Onmogelijk om Scarlet One te krijgen?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
jimrask
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2010, 18:03

Hallo, ik ben net nieuw hier, maar zit met een probleem.

Al sinds jaren ben ik klant bij Scarlet (origineel contract nog bij Wanadoo, dan Tiscali, nu dus Scarlet dat dan weer Belgacom geworden is)
Ik heb nooit problemen gehad, altijd een stabiele verbinding gehad (behalve sommige momenten waar ze werken aan het uitvoeren waren).
Ook even zeggen dat ik steeds een internet-only abbo had.

Begin december 2009 (de 4de om precies te zijn) kreeg ik telefoon van Scarlet. Een vriendelijke mevrouw wou me informeren over Scarlet One, een pakket dat internet, digitale TV, vaste en mobiele telefonie zou combineren in 1 pakket. Na overweging zag ik dit wel zitten, en bevestigde ook dat ik dit wou bestellen. 8 december kreeg ik wederzijdse bevestiging van Scarlet. Men vertelde me dat de technische dienst me zou contacteren voor een afspraak te maken voor de installatie.

Een maand later, op 5 januari had ik nog steeds geen telefoon gekregen van de technische dienst. Dus belde ik naar de klantendienst, waar men blijkbaar niet op de hoogte was van mijn bestelling, laat staan dat men me zou moeten contacteren voor een installatie. De persoon aan de telefoon ging een dossiertje openen en alles eens nakijken. Men ging me terugbellen.

Een week later had ik alweer nog steeds geen telefoontje terug gehad, dus belde ik opnieuw. Blijkbaar was mijn bestelling nu wel geregistreerd en ging ik gecontacteerd worden door de technische dienst voor een afspraak (alweer dus).

Alweer een week later (ondertussen al 21 januari), nog steeds niets. Ik bel dus nogmaals opnieuw naar de klantendienst. Blijkbaar heeft de technische dienst het zo druk dat ze de bestellingen niet kunnen bijhouden. (beetje slachtoffer van hun eigen succes zei de telefoniste me) (waarom ze dan nog zelf mensen opbellen en dit pakket voorstellen is me een raadsel) Kortom, ik moest geduld hebben.

Nog eens een week later nog altijd niets, dus ik belde nog maar eens terug. Men was er mee bezig zei men. Een dag later kreeg ik dan telefoon, de technische dienst. Op 17 februari kreeg ik een afspraak voor de installatie.

Een aantal dagen (1 februari) later kreeg ik opnieuw telefoon van de technische dienst. Men vertelde men dat men op de hoogte was van mijn bestelling, maar dat ik ook een nieuwe modem diende te kopen (iets van een 150€) en dat mijn huidige abbo volledig vervalt op 1 maart 2010. Hier was me nooit eerder iets over gezegd geweest. Toen ik zei, OK, neem die modem dan maar mee de 17e februari, viel men uit de lucht: "hoezo U heeft een afspraak op 17 februari?". Ik verloor toen een beetje mijn geduld en die man gaf me dan maar (opnieuw) een afspraak op 17 februari. Dat mijn oude abbo verliep vond ik niet erg aangezien ik toch een nieuw had.

Nog maar eens een week later krijg ik een brief van Scarlet waarin het volgende staat:
Betreft: Uw aanvraag Scarlet One
Geachte heer,
Omwille van technische redenen en de garantie van uw service, kunnen wij spijtig genoeg geen positief antwoord geven op uw aanvraag voor een Scarlet verbinding.

Uw aanvraag werd dus geannuleerd, maar wij behouden wel uw gegevens.

Wij doen momenteel al het mogelijke om ons aanbod uit te breiden, hoogstwaarschijnlijk kunnen wij u in de nabije toekomst wél Scarlet ONE aanbieden. Op dat ogenblik zullen wij u contacteren.
Hoeveel absurder kan het nog?

Wat ik dus niet weet nu: krijg ik wel of niet een scarlet One abbo? Vervalt mijn oude abbo nu wel of niet op 1 maart? Komt er nu wel of niet een installateur langs op 17 februari? Ik probeer al de hele week te bellen naar Scarlet (maar door mijn lange uren op het werk kan ik niet lang in wacht blijven), maar krijg niemand aan de lijn. Op de website "mijn scarlet" staat het volgende:
Status van Scarlet One Plus with TV and Mobile 3G
1
Uw goedkeuring voor nummeroverdracht.........ok

Wij wachten op uw goedkeuring van de nummeroverdracht.
2
De activering van uw lijn..........ok

Scarlet heeft het nodige gedaan om uw lijn te activeren.
3
Uw internetverbinding is klaar voor gebruik............ok

Uw internetverbinding is klaar voor gebruik. Als u reeds in het bezit bent van een ADSL-modem kan u vanaf nu surfen via het Scarlet netwerk. Gebruik hiervoor de gebruikersnaam en het wachtwoord dat u van Scarlet kreeg. U kan hier kijken hoe u uw instellingen aanpast. Scarlet start nu met het opzetten van de telefoonverbinding.
4
Installatiedatum vastgelegd........ok

Er is een installatiedatum vastgelegd.
5
???nl_BE.order.history.npprocesswaiting???............ok

???nl_BE.order.historydesc.npprocesswaiting???
6
Bestelling afgehandeld...........ok

Uw bestelling is nu helemaal afgehandeld. Bedankt voor uw vertrouwen in Scarlet. We hopen dat u veel plezier beleeft met uw Scarlet product.
7
Probleem bij opleveren van uw lijn.......!!!!!

Er is een probleem opgedoken tijdens de oplevering van uw lijn. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Dus eerst is mijn bestelling volledig afgehandeld, en dan ineens is er een probleem?

Heeft iemand hier zoiets ook meegemaakt? Ik heb het forum doorgelezen, maar kom geen dergelijk geval tegen.

Ik hoop dat iemand van jullie me wat meer kan vertellen. :-)


Mijn verbinding op dit moment lijkt in orde:
Afbeelding (13 februari om 18u45)

edit: deze lap tekst wat overzichtelijker gemaakt :)
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Misschien hadden ze wat laat door dat vdsl2 niet beschikbaar is bij jou (wat in eigenlijk betwijfel aan je snelheid te zien)
Ik vermoed dus dat ze geen one meer geven zonder vdsl2...

Waar is de tijd van tiscali, da was ten minste topservice en had je een datalimiet van 15 GB WAAUW 5 Gb meer dan BC :lol:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
jimrask
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2010, 18:03

honda4life schreef:Misschien hadden ze wat laat door dat vdsl2 niet beschikbaar is bij jou (wat in eigenlijk betwijfel aan je snelheid te zien)
Ik vermoed dus dat ze geen one meer geven zonder vdsl2...

Waar is de tijd van tiscali, da was ten minste topservice en had je een datalimiet van 15 GB WAAUW 5 Gb meer dan BC :lol:
Mijn buurman heeft wel Belgacom TV en zit op VDSL2, weliswaar met Belgacom. Kan dit nu zo'n verschil zijn? Kan scarlet die kastjes van belgacom niet gebruiken? Scarlet is toch een dochter van Belgacom, toch?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Digitale tv bij Scarlet (One) wordt enkel geleverd wanneer je 2 TV's in HD kan aansluiten. Voor de Belgacomlijn stellen ze minder sterke eisen (wanneer hij op ADSL2+ met voldoende snelheid zit wordt hij ook aangesloten op BGCTV).
jimrask
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2010, 18:03

het is opgelost. Ik heb vanmiddag gebeld naar Scarlet om uitleg te vragen. Blijkbaar is er idd geen vdsl2 beschikbaar in mijn straat. Mijn buurman heeft wel BGCTV, maar blijkbaar niet over vdsl2 dus. Toen ik zei dat scarlet ons dit pakket zelf voorgesteld had, zei de telefoniste zelf dat dat eigenlijk wel een domme zet was geweest van hun, en stelde me een commerciele geste voor.

Om digitale TV te krijgen, moet ik dus alsnog bij Telenet terecht zo blijkt
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

jimrask schreef: Toen ik zei dat scarlet ons dit pakket zelf voorgesteld had, zei de telefoniste zelf dat dat eigenlijk wel een domme zet was geweest van hun, en stelde me een commerciele geste voor.
Wat is die commerciele geste dan? :)
Afbeelding
jimrask
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2010, 18:03

Vorige maand zat ik over m'n datalimiet, en de kosten daarvan laten ze vallen (was een 20€ supplement)

wat ik wel nog niet snap is dit: Scarlet zegt dus dat vdsl2 nog niet beschikbaar is in mijn straat. Nu had de telefoniste gezegd dat ik dit zelf ook kon opzoeken op de site van Belgacom. Ik heb dat gedaan, en volgens die website kan ik dus wel BGCTV krijgen...ik snap er niets meer van. Kan ik ergens nakijken of dit dan adsl2 is of vdsl2?
mr. green
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 apr 2004, 23:37
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik heb identiek hetzelfde probleem als de topicstarter, maar ik ben er nog niet in geslaagd Scarlet telefonisch te bereiken. En ook ik was er zeker van dat er VDSL2 in mijn straat beschikbaar is (via de site van Belgacom)...Kan iemand trouwens eens de link geven waarmee je kunt checken of je vdsl2 kunt krijgen ?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

als je hd kwaliteit kan hebben dan is vdsl2 beschikbaar
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
mr. green
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 apr 2004, 23:37
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Heb net geckeckt op belgacomtv.be, ik kan wel degelijk belgacom tv krijgen in HD (twee tv-toestellen).
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

dan is vdsl beschikbaar
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
jimrask
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2010, 18:03

dit is de directe link:
http://www.belgacomtv.be/#request=indep ... 0e8e11419f
je moet je telefoonnummer of adres ingeven en er wordt nagekeken of het gaat of niet.
Als ik het doe, krijg ik te zien dat HD-kwaliteit mogelijk is, op maximaal 2 TV-toestellen. Dus dan zou vdsl2 beschikbaar zijn? Volgens Scarlet dus niet. Ik begrijp er maar weinig meer van . Mischien moet ik nog eens terugbellen naar Scarlet en meer uitleg vragen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik zou bellen en vragen hoe het kan dat ge bij belgacom vdsl kunt krijgen en bij hen niet
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
WimmiW
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 dec 2009, 19:38
Bedankt: 2 keer

proximusboyke schreef:ik zou bellen en vragen hoe het kan dat ge bij belgacom vdsl kunt krijgen en bij hen niet
Bellen naar Scarlet doet weinig uit. Belt ge 5 keer, dan zal je 5 keer een andere uitleg krijgen.
Die telefonisten bij Scarlet zijn daar gewoonweg niet voor opgeleid.

Ik heb zo in 2,5 maanden tijd 4 keer gebeld om me over te zetten naar een ander tariefplan (heb scarlet one maar geen Belgacom TV),
en dat ging telkens in orde komen, en telkens als ik terugbelde was het dossier afgesloten en sta ik tot vandaag nog op Scarlet One oude tarief van 50,95/maand.

Mijn aangetekend schrijven ligt klaar om verstuurd te worden, want ik ga Scarlet vaarwel zeggen.
Sedert ze de nieuwe Sagem modem kwamen installeren niets anders dan problemen: telefoon valt uit na enkele uren opnieuw gereset te hebben, email komt niet meer binnen na enkele uren, portforwarding draait in de soep na enkele uren. Enfin, een regelrechte ramp.
Ik ga terug naar Telenet, is duurder, maar daar werkt het tenminste zoals het moet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

let maar op door de nieuwe modem dat ge nie automatisch hebt bijgetekend voor 12 maand
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
WimmiW
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 dec 2009, 19:38
Bedankt: 2 keer

proximusboyke schreef:let maar op door de nieuwe modem dat ge nie automatisch hebt bijgetekend voor 12 maand
op welke manier zou ik bijgetekend kunnen hebben ? Ik heb geen enkel document getekend of ontvangen.
de nieuwe modem was nodig om ons van internet te voorzien. met de oude scarlet box zouden we binnenkort zonder internet komen te zitten.
zou wel straf zijn, want ik betaal nog steeds het oude contract-bedrag !
Afbeelding
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik weetniet hoe hun voorwaarden maar kan makkelijk zijn dat hun algemene voorwaarden staat als je overschakeld naar ander systeem dagge automatisch nijtekend dan is het aan U wanneer je zo een neiuwe modem krijgt om binnen de 30 dagen aangetekend een brief te sturen of 30 dag na facturatiedatum.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
WimmiW
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 dec 2009, 19:38
Bedankt: 2 keer

proximusboyke schreef:ik weetniet hoe hun voorwaarden maar kan makkelijk zijn dat hun algemene voorwaarden staat als je overschakeld naar ander systeem dagge automatisch nijtekend dan is het aan U wanneer je zo een neiuwe modem krijgt om binnen de 30 dagen aangetekend een brief te sturen of 30 dag na facturatiedatum.
Hun probleem is dan dat ze niet overgeschakeld hebben naar een nieuw systeem, dan kunnen ze mij ook niet automatisch laten bijtekenen.
Afbeelding
Remedy
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:53

WimmiW schreef:
proximusboyke schreef:ik weetniet hoe hun voorwaarden maar kan makkelijk zijn dat hun algemene voorwaarden staat als je overschakeld naar ander systeem dagge automatisch nijtekend dan is het aan U wanneer je zo een neiuwe modem krijgt om binnen de 30 dagen aangetekend een brief te sturen of 30 dag na facturatiedatum.
Hun probleem is dan dat ze niet overgeschakeld hebben naar een nieuw systeem, dan kunnen ze mij ook niet automatisch laten bijtekenen.
Een gewone vervanging van modem geldt niet als nieuw contract.
Moest je nu ook overgeschakeld zijn op het nieuwe One-pakket + BGC TV, dan zit je uiteraard wél aan een nieuw contract vast.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”