Weldra worden er, in navolging van de volume- en snelheidsverhogingen bij de particuliere abonnementen, ook veranderingen doorgevoerd in het professionele VDSL2-aanbod van Belgacom. Dat laat de telecomreus weten aan Userbase.
'De Belgacom Internet diensten zijn in sterke evolutie en de veranderingen in snelheid voor de residentiële klanten is een eerste stap', zegt het bedrijf tegenover Userbase. 'De evolutie is geleidelijk en binnenkort zal het ook de rest van het portfolio dekken, Internet Pro Compact inbegrepen.' Wat er exact gaat veranderen wil Belgacom nog niet zeggen.
Belgacom wil wel de verschillen tussen het snelste particuliere abonnement Internet Intense, en Internet Pro Compact aanstippen. Het verschil zou niet alleen in volume en snelheid liggen, maar vooral wat de extra's zijn.
Bij Pro Compact is een vast ip-adres inbegrepen, tegenover een dynamisch ip-adres bij Intense. Ook de helpdesk en klantenservice zijn speciaal aangepast aan de noden van de professionele klanten. Gratis Business Outlook mailboxen en een .be DNS worden aangeboden, en het pakket is uitbreidbaar met een service level agreement (SLA), een optionele dienst die de uptime van een internetverbinding garandeert. De Thomson router, die inbegrepen is bij Pro Compact, is volledig in beheer van Belgacom. 'We onderstrepen het belang van een evaluatie van de technische aspecten alsook van de andere aspecten zoals extra service.'
UB Frontpage
Weldra veranderingen in zakelijk VDSL2-aanbod Belgacom
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Dan moeten ze mij toch eens uitleggen wat de 'extra' is door die Thomson router ? Buiten het feit dat daardoor je met dubbele nat zit en miserie met ipsec verbindingen of services die door de Thomson worden onderschept.
Die Thomson is een reden waarom ik net GEEN professioneel abonnement meer zou nemen maar een particulier met de optie vast ip.
Die Thomson is een reden waarom ik net GEEN professioneel abonnement meer zou nemen maar een particulier met de optie vast ip.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Ik ben benieuwd, en zeker naar de tijdspanne waarop ze dit willen verwezenlijken
Een 1/1 NAT aanvragen en je hebt geen probleem meer.VOiD schreef:Dan moeten ze mij toch eens uitleggen wat de 'extra' is door die Thomson router ? Buiten het feit dat daardoor je met dubbele nat zit en miserie met ipsec verbindingen of services die door de Thomson worden onderschept.
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Ik kijk uit naar de reactie van EDPnet.
VDSL Office
- € 79,95 + Business Pacakge € 20,00 = € 99,95 ex BTW
- 18 Mbps/1,2 Mbps
- raw copper
- 5 vaste IP's
- FUP
- SAL 8X5XNBD
- onbeperkt aantal computers
- eigen router
Pro compact
- € 86,7 + SAL € 10,00 = € 96,7 ex BTW
- 20 Mbps/1,4 Mbps
- vaste lijn noodzakelijk
- 1 vast IP
- FUP
- SAL 8X5XNBD
- max 4 computers
- router geheerd door Belgacom
VDSL Office
- € 79,95 + Business Pacakge € 20,00 = € 99,95 ex BTW
- 18 Mbps/1,2 Mbps
- raw copper
- 5 vaste IP's
- FUP
- SAL 8X5XNBD
- onbeperkt aantal computers
- eigen router
Pro compact
- € 86,7 + SAL € 10,00 = € 96,7 ex BTW
- 20 Mbps/1,4 Mbps
- vaste lijn noodzakelijk
- 1 vast IP
- FUP
- SAL 8X5XNBD
- max 4 computers
- router geheerd door Belgacom
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
VDSL Office is gewoon Plus/Intense + optie fixed IP. Dus in snelheid zal Office stijgen naar 20/2 Mbps.
Tenzij EDPnet Pro Compact gaat doorverkopen, zal het in snelheid zeker niet die van Pro Compact evenaren/overstijgen.
Pro Compact is trouwens ongelimiteerd en geen FUP.
Tenzij EDPnet Pro Compact gaat doorverkopen, zal het in snelheid zeker niet die van Pro Compact evenaren/overstijgen.
Belgacom VDSL2 Pro Compact is geen FUP maar ongelimiteerd.
Ik denk niet dat de wholesale partners veel respons kunnen geven als Belgacom Pro Compact aanpast. Alle VDSL2 varianten met vast ip bij OLO's zijn de consumenten varianten (intense met optie office) en hebben dus technisch het zelfde profiel. Volgens mij is Pro Compact niet in wholesale verkrijgbaar (zou ook geen of weinig vraag naar zijn).
Waarom tel je de SLA trouwens bij Belgacom? Pro Compact heeft standaard al een vrij goede 'SLA'. En vaste-lijn is geen vereiste bij Pro Compact.
Edit: Nicolas was mij net voor.
Ik denk niet dat de wholesale partners veel respons kunnen geven als Belgacom Pro Compact aanpast. Alle VDSL2 varianten met vast ip bij OLO's zijn de consumenten varianten (intense met optie office) en hebben dus technisch het zelfde profiel. Volgens mij is Pro Compact niet in wholesale verkrijgbaar (zou ook geen of weinig vraag naar zijn).
Waarom tel je de SLA trouwens bij Belgacom? Pro Compact heeft standaard al een vrij goede 'SLA'. En vaste-lijn is geen vereiste bij Pro Compact.
- seagull
- Elite Poster
- Contacteer:
Dan is de kans groot dat ik naar pro compact ga.gr4vity schreef:Belgacom VDSL2 Pro Compact is geen FUP maar ongelimiteerd.
Moet wel zeker zijn dat die Belgacom router met 1 op 1 nat geen problemen geeft met mijn IP centrale.
En wat bedoelen ze met maximaal 4 computers? Ik heb hier vaak 5 PC's online + enkele dreamboxen en wat voip toestellen.
Of moet ik die 4 niet zo nauw nemen?
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
- seagull
- Elite Poster
- Contacteer:
Zou anders handig zijn om alles bij Belgacom te hebben op 1 factuur.
Heb nog een ISDN lijn en 2 Proximus gsm's.
Misschien eens met een verkoper gaan praten.
Heb nog een ISDN lijn en 2 Proximus gsm's.
Misschien eens met een verkoper gaan praten.
Als je je eigen router via 1/1 NAT hebt hebben ze natuurlijk niets te zeggen over het aantal computers
Ik heb zelf nog geen problemen ondervonden met 1/1 NAT. Als je wil dat ik iets test moet je het maar zeggen.
Uit een ander topic blijkt dat het 30/3 of 30/4 gaat worden bij Belgacom Pro. Maar dat zijn natuurlijk geruchten.
Ik heb zelf nog geen problemen ondervonden met 1/1 NAT. Als je wil dat ik iets test moet je het maar zeggen.
Uit een ander topic blijkt dat het 30/3 of 30/4 gaat worden bij Belgacom Pro. Maar dat zijn natuurlijk geruchten.
Komt er op neer dat de router waarop je aangesloten wordt, enkel maar 192.168.254.x ( 2, 3, 4, 5 ) krijgt als Ip's. Zodus, als je netwerk achter deze router op een switch zit, en je hebt meer devices dan 4 op je netwerk met een ip... Zoals, laten we zeggen, 2 netwerk printers. Wel, ben je beperkt tot 2 ip's voor je pc's.seagull schreef:Moet wel zeker zijn dat die Belgacom router met 1 op 1 nat geen problemen geeft met mijn IP centrale.
En wat bedoelen ze met maximaal 4 computers? Ik heb hier vaak 5 PC's online + enkele dreamboxen en wat voip toestellen.
Of moet ik die 4 niet zo nauw nemen?
Standaard staat de router op DHCP, maar zodra je poort forwarding wenst te doen ( server ), zetten ze de boel op fixed ip.
Aka, your screwed! Ik heb de boel simpel opgelost, door:
Telephoon kabel -> Bbox -> Router -> Switch ( 3 apparaten op de 192.168.254.x deel, en 1 server ).
Server -> Poort 1 ( 192.168.254.x )
Server -> Poort 2 ( 192.168.2.x ) -> Kleine Switch -> Andere apparaten rond de server.
Dit heb je nodig voor als je een Linux server draait ( zet het gewoon in een xxx.sh bestand, en draait dat bij het opstarten ):
Code: Selecteer alles
# Local only
iptables -A FORWARD --in-interface eth1 --out-interface eth0 --source 192.168.2.0/255.255.255.0 -m state --state NEW -j ACCEPT
iptables -A FORWARD -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT
iptables -t nat -A POSTROUTING -s 192.168.2.0/24 -o eth0 -j MASQUERADE
Het is te hopen dat ze hun Compact Pro DEFTIG upgraden, want om eerlijk te zijn, Dommel hun aanbod is pakken beter.
Dommel vs Compact Pro
Download: 20Mbits vs 20Mbits
Upload: 2Mbits vs 1.4Mbits
Prijs: 50€ vs 105€ ( inc btw )
Limiet: Geen vs Geen
Installatie Kost: 25€ ( + 130€ Hardware ) vs 300€ ( Hardware huur inc )
Hardware: Uw eigendom ( onder uw volledige controle ) vs Huur ( niet aanpasbaar. Ieder keer mailen naar Belgacom )
Netwerk beperkingen: Geen vs 4 Pc's maximaal
Enz ... Je merkt duidelijk dat Belgacom met een deftig probleem zit, en ik ben eerlijk gezegd niet veraf om BC buiten te smijten wegens deze beperkingen. Een bedrijfs abonnement met 4 interne IP's ... *zucht*
Ik denk dat ze eerder naar de 5Mbit gaan moeten gaan, als ze iets willen concurreren. En dan zit je nog met het gerucht dat TN in Juli naar de 25Mbit upstream wilt gaan voor bepaalde abonnementen? Geen idee of er wat van aan is, maar ja. Hun toestellen ondersteunen het, de vraag is of hun netwerk het aan kan, en of men het wel wilt doen.gr4vity schreef:Uit een ander topic blijkt dat het 30/3 of 30/4 gaat worden bij Belgacom Pro. Maar dat zijn natuurlijk geruchten.
Watever het mag zijn, BC gaat hun Compact Pro enorm moeten upgraden voor de 55€ duurdere prijs te rechtvaardigen vind ik.
- seagull
- Elite Poster
- Contacteer:
VDSL is nog niet beschikbaar bij mij.
- seagull
- Elite Poster
- Contacteer:
Blijkbaar is VDSL nu wel beschikbaar voor mij.seagull schreef:VDSL is nog niet beschikbaar bij mij.
Gechecked op belgacomtv.be en op edpnet.be.
Nu nog afwaxhten wat Belgacom doet met zijn Pro Compact abbo.
- seagull
- Elite Poster
- Contacteer:
Op de site van EDPnet werden de specificaties van VDSLhome en VDSLoffice al aangepast naar 20/2 Mbps.Lord Utopia schreef:VDSL Office is gewoon Plus/Intense + optie fixed IP. Dus in snelheid zal Office stijgen naar 20/2 Mbps.
- seagull
- Elite Poster
- Contacteer:
Vandaag was "Belgacom.be/Zelfstandigen en KMO's/Internetabonnementen/Op kantoor" een paar uur onbereikbaar, maar nu dat de pagina terug online is zie ik geen aanpassingen.gr4vity schreef:Het gerucht gaat dat Pro Compact 30/3 of 30/4 gaat worden. Maar tot hiertoe is daar niets van bevestigd.
Ondertussen weet Belgacom (nog) niet of ik een VDSL aansluiting kan hebben.
- De klantendienst zegt van niet.
- De website zegt van wel.
- De klantendienst heeft dan de technische helpdesk gecontacteerd maar die weten het (nog) niet. Ze zouden me terugbellen.
De aanpassing van Pro Compact zal wel na 21/03/2010 zijn want tot die tijd lopen de promoties op Internet Comfort, Internet Favorite en Internet Intense.
-
- Elite Poster
stuur mij een pm en ik zeg u meteen of vdsl2 beschikbaar is of nietseagull schreef:Vandaag was "Belgacom.be/Zelfstandigen en KMO's/Internetabonnementen/Op kantoor" een paar uur onbereikbaar, maar nu dat de pagina terug online is zie ik geen aanpassingen.gr4vity schreef:Het gerucht gaat dat Pro Compact 30/3 of 30/4 gaat worden. Maar tot hiertoe is daar niets van bevestigd.
Ondertussen weet Belgacom (nog) niet of ik een VDSL aansluiting kan hebben.
- De klantendienst zegt van niet.
- De website zegt van wel.
- De klantendienst heeft dan de technische helpdesk gecontacteerd maar die weten het (nog) niet. Ze zouden me terugbellen.
De aanpassing van Pro Compact zal wel na 21/03/2010 zijn want tot die tijd lopen de promoties op Internet Comfort, Internet Favorite en Internet Intense.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.