Tijdelijke verhuis naar kantoorgebouw (internetaansluiting)

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
driesdk
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Hey,

Binnen 2 weken verhuis ik voor onbepaalde tijd naar een leegstaand kantoorgebouw van electrabel (een project zoals de Lancelot projecten) Ik zal gaan wonen op de bovenste verdieping van het gebouw.
Nu wou ik graag internet hebben op deze plek. Het enige probleem is dat ik niet goed weet hoe ik dit het best aanpak. Ik dacht om de goedkoopste manier te nemen, en via mobistar een adsl verbinding te nemen, dan heb ik ook geen telefoonlijn te betalen.

Ik heb in mijn toekomstige woonst zowel een telefoon als een kabel aansluiting zien liggen. Het probleem is eigenlijk dat ik niet goed weet hoe dit in zijn werk gaat. Ik zou wel aan het huisnummer kunnen komen van het hele kantoorgebouw, maar kan ik dan aan Mobistar gewoon het adres vertellen, en er op rekenen dat het dan wel in orde komt? Zal mobistar komen kijken voor hoe de aansluiting in elkaar zit, komen hier extra kosten bij? hebben zij Belgacom hier voor nodig? Zo vroeg ik mij ook af, als er in de rest van het gebouw nog personen activiteiten zullen beginnen, en ze willen ook een internet aansluiting, zal dit dan via onze lijn moeten gebeuren, of kan deze gesplitst worden?

Zijn er misschien andere manieren om internet op deze locatie te krijgen? Via het gsm netwerk is erg duur, en we zijn met 2 personen. Dan zouden we elk al zo een 3G modem en kaartje en abonnement moeten hebben, en dat maakt het wel heel erg duur voor een trage verbinding, en een te kleine downloadlimiet.
Clearwire ligt hier niet, en satelliet is al helemaal veel te duur. We wonnen goedkoop, en willen het zo ook houden :-)

Dan nog een vraagje. Ik ben niet zeker van de lengte van mijn verblijf daar. Ik kan er zeker 6 maanden blijven, maar daarna heeft het allemaal te maken met de verkoop van het gebouw. Als dit verkocht is, moeten we er uit. Kan dus nog lang duren, maar kan ook maar 6 maanden duren. Is er een provider die er minder problemen mee heeft als je je abonnement opzegt voor het jaar om is? Meestal moet je erg veel betalen in zulke gevallen.

Alleszins, ik hoop dat jullie het snappen, en dat iemand mij een beetje wijzer kan maken van hoe ik dit het beste aanpak.
Groeten, Dries
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

driesdk schreef:via mobistar een adsl verbinding te nemen, dan heb ik ook geen telefoonlijn te betalen.
Je betaalt altijd de telefoonlijn aan Belgacom of dit nu rechtstreeks of onrechtstreeks is. BTW, er is op dit moment een promotie bij Belgacom voor de eerste 6 maanden aan 20 €.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

EDPNET bied ook tijdelijke ADSL verbindingen aan, misschien een oplossing ?

grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Je zit op de bovenste verdieping, heb je vrienden of familie wonen binnen ongeveer 5km?
Over een afstand van 5km kun je met wifi en goede antennne's heel goed een verbinding opzetten.
zie mijn posting http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... d9#p162785
(inloggen om plaatjes te zien.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Met wifi, toch niet op de 2,4ghz band want die is verzadigd?

Ik heb op mijn vorige werk ook nog zo'n setup geweten over 3 km (en dan nog met een tussenpunt met 2 access points en richtantennes extra). En jawel, in de tijd dat de consumenten nog geen wifi hadden werkte dit perfect. Dat was overigens een professionele setup en geen DIY-oplossing. Gelukkig is die setup al een aantal jaar niet meer in gebruik.

Als het allemaal nog wat meer mag kosten, kan je overwegen om een laserverbinding in gebruik te nemen. Er zijn ook nog andere oplossingen waarvoor je de juiste licenties nodig hebt om deze band te mogen gebruiken.

Een tijdelijke adsl verbinding zoals eerder gesuggereerd lijkt me wel de meest haalbare oplossing te zijn.
driesdk
Starter
Starter

Die adsl verbinding is inderdaad de beste oplossing, als het mogelijk is om daar een verbinding te verkrijgen. Ik heb geen idee hoe ik dat te weten kan komen. De bruiklener (tussenpersoon tussen electrabel en mij) heeft geen idee waar ik moet zijn om dit te regelen. Iemand een idee hoe zoiets in elkaar zit bij kantoorruimtes?
Limburg
Elite Poster
Elite Poster

Neem dan 5GHz wifi, plaats zat, antenne's zijn kleiner en hebben een nog hogere gain.

Probleem is vaak dat niet gekozen wordt voor de juiste antenne
Laatst gewijzigd door Limburg 18 jan 2010, 15:15, in totaal 1 gewijzigd.
driesdk
Starter
Starter

@ limburg, hoe zit zoiets in elkaar, waar kan ik de nodige materialen vinden, en wat zou dit kunnen kosten? Bedankt voor de antwoorden tot dusver.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster

Als voorbeeld, niet noodzakelijk het best of het goedkoopst google ik even bij elkaar:
http://www.netgear.com/Products/APsWire ... DE111.aspx (57Euro bij http://www.hd.nl/p/NETGEAR/WNHDE111-100FSS )

http://www.wlan-shop.nl/netwerk-assorti ... 2.11a.html
(hoeft niet buiten geplaatst te worden, gewoon achter het raam gebruiken, mits dit niet metaal gecoat is.)

Zo'n antenne (of een goede helical) kan door een electronica knutselaar best zelf gemaakt worden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

TomG schreef:Met wifi, toch niet op de 2,4ghz band want die is verzadigd?
Als je gebruik maakt van een rondstraler wel ja... met twee parabooltjes merk je hier echter nog heel weinig van.

Spreek anders maar eens met de mensen van wireless Antwerpen, zij kunnen je hier wel de nodige raad geven.
driesdk
Starter
Starter

Ik heb net te horen gekregen dat ook de man die werkt bij de eigenaar van het gebouw ons niet kan verderhelpen, het zou zelfs heel goed mogelijk kunnen zijn dat het pand zelfs geen huisnummer heeft, een normale internetaansluiting lijkt nu nog verder weg dan eerst gedacht. Zo een antenne verbinding zou mogelijk zijn, maar dan moet ik 5 km ver gaan naar het huis van mijn ouders, en ik vrees dat het nogal een dure grap zal worden om daar en bij mij zulke antennes te plaatsen en de apparatuur die erbij hoort om internet verbinding te krijgen,...niet?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Dan toch maar Mobistar zijn Internet everywhere of een gelijkaardige vorm van verbinding bij Base?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
driesdk
Starter
Starter

ja, dat lijkt nog de meest makkelijkste oplossing. Ik zit dan wel met het feit dat we met 2 zijn, alletwee internet willen, dus dat we al 2 abonnementen moeten nemen voor internet anywhere van mobistar, dat komt dan uit op 60 euro voor elk 2 gig dataverkeer per maand,dat is genoeg om te surfen en te mailen, maar daar stopt het dan ook... en dan te denken dat we daar wilden gaan wonen omdat het op deze manier goedkoop wonen is. Luxe betaald zijn prijs zeker?
Limburg
Elite Poster
Elite Poster

Leuke link voor ondernemende knutselaars:
http://users.telenet.be/laboee/Gino/Wla ... _ontwerpen:
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Bestaan er geen modems waar je een sim kaart kan insteken en dan al je computers op aansluiten?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
custk9
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

driesdk schreef: Ik zit dan wel met het feit dat we met 2 zijn, alletwee internet willen, dus dat we al 2 abonnementen moeten nemen voor internet anywhere van mobistar, knip ...
Niet noodzakelijk. Je hebt ook 3G/UMTS routers. Geen ervaring mee, weet enkel dat het bestaat. Google...
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ik gebruik een Linksys 3G router (wrt54g3gv2-vf). Is enkel voorzien om te werken met Vodafone netwerken, wellicht bestaan er nog andere ook.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

ik gebruik een fonera 2.0g dat me ooit 50 euro kostte met een Mobile vikings sim kaartje in een usb stick dat ik vorig jaar met een mobistar internet everywhere gebruikte
maar een fonera 2.0n heeft direct 4 lan poorten ...

Mobile Vikings begint stillaan ook 3G snelheid te krijgen in België naar ik hoor...
bij Mobistar heb je anderzijds de usb stick gratis als je 1 jaar minimaal neemt (30euro/maand) en dan heb je 2gbyte/maand (ooit een promotie geweest van 4gbyte) en de eerste 2 maand gratis?

als het in het brusselse is heb je ook nog de optie Wimax?
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer

Als je op de benedenverdiepingen eventueel telefoonlkabels/telefoonstopkontakten ziet, dan ben ik zeker dat er meerdere aansluitingen mogelijk zijn. Je moet ook is op zoek gaan in de kelder of garage naar een doos(je) van bgc. Hier komt de binnenbekabeling toe. Meestal is dat een groen kastje. (wordt safety-box genoemd) . Of als je een dikke oranje kabel ziet lopen, dan moet je die is volgen tot waar die kabel loopt.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Zijn er geen buren in de buurt waar je een deal mee kan maken om internet af te tappen?
driesdk
Starter
Starter

cptKangaroo schreef:Zijn er geen buren in de buurt waar je een deal mee kan maken om internet af te tappen?
Dat zou misschien wel kunnen. Dan zou ik een netwerk kabel moeten leggen van daar tot hier, gaat wel een afstand zijn, en ik hoop dat de buren dit zien zitten, vermits er toch een kabel van binnen naar buiten zou moeten, ofwel dat ik draadloos met een heel straffe accespoint repeater kan werken. Maar dat is maar speculeren, ik krijg de sleutels pas binnen 2 weken.

@ technieker. Ik ben vrij zeker dat er wel een telefoonlijn zal liggen. Het is een gebouw van interelectra, maar ik heb waarschijnlijk geen huisnummer, dus ik weet niet hoe ik dat aan belgacom ga uitleggen dat ik daar internet wil.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Driesdk,

Heb je ergens een kennis/familie die eventueel een internetverbinding kan delen en die hun huis/appartement je vanaf je nieuwe locatie kan zien (dus zonder gebouwen/bomen) ? Zoja kan je waarschijnlijk makkelijk een wifi verbinding opbouwen voor minder dan 100€ totaal zonder enig geknutsel en met professionele wifi equipment die zelfs voor buiten geschikt is.

VOiD
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
driesdk
Starter
Starter

Dag VOiD, nee dat heb ik niet, maar welke onderdelen zou ik hiervoor nodig hebben? Indien dit zou mogelijk zijn, kan ik wel proberen met mijn nieuwe buren of overburen kennis te maken, en hun te vragen of het eventueel mogelijk is dat we de interkosten en het internet delen.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Driesdk,

Indien je geen LOS (Line Of Sight) hebt, dus zicht tussen 2 locaties zonder objecten er tussen dan zal het lastig zijn om een goede wifi link op te zetten. Ik zou er dan zelfs niet aan beginnen...

VOiD
driesdk
Starter
Starter

nee, ik bedoelde dat ik geen vrienden of kennissen heb op dit moment waar ik vrij naar kan kijken, maar misschien kan dat wel komen, als ik appartementen er tegenover of naast vind die draadloos internet hebben kan ik het wel vragen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

driesdk schreef:Dag VOiD, nee dat heb ik niet, maar welke onderdelen zou ik hiervoor nodig hebben?
Hangt allemaal af van de afstand... als het echt in de directe omgeving is kan het in het beste geval zelfs zonder extra apparatuur, of anders met één of twee Nanostations (maar nogmaals, neem eens contact op met de mensen van Wireless Antwerpen, zij kunnen je hierover het best informeren).
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Yep,

Ik zou ook 2 Nanostations of zelfs Loco's gebruiken. Check www.ubnt.com.

VOiD
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Huisnummer zal je wel krijgen, hoe ga je anders post ontvangen?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

krisken schreef:Huisnummer zal je wel krijgen, hoe ga je anders post ontvangen?
Of je laten domicilieren ? (al veronderstel ik dat je adres ergens anders zal staan :wink: )
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

krisken schreef:Huisnummer zal je wel krijgen, hoe ga je anders post ontvangen?
Sommige adressen hebben geen nummer: "Straatnaam z/n" (zonder nummer).
Bijvoorbeeld de strijkwinkel in Vilvoorde.

En er bestaan nog rare situaties.
Heb ooit boven een winkel gewoond in een nieuwbouw appartement.
Oorspronkelijk waren er op het gelijkvloers 2 winkelpanden voorzien, maar die werden samengevoegd.
De appartementen boven de winkel hadden huisnummer 6.
Huisnummer 6 was het laagste huisnummer in de straat.
Volgens Electrabel waren er geen aansluitingen op nummer 6, wel op nummer 4.
Ze wilden dat niet aanpassen want nummer 6 bestond niet volgens hen.
Uiteindelijk hebben ze als verbruiksadres nummer 4 gehouden en als facturatieadres nummer 6.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Al zijn er telefoonaansluitingen, in kantoorgebouwen gaan die meestal naar een telefooncentrale.
Die bekabeling zal dan zowieso aangepast moeten worden. Je kan mss best eens een telecom elektricien uitnodigen om het eens te komen bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”