Telenet modem-router config & issues

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Er zijn hier en daar wat vragen (o.a. van r2504) naar wat je juist wel en niet kunt doen met de nieuwe modem-routers van Telenet (Motorola SVG1501E) die nu standaard meegegeven worden met heel wat Shake bestelling. Zelf heb ik sinds een paar weken een PowerShake+ (internet+telefonie) en kreeg dus ook dergelijk toestel mee.

1. Configuratie-mogelijkheden

De enige mogelijkheid om de routerkant te configureren is online via Mijn Telenet. De configuratie is jammer genoeg bedroevend beperkt. Dit is wat je kunt instellen :

INSTELLINGEN (eigenlijk: Draadloze instellingen)
-- Algemeen
---- Draadloos Signaal: Ingeschakeld of Uitgeschakeld
---- Wifi standaard: b, g of bg
---- Wifi kanaal: van 1 tot 11 + Automatisch
-- Beveiliging
---- SSID: tekstveldje
---- Zichtbaarheid: Zichtbaar of Onzichtbaar
---- Beveiligingsprotocol: Geen, WEP, WPA PSK of WPA2 PSK
---- In geval van WEP:
------ WEP128 of WEP64
------ Shared Key auth: Optioneel of Verplicht
------ WEP key: tekstveldje
---- In geval van WPA PSK of WPA2 PSK:
------ Encryptie: TIKP, AES of TKIP AES
------ WPA key: tekstveldje
-- MAC Filtering
---- MAC restrict mode: Uitgeschakeld, Toestaan of Blokkeren
---- 10x MAC address: tekstveldje + Actief of Niet Actief

GEAVANCEERD
-- Netwerk : hier is GEEN configuratie mogelijk, alleen krijg je enkele zaken te zien
---- LAN IP: IP adres van de router aan de LAN kant, m.i. altijd 192.168.0.1
---- WAN IP: het publieke IP adres
---- Connected clients: lijst van LAN clients: MAC, IP, hostname. Toekenningen beginnen vanaf 192.168.0.100. Ik zie niet direct beperking op aantal (ik heb een ExpressNet XL dat mijn in principe toelating geeft voor 4 clients, maar ik ben al tot .105 geraakt). Bovendien wordt de lijst niet geflusht, behalve bij reboot.
-- Firewall
---- Blokkeer gefragmenteerde IP pakketten: Actief of Niet Actief
---- Firewall bescherming: Actief of Niet Actief
---- UPnP: Actief of Niet Actief
---- DMZ adres: 192.168.0.x
-- Port Forwarding
---- 10x LAN IP + beginpoort + eindpoort + protocol (TCP/UDP/BEIDE) + Status (Actief/Inactief)
-- Reset
---- Herstel de Telenet defaults


2. Issues

Zoals je ziet zijn de mogelijkheden zeer beperkt. Ik had gelukkig zelf al mijn eigen router die ik gewoon blijf gebruiken. Als je alleen de Telenet router gebruikt zit je duidelijk direct vast met bovenstaande configuratie-mogelijkheden die duidelijk maar gericht zijn op dummy users. Bovendien zijn er enkele issues :

* het is met deze toestellen dus onmogelijk om op je eigen PC/Router/... een publiek IP adres te krijgen. Dit dus in tegenstelling tot de modem-only opstelling van vroeger waar je effectief één of meerdere publieke IP adressen kreeg, afhankelijk van je abonnement. Met deze nieuwe toestellen krijg je sowieso maar 1 publiek IP adres, ongeacht je abonnement.


3. Wishlist

* Full config access: wishfull thinking ;).
* MAC Passthrough : de mogelijkheid om je eigen router rechtstreeks op de WAN kant te hangen zodat die zelf direct een publiek IP adres krijgt en de router kant van de Telenet modem vermeden wordt. Deze feature is immers voorhanden in die modem want wordt door Telenet gebruikt om je Digibox rechtstreeks aan de WAN kant te krijgen zodat hij een adres kan krijgen uit de Telenet DTV range.


4. Tips

* Het is dus totaal niet nodig van wireless te bestellen bij je abonnement als je deze modems krijgt. Zelfs als je het niet bestelt krijg je gewoon toegang tot de wireless configuratie (die zelfs uit de doos al actief is). Toch durfden ze er nog €1 voor te vragen als speciale promo.


5. Wie krijgt deze modem-routers ?

* PowerShake+ sinds 1/1/10 (mogelijk vroeger)
* ...


Bedoeling is dat jullie met nog issues, wishlists, workarounds, tips, enz afkomen...
Laatst gewijzigd door Tomby 12 feb 2010, 15:36, in totaal 2 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tomby schreef:* Het is dus totaal niet nodig van wireless te bestellen bij je abonnement als je deze modems krijgt. Zelfs als je het niet bestelt krijg je gewoon toegang tot de wireless configuratie (die zelfs uit de doos al actief is). Toch durfden ze er nog €1 voor te vragen als speciale promo.
Ik ken iemand die z'n modem onlangs defect was, en die vroeg of het mogelijk was dergelijke modem te plaatsen... volgens de technieker kon dit enkel mits betaling van 90 euro.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tomby schreef:---- LAN IP: IP adres van de router aan de LAN kant, m.i. altijd 192.168.0.1
Dat is volgens de manual ook het standaard adres... kan je daar de managements interface niet bereiken ?

Wat krijg je als je surft naar dat adres ? Default user/password is admin/motorola

Heb je al eens een portscan gedaan om te kijken of het eventueel op een andere poort bereikbaar is ?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

r2504 schreef:kan je daar de managements interface niet bereiken ? Wat krijg je als je surft naar dat adres ?
Geen response op poort 80. Reageert wel op ping. In de manual vind ik echter nergens hoe men de admin interface van aan de LAN kant zou kunnen laten luisteren op een andere poort, laat staan uitzetten. Dus ofwel gebruiken ze een of ander undocumented feature, of hebben ze custom firmware erop staan.

PS: denk toch dat het poort 80 is. De timeout op die poort is opvallend langer dan op eender welke andere poort. Geen idee hoe ze access blocken...
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Telnet? HTTPS? SSH?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

TomG schreef:Telnet? HTTPS? SSH?
Allemaal noppes.
Ik vraag me überhaupt af hoe Telenet de config via Mijn Telenet doet. Volgens de manual kun je van aan de WAN kant de config doen via poort 8080. Maar dat zou dan direct betekenen dat je zelf die poort niet kunt gebruiken en ze bvb laten forwarden naar een van je interne hosts. Dus zijn er bijna zeker undocumented features...
Heb overigens ook al telnet en ssh geprobeerd vanop 't Internet. Maar aangezien die poorten sowieso geblokkeerd worden door Telenet is het nogal wiedes dat ik ermee niet tot op mijn router geraak.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Het kan natuurlijk ook dat die modems geconfigureerd zijn zodat ze enkel manageable zijn vanaf bepaalde ip adressen of ranges. Te denken aan de infrastructuur die gekoppeld is aan Mijn Telenet enerzijds en de klanten modems anderzijds. Of engineers die remote modems kunnen troubleshooten/managen.

Levert een poortscan verder niks meer op? Je kan ook een portscan proberen vanaf een andere Telenet klant naar uw eigen ip adres. Voor zover ik weet zijn die geblokkeerde poorten enkel maar van toepassing wanneer je van buiten het Telenet netwerk komt... (was vroeger toch zo).
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Volgens mij worden de modems gewoon met de bestaande docsis config aangepast zoals dat met alle andere types het gevak is. Zou ook verklaren waarom een reboot nodig is om de instellingen te laden.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

TomG schreef:Het kan natuurlijk ook dat die modems geconfigureerd zijn zodat ze enkel manageable zijn vanaf bepaalde ip adressen of ranges.
Er zijn veel zaken mogelijk waardoor wij onmogelijk aan de config kunnen. Maar elk van die gevallen vereist configuratie die hidden features zijn, want volgens de manual is er weinig mogelijk : intern via 192.168.0.1:80 en extern via port 8080 als je het enabled hebt.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Avenger 2.0 schreef:Volgens mij worden de modems gewoon met de bestaande docsis config aangepast zoals dat met alle andere types het gevak is. Zou ook verklaren waarom een reboot nodig is om de instellingen te laden.
Dat zou inderdaad ook kunnen, maar dan is het vrij absurd om een web gui aan te bieden. Trouwens, er is andere config die wel werkt zonder reboot, bvb de wireless config.
fastman
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 feb 2010, 14:42

De DMZ werkt wel direct, dus daarmee kun je remote toch beholpen zijn.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

fastman schreef:De DMZ werkt wel direct, dus daarmee kun je remote toch beholpen zijn.
Raar, ik had het omgekeerde geprobeerd vanop remote locatie: DMZ en port forwarding uitschakelen. Maar erna kon ik nog altijd connecteren met mijn VPN dus leek het echt wel dat die config niet onmiddellijk werkte.
Omgekeerd had ik ook al van thuis zitten spelen met port forwarding om eMule te laten werken en ook toen werkten inkomende connecties niet. Toen resette ik mijn modem en ineens werkte het wel.

BTW, zou natuurlijk ook kunnen dat DMZ wel direct werkt maar port forwarding niet, wat in mijn eerste geval er dan nog steeds voor zorgde dat ik aan mijn VPN kon.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Raar, heb eens wat nieuwe testen gedaan adhv de publieke portscanner op http://www.my-addr.com. Nu blijken zowel DMZ config als port forwarding config wél direct te werken. Van zodra ik iets verander waardoor er in principe geen VPN meer mogelijk mag zijn, blijkt de portscanner ook effectief een timeout te krijgen op die poort.
Des te beter dan. Hopelijk blijft het nu goed werken :).

PS: de testen daarnet waren met TCP. Het probleem dat ik recent voorhad was echter met UDP. Om zeker te zijn zou ik dus ook nog eens moeten testen met UDP maar vind niet direct een online UDP scanner. Betwijfel zelfs of je kan scannen met UDP aangezien het connectionless is, of het zou een scanner moeten zijn die de verschillende applicatie-protocols kent.
Laatst gewijzigd door Tomby 12 feb 2010, 16:04, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

TomG schreef:Telnet? HTTPS? SSH?
Maar vooral SNMP !
fastman
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 feb 2010, 14:42

Een van de twee werkt echt niet.

Ik speel Modern Warfare 2 en ik heb een Turbo XL lijntje. Fijn om de host te zijn! :-D
DMZ staat naar .102
UDP poort staat naar .102

Resultaat: als DMZ aan (of uit) staat werkt het niet. (ik zal dat vanavond eens testen), maar tijdens het opstart scherm van het spel krijg je te zien of er connectie van buitenaf mogelijk is om te hosten.

Ik weet ook niet of de portforward ranges echt werken, ik zet er enkel dezelfde poorten in, dus bv: begin:80 end:80

Ofwel flipt die modem als hij dezelfde settings heeft in DMZ en port forwarding.

Ik zal het thuis eens wat experimenteren m.b.v. m'n mobistar iphone verbinding.
jelte
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 apr 2006, 12:24

Avenger 2.0 schreef:Volgens mij worden de modems gewoon met de bestaande docsis config aangepast zoals dat met alle andere types het gevak is. Zou ook verklaren waarom een reboot nodig is om de instellingen te laden.
Power reboot is niet nodig, nadat de settings zijn gewijzigd
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Bon, heb een toolke PFPortChecker gedownload van http://www.portforward.com. Dit toolke stuurt een request naar hun server waarna de server een UDP of TCP request doet op de gespecifieerde poort. Als het toolke de requets van de server ontvangt staat de poort duidelijk open en anders niet.
Hieruit blijkt toch wel duidelijk dat TCP port forwarding goed werkt, maar er wel degelijk issues zijn met UDP port forwarding.

Bvb, ik heb 2 portforwarding rules:
* onbestaand adres: 1194 BEIDE Inactief
* client adres: 1-65535 BEIDE Actief
PFPortCheck toont duidelijk dat 1194 zowel op UDP als TCP werkt, wat ok is.

Ik verander nu de eerste regel naar ACTIEF. Dus port 1194 moet naar onbestaand IP gefwd worden. PFPortCheck zegt dat TCP niet meer werkt, wat klopt, maar UDP werkt nog altijd.
Vervolgens zet ik beide rules op Inactief, wat zou willen zeggen dat niets meer geforward wordt. En nog steeds blijft UDP werken.

PS: na het typen van dit berichtje blijkt het nu toch ineens goed te gaan. UDP behaviour lijkt redelijk inconsistent. Het lijkt erop dat het uiteindelijk wel werkt maar dat het soms direct werkt en andere keren minuten duurt eer hij de config correct uitvoert.
PS2: na nog wat uitgebreider testen is mijn conclusie dat het meestal goed werkt. Af en toe echter lijkt de UDP port forwarding config te laggen, waarmee ik bedoel dat de wijziging niet direct actief is maar tot enkele minuten kan duren eer ze juist werkt. Dat verklaart dus ook waarom ik vorige week nog een VPN kon opzetten nadat ik UDP liet blokkeren. Had ik nog een paar minuten gewacht ging het ineens niet meer lukken...
Gebruikersavatar
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:47
Locatie: Schoten (Antwerpen)
Bedankt: 2 keer

wss een scriptje dat om de 5 minuten check of er wijzigingen zijn en deze dan zal doorgeven. Als je pech hebt moet je 5 minuten wachten, heb je geluk zal het direct werken.
jelte
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 apr 2006, 12:24

Kemblin schreef:wss een scriptje dat om de 5 minuten check of er wijzigingen zijn en deze dan zal doorgeven. Als je pech hebt moet je 5 minuten wachten, heb je geluk zal het direct werken.
Lol, dat lijkt me niet zo schaalbaar :D
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Kemblin schreef:wss een scriptje dat om de 5 minuten check of er wijzigingen zijn en deze dan zal doorgeven. Als je pech hebt moet je 5 minuten wachten, heb je geluk zal het direct werken.
En alleen een scriptje voor UDP zeker ? Want met TCP heb ik het probleem niet... Meer zelfs, als ik een rule heb voor BEIDE, i.e. TCP+UDP, dan nog heeft de TCP wijziging direct effect en de UDP wijziging pas later.
Lijkt me gewoon ergens een 'probleempje' van de router zelf. Wellicht draait daar gewoon een Linux onder en moet een of ander process herstart worden en duurt dat voor de UDP forward iets langer...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Op de config geraken mogen we in elk geval vergeten. Zie datasheet : http://broadband.motorola.com/consumers ... asheet.pdf
Uit het stukje Service Assurance blijkt duidelijk dat die dingen volledig managable zijn door de ISP zelf, en het lijkt me vrij aannemelijk dat zoiets enkel kan via de WAN interface.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Wat je ook eens kan proberen is de modem koud opstarten zonder coax in. Dan kan je misschien wel aan de webinterface geraken en instellingen wijzigen. Herinner me nog goed dat je zo aan de webinterface van enkele oudere telenet modems kon geraken.
reiner64
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 maa 2004, 20:43

Als starter nog een aanvullende vraag: is het wel mogelijk om achter de nieuwe TN modem/router een wireless router aan te sluiten? Een publiek IP-adres is voor mij niet noodzakelijk. Ik wil enkel meerdere apparaten laten connecteren. Naast de 2 toegestane PC's gaat het over een wireless printerserver en een wireless mediaplayer.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

reiner64 schreef:Als starter nog een aanvullende vraag: is het wel mogelijk om achter de nieuwe TN modem/router een wireless router aan te sluiten? Een publiek IP-adres is voor mij niet noodzakelijk. Ik wil enkel meerdere apparaten laten connecteren. Naast de 2 toegestane PC's gaat het over een wireless printerserver en een wireless mediaplayer.
Ja dat gaat perfect. Heb het hier al een halfjaar probleemloos draaien. Enige nadeel is dat je eigen router ook een intern 192.168.0.x adres krijgt van de Telenet router en er bijgevolg 2x NAT gedaan wordt. Enige wat je op de Telenet router (via Mijn Telenet) moet instellen is dat dat IP adres van je router in de DMZ komt te staan. Dat zorgt ervoor dat alle traffiek naar jouw router doorgesluisd wordt. Bovendien kan je natuurlijk ook best het wireless gedeelte van de Telenet modem uitschakelen.
reiner64
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 maa 2004, 20:43

Hallo

Thx voor de snelle reactie.
Ik neem aan dat je dit online doet via Mijn Telenet -> Mijn Internet --> Wireless Modem --> geavanceerd --> Port Forwarding. Hier vul ik het IP-adres van mijn router in. Dit is meestal 192.168.x.x. Wat vul ik in onder "begin poort" & "einde poort"?
Wederom alvast bedankt.



Sorry,
Net iets verder gekeken DMZ bevindt zich uiteraard onder Mijn Telenet -> Mijn Internet --> Wireless Modem --> geavanceerd --> Firewall
Excuses.
Aanvang juli wordt TN bij mij geïnstalleerd. Ik ga je advies proberen uit te voeren.
Mijn bevindingen zal ik melden.
Thx
Licorne
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 dec 2010, 15:18

Tomby schreef:
fastman schreef:De DMZ werkt wel direct, dus daarmee kun je remote toch beholpen zijn.
Raar, ik had het omgekeerde geprobeerd vanop remote locatie: DMZ en port forwarding uitschakelen. Maar erna kon ik nog altijd connecteren met mijn VPN dus leek het echt wel dat die config niet onmiddellijk werkte.
Omgekeerd had ik ook al van thuis zitten spelen met port forwarding om eMule te laten werken en ook toen werkten inkomende connecties niet. Toen resette ik mijn modem en ineens werkte het wel.

BTW, zou natuurlijk ook kunnen dat DMZ wel direct werkt maar port forwarding niet, wat in mijn eerste geval er dan nog steeds voor zorgde dat ik aan mijn VPN kon.
Sorry om een oud bericht op te halen.

Ik heb al enkele dagen problemen om een high id te krijgen in eMule. Probleem is dat ik niet zo thuis ben in al die instellingen.

Ik heb een wireless Motorola modem van Telenet + een D-link USB adapter.

Wat heb ik reeds gedaan:

Windows firewall --> emule toegestaan
via eigenschappen van mijn netwerkverbinding een vast ip-adres toegekend (al heb ik twijfels over het feit of Telenet wel een vast IP toelaat)
via 'mijn Telenet' de poorten geforward (ip-adres + TCP/UDP poorten emule) - ik weet niet of ik dit correct heb gedaan.
* de router kan je dus enkel maar via de webapplicatie instellen, onmogelijk om er rechtstreeks in de gaan).

Het zou leuk zijn mocht iemand mij kunnen helpen.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Een vast IPadres bestaat niet voor consumenten bij telenet.
Wel kan je werken met dyndns, indien je router dit toelaat. Telkens je een ander ip adres krijgt word je dynamisch dns aangepast. Wel vrees ik ervoor dat je dit niet kan instellen in die telenet bakskes
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

'k moet wel zeggen dat ik met telenet al bijna 'n jaar hetzelfde ip adres heb
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Zolang je je modem en router niet afzet blijf je dat behouden... jaren zelfs.

Ik heb zo na meer dan twee jaar m'n router bij m'n ouders geplaatst... en zij hebben nu mij IP-adres 8)
TomVH
Pro Member
Pro Member
Berichten: 368
Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
Locatie: Zaffelare
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

mailracer schreef:Wel kan je werken met dyndns, indien je router dit toelaat. Telkens je een ander ip adres krijgt word je dynamisch dns aangepast. Wel vrees ik ervoor dat je dit niet kan instellen in die telenet bakskes
In de telenet router kun je dit misschien niet instellen maar in een router na je telenet modem wel. Als je dat niet hebt kun je op de site van DynDNS ook nog altijd de gratis software downloaden op dynDNS die automatisch je publiek IP-adres linkt aan een DynDNS domeinnaam.
Licorne
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 dec 2010, 15:18

Bedankt voor de tips. Ik kan er echter niets mee wegens totaal geen kaas van gegeten.

Dan toch maar naar Telenet gebeld. De conclusies na 45 minuten met een ogenschijnlijk gedienstig persoon waren:
- alle mogelijke instellingen via 'my telenet' zijn uitgevoerd.
- emule is onbekend
- het moet zeken een software probleem zijn
- ze kunnen een technieker sturen maar dat kost mij op z'n minst €55.

Tja...
teddyso
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:56
Locatie: Sint-niklaas
Contacteer:

hey

ik heb inmiddels de truck gevonden om toch in de modem/router te geraken
ik heb hiervoor een programma geschreven dat de downloaden is vanaf deze site

http://www.kennethdhoe.be/config/Telene ... 20Tool.exe
http://kennethdhoe.be/config/scr/ screenshots
veel plezier ermee

<community beheerder note: te gebruiken op eigen risico! Er is geen source code beschikbaar, we kunnen niet checken wat dit programma allemaal doet>
Laatst gewijzigd door teddyso 15 jan 2011, 15:14, in totaal 1 gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Een first post van iemand die een EXE post om een Telenet modem te configureren. :eek:
teddyso
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:56
Locatie: Sint-niklaas
Contacteer:

ja ik ben hier inderdaad nieuw omdat ik ook het probleem had.
dit weekend geraak ik niet op mijn.telenet.Be
toch wilde ik mijn ports forwarden.
dus heb ik een beetje research gedaan.

de instellingen zijn perfect in te stellen met mijn tool.
als je wil post ik de source code ook.

greetz
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Bedoel je dat je een manier gevonden hebt om in de config van de modem te geraken zonder langs Mijn Telenet te gaan ? Want hier is al maanden interesse voor...
teddyso
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:56
Locatie: Sint-niklaas
Contacteer:

ja dat klopt :)

daar dient dit programma voor dat ik geschreven heb.
probeer het maar is uit (als je de zelfde modem hebt)

greetz
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Linkje naar de sourcecode?
teddyso
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:56
Locatie: Sint-niklaas
Contacteer:

programma is geupdate.

de browser is nu volledig uitrekbaar. (beter zicht)
Witte8
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 dec 2010, 00:03

En hoe gaat Telenet hier eigenlijk op reageren op het kraken van de toegang tot hardware die hun eigendom is?
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Iemand die kan bevestigen dat dit werkt? Kan je ook de sourcecode eens posten?
Het zou enorm handig zijn moest dit werken en geen backdoors / andere rommel bevatten!
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”