worden ??
Philippe.
Dat zou nogal raar zijn, wij kunnen in saly zien hoeveel bits (of packets) er verzonden zijn op een actieve verbinding.
Ze krijgen een circuit id mee in België ook, dus ze kunnen zien wat er gebeurd via welke lijn. Maar inderdaad die disconnects zouden mogen verdwijnen.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Trojan schreef:
philippe.deleye schreef:

Philippe.
Ze krijgen een circuit id mee in België ook, dus ze kunnen zien wat er gebeurd via welke lijn. Maar inderdaad die disconnects zouden mogen verdwijnen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Tomsworld schreef:
Trojan schreef:Dat zou nogal raar zijn, wij kunnen in saly zien hoeveel bits (of packets) er verzonden zijn op een actieve verbinding.
Ja, ik begrijp wel dat het mogelijk is om traffiek bij te houden voor iedere lijn.
Maar hier worden de volumelimieten geteld per gebruiker. Als ik met mijn ADSL user-id inlog bij mijn gebuur, dan komt dit op mijn volume. Of omgekeerd, als ik op smallband sta, en gebruik mijn vriend's login, dan heb ik weer de volle snelheid....
Als de disconnects verdwijnen, gaan ze een inderdaad de volumes moeten bijhouden per lijn in plaats van sessie ...
Maar ik veronderstel een "lijn" op smallband zetten zal al wel moeilijker zijn dan een user op smallband zetten (je kan toch niet met de synchro gaan spelen ?)
Philippe
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

philippe.deleye schreef:

Philippe.
Nee klopt nu niet meer, eens ge bij bgc over uw limiet zit wordt ge direct op smallband gesmeten ongeacht de sessie.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”