Telenet kondigt ED 3.0 (FiberNet) en limietverhoging aan
- fieldoxide
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Is er iemand (misschien van telenet zelf ) die iets kan vertellen hoe de shakes er gaan uitzien ? Desnoods via pm als het nog niet officieel mag ?
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Waarom wacht je gewoon niet tot maandag? Ik denk niet dat ze u iets gaan vertellen. Uiteindelijk is het leuker om te wachten.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Dat slaat op het aantal producten.fieldoxide schreef:Zo te zien gaan de namen van de shakes ook allemaal veranderen , zag zo iets staan van double shake en triple shake .
Double play = twee producten (internet+digitale televisie / internet + telefonie / digitale televisie + televisie)
Triple play = drie producten (internet+digitale televisie+telefonie)
De naam van de Shake hangt af van de internet formule...dus als er Shakes komen met Fibernet dan zal dit wss wel een nieuwe naam krijgen. De rest zal gewoon dezelfde naam blijven maar met dan de nieuwe specs.
- fieldoxide
- Elite Poster
Hierboven de officiële link naar de specificaties op de support site van telenet .
Heb de turbonet xl gegevens in een shake eens vergeleken met de gegevens bovenaan hier in de link en daar verandert blijkbaar niets .
Ben wel ook benieuwd naar het verschil in double en triple shake + . Hier zullen we maandag wel meer duidelijkheid over krijgen .
Kan iemand misschien toch bevestigen of onze huidige modems deze snelheden aankan of moeten we hier een nieuwe modem in de plaats voor krijgen ?
Laatst gewijzigd door fieldoxide 02 feb 2010, 17:22, in totaal 3 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 17 keer
- Contacteer:
Ik hoop op maandag 8 februari te horen dat de 'Shake zonder naam' = €75 Shake, een naam krijgt en prijs niet stijgt.
De nieuwe Fibernet Shake van €75
De nieuwe Fibernet Shake van €75
Everything that has a beginning has an end.
-
- Erelid
PlatinumShake+, RetroShake+ en SonicShake+.
- fieldoxide
- Elite Poster
Mooie namen Lord Utopia .Lord Utopia schreef:PlatinumShake+, RetroShake+ en SonicShake+.
-
- Erelid
Dank u.fieldoxide schreef:Mooie namen Lord Utopia .Lord Utopia schreef:PlatinumShake+, RetroShake+ en SonicShake+.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Wel eurodocsis 2.0 kan tot 52 Mbit dus onze huidige modem zou dit ook moeten aankunnen, voor hogere snelheden boven de 50 Mbit zal er hoogstwaarschijnlijk moeten overgegaan worden op de docsis 3 modem (FiberNet)fieldoxide schreef: Kan iemand misschien toch bevestigen of onze huidige modems deze snelheden aankan of moeten we hier een nieuwe modem in de plaats voor krijgen ?
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Ik ben echt wel benieuwd. Dat het veel zal zijn staat wel buiten kijf.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Pro Member
veel te veel geld
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
In nederland heb je zelfde specs voor 50 euro zonder limiet. Het 3 dubbele vragen voor lage limiet zou toch wel pure afzetterij zijn...Trivial schreef:Wilde gok, 140 euro voor fibernet.
-
- Erelid
Eerlijk zijn: +16,70 euro kabelkosten.Avenger 2.0 schreef:In nederland heb je zelfde specs voor 50 euro zonder limiet. Het 3 dubbele vragen voor lage limiet zou toch wel pure afzetterij zijn...Trivial schreef:Wilde gok, 140 euro voor fibernet.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 194 keer
De kabel zit er hier ook niet bij, hoorLord Utopia schreef:Eerlijk zijn: +16,70 euro kabelkosten.Avenger 2.0 schreef:In nederland heb je zelfde specs voor 50 euro zonder limiet. Het 3 dubbele vragen voor lage limiet zou toch wel pure afzetterij zijn...Trivial schreef:Wilde gok, 140 euro voor fibernet.
-
- Erelid
Maar die is hier niet nodig om van internet (of van telefonie) te genieten.cptKangaroo schreef: De kabel zit er hier ook niet bij, hoor
nou ja, ik zal wel een extreme smaak hebben maar al ben ik miljonair en is er binnen enkele jaren een 500MB DL/50UP beschikbaar dan nog verkies ik een 12/1 aan een competitieve prijs met nearly unlimited traffic.
er is maar één plaats voor al de rest : /dev/null
er is maar één plaats voor al de rest : /dev/null
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
snelheid is mooi...maar toch , u wilt toch ook zover mogelijk mee een volle benzinetank rijden? en zo goed koop mogelijk. geef mij maar ook 12/1 DL/UPL. en zoveel mogelijk download.
B.
B.
cod2k schreef:nou ja
eventjes het gespreksniveau wat tweaken;
je vriendin een paar dagen per maand een blitz bezoek laten brengen aan de hemel en de rest van de maand er niks van bakken trekt ook op 'niemendal'.
sjure, op weekbasis kan dat er 'nog door' maar op maand basis gaat de kwantiteit meer en meer een rol spelen...
grietjes, laat je horen !! laat je niet kisten door de telesloertjes en de belgakronkels
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
<offtopic>Benbits schreef:u wilt toch ook zover mogelijk mee een volle benzinetank rijden?
'k kan begrijpen dat niet iedereen kickt op auto's maar ik ken toch een paar merken/modellen waar je echt wel fun kunt aan beleven.
</offtopic>
Trouwens als we die redenering doortrekken: zouden we dan niet allemaal met dezelfde, zuinige wagen rijden?
Denk het niet.
Ik zie mezelf wel zo'n FiberNet abonnement afsluiten.
Voor (semi)professioneel gebruik is die 5Mb upload echt wel een mooi gegeven.
En 250 GB is ook wel (meer) dan voldoende.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
dat zou best handig zijn alsook voor mij omdat ik toch wel redelijk wat hdvideo stuff moet uploaden en de kwaliteit van de camera's gaat er niet op achteruit dus voor 5 min zit ik al aan 1Gb....maar toch zou ik niet toekomen met die 250 heel misschien als ik me beperk tot nachtvolume en dan mag ik natuurlijk niks meer downloadenIk zie mezelf wel zo'n FiberNet abonnement afsluiten.
Voor (semi)professioneel gebruik is die 5Mb upload echt wel een mooi gegeven.
En 250 GB is ook wel (meer) dan voldoende.
eneh met de snelheidsverhogingen is dit ook voor de office abbo's??? die komen nu op een 25/1.25 dacht ik
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
En dan gaat alles ineens 10.000 keer tragersuperchan schreef:Dus is het mogelijk met fibernet in 6 uur tijd de voledig data limiet te gebruiken ???
-
- Elite Poster
- Bedankt: 194 keer
Avenger sprak van 50€/maand -- da's in Nederland een triple-play pack met kabelkost inbegrepen (45-51.5€). Voor iets vergelijkbaars ben je bij Telenet zo'n 72€ kwijt (59€ + ~13€ kabelkost). En eigenlijk moet je bij dat Telenet bedrag nog de volumeblokken bijtellen die je met een Nederlands surfgedrag hier zou moeten bijbetalen.Lord Utopia schreef:Maar die is hier niet nodig om van internet (of van telefonie) te genieten.cptKangaroo schreef: De kabel zit er hier ook niet bij, hoor
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ze knijpen naar het schijnt torrents af tijdens de avonduren... daar sta je dan met je 100 MbitsAvenger 2.0 schreef:En dan gaat alles ineens 10.000 keer trager
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
BTW, ik vind het wel heel erg archaïsch dat ze nog steeds afkomen met 'max x computers'. Vroeger kon je nog argumenteren dat je dan ook effectief x externe IP adressen kreeg, maar tegenwoordig geven ze gewoon een all-in-one wireless modem mee met ingebouwde router en krijg je dus sowieso geen externe IP adressen meer op je PCs.
Ik heb een ExpressNet XL en mag zogezegd maar met 4 toestellen online. Ik zit ondertussen echter al aan 15 IP adressen op mijn DHCP serverke . 't Is trouwens niet dat ze enige beperking inbouwen op hun eigen modem/routers, want in het begin wat zitten testen en doen, en ondertussen heeft hun modem mij ook al 6 interne IP adressen gegeven.
Ik heb een ExpressNet XL en mag zogezegd maar met 4 toestellen online. Ik zit ondertussen echter al aan 15 IP adressen op mijn DHCP serverke . 't Is trouwens niet dat ze enige beperking inbouwen op hun eigen modem/routers, want in het begin wat zitten testen en doen, en ondertussen heeft hun modem mij ook al 6 interne IP adressen gegeven.
-
- Erelid
all-in-one modem/router = docsis 2.0, niet voor fibernet.Tomby schreef:BTW, ik vind het wel heel erg archaïsch dat ze nog steeds afkomen met 'max x computers'. Vroeger kon je nog argumenteren dat je dan ook effectief x externe IP adressen kreeg, maar tegenwoordig geven ze gewoon een all-in-one wireless modem mee met ingebouwde router en krijg je dus sowieso geen externe IP adressen meer op je PCs.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik ga al content zijn als ze Expressnet XL gaan optrekken naar 36mbit (stond ergens in userbase nieuwspost) en bijv de limiet zouden verhogen van 45GB naar 60GB.
- fieldoxide
- Elite Poster
Daar zou ik ook al zeer tevreden mee zijn .texarcanaa schreef:Ik ga al content zijn als ze Expressnet XL gaan optrekken naar 36mbit (stond ergens in userbase nieuwspost) en bijv de limiet zouden verhogen van 45GB naar 60GB.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Waarvoor zijn die snelheidsverhogingen eigenlijk goed ? Ik heb meer dan de indruk dat Telenet alleen op snelheid speelt (wij zijn de snelste) en al de rest buiten beschouwing laat (prijs, volume, ...). Wat ben je met 36Mbit/s downloadsnelheid ? Je moet niet afkomen met het argument dat je graag HD films download, want met de huidige downloadlimieten van Telenet zit je in no-time door je limiet. Om Linux distro's te downloaden ? Zelfs met een 12Mbit/s trek je een DVD (+/- 4GB) binnen op ongeveer 50 minuten. Met 20Mbit/s doe je er ongeveer 30 minuten over en met 36Mbit/s zal je er ongeveer 17 minuten over doen, als de volledige bandbreedte tenminste beschikbaar is (ben eens benieuwd of het Telenet netwerk dit aankan). 13 minuten snelheidswinst voor een DVD'tje binnen te halen, wauw daar zit iedereen op te wachten. Bij gewoon surfen, ga je de snelheidsverhoging in ieder geval niet merken.
Ik ben eens benieuwd wat voor prijs er aan die 100/5 verbinding gekoppeld zal worden. Ik denk dat we niet ver van de €100 zullen zitten. Wie betaalt er in godsnaam €100 per maand voor een internetverbinding ? 0,1% van de Vlaamse internetpopulatie ? Conclusie : maak een hele hoop lawaai voor iets wat misschien 0,1% van de surfende populatie aanbelangt. De show is belangrijker dan het product zelf.
Ik ben eens benieuwd wat voor prijs er aan die 100/5 verbinding gekoppeld zal worden. Ik denk dat we niet ver van de €100 zullen zitten. Wie betaalt er in godsnaam €100 per maand voor een internetverbinding ? 0,1% van de Vlaamse internetpopulatie ? Conclusie : maak een hele hoop lawaai voor iets wat misschien 0,1% van de surfende populatie aanbelangt. De show is belangrijker dan het product zelf.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Uzzi, ik ben het volledig met je eens. Enige voordeel zou de upload zijn.
Bovendien als ik een 100Mbit aansluiting heb dan wil ik ook effectief die snelheid krijgen...
Bovendien als ik een 100Mbit aansluiting heb dan wil ik ook effectief die snelheid krijgen...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Snelheidsverhogingen kosten hen eigenlijk relatief zeer weinig... maar de hype erover is wel enorm !Uzzi schreef:Waarvoor zijn die snelheidsverhogingen eigenlijk goed ? Ik heb meer dan de indruk dat Telenet alleen op snelheid speelt (wij zijn de snelste) en al de rest buiten beschouwing laat (prijs, volume, ...).
En dat maakt het voor BGC nu ook moeilijk... hoe concureer je tegen een hype ?
BGC moet nu namelijk gaan concureren met iets wat wel geld kost... namelijk goedkopere tarieven of volume (al is dat ook relatief).