Alternatieve VDSL2 modem

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Lord Utopia schreef:
quistnix schreef:
philippe.deleye schreef:In een andere topic wist "quistnix" te vertellen dat dit binnenkort max. 2 sessies wordt (geen idee waar deze info vandaan komt)
Deze info heb ik uit zeer betrouwbare bron. Op dit moment is het zelfs zo dat met een "Go" abonnement niet 4 maar oneindig veel sessies kunnen worden opgebouwd als je VDSL2 hebt.
Niet ondenkbaar. Als Belgacom hun netwerk naar 30 megabit brengt, en er zitten er daar een paar in uw buurt hun volledige lijn toetrekken...
Maakt geen enkel verschil. Zelfs al ben je niets aan het downloaden of tv aan het zien, er is nog steeds verkeer tussen de modem en de dslam. En of dat nu 200Kb of 30Mbit speelt geen enkele rol.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Trojan schreef: Maakt geen enkel verschil. Zelfs al ben je niets aan het downloaden of tv aan het zien, er is nog steeds verkeer tussen de modem en de dslam. En of dat nu 200Kb of 30Mbit speelt geen enkele rol.
Maakt volgens mij veel verschil als die 30 megabit van Belgacom TV komt, ipv het wereldwijdeweb.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

En welk verschil mag dat wel zijn?

Het overgrote deel van de klanten van belgacom zijn gewone mensen die het internet gebruiken voor wat te youtuben en mails te lezen. De grootverbruikers zoals u en ik zijn nog steeds in de minderheid.

Belgacom kan deze snelheidsboost met gemak opvangen, zowel op hun intern netwerk als naar het internet.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Trojan schreef:En welk verschil mag dat wel zijn?

Het overgrote deel van de klanten van belgacom zijn gewone mensen die het internet gebruiken voor wat te youtuben en mails te lezen. De grootverbruikers zoals u en ik zijn nog steeds in de minderheid.

Belgacom kan deze snelheidsboost met gemak opvangen, zowel op hun intern netwerk als naar het internet.
BelgacomTV komt toch van de servers van Belgacom? En niet van internet van het buitenland. Dus uiteindelijk is, volgens mij, 30 Megabit via BelgacomTV minder belastend voor Belgacom, dan internationaal internet.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

ook met mijn wrt54g tomato DUAL WAN blijf ik slechts 18Mbit halen (effect van load balancing?).We zullen het wel zien als de 30Mbit eraan komt.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Uzzi schreef:Zeker en vast geïnteresseerd !!

Ik heb de methode van Filip geprobeerd maar ik slaag er zelfs niet in om een nieuwe PPPoE sessie op te starten op mijn PC. Misschien ligt dat aan m'n opstelling (Sagem 3464 gekoppeld Wireless N+).
Het volgende werkt zonder probleem met dual WAN PPPoe (zonder speciale settings, werkt "out of the box", zet je op in 10 minuten als leek:

-Tomato dual wan english v. 1.23.0409(voor de wrt54g bvb) in bijlage voor wrt54g
-ClearOS 5.1

Iets :lol: moeilijker:
-pfsense (geen dual wan PPPoe, gateway routers gebruiken)
-Vyatta

Het testen gaat het eenvoudigst met een torrent.

bijlage te groot: http://www.2shared.com/file/10901920/3f ... image.html
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Lord Utopia schreef:
quistnix schreef:
philippe.deleye schreef:In een andere topic wist "quistnix" te vertellen dat dit binnenkort max. 2 sessies wordt (geen idee waar deze info vandaan komt)
Deze info heb ik uit zeer betrouwbare bron. Op dit moment is het zelfs zo dat met een "Go" abonnement niet 4 maar oneindig veel sessies kunnen worden opgebouwd als je VDSL2 hebt.
Niet ondenkbaar. Als Belgacom hun netwerk naar 30 megabit brengt, en er zitten er daar een paar in uw buurt hun volledige lijn toetrekken...
Ja maar, dat heeft niets met die max. 2 sessies te zien. Normaal is het zelfs zo dat contractueel een Go abonnement maar 1 sessie kan hebben. En dat is nog steeds zo voor iedere Go klant die niet op VDSL2 zit. Het heeft te maken met een technisch probleem enerzijds van de radius servers (maar er is een update uitgevoerd onlangs die dit probleem heeft opgelost) en anderzijds het feit dat men bij Belgacom blijkbaar ingezien heeft dat 2 sessies (zelfs voor een Go) heden ten dage toch wel het minimum is, gegeven het feit dat er meer en meer aan tele- en homeworking wordt gedaan.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Silencer, die clearos die installeer je op een pc die je als router gebruikt? Zoals met pfsense, of?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

gm123 schreef:Silencer, die clearos die installeer je op een pc die je als router gebruikt? Zoals met pfsense, of?
Idd (of als virtual machine, met sun virtualbox).Voorzie wel 3 100mbit netwerkkaarten.
Na de installatie verwijder je de 3e connectie en voegt ze weer toe met de juiste gegevens (extern,pppoe).
En het werkt (je hoeft niets speciaals in te stellen).

Ben er wel nog niet uit hoe ik aan de webinterface geraak (ff met andere zaken bezig).
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

quistnix schreef:
Lord Utopia schreef:
quistnix schreef:Deze info heb ik uit zeer betrouwbare bron. Op dit moment is het zelfs zo dat met een "Go" abonnement niet 4 maar oneindig veel sessies kunnen worden opgebouwd als je VDSL2 hebt.
Niet ondenkbaar. Als Belgacom hun netwerk naar 30 megabit brengt, en er zitten er daar een paar in uw buurt hun volledige lijn toetrekken...
Ja maar, dat heeft niets met die max. 2 sessies te zien. Normaal is het zelfs zo dat contractueel een Go abonnement maar 1 sessie kan hebben. En dat is nog steeds zo voor iedere Go klant die niet op VDSL2 zit. Het heeft te maken met een technisch probleem enerzijds van de radius servers (maar er is een update uitgevoerd onlangs die dit probleem heeft opgelost) en anderzijds het feit dat men bij Belgacom blijkbaar ingezien heeft dat 2 sessies (zelfs voor een Go) heden ten dage toch wel het minimum is, gegeven het feit dat er meer en meer aan tele- en homeworking wordt gedaan.
Je kunt zonder problemen met meerdere sessie's inloggen op een adsl verbinding, dit is al jaren zo.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Is er al iemand geslaagd om meer dan 2.1 MB/s uit zijn verbinding heeft kunnen halen met een 12Mbit VDSL2 abbonnement ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

silencer schreef:Is er al iemand geslaagd om meer dan 2.1 MB/s uit zijn verbinding heeft kunnen halen met een 12Mbit VDSL2 abbonnement ?
Als ik op 2 PPPoE sessies gelijktijdig een speedtest doe, dan haal en totale download van ongeveer 20 Mbits/s (de ene gaat naar 9-9.5, de andere naar 10.5-11). Dus totaal ong 2.5 MB/s. Het probleem is dat de 2 downlaods niet even lang duren, en dus de upload test bij de ene iets eerder start dan de andere.
Misschien moet ik eens testen met het gelijktijdig downloaden van een grotere file, in plaats van de speedtest
Heb je een suggestie voor zo'n test download ?
PS - Het gaat dus wel over 2 gelijktijdige PPPoE sessies (niet gebundeld in een multi Wan systeem)
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

ftp.belnet.be
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

redman5087 schreef:Je kunt zonder problemen met meerdere sessie's inloggen op een adsl verbinding, dit is al jaren zo.
Onjuist. Met een ADSL Go kan je één en slechts één sessie maken.
Zeuske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 6 keer

ik heb een 18 MB/S lijn

mijn Max snelheid is 2.5 MB/S
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Zeuske schreef:ik heb een 18 MB/S lijn

mijn Max snelheid is 2.5 MB/S
Ik neem aan dat je Mb bedoeld en niet MB. In dat geval kan je maximum 18/8 = 2,25 MB/s halen.
Zeuske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 6 keer

Dan heeft mijn dumeter het verkeerd aan :P Mb ja

VDSL2 ist zal eens mijn waarde tonen :)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

quistnix schreef:
redman5087 schreef:Je kunt zonder problemen met meerdere sessie's inloggen op een adsl verbinding, dit is al jaren zo.
Onjuist. Met een ADSL Go kan je één en slechts één sessie maken.
Beste quistnix
Tot voor kort (9 december) had ik Internet Go op ADSL2+ (dat bedoel je waarschijnlijk met "ADSL Go").
Ik kan bevestigen dat ik probleemloos meerdere PPPoE sessies kan opbouwen: mijn FritzBox (als ADSL modem) had één PPPoE sessie, en ik kon probleemloos met een PC een 2de sessie opbouwen ..... wat jij ook beweert.
Tenzij dit héél recent (na December) gewijzigd is.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Inderdaad. Er zijn nog altijd 4 pppoe sessies mogelijk in de praktijk.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

philippe.deleye schreef:
quistnix schreef:
redman5087 schreef:Je kunt zonder problemen met meerdere sessie's inloggen op een adsl verbinding, dit is al jaren zo.
Onjuist. Met een ADSL Go kan je één en slechts één sessie maken.
Beste quistnix
Tot voor kort (9 december) had ik Internet Go op ADSL2+ (dat bedoel je waarschijnlijk met "ADSL Go").
Ik kan bevestigen dat ik probleemloos meerdere PPPoE sessies kan opbouwen: mijn FritzBox (als ADSL modem) had één PPPoE sessie, en ik kon probleemloos met een PC een 2de sessie opbouwen ..... wat jij ook beweert.
Tenzij dit héél recent (na December) gewijzigd is.
Philippe.
Inderdaad, het kan zeker en als je op de volgende pagina gaat kijken
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... _technical
zie je dat je 4 ip adressen kan krijgen en dit staat er al lang op, voor vdsl2 er was!
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

redman5087 schreef:Inderdaad, het kan zeker en als je op de volgende pagina gaat kijken
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... _technical
zie je dat je 4 ip adressen kan krijgen en dit staat er al lang op, voor vdsl2 er was!
Hmmm, waar dan?
Bedoel je soms "IP-adres Dynamisch (4)"? - die (4) is een note:
(4) Na 36 uur wordt automatisch een nieuw IP-adres toegekend. Daardoor wordt de verbinding enkele seconden verbroken.
verder zie ik geen aanwijzing voor 4 ip adressen.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Die (4) is inderdaad een note ...
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Nu, je hoeft mij niet te geloven, maar ik garandeer je dat een Go abonnement binnenkort zal gelimiteerd worden tot 2 sessies, en dit op alle DSL technologien.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Ik heb deze thread doorgelezen, en als ik het dus goed begrijp:

Je kan momenteel, via VDSL2 (maar ook voor adsl? en dan alleen bij belgacom of werkt dit ook met scarlet of edpnet?) meerdere PPOE sessies openen. Je kan dan sneller down-en uploaden in de mate van de snelheid van je lijnsync.

Als je dus bijvoorbeeld op adsl2+ maar synct op 750kbit upload dan zal je met 2 PPOE sessies die bandbreedte verdelen over de 2 sessies en geen 1.5mbit uitkomen?

En wat in het scenario van 2 telefoonlijnen? 1 PPOE sessie op een gewone discovery lijn en 1 op een raw copper?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

quistnix schreef:Nu, je hoeft mij niet te geloven, maar ik garandeer je dat een Go abonnement binnenkort zal gelimiteerd worden tot 2 sessies, en dit op alle DSL technologien.
Beste quistnix ...
- niemand beweert dat wij jou niet geloven, als je zegt dat er binnenkort zal gelimiteerd worden.
- maar ... jouw bewering dat je met Belgcom Go maar één sessie kan maken was pertinent onjuist: er is door meerdere gebruikers bevestigd dat je momenteel wel meerdere sessies kan maken, zelfs op het ADSL platform
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

jorgo schreef: Als je dus bijvoorbeeld op adsl2+ maar synct op 750kbit upload dan zal je met 2 PPOE sessies die bandbreedte verdelen over de 2 sessies en geen 1.5mbit uitkomen?
Je hebt het goed begrepen :wink:
jorgo schreef: En wat in het scenario van 2 telefoonlijnen? 1 PPOE sessie op een gewone discovery lijn en 1 op een raw copper?
Als jij op beide lijnen een ADSL abonnement betaalt, dan zal je op iedere lijn natuurlijk de bandbreedte krijgen van de resp. abonnementen ...
Maar opgepast: ADSL op beide koperparen kan storend werken: Ik heb Generation (VDSL2) aangevraagd op mijn 2de koperpaar, terwijl ADSL2+ nog actief was op het eerste paar (kwestie van zeker niet zonder Internet te zitten). Van zodra het VDSL2 signaal actief was, zijn mijn lijnwaarden op de eerste lijn (ADSL2+) spectaculair verslechterd.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

quistnix schreef:Nu, je hoeft mij niet te geloven, maar ik garandeer je dat een Go abonnement binnenkort zal gelimiteerd worden tot 2 sessies, en dit op alle DSL technologien.
Dommel vdsl2 heeft al een beperking tot 2.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Limburg schreef:
quistnix schreef:Nu, je hoeft mij niet te geloven, maar ik garandeer je dat een Go abonnement binnenkort zal gelimiteerd worden tot 2 sessies, en dit op alle DSL technologien.
Dommel vdsl2 heeft al een beperking tot 2.
Daarom dat ik altijd 4 pppoe sessies start.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

philippe.deleye schreef:
jorgo schreef: Als je dus bijvoorbeeld op adsl2+ maar synct op 750kbit upload dan zal je met 2 PPOE sessies die bandbreedte verdelen over de 2 sessies en geen 1.5mbit uitkomen?
Je hebt het goed begrepen :wink:
jorgo schreef: En wat in het scenario van 2 telefoonlijnen? 1 PPOE sessie op een gewone discovery lijn en 1 op een raw copper?
Als jij op beide lijnen een ADSL abonnement betaalt, dan zal je op iedere lijn natuurlijk de bandbreedte krijgen van de resp. abonnementen ...
Maar opgepast: ADSL op beide koperparen kan storend werken: Ik heb Generation (VDSL2) aangevraagd op mijn 2de koperpaar, terwijl ADSL2+ nog actief was op het eerste paar (kwestie van zeker niet zonder Internet te zitten). Van zodra het VDSL2 signaal actief was, zijn mijn lijnwaarden op de eerste lijn (ADSL2+) spectaculair verslechterd.
Philippe.
Maar je kan dus niet met 1 abbo 2 PPOE sessies starten, 1 op de discovery en 1 op het ander koperpaar? Ik dacht me te herinneren van vroeger dat als je bij dommel 4 PPOE sessies had, je 1 sessie kon gebruiken op een ander adres met een werkende ADSL aansluiting van het dommel / belgacom netwerk?
themaxxz
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 nov 2007, 10:42
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

silencer schreef:
Limburg schreef:
quistnix schreef:Nu, je hoeft mij niet te geloven, maar ik garandeer je dat een Go abonnement binnenkort zal gelimiteerd worden tot 2 sessies, en dit op alle DSL technologien.
Dommel vdsl2 heeft al een beperking tot 2.
Daarom dat ik altijd 4 pppoe sessies start.
Hoe slaag je erin om 4 concurrent pppoe sessie te hebben? Ben nu online met 2 sessies via een clearos box en mijn andere 2 routers slagen er nietmeer in om een pppoe sessie te maken?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

jorgo schreef:Maar je kan dus niet met 1 abbo 2 PPOE sessies starten, 1 op de discovery en 1 op het ander koperpaar? Ik dacht me te herinneren van vroeger dat als je bij dommel 4 PPOE sessies had, je 1 sessie kon gebruiken op een ander adres met een werkende ADSL aansluiting van het dommel / belgacom netwerk?
Zoals je zelf zegt: op een ander adres met een werkende ADSL aansluiting
Als je op beide koperparen een werkende ADSL hebt, dan kan dat natuurlijk. Maar dat heb je niet ...
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”