Het grote Homeconnect topic deel 2

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Pegasuz
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jun 2008, 10:42
Locatie: Lovendegem (Gent)
Contacteer:

barbapapa5800 schreef:sorry dat ik deze vraag mss opnieuw moet vragen, maar omdat ik mijn pc verkocht heb en nu alleen een laptop heb, ben ik de homeconnect software kwijt.
weet iemand een linkje naar deze software?
ps ik heb proberen te zoeken op dit forum, maar de zoekfunctie is erg knudde!


bedankt


http://www.dommel.be/setup.zip
metaldeth
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 19 jul 2008, 18:25
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Momenteel zitten wij met homeconnect nog op een 4.6 mbit/s profiel. Volgens de beschikbaarheidstest van dommel zouden wij bij homeconnect tot 12 mbit/s krijgen. Is dat de theoretische snelheid die niet haalbaar is, of zou dat willen zeggen dat ze ons profiel kunnen aanpassen?
Bijlagen
dommel.jpg
(45.95 KiB) 23 keer gedownload
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Na maanden van tickets is mijn control panel op hun website nog altijd beperkt tot de 'I' knop. Ik krig zelfs geen antwoord meer!!!
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik had graag mijn domeinnaam en webruimte bij dommel aangevraagd, maar ... "er is een fout opgetreden bij het verbinden naar de server, probeer het later opnieuw" krijg ik via de homelink software.
Heeft er nog iemand dit probleem gehad?
De webruimte interesseert mij niet, maar ik zou graag mijn domeinnaam linken aan een andere hosting site.
Ik heb in een ander topic (van een cityconnect-gebruiker) gelezen dat je dan naar hen moet mailen, maar naar welk adres mag je tegenwoordig sturen opdat ze zouden reageren?
(het domein zelf zou getransferred worden van ergens anders.)
...
chessboxing
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 aug 2008, 12:04
Locatie: Oostende

daarvoor moet je gewoon de nameservers veranderen op je klanten pagina (pakketten), naar die van je host. Binnen 24u kun je de wijziging verwachten.
Afbeelding
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

chessboxing schreef:daarvoor moet je gewoon de nameservers veranderen op je klanten pagina (pakketten), naar die van je host. Binnen 24u kun je de wijziging verwachten.

Nu dat ik via de homelinksoftware het toch heb kunnen regelen heb ik die pagina erbij gekregen op mijn klantenpagina, maar mijn domein moet eerst nog overgezet worden, alhoewel volgens de helpdesk van dommel:
Geachte,

U kan enkel een nieuwe, vrije domeinnaam registreren en niet transfereren.

U dient eerst een vrije webruimte te creeeren en dan pas de domeinnaam activeren. Indien u dan nog een fout krijgt, gelieve dit dan aan te geven in reply.

Ze zijn daar blijkbaar goed op de hoogte van alles, ...

heb zelf via de klantenpagina de transfer nog is aangevraagd en nu heb ik wel via dns.be een transfer request aangekregen in mijn mailbox, dus blijkbaar moet je het zelf nog is aanvragen.
...
Remongske
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2009, 23:03

Zijn er nog problemen als je nu een homeconnect activeert?
hoe lang duurt het vanaf dat je je packetje krijgt?
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Zijn er nog mensen die soms last hebben van de newsservers (onderbrekingen in download of niet de maximale snelheid)? Het is nu toch al een dag of 3 dat er tamelijk veel onderbrekingen zijn (soms wel een keer of 4-5 op een minuutje, slechts voor 1 seconde telkens) en dat 'ie maar aan 600 tot 700 kB raakt (9 Mbps-profiel). of zou het gewoon liggen aan de newsservers zelf.. zal ook vanavond rond 22u nog 's kijken, kan mss zijn dat het dan is opgelost (hopelijk).

EDIT: Het lag dus aan de computer.. probleem opgelost dus.

EDIT 2 (01-07) : Ja jongens, nog zo'n probleem.. om de zoveel keer dat ik de router zelf uitzet en weer aanzet vliegt die configuratie eruit en word ik met ConnectionPoint verbonden. :x

Zal ook wel een bekend probleem zijn zeker, en niet kunnen verholpen worden?

EDIT 08-07: Laat maar zitten. In die tussentijd heb ik allang mijn pensioen gepakt. En het probleem is weg, en er is een veel groter probleem bijgekomen. -> viewtopic.php?f=57&t=23506
To download or not to download, that's the question.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Vandaag bericht gehad dat mijn homeconnect 12mbit verbinding wordt gemigreerd naar homeconnect-cityconnect aansluiting op 24mbit ergens de komende dagen :D
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Voila, is actief. Stationsbuurt Gent St Pieters

Afbeelding


Cityconnect sync is wel lager dan wanneer ik op BC netwerk zat, centrale zal elders liggen dus.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

thamar schreef:Vandaag bericht gehad dat mijn homeconnect 12mbit verbinding wordt gemigreerd naar homeconnect-cityconnect aansluiting op 24mbit ergens de komende dagen :D


nice! dan gaat dat bij mij ook gebeuren..

wel raar ik ben zeker dat mijn centrale al adsl2+ had van dommel.. maar opeens niet meer maja.. mss andere centrale?
JanY
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:39
Bedankt: 6 keer

thamar schreef:Vandaag bericht gehad dat mijn homeconnect 12mbit verbinding wordt gemigreerd naar homeconnect-cityconnect aansluiting op 24mbit ergens de komende dagen :D


Is daar een technieker voor moeten langskomen, of hebben ze dat zo kunnen fixen?
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Ik denk wel dat ge best ne mail stuurt hiervoor hoor, ze zullen dat wel niet automatisch doen...

Moet niemand voor langskomen, heb een nieuwe activatiebrief gekregen en de dag dat mijn signaal wegviel moest ik opnieuw de inlogprocedure doen.
bond007be
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2009, 09:01

Beste vrienden ,

ik heb sinds paar maanden dommel homeconnect , maar VOIP lampje heeft nooit gebrand.Na een maand over en weer bellen heeft ten slotte de technieker aan de teledoon gezegd dat mijn modem (Zwart model) niet voldeed voor VOIP en dat ik de modem moest omwisselen tegen een witte.

Nu gisteren heb ik die omruiling gedaan. ik heb de witte modem aangesloten en manueel de gegevens van de provider ingevuld , zoals pppoe en gebruikernaam enzo.
Ik kan nu online , dat is geen probleem , maar VOIP werkt nog altijd niet.

Ik heb ook de homeconnect software opnieuw geinstaleerd , en in het begin de 2 de optie genomen.

Nu is mijn vraag had ik de eerste optie moeten nemen ?

ik zie door de bomen het bos niet meer , al maar goed dat ik al die tijd heb kunnne internetten, maar bellen nog nooit.
wie of wie kan me helpen

[email protected] voor mensen die me op msn willen helpen of tips geven.


alvast bedankt voor dit forum , staat veel goede info op.

groeten

Jim
broch
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 nov 2009, 11:53

Uit de FAQ:
Kan ik mijn eigen router gebruiken?
Je bent sowieso verplicht om het HomeConnect pakket met de Siemens router te kopen. Als je daarna je eigen router wil gebruiken, zal niemand je tegenhouden.


Hoe gaat dit dan precies in zijn werk? De inloggegevens worden toch door de software rechtstreeks in de Siemens-modem gedownload, hoe kan ik dan bijvoorbeeld een Thomson Speedtouch configureren?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ze bedoelen dat je je eigen router kan aansluiten op de Siemens en de Siemens puur als modem kunt gebruiken.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
broch
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 nov 2009, 11:53

Aha, dus het gaat niet lukken om met mijn Thomson te controleren of mijn problemen aan de verbinding liggen of aan de Siemens als die laatste überhaupt geen verbinding kan maken?
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

broch schreef:Aha, dus het gaat niet lukken om met mijn Thomson te controleren of mijn problemen aan de verbinding liggen of aan de Siemens als die laatste überhaupt geen verbinding kan maken?
toch wel maar voip zal niet werken. Voor voip zit je vast aan de siemens. Om internet te testen kan je perfect uw thomson gebruiken.
Elecktr0man
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 aug 2009, 11:13

Vraagje ivm de activatie van homeconnect.

Ik heb dus de homeconnect software geinstalleerd en zo mijn contract bekomen.
Dit dan ondertekend en opgestuurd naar dommel.
Eens ze de mail gelezen hebben (binnen het uur, wat ik toch snel vond) maken ze er een ticket van.
Ik zie dat ik me kan aanloggen in het klanten gedeelte en kan zien dat ze het contract aangekregen hebben en evenlater (2 uur later) zie ik dat het op getekend staat.
Ticket gaat dicht en dommel geeft geen verdere info...

Nu staat onder "proforma fakturen" niets en als ik naar "mijn pakketten" ga zien staat mijn adsl(2+) homeconnect op status actief
De Info van het paket laat echter dit zien (geen andere letter te zien buiten de I )


id : ***** type : adsl/adsl2+ homeconnect

please manage your homeconnect settings through the homelink software on your computer


Wel tof maar dan moet ik eerst die activatie code hebben die ze me gaan opsturen.

Als ik een mail naar dommel stuur zeggen ze dat ik mijn eerste betaling moet doen en dat ze dan voort gaan met de aansluiting. Ik zou bij mijn pakketten kunnen zien wanneer de aansluiting zal plaatsvinden.... (weet dat dit zo is bij de andere pakketten maar of het bij homeconnect ook zo is??)
Maar ik lees dan ergens op het forum dat ik moet afwachten tot ze de inlog gegevens opsturen naar mijn thuis adres.


Dus, wat is het nu

-Moet ik wachten tot dommel beslist mij een eerste factuur te sturen?
-Moet ik wachten tot dommel mij een brief stuurt met de inlog gegevens?

Dat ik moet wachten vind ik niet erg.
Maar wil gewoon niet binnen 3-4 weken tot de vaststelling komen dat ik eigenlijk een factuur had moeten betalen die dommel gewoon niet verstuurd heeft
kevinb
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2009, 10:39
Locatie: Eernegem (W-VL)

Hallo,

Net even geregistreerd op het forum. Ik zit nl met een vraag en dit lijkt me het geschikte topic om hem te stellen.
We zitten nu met digitale tv & internet bij Telenet. Nu zouden we kijken om ofwel Netconnect, ofwel Homeconnect
te nemen bij Dommel.. M'n buur is klant bij Dommel en heeft Homeconnect, hij zegt dat dit niet aan te raden is omdat
het bellen niet goed werkt. Telefonie is zeer belangrijk gezien ik 24/7 bereikbaar moet zijn, dus deze lijn mag zeker niet
veel uitvallen (99,999% uptime kan ik mee leven :angel: ).

Klopt die opmerking van m'n buurman en is er echt een aanhoudend probleem met de telefonie zijde van het product?
Alvast bedankt voor de hulp!

Mvg,
Kevin
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

ja en nee

als je internet weg is is je telefonie eveneens weg (wat traditioneel niet altijd het geval was) en soms is de telefonie weg maar heb je nog wel internet.

indien je kiest voor voip zal alles qua telefonie gaan verlopen via je internet verbinding (wat je waarschijnlijk wel weet). dus een heel intensieve downloader via bv torrents zal heel snel aanlopen tegen slechte telefonie. ik heb hierover 2 weken geleden een gesprek gehad met dommel om bv een gedeelte van de snelheid te reserveren voor telefonie of de homeconnect software aan te passen zodat de gebruiker zelf kan kiezen of ze op bepaalde momenten een gedeelte van de snelheid te reserveren voor telefonie. helaas kreeg ik hiervoor een negatief antwoord.

kort gezegd: valt je internet weg of ben je heel intensief bezig op internet is je telefonie weg of gewoonweg slecht. zo simpel is het. maakt niet uit of je bij dommel bent of bij een ander. scarlet had het en heeft het nog steeds, dommel heeft het en edp zal het ook hebben.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Of je nu internet hebt of niet, het maakt geen reet uit. Telefonie s**** bij Homeconnect. Te pas en te onpas kan je niet meer bellen. Bepaalde nummers geraak je niet binnen, of je krijgt een boodschap xxxx kan uw oproep niet beantwoorden terwijl je met de gsm gewoon kan bellen. Ook moet ik soms een paar keer proberen vooraleer ik eindelijk een kiestoon hoor, etc etc etc.... Totaal niet betrouwbaar dus! Internet van Homeconnect rules, maar telefonie is juist het tegenovergestelde, jammer.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ja, volgens wat we hier allemaal te lezen krijgen, is dit probleem reëel. Homeconnect wordt nu sowieso niet meer opgeleverd wegens stopzetting van de productie van de modems.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
gregmans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:25
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Ik kan gewoonlijk altijd bellen. Het duurt soms wel een paar seconden eer ik met een nummer verbonden word, maar uiteindelijk krijg ik altijd wel verbinding.
Als ik mijn volledige bandbreedte gebruik bij het downloaden is de telefonie inderdaad rotslecht, maar dan pauzeer ik de downloads even.

Telefonie bij dommel werkt bij mij dus heel goed, alleen QoS trekt op niks.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

misschien heb ik daarvoor een oplossing.

er bestaan programma's (zoals netlimiter) waarmee je kan bepalen hoeveel bandbreedte je pc maximaal mag gebruiken. zo kan je dan bv 10% vrijhouden voor je telefonie of je kan ook elke pc een maximum toekennen zodat niet iedereen moet lijden als de hevige downloader in huis bezig is. het werkt in elk geval wel.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
gregmans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:25
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

PumbaaH schreef:misschien heb ik daarvoor een oplossing.

er bestaan programma's (zoals netlimiter) waarmee je kan bepalen hoeveel bandbreedte je pc maximaal mag gebruiken. zo kan je dan bv 10% vrijhouden voor je telefonie of je kan ook elke pc een maximum toekennen zodat niet iedereen moet lijden als de hevige downloader in huis bezig is. het werkt in elk geval wel.
Ik gebruik Linux, dus NetLimiter zal bij mij niet werken.
Ik kan de bandbreedte die mijn downloads mogen gebruiken simpel instellen maar dan duurt het langer :P, ik pauzeer dus liever gewoon ff tijdens het bellen :roll:
Gebruikersavatar
ArcsS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 159
Lid geworden op: 25 dec 2009, 10:14
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb een 6-tal maanden geleden het homeconnect-pakket gekocht. Ik heb nog maar sinds kort geregistreerd.
Op 18 december zou er een technieker gekomen zijn, maar het was niet nodig dat ik aanwezig was. In de brief stond er ook dat ik na 18u moest proberen. Daar ben ik niet geraakt aangezien ik per ongeluk de telefoonkabel had uitgetrokken met een kraan. Nu, die is terug vermaakt en kan nog altijd niet alles installeren. Ik heb de originele software die bij de cd zat geprobeerd en kreeg de foutmelding "Cannot connect to server, please try again later" Nu heb ik de oplossing zien staan in het 1ste topic en zal dit vanavond eens proberen. Tevens heb ik ook de software die in de 1ste topic staat op mijn stick gezet zodat ik deze ook achter de hand heb.

Mijn grootste vraag is eigenlijk:
- Kan de installatie mislukt zijn omdat de telefoonkabel was gebroken als de technieker de aanpassingen ging doen in de centrale?
- Dat ik de dag zelf na de 18.00 mijn activatiecode niet heb ingegeven?

ps. Ik heb eergisteren terug dezelfde brief gekregen dat de technieker op 18 december zou komen voor de aansluiting.
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

Ik heb vorige week een aangetekende brief verstuurd om dommel homeconnect op te zeggen.
gewoon omwille van het feit dat de telefoon diensten na een jaar nog steeds niet degelijk werken (meermaals klacht neergelegd)
Hier moet ik wel bij zeggen dat het internet abbo altijd wel goed gewerkt heeft buiten een paar downtime's en lagere speeds.
Ik heb opgezegd vanaf 11/02 waarna ze de diensten vanaf 11/03 compleet mogen stop zetten, mijn domiciliëring naar dommel is bij deze ook verwijderd daar mijn laatste factuur betaald is op 02/02.

Veel zullen ze er bij dommel precies niet mee inzitten, want niet 1 telefoontje (als het zou werken) of email naar mij toe om te vragen "waarom" ik weg wil.
Nu hoeft dit voor mij niet per sé, maar is wel een manier om beter over te komen naar toekomstige klanten en bepaalde euvels toch proberen op te lossen.
Anyway ik heb mijn ding gedaan, heb alle copy'tjes van post kantoor etc... hier liggen zodat ze achteraf niet af komen met een situatie van "we hebben niets ontvangen", want dat is iets waar ik nooit nog in trap. Dan zal ik ze netjes met hun neus op de feiten drukken !

Volgens mij zullen ze het wel ontvangen hebben, daar ze mij op een oneerbiedige manier vanaf Woensdag al op nog maar een 600kb/sec hebben gezet (maar dit zal wel door onze goede vrienden van Belgacom gedaan zijn, daar ik terug naar Telenet ga met heel mijn hebben en houden vanaf 22/02)
Who cares denk ik dan, en hier zal ik zeker niet van wakker liggen en van mijn kant zullen ze hier ook zeker geen telefoon over ontvangen.

Misschien zijn er mensen die aan dit bericht wel iets hebben.
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Kunnen de oude homeconnect mensen die niet overschakelen naar netline ook genieten van het volgende?

Code: Selecteer alles

24/7 onbeperkt bellen naar vaste lijnen in marokko, turkije, usa, canada, thailand, china, india en de europese unie*
Ik wil niet overschakelen omdat ik dan waarschijnlijk ook weer aan een jaarcontract vastzit...

Vriendelijke groet,
Steven
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

snakeboots schreef:Kunnen de oude homeconnect mensen die niet overschakelen naar netline ook genieten van het volgende?

Code: Selecteer alles

24/7 onbeperkt bellen naar vaste lijnen in marokko, turkije, usa, canada, thailand, china, india en de europese unie*
Ik wil niet overschakelen omdat ik dan waarschijnlijk ook weer aan een jaarcontract vastzit...

Vriendelijke groet,
Steven
Wanneer je overschakelt op een nieuwe formule, is het normaal dat je van de nieuwe voorwaarden geniet. Jij zit nog met een oud abonnement = oude voorwaarden.
Met de optie unlimited op City/Netline heb je zelfs dezelfde voorwaarden als voorheen. Dat je aan een nieuw jaarcontract zit is het enige nadeel, en natuurlijk die 50 euro (maar daarvoor krijg je een nieuwe modem).
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Maar dan moet er toch ergens op de website mijn voorwaarden staan van Homeconnect?

Ik kan in mijn contract nergens de prijzen terugvinden voor te bellen naar het buitenland. Vroeger was dit wel zo. Daarom dat ik het raar vindt dat voor ons homeconnect mensen de prijzen hetzelfde gebleven zijn...
Afbeelding
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

fout utopia.... de modem is gratis en het gaat hun over de 'zogezegde' migratie kosten. Je zou het wel zo kunnen beschouwen natuurlijk alsof de fritzbox dan een koopje lijkt, maar toch verlies je veel functionaliteiten vergeleken met de siemens modem zoals de usb aansluiting en 4x lan.

De tarieven van homeconnect telefonie kan je op de dommel site vinden helemaal onderaan.
Laatst gewijzigd door PumbaaH 27 feb 2010, 13:31, in totaal 1 gewijzigd.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

PumbaaH schreef:fout utopia.... de modem is gratis en het gaat hun over de 'zogezegde' migratie kosten. Je zou het wel zo kunnen beschouwen natuurlijk alsof de fritzbox dan een koopje lijkt, maar toch verlies je veel functionaliteiten vergeleken met de siemens modem zoals de usb aansluiting en 4x lan.
:roll:
Het is en blijft 50 euro.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Die evenzeer eigenlijk niet van toepassing is want er veranderd eigenlijk niks voor de eindgebruiker waardoor het geen up of downgrade is tenzij je het op de dommel manier bekijkt: eerst moet je downgraden naar netline om dan weer te upgraden naar netline boostpack.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

PumbaaH schreef:De tarieven van homeconnect telefonie kan je op de dommel site vinden helemaal onderaan.
En hoeveel kost dan mobiel bellen nationaal? Zijt dit dan dezelfde prijzen als de Netline? Of is er een verschil tussen base, mobistar, proximus,... ???
Afbeelding
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

snakeboots schreef:
PumbaaH schreef:De tarieven van homeconnect telefonie kan je op de dommel site vinden helemaal onderaan.
En hoeveel kost dan mobiel bellen nationaal? Zijt dit dan dezelfde prijzen als de Netline? Of is er een verschil tussen base, mobistar, proximus,... ???
spotgoedkoop bellen naar belgische gsm-nummers: €0,1495/min
...
hyperbart
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 aug 2006, 10:52

Ik ben nu ongeveer 19 maanden klant bij Dommel met de Homeconnect formule.

Aangetrokken als jonge student en nu als IT'er heb ik toen omwille van de AIO-formule van telefonie en internet voor een goedkope prijs mijn vader kunnen overtuigen om ons over te zetten op Dommel.

De installatie verliep niet van een leien dakje, maar dat ongemak nam ik erbij omdat ik wist dat ik van Dommel niet dezelfde service als bij een andere provider als Telenet kon krijgen (waar mijn ervaringen beter zijn, maar daar wil ik nu niet op ingaan).

Tijdens de duur van ons abbonnement hebben we meermaals problemen gehad met onze VoIP en internet, ik som enkele symptomen op:
  • Internet en daardoor ook telefonie ligt er vaak uit, de modem moet gereset worden en dan pas is er terug verbinding
  • Telefonie verloopt hakkelend (dwz: spraak komt wel aan maar vervormd) bij in en uitgaande gesprekken naar zowel vaste nationale lijnen of GSM's
  • Delen van gesprekken vallen weg (in en uit, nat vaste lijnen of GSM)
  • Personen krijgen de melding "de persoon die u probeert te bereiken antwoordt niet"
  • Uitgaande gesprekken worden niet gestart en men moet afleggen en opnieuw bellen
Deze symptomen doen zich voor bij stevig gebruik van de internet-verbinding, maar ook als er geen enkel IP-apparaat op de SX762 aangesloten is.

Deze redenen en het feit dat hier al meerdere tickets over geopend zijn en de situatie die niet verbetert hebben mij nu doen besluiten om Homeconnect definitief vaarwel te zeggen, Dommel internet, daar wil ik nog over twijfelen... VoIP is voor consumenten (althans bij Dommel) gewoon nog niet volwassen genoeg of B2C-bedrijven kunnen voor mij niet garanderen dat VoIP goed werkt (cfr. Belgacom iTalk). In het bedrijfsleven hoor ik hier (=VoIP) wel positiev(ere) dingen over...

Kort samengevat: Dommel Homeconnect (nu de Netline-formule) was een verfrissend concept. Het internet is kwalitatief in orde als het op dat moment werkt. Ik haalde mijn snelheden en alles was goed bereikbaar. Maar VoIP-telefonie is ABSOLUUT geen volwassen concept bij Dommel/Schedom. Hierbij geef ik mensen dan ook de raad om goed na te denken voor ze hun telefonie volledig overzetten naar VoIP en dit zeker bij Dommel...

Om in het algemeen over VoIP in te gaan; ik geloof dat er bedrijven zijn die VoIP betrouwbaar aanbieden, maar neem er dan altijd een klassieke telefoonlijn of een Telenet-lijn bij. Je kan via een SIP-ATA nog altijd je uitgaande gesprekken via VoIP doen en je inkomende gesprekken doorknopen naar je PSTN-telefoons, en als VoIP of je internet er dan uitligt ben je toch nog steeds bereikbaar...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

En toch werkt iTalk bij mij al een jaar zonder enige noemenswaardige problemen... VOIP is wel rijp, het was Dommels product dat er toen gewoon niet rijp voor was...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
hyperbart
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 aug 2006, 10:52

VoIP als technologie en de protocollen eromheen zoals SIP zijn zeker volwassen, maar bedrijven kunnen het in mijn ogen nog niet betrouwbaar aanbieden...
pieterjanp
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 maa 2010, 11:16
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

Beste,

Ik hoop dat je nog eens goed beraadt voor je overschakelt naar dommel.
In juli 2009 zijn we overgestapt naar homeconnect. Op het eerste zicht: een prachtig product met mooie extra diensten, helaas een illusie.
De overschakeling verliep zeer moeilijk: verkeerde modem geleverd (waar men het maar twee weken later ontdekte), verkeerde lijn snelheden ("onstabiel") ed.
Door dit ongemak zaten we uiteindelijk toen al 2 weken zonder telefonie en internet.
Daarna was de kous nog helemaal niet af: haperende gesprekken (ook al zat er toen niemand te surfen), wegvallende verbindingen,
faxlijn liet de wensen over, te laag belvolume, plots die modem die mysterieus zijn dienst weigerde.

Altijd hebben we deze problemen gemeld aan de helpdesk, helaas altijd opnieuw het vriendelijke antwoord: " we geven dit door en we bellen u terug".
Het terugbellen doen ze, maar soms kan dit meer dan één dag of meer op zich nemen. Dit is onmenselijk als beide een job op zelfstandige basis doen.
Daarnaast toen die modem "brak", was het een getouwtrek voor een vervangmodem, tegen dat men tot deze consensus kwam, na een week defect dat de modem defect was en het niet aan de gebruiker noch de lijn noch aan de homeconnect software lag. Alsof men de consument niet meer kan vertrouwen, dat deze op slag naïef is. Resultaat meer dan één week opnieuw geen telefonie.

Deze week was het opnieuw de volgende problemen, haperende gesprekken, correspondent hoort u niet, faxen kunnen niet meer ontvangen worden.
Wanneer wij aandringen bij Dommel om toch een technieker te laten langskomen is dit helemaal niet mogelijk. Toch zijn de problemen er.

Daarom komen wij nu zeer dicht bij de noodzaak om via een in gebreke stelling het contract te verbreken en terug al onze internet- en telefonie diensten te nemen bij Belgacom.
Idd. Belgacom is niet goedkoop, heeft een monopolistisch kantje. Echter kan men daar wel een degelijke en vlotte ondersteuning geven aan particulieren en zelfstandigen.

Spijtige zaak, want we hadden in het begin veel vertrouwen in Dommel.
Als er nog iemand advies heeft, en nee geen kwaadsprekerij mag je me dit gerust laten weten.


Grt,
Pieterjan
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”