Telenet kondigt ED 3.0 (FiberNet) en limietverhoging aan

Nieuws omtrent telecom
coiken
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 mei 2005, 10:23

akke schreef:Net FN100 besteld. Installatie de 18de feb. En de Telenet medewerker wenste mij een proficiat omdat ik de 1ste ben in vlaanderen :) LoL


En lachen dat die daar nu doen... da zal nog een uurke duren eer ze daarvan bekomen zijn :lol: :lol: :lol:
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

TomG schreef:
akke schreef:Net FN100 besteld. Installatie de 18de feb. En de Telenet medewerker wenste mij een proficiat omdat ik de 1ste ben in vlaanderen :) LoL

Den eerste zot die 100 euro per maand betaald voor een internet verbinding... thuis!


Maar als je turbonet xl hebt en je schakelt dan naar die 120 euro over dan betaal je 45 euro extra.Maar das wel mee shake inbegrepen enz....
Ge kunt ze kussen
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

jeanke36 schreef:
akke schreef:Net FN100 besteld. Installatie de 18de feb. En de Telenet medewerker wenste mij een proficiat omdat ik de 1ste ben in vlaanderen :) LoL


goe zot voor zoveel geld te geven :eek:


proficiat met je 99 euro per maand . :beerchug:
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

En dan nog contract van 12 maand wellicht, da's 1200 euro/jaar. Happy happy joy (for Telenet)! :lol:
akke
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 feb 2010, 13:25
Bedankt: 2 keer

Jullie doen precies of die 120 euro is veel geld... :think: :think:
jeanke36
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:12

TomG schreef:En dan nog contract van 12 maand wellicht, da's 1200 euro/jaar. Happy happy joy (for Telenet)! :lol:


zo een pak klanten en bij telenet doen ze dan gegarandeerd een vreugde dansje van het is gelukt :banana:
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

xr2i schreef:Telenet snapt nog steeds niet dat 90 % van hun klanten gewoon goedkope packs willen zonder limieten in internet volume's.

Die weten dat goed genoeg, maar hun bedoeling is geld te verdienen. En gezien hun groot aantal klanten lukt die strategie goed.

Als je FUP Internet wil is volgens mij Scarlet momenteel het interessantste (slechts 25,- euro per maand en toch op het stabiele Belgacom netwerk). Je hebt natuurlijk al wel een Belgacom lijn nodig, maar ja, bij Telenet moet je ook die 13,- euro betalen...

Zolang iedereen blijft klagen maar niet verdwijnt bij Telenet, zullen ze niet veel veranderen...
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

akke schreef:Jullie doen precies of die 120 euro is veel geld... :think: :think:



Heb je die 100 genomen of die 120 euro?
Want die 100 alleen vind ik ook wel veel, die 120 is met shake bij en dat zou bv voor mij 45 euro per maand meer zijn, dat is nie weinig maar nu anderzijds ook niet overdreven.

Iedereen doet mee z'n geld wat deze wilt vind ik, de één doet meer geld op aan dit en de ander gaat ermee op reis enz....
Maar die 100 euro vind ik echt wel veel teveel, die 120 euro kan ik nog ergens inkomen aangezien dus mee shake bij is.
Ge kunt ze kussen
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Telenet snapt nog steeds niet dat 90 % van hun klanten gewoon goedkope packs willen zonder limieten in internet volume's.
De snelheid, eens die 10Mbits/s of hoger ligt, speelt niet echt een rol meer! Geef ons een pack van 50 € per maand met 10Mbit/s down en 2 Mbits/s up en unlimitted internet + tv + telefoon + kabel abbo!


Volledig met je eens !
Laatst gewijzigd door splinterbyte op 08 feb 2010, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

xr2i schreef:Telenet snapt nog steeds niet dat 90 % van hun klanten gewoon goedkope packs willen zonder limieten in internet volume's. De snelheid, eens die 10Mbits/s of hoger ligt, speelt niet echt een rol meer! Geef ons een pack van 50 € per maand met 10Mbit/s down en 2 Mbits/s up en unlimitted internet + tv + telefoon + kabel abbo!


Telenet snap dit maar al te goed... prijzen aanpassen kost hun inkomsten... en dat op IEDER abonnement.

Snelheid en volume aanpassen kost hun in vergelijking bijna niets... en dat ENKEL op de abonnementen die het ook benutten (5 a 10% misschien).
akke
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 feb 2010, 13:25
Bedankt: 2 keer

Marlboro schreef:
akke schreef:Jullie doen precies of die 120 euro is veel geld... :think: :think:



Heb je die 100 genomen of die 120 euro?
Want die 100 alleen vind ik ook wel veel, die 120 is met shake bij en dat zou bv voor mij 45 euro per maand meer zijn, dat is nie weinig maar nu anderzijds ook niet overdreven.

Iedereen doet mee z'n geld wat deze wilt vind ik, de één doet meer geld op aan dit en de ander gaat ermee op reis enz....
Maar die 100 euro vind ik echt wel veel teveel, die 120 euro kan ik nog ergens inkomen aangezien dus mee shake bij is.




Heb de shake+ genomen. Mijn Shake+ van €75 ge-upgrade eigenlijk...
Laatst gewijzigd door akke op 08 feb 2010, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

akke schreef:Jullie doen precies of die 120 euro is veel geld... :think: :think:


Voor mij is 120 euro per maand aan internet uitgeven veel geld en ik denk dat elke modale Belg mij hier in bijstaat . :wink:
jeanke36
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:12

120 euro is inderdaad heel erg duur!

vergeleken met nederland betalen wij drie keer zoveel!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

akke schreef:Jullie doen precies of die 120 euro is veel geld... :think: :think:


Voor veel mensen is dit nochtans een dikke maand werken :eek:
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

fieldoxide schreef:
akke schreef:Jullie doen precies of die 120 euro is veel geld... :think: :think:


Voor mij is 120 euro per maand aan internet uitgeven veel geld en ik denk dat elke modale Belg mij hier in bijstaat . :wink:


Nogmaals; je maakt de fout door hier te beweren het alleen om internet gaat; het gaat hem niet alleen om internet maar wel met shake erbij,alles in z'n totaal met alles op en aan.

Ik vind die 100 euro veel aangezien dat alleen maar internet is.
En wat is duur?
Sommige vinden 30 euro al duur :roll:
Ge kunt ze kussen
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

fieldoxide schreef:
akke schreef:Jullie doen precies of die 120 euro is veel geld... :think: :think:


Voor mij is 120 euro per maand aan internet uitgeven veel geld en ik denk dat elke modale Belg mij hier in bijstaat . :wink:

De laatste keer dat ik mij dergelijk bedrag herinner, was in den tijd van de inbelverbinding (als je die es vergat uit te loggen...).

Het is gewoon schandalig veel geld. Vergelijk het met supercars/luxe wagens die vaak het 10 voud kosten van wat ze daadwerkelijk waard zijn...

Vertel dat aub niet tegen een Nederlander. Die heeft dat voor de helft van de prijs.
jeanke36
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:12

ja inderdaad een contract van 12maand is al 1320euro voor internet voor een jaar wtf seg!

daar moeten veel mensen al een maand voor werken alleen voor dit al go crazy :bang:
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

jeanke36 schreef:120 euro is inderdaad heel erg duur!

vergeleken met nederland betalen wij drie keer zoveel!


Heb wel al horen zeggen hun internet niet al te stabiel is.


Als ik online game met de PS3 dan val ik nooit weg, het zijn altijd de anderen die wegvallen door een slechte of minder goede verbinding.
Ge kunt ze kussen
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

waar is de tijd dat men 10.000bfr installatiekost moest betalen . . .
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

jeanke36 schreef:ja inderdaad een contract van 12maand is al 1320euro voor internet voor een jaar wtf seg!

daar moeten veel mensen al een maand voor werken alleen voor dit al go crazy :bang:


Als je alleen woont en dit neemt is dat niet bepaald goedkoop; als je met z'n 2-3 betaald dan valt dit heel goed mee.
Ge kunt ze kussen
jeanke36
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:12

Marlboro schreef:
jeanke36 schreef:120 euro is inderdaad heel erg duur!

vergeleken met nederland betalen wij drie keer zoveel!


Heb wel al horen zeggen hun internet niet al te stabiel is.


Als ik online game met de PS3 dan val ik nooit weg, het zijn altijd de anderen die wegvallen door een slechte of minder goede verbinding.


ik ken heel veel nederlanders en die hebben geen klagen hoor zeker niet!
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

jeanke36 schreef:
Marlboro schreef:
jeanke36 schreef:120 euro is inderdaad heel erg duur!

vergeleken met nederland betalen wij drie keer zoveel!


Heb wel al horen zeggen hun internet niet al te stabiel is.


Als ik online game met de PS3 dan val ik nooit weg, het zijn altijd de anderen die wegvallen door een slechte of minder goede verbinding.


ik ken heel veel nederlanders en die hebben geen klagen hoor zeker niet!


Kan goed zijn,als het gewoon surfen is mss geen probleem maar online spelen kan wel voor hen sneller een probleem zijn.
Soit; ieder moet voor zich uitmaken wat deze wil.
Ge kunt ze kussen
etienne22
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 feb 2010, 12:51

xr2i schreef:Als je dus een shake wilt met Telefoon + Tv + Limietloos Internet dan betaal je bij Belgacom 70.15 euro daar waar je bij Telenet 75 euro per maand betaalt + nog eens de 13 euro voor jouw kabelabbo, in totaal dus 88 euro .
18 euro per maand verschil voor een iets sneller Internet (Bgc: 20 Mbits/s ,Telenet 30 Mbits/s) maar een snellere upload (bij Belgacom 2Mbits/s, bij Telenet maar 1.25Mbits/s).


Als je bij Belgacom te ver van een centrale woont haal je nooit die 20 Mbits/s en je moet er echt dicht bijwonen (minder dan 1KM)
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Nja, ook ik vond het Belgacom aanbod aantrekkelijk dat je geen kabelkosten meer hebt, maar nu mijn schoonouders Belgacom TV hebben weet ik 100% zeker dat dit er bij mij nooit inkomt. Een niet HD zender zit vol van de digitale blokken bij snelle bewegingen, en HD zenders lopen vast. Zappen gebeurd daar soms met 10 seconden vertraging.... Nee dank u. En dan downloaden ze nog niet eens op datzelfde tijdstip. Ik wil niet weten hoe het er dan uit ziet. Dikken brol in mijn ogen :bang: .
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Yargo schreef:Nja, ook ik vond het Belgacom aanbod aantrekkelijk dat je geen kabelkosten meer hebt, maar nu mijn schoonouders Belgacom TV hebben weet ik 100% zeker dat dit er bij mij nooit inkomt. Een niet HD zender zit vol van de digitale blokken bij snelle bewegingen, en HD zenders lopen vast. Zappen gebeurd daar soms met 10 seconden vertraging.... Nee dank u. En dan downloaden ze nog niet eens op datzelfde tijdstip. Ik wil niet weten hoe het er dan uit ziet. Dikken brol in mijn ogen :bang: .


Inderdaad, ik heb dat ook al gezien bij enen thuis die belgacom heeft,komt nooit in huis bij mij.
Ge kunt ze kussen
etienne22
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 feb 2010, 12:51

Yargo schreef:Nja, ook ik vond het Belgacom aanbod aantrekkelijk dat je geen kabelkosten meer hebt, maar nu mijn schoonouders Belgacom TV hebben weet ik 100% zeker dat dit er bij mij nooit inkomt. Een niet HD zender zit vol van de digitale blokken bij snelle bewegingen, en HD zenders lopen vast. Zappen gebeurd daar soms met 10 seconden vertraging.... Nee dank u. En dan downloaden ze nog niet eens op datzelfde tijdstip. Ik wil niet weten hoe het er dan uit ziet. Dikken brol in mijn ogen :bang: .

Een telefoondraad is niet gemaakt om gewoon TV of HD beeld door te sturen zo simpel is dat. Dat is algemeen geweten.
Belgacom zal nooit opkunnen tegen Telenet kwa mega-dataoverdracht.
Gebruikersavatar
MacE501
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

Telenet? Mannekens toch, nog stééds beschouwen ze hun klanten als melkkoeien... heb vorige week het laatste restantje Telenet in m'n huis vaarwel gezegd, namelijk m'n abonnement voor de kabel. Ik betaal nu 50€ per maand en ik heb: internet (12Mb down, 1MB up, 100GB per maand), vaste telefonie en Belgacom TV. Wie doet beter? :-)
jeanke36
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:12

den dezen zal ook wel overstappen binnenkort ben ik zeker van :-)

bij telenet blijf ik in ieder geval niet!
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

etienne22 schreef:Als je bij Belgacom te ver van een centrale woont haal je nooit die 20 Mbits/s en je moet er echt dicht bijwonen (minder dan 1KM)


Je verwisselt 2 producten: ADSL & VDSL!

VDSL2 wordt puur aangesloten op de locale BC kastjes ( dat je vind in je straat of straat hoek ). En hierdoor zit je met VDSL2 bijna altijd aan <1km, en 20Mbit.

ADSL/2 wordt vaak aangesloten op de grote centrales. En dan spreek je vaker met 1km en hogere afstanden, met als gevolg, lage snelheid. Men is ADSL/2 aan het uitfaseren in voordeel van VDSL2.

De eerste TV via Belgacom ging bijna puur via ADSL2 connectie, met als gevolg, als er iemand zat TV te zien, dat de beetje overgebleven bandbreedte niet veel overbleef voor het internet. En dat was vaak maximaal 12Mbit ( en lager als je verder van de centrale zat ).

Dacht dat Belgacom nu rond de 80% van Vlaanderen dekking had met VDSL2. M.a.w, dat betekend dat iemand op < 1km van een VDSL2 punt moet zitten. Als ze niet overdrijven met hun cijfers ;)
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

akke schreef:Jullie doen precies of die 120 euro is veel geld... :think: :think:


Ja, ik vind dit belachelijk veel geld voor een thuis internet abonnement.

Mag ik vragen voor wat je het gebruikt ? Gewoon thuisgebruik ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
akke
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 feb 2010, 13:25
Bedankt: 2 keer

VOiD schreef:
akke schreef:Jullie doen precies of die 120 euro is veel geld... :think: :think:


Ja, ik vind dit belachelijk veel geld voor een thuis internet abonnement.

Mag ik vragen voor wat je het gebruikt ? Gewoon thuisgebruik ?


ik werk van thuis uit en gebruik daarbij internet, waarbij ik ook veel (grote) bestanden upload. Het gaat mij vooral om de 5MBit upload speed
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

fieldoxide schreef:
akke schreef:Jullie doen precies of die 120 euro is veel geld... :think: :think:


Voor mij is 120 euro per maand aan internet uitgeven veel geld en ik denk dat elke modale Belg mij hier in bijstaat . :wink:


Inderdaad veel te duur, de champagne kurken knallen daar in Mechelen, de eerste klanten die ze kunnen afzetten en pluimen zijn binnen.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Nog nieuws over het Comfornet XL abbo?
Zal het volume blijven hangen op 30GB?
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

akke schreef:
VOiD schreef:
akke schreef:Jullie doen precies of die 120 euro is veel geld... :think: :think:


Ja, ik vind dit belachelijk veel geld voor een thuis internet abonnement.

Mag ik vragen voor wat je het gebruikt ? Gewoon thuisgebruik ?


ik werk van thuis uit en gebruik daarbij internet, waarbij ik ook veel (grote) bestanden upload. Het gaat mij vooral om de 5MBit upload speed


Dan is dit al stukken begrijpelijker, het is voor een groot stuk voor je werk en zo een abonnement kan het comfort wel verhogen veronderstel ik.
Ik zou er veel grotere vraagtekens bij zetten moest het gewoon voor het huis-tuin en keuken surfen zijn geweest.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Dafke schreef:Nog nieuws over het Comfornet XL abbo?
Zal het volume blijven hangen op 30GB?

Voorlopig wel, maar bij Telenet kan alles SNEL veranderen, zeker de specificaties. :-D
Gebruikersavatar
camarilo
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2010, 16:02
Locatie: 't Stad
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Ik werk ook van thuis uit maar verstuur geen grote bestanden. Denk, maar ik kan niet in de toekomst kijken, dat Telenet zich misrekent als het denkt dat de Fibernet abo's goed zullen verkopen. Kwa prijs zitten die producten gewoon niet goed. Voor sommigen wel, maar tegen Juli (denk ik) dat Telenet wel zal zijn bijgedraaid en met andere producten zal moeten komen...hopelijk wat beter doordacht dan dit. :eek:
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

akke schreef:Net FN100 besteld. Installatie de 18de feb. En de Telenet medewerker wenste mij een proficiat omdat ik de 1ste ben in vlaanderen :) LoL


Tariefinfo en voorwaarden gelezen ???? : Eerste installatie vanaf 1/3/2010
jeanke36
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:12

is er hier iemand die al ergens onbeperkt internet heeft wel fup maar toch?

let me know! :-)
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

jeanke36 schreef:is er hier iemand die al ergens onbeperkt internet heeft wel fup maar toch?

let me know! :-)

Dommelaars?
jeanke36
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:12

TomG schreef:
jeanke36 schreef:is er hier iemand die al ergens onbeperkt internet heeft wel fup maar toch?

let me know! :-)

Dommelaars?


bij dommel is er gewoon geen fup heb ik al gezien
maar al teveel klachten van gehoord
was eerst van zin om naar dommel te gaan maar als je van alles hoort heb je daar al snel geen zin meer in!
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”