Hallo iedereen,
ik heb een probleem met ons wireless netwerk. Op het moment zitten we bij Belgacom Generation Internet en gebruiken we de BBox-2 als onze router. Nu ik zit boven met mijn pc en kan maar soms connectie maken met ons wireless netwerk. Hoe kan ik dit oplossen? Ik dacht misschien door powerlines maar boven zitten we op een andere elektriciteitskring dus powerlines lukt al niet. Nu dacht ik misschien van onze Bbox-2 te vervangen door een N-router, is dit mogelijk? Want een N-router zou normaalgezien een grotere range moeten geven. Wat denken jullie, is de beste oplossing?
Nog iets, wij hebben geen Belgacom TV dus we gebruiken de BBox-2 alleen voor internet.
Groeten,
Daniel
Probleem wireless internet
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Als je op VDSL2 zit, kan je de Bbox2 niet vervangen door een andere router.DanielG schreef: Nu dacht ik misschien van onze Bbox-2 te vervangen door een N-router, is dit mogelijk? Want een N-router zou normaalgezien een grotere range moeten geven. Wat denken jullie, is de beste oplossing?
Je kan wel achter de Bbox2 een bijkomend wirless access point hangen (en misschien kan je dit bijkomend toestel op een gunstiger plekje plaatsten)
Of een wireless repeater. Eens je de repeater hebt ingesteld, kan je deze gelijk waar in huis in het stopkontakt steken. De beste plaats is ergen halfweg tussen je router en je PC.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 16 keer
je kan vanalles doen...
verplaats die bbox meer centraal (indien mogelijk)
koop een betere wifi kaart voor je pc boven
een extra AP achter die bbox (of een repeater..)
trek een kabel?
1 ding dat volgens mij wel niet gaat lukken is om dat signaal van die bbox op te drijven![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
verplaats die bbox meer centraal (indien mogelijk)
koop een betere wifi kaart voor je pc boven
een extra AP achter die bbox (of een repeater..)
trek een kabel?
1 ding dat volgens mij wel niet gaat lukken is om dat signaal van die bbox op te drijven
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)