Resultaten nu tss de 0.9 en 1.4
![Afbeelding](http://www.speedtest.net/result/687690201.png)
Neen die staat niet op wieltjes, maar als de afstand al redelijk is, en andere mensen 's avonds bvb of 's weekends ook beginnen te surfen dan zijn de gevolgen zichtbaarder.gvh schreef:Argumenten als "afstand tot centrale" en "kwaliteit telefoonlijn" zijn gewoon TELE2 excuses.
Ik heb in de daluren op weekdagen meestal downloadsnelheden rond de 400kb/s. In het weekend zakt dit ineens naar snelheden tussen 100 en 200 kb/s.
Staat de centrale dan op wieltjes???
TELE2 moet zijn kop niet in het zand steken en een oplossing zoeken want ik BETAAL voor een 4MBIT verbinding.
PS: gelukkig mag ik over een paar maand overschakelen naar een provider met hedendaagse snelheden ;:)
Kan het zijn dat we van jou ook een klacht hebben ontvangen via de ombudsdienst?
320i schreef:Heb de klacht doorgesluisd gekregen - omdat ze ook weten dat ik hier op zit te hameren.
Spijtige is, en ik ben en blijf hier heel eerlijk over, dat we niet zomaar een oplossing in place kunnen zetten, met of zonder klacht.
Probleem komt hoofdzakelijk van de capaciteiten op de VP's.rasman schreef:320i schreef:Heb de klacht doorgesluisd gekregen - omdat ze ook weten dat ik hier op zit te hameren.
Spijtige is, en ik ben en blijf hier heel eerlijk over, dat we niet zomaar een oplossing in place kunnen zetten, met of zonder klacht.
Maar, kun je mij dan eigenlijk zeggen wat reeël het probleem is ?
Ik kan dat er bij zetten, geen probleem.rasman schreef:Dat is nu eens een echt antwoord. Bedankt hiervoor. Nu weet ik tenminste hoe ik er voor sta.
Bijgevolg zit ik mij af te vragen, heeft het nog wel zin dat ik terug contact opneem om de melden dat de bekabeling mijn probleem niet heeft opgelost. (of kun jij dit in mijn dossier erbij zetten)
Dan maak ik mij ook nog de bedenking dat er pas iets zal gebeuren als de klachten rechstreeks of via de ombudsman in grote mate binnenkomen bij Base.
Dus diegene die het probleem ook ervaren maar niet klagen, zouden dat eigenlijk beter wel doen. Want anders wilt uwen kapitein niets ondernemen.
Wat ik nog wel wil benadrukken - voor de goede orde - is dat OD klachten bij ons ook niet onopgemerkt voorbij gaan, maar dat ik sneller en meer klanten via hun dossier (en laatste meldingen) naar boven kan halen, dan moeten wachten tot de klachten via de OD binnen stromen.320i schreef:Ik kan dat er bij zetten, geen probleem.rasman schreef:Dat is nu eens een echt antwoord. Bedankt hiervoor. Nu weet ik tenminste hoe ik er voor sta.
Bijgevolg zit ik mij af te vragen, heeft het nog wel zin dat ik terug contact opneem om de melden dat de bekabeling mijn probleem niet heeft opgelost. (of kun jij dit in mijn dossier erbij zetten)
Dan maak ik mij ook nog de bedenking dat er pas iets zal gebeuren als de klachten rechstreeks of via de ombudsman in grote mate binnenkomen bij Base.
Dus diegene die het probleem ook ervaren maar niet klagen, zouden dat eigenlijk beter wel doen. Want anders wilt uwen kapitein niets ondernemen.
En die klachten via OD gaan het verschil niet maken. Ik heb lijsten verzameld (gebaseerd op de dossiers van klanten) over heel belgië waar het voor mij anders moet - denk dat het vandaar ook is dat het nogal bediscussieerd wordt.
Ik heb die van jou bij mij liggen bvb. Wat wil je dat we antwoorden? Bevestigen, en dan?rasman schreef:Ben eens benieuwd welk antwoord de ombudsman dan zal krijgen van Base ?
Zal waarschijnlijk iets zijn in de aard van we kunnen er op dit ogenblik niet veel aan doen. (en de kous is af)
Daar sta je dan...
Ik wou dat ik het je kon zeggen.rasman schreef:neen, ik hoop dat daar de waarheid zal in staan. Maar dan ben ik ook wel benieuwd wat de ombudsman daarmee zal doen.
Kan toch niet zijn dat hij zich hier gewoon bij neerlegd.
ADSL2: kunnen we niet op opleveren indien verzwakking van 2.5 db (ca 2km) op de lijn -> Belgacom weigert de aanvraag - veiligheidshalve.rasman schreef:ja ,da's waar, een oplossing is het doel. Nog vordering gemaakt ?
Is een verhuis naar een andere centrale niet mogelijk ?
Vermoed dat jullie alleen het ADSL platform huren bij belgacom en geen andere varianten (ADSL2 of VDSL) waarop ik kan gezet worden.
Johcla, de OD heeft zijn manier van werken. Als jij aangeeft in je klacht nooit contact te hebben gehad met je provider voor problemen, dan weigerne ze de klacht (onontvankelijk), zeg jij daarentegen dat je dat wel hebt gedaan (ook al is dat in praktijk misschien anders) aanvaarden ze ze. Each one has his own way of working...johcla schreef:Het feit dat de ombudsdienst als neutrale partij de klacht aanvaardt, betekent wel dat er meer aan de hand is dan ver van de centrale wonen.
Bij mij is de snelheid alvast verdubbeld door naar een andere ISP te gaan.
Hiermee wil ik niet aan bashing doen hé, ik vind nog steeds dat 320i hier fantastisch werk levert en hij heeft ook gezorgd dat BASE mijn dossier terug ter harte nam.
3.6km geeft een verzwakking, maar als je dan bvb alleen zit gebruik te maken gaat dat gaan. Als je buren dan ook beginnen werken met DSL verbindingen, wordt het automatisch wat trager.fox81 schreef:Ik heb home internet 4 nu al één maand.
Tijdens het weekend heb ik een heel lage downloadsnelheid dat begint rond 16.00u tot 22.00u,terwijl in de week en nachts een "normale snelheid" haal van zo'n 3,5mbit/s, komt het omdat de centrale overbelast is of dat BASE zelf de snelheid verlaagt?![]()
Ik zit 3.6 km van de centrale in de regio Brugge.
Base verlaagt de snelheid misschien niet, maar kan het zijn dat er een capaciteitstekort is?320i schreef:3.6km geeft een verzwakking, maar als je dan bvb alleen zit gebruik te maken gaat dat gaan. Als je buren dan ook beginnen werken met DSL verbindingen, wordt het automatisch wat trager.fox81 schreef:Ik heb home internet 4 nu al één maand.
Tijdens het weekend heb ik een heel lage downloadsnelheid dat begint rond 16.00u tot 22.00u,terwijl in de week en nachts een "normale snelheid" haal van zo'n 3,5mbit/s, komt het omdat de centrale overbelast is of dat BASE zelf de snelheid verlaagt?![]()
Ik zit 3.6 km van de centrale in de regio Brugge.
Echter, BASE verlaagt de snelheid niet. Is niet dat er bvb gewerkt wordt op zo'n manier dat klanten 's avonds / 's weekends gecapped worden.
Controleer eens of VDSL beschikbaar is op je adres. Op mijn adres in Bredene is het alvast beschikbaar. Als het beschikbaar is, is het het moment om over te stappen met de generation internet-promotie van Belgacom.rasman schreef:Heeft er iemand al iets van verbetering ondervonden ? Ik alleszins niet
Neen ik heb er waar Belgacom weigert om het Voice abbo af te sluiten...johcla schreef:Dat is idd enkel internet.