Thuisnetwerk wireless

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
DanielG
Starter
Starter

Hallo,

dus ik heb een klein probleem met ons thuisnetwerk, ik heb onlangs een desktop pc gekocht voor mijn kamer. Nu we zitten op een wireless netwerk. We zitten op het moment bij Belgacom op VDSL 2. Ik heb een Wireless adapter gekocht voor mijn pc maar blijkbaar is de signaal van de Bbox van Belgacom niet sterk genoeg om tot mijn kamer te geraken. Nu ik kan de Bbox niet vervangen blijkbaar omdat we op VDSL 2 zitten. Je moet de router van Belgacom gebruiken. Nu mijn vraag aan jullie is, wat denk is best dat ik doe? Ik dacht al misschien een wireless repeater te installeren of een access point. Nog iets Bbox stuurt Wireless G signalen uit, mijn Wireless adapter kan echter wel wireless N signalen ontvangen. Ik dacht ook al om de router te verplaatsen maar het probleem is dat mijn vader zijn pc in zijn bureel geen wireless adapter heeft. Dus zou liefst hebben dat de router blijft waar het is. Hieronder is een link naar een kleine schets van onze situatie.
[url="Schets"]Afbeelding[/url]

Wat zou ik best doen? Ik hoor graag jullie meningen.

Edit: Nog iets, homeplugs of powerplugs lukken niet want het is niet op dezelde stroomnet. En als laatste de vloeren zitten met gewelven. Dat kan een reden zijn voor de slechte verbinding.

Groeten,
Daniel
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

UTP kabels trekken... hoe moeilijk het ook is.

Alle andere oplossingen zijn lapmiddelen en zullen nooit een deftig resultaat geven. Wireless deel je de bandbreedte over al je toestellen, en als je dat nog eens moet gaan 'repeaten' verlies je nogmaals een deel. Misschien dat het vandaag nog voldoet, maar met steeds sneller internet zal het vroeg of laat toch een probleem worden.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

powerplugs installeren?
of op de familiepc een wifi-n router tussen steken (lan/wan/wifi)
dat is alvast een kamer dichter.... en meer centraal gelegen in huis
schakel wifi op de belgacom router uit zodat het niet stoort
Génicus
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Wat de vorige 2 zeiden; al gaat mijn voorkeur naar de UTP kabels omdat je er op een gigabit data op kan transporteren, terwijl de powerplugs steeds trager zijn
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Volgens mij lezen sommige mensen niet alles, hij zegt dat het niet gaat met powerplugs omdat die dan niet op dezelfde fase zitten (alhoewel je dat kan aanpassen in je elektriciteitskast).

Het beste is een UTP kabel leggen, of je kan -als je toch met draadloos wil werken- een accespoint kopen die meer vermogen heeft en de N standaard, die dan aansluiten op een RJ45 poort van de bbox.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

AnD schreef:een accespoint kopen die meer vermogen heeft
Voor tweewegscommunicatie zoals WIFI moet je die maatregel dan wel langs beide kanten nemen... louter een sterk AP plaatsen heeft niet veel zin als je PC's dan niet terug kunnen communiceren.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Kan je niet een beetje spelen met de plaatsing van de bbox2 ? Soms is dat al voldoende.

Anders zou ik eens proberen met een deftig AP ipv een bbox2, dat kan ook een verschil maken.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

De AP in de bbox2 is gewoon niet echt goed, zowieso max G (54 Mbps) en slecht bereik / stabiliteit. Ik heb dat opgelost door er een dual-band wifi router tussen te gooien:
http://arnoraps.tweakblogs.net/blog/312 ... -wifi.html

Heb nu dus N op zowel 2.4 als 5 Ghz, beter bereik en hogere snelheid (en stabiel)
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

r2504 schreef:
AnD schreef:een accespoint kopen die meer vermogen heeft
Voor tweewegscommunicatie zoals WIFI moet je die maatregel dan wel langs beide kanten nemen... louter een sterk AP plaatsen heeft niet veel zin als je PC's dan niet terug kunnen communiceren.
Toch al bij een paar mensen gedaan en het werkte daarna perfect.
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

als uw antenne van uw ap gevoeliger is, lijkt me het normaal dat dat lukt :)..
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”