Al sinds jaren ben ik klant bij Scarlet (origineel contract nog bij Wanadoo, dan Tiscali, nu dus Scarlet dat dan weer Belgacom geworden is)
Ik heb nooit problemen gehad, altijd een stabiele verbinding gehad (behalve sommige momenten waar ze werken aan het uitvoeren waren).
Ook even zeggen dat ik steeds een internet-only abbo had.
Begin december 2009 (de 4de om precies te zijn) kreeg ik telefoon van Scarlet. Een vriendelijke mevrouw wou me informeren over Scarlet One, een pakket dat internet, digitale TV, vaste en mobiele telefonie zou combineren in 1 pakket. Na overweging zag ik dit wel zitten, en bevestigde ook dat ik dit wou bestellen. 8 december kreeg ik wederzijdse bevestiging van Scarlet. Men vertelde me dat de technische dienst me zou contacteren voor een afspraak te maken voor de installatie.
Een maand later, op 5 januari had ik nog steeds geen telefoon gekregen van de technische dienst. Dus belde ik naar de klantendienst, waar men blijkbaar niet op de hoogte was van mijn bestelling, laat staan dat men me zou moeten contacteren voor een installatie. De persoon aan de telefoon ging een dossiertje openen en alles eens nakijken. Men ging me terugbellen.
Een week later had ik alweer nog steeds geen telefoontje terug gehad, dus belde ik opnieuw. Blijkbaar was mijn bestelling nu wel geregistreerd en ging ik gecontacteerd worden door de technische dienst voor een afspraak (alweer dus).
Alweer een week later (ondertussen al 21 januari), nog steeds niets. Ik bel dus nogmaals opnieuw naar de klantendienst. Blijkbaar heeft de technische dienst het zo druk dat ze de bestellingen niet kunnen bijhouden. (beetje slachtoffer van hun eigen succes zei de telefoniste me) (waarom ze dan nog zelf mensen opbellen en dit pakket voorstellen is me een raadsel) Kortom, ik moest geduld hebben.
Nog eens een week later nog altijd niets, dus ik belde nog maar eens terug. Men was er mee bezig zei men. Een dag later kreeg ik dan telefoon, de technische dienst. Op 17 februari kreeg ik een afspraak voor de installatie.
Een aantal dagen (1 februari) later kreeg ik opnieuw telefoon van de technische dienst. Men vertelde men dat men op de hoogte was van mijn bestelling, maar dat ik ook een nieuwe modem diende te kopen (iets van een 150€) en dat mijn huidige abbo volledig vervalt op 1 maart 2010. Hier was me nooit eerder iets over gezegd geweest. Toen ik zei, OK, neem die modem dan maar mee de 17e februari, viel men uit de lucht: "hoezo U heeft een afspraak op 17 februari?". Ik verloor toen een beetje mijn geduld en die man gaf me dan maar (opnieuw) een afspraak op 17 februari. Dat mijn oude abbo verliep vond ik niet erg aangezien ik toch een nieuw had.
Nog maar eens een week later krijg ik een brief van Scarlet waarin het volgende staat:
Hoeveel absurder kan het nog?Betreft: Uw aanvraag Scarlet One
Geachte heer,
Omwille van technische redenen en de garantie van uw service, kunnen wij spijtig genoeg geen positief antwoord geven op uw aanvraag voor een Scarlet verbinding.
Uw aanvraag werd dus geannuleerd, maar wij behouden wel uw gegevens.
Wij doen momenteel al het mogelijke om ons aanbod uit te breiden, hoogstwaarschijnlijk kunnen wij u in de nabije toekomst wél Scarlet ONE aanbieden. Op dat ogenblik zullen wij u contacteren.
Wat ik dus niet weet nu: krijg ik wel of niet een scarlet One abbo? Vervalt mijn oude abbo nu wel of niet op 1 maart? Komt er nu wel of niet een installateur langs op 17 februari? Ik probeer al de hele week te bellen naar Scarlet (maar door mijn lange uren op het werk kan ik niet lang in wacht blijven), maar krijg niemand aan de lijn. Op de website "mijn scarlet" staat het volgende:
Dus eerst is mijn bestelling volledig afgehandeld, en dan ineens is er een probleem?Status van Scarlet One Plus with TV and Mobile 3G
1
Uw goedkeuring voor nummeroverdracht.........ok
Wij wachten op uw goedkeuring van de nummeroverdracht.
2
De activering van uw lijn..........ok
Scarlet heeft het nodige gedaan om uw lijn te activeren.
3
Uw internetverbinding is klaar voor gebruik............ok
Uw internetverbinding is klaar voor gebruik. Als u reeds in het bezit bent van een ADSL-modem kan u vanaf nu surfen via het Scarlet netwerk. Gebruik hiervoor de gebruikersnaam en het wachtwoord dat u van Scarlet kreeg. U kan hier kijken hoe u uw instellingen aanpast. Scarlet start nu met het opzetten van de telefoonverbinding.
4
Installatiedatum vastgelegd........ok
Er is een installatiedatum vastgelegd.
5
???nl_BE.order.history.npprocesswaiting???............ok
???nl_BE.order.historydesc.npprocesswaiting???
6
Bestelling afgehandeld...........ok
Uw bestelling is nu helemaal afgehandeld. Bedankt voor uw vertrouwen in Scarlet. We hopen dat u veel plezier beleeft met uw Scarlet product.
7
Probleem bij opleveren van uw lijn.......!!!!!
Er is een probleem opgedoken tijdens de oplevering van uw lijn. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Heeft iemand hier zoiets ook meegemaakt? Ik heb het forum doorgelezen, maar kom geen dergelijk geval tegen.
Ik hoop dat iemand van jullie me wat meer kan vertellen.

Mijn verbinding op dit moment lijkt in orde:

edit: deze lap tekst wat overzichtelijker gemaakt
