Probleem wireless internet

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
DanielG
Starter
Starter

Hallo iedereen,

ik heb een probleem met ons wireless netwerk. Op het moment zitten we bij Belgacom Generation Internet en gebruiken we de BBox-2 als onze router. Nu ik zit boven met mijn pc en kan maar soms connectie maken met ons wireless netwerk. Hoe kan ik dit oplossen? Ik dacht misschien door powerlines maar boven zitten we op een andere elektriciteitskring dus powerlines lukt al niet. Nu dacht ik misschien van onze Bbox-2 te vervangen door een N-router, is dit mogelijk? Want een N-router zou normaalgezien een grotere range moeten geven. Wat denken jullie, is de beste oplossing?

Nog iets, wij hebben geen Belgacom TV dus we gebruiken de BBox-2 alleen voor internet.

Groeten,
Daniel
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

DanielG schreef: Nu dacht ik misschien van onze Bbox-2 te vervangen door een N-router, is dit mogelijk? Want een N-router zou normaalgezien een grotere range moeten geven. Wat denken jullie, is de beste oplossing?
Als je op VDSL2 zit, kan je de Bbox2 niet vervangen door een andere router.
Je kan wel achter de Bbox2 een bijkomend wirless access point hangen (en misschien kan je dit bijkomend toestel op een gunstiger plekje plaatsten)
Of een wireless repeater. Eens je de repeater hebt ingesteld, kan je deze gelijk waar in huis in het stopkontakt steken. De beste plaats is ergen halfweg tussen je router en je PC.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
DanielG
Starter
Starter

Hoe weet je als je op VDSL2 zit? Want ik ben dat niet zeker.
DanielG
Starter
Starter

Zou ik iets met een extra Bbox kunnen doen?
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

je kan vanalles doen...

verplaats die bbox meer centraal (indien mogelijk)
koop een betere wifi kaart voor je pc boven
een extra AP achter die bbox (of een repeater..)
trek een kabel?

1 ding dat volgens mij wel niet gaat lukken is om dat signaal van die bbox op te drijven :p
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”