Binnen 2 weken verhuis ik voor onbepaalde tijd naar een leegstaand kantoorgebouw van electrabel (een project zoals de Lancelot projecten) Ik zal gaan wonen op de bovenste verdieping van het gebouw.
Nu wou ik graag internet hebben op deze plek. Het enige probleem is dat ik niet goed weet hoe ik dit het best aanpak. Ik dacht om de goedkoopste manier te nemen, en via mobistar een adsl verbinding te nemen, dan heb ik ook geen telefoonlijn te betalen.
Ik heb in mijn toekomstige woonst zowel een telefoon als een kabel aansluiting zien liggen. Het probleem is eigenlijk dat ik niet goed weet hoe dit in zijn werk gaat. Ik zou wel aan het huisnummer kunnen komen van het hele kantoorgebouw, maar kan ik dan aan Mobistar gewoon het adres vertellen, en er op rekenen dat het dan wel in orde komt? Zal mobistar komen kijken voor hoe de aansluiting in elkaar zit, komen hier extra kosten bij? hebben zij Belgacom hier voor nodig? Zo vroeg ik mij ook af, als er in de rest van het gebouw nog personen activiteiten zullen beginnen, en ze willen ook een internet aansluiting, zal dit dan via onze lijn moeten gebeuren, of kan deze gesplitst worden?
Zijn er misschien andere manieren om internet op deze locatie te krijgen? Via het gsm netwerk is erg duur, en we zijn met 2 personen. Dan zouden we elk al zo een 3G modem en kaartje en abonnement moeten hebben, en dat maakt het wel heel erg duur voor een trage verbinding, en een te kleine downloadlimiet.
Clearwire ligt hier niet, en satelliet is al helemaal veel te duur. We wonnen goedkoop, en willen het zo ook houden
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dan nog een vraagje. Ik ben niet zeker van de lengte van mijn verblijf daar. Ik kan er zeker 6 maanden blijven, maar daarna heeft het allemaal te maken met de verkoop van het gebouw. Als dit verkocht is, moeten we er uit. Kan dus nog lang duren, maar kan ook maar 6 maanden duren. Is er een provider die er minder problemen mee heeft als je je abonnement opzegt voor het jaar om is? Meestal moet je erg veel betalen in zulke gevallen.
Alleszins, ik hoop dat jullie het snappen, en dat iemand mij een beetje wijzer kan maken van hoe ik dit het beste aanpak.
Groeten, Dries