Ik heb cityconnect lite en dat functioneert met mijn Linksys AM200 modem en achterliggende router (ADSL 2+ annex M inclusief). Momenteel is mijn modem een IP hop, evenals mijn router. Tweemaal portforwarding configureren, tweemaal IP hop delays, geen publiek adres op mijn router, etc. Ik wil het efficienter en mijn modem als ethernet bridge opzetten, zodat die niet langer een IP hop is en ik mijn public IP op mijn router heb. Bij mijn vorige provider (met PPPoE) werkte dat, ik configureerde mijn modem in Bridged Mode Only en liet mijn router de PPP-clientrol vervullen.
Wie heeft hier ervaring mee met cityconnect?
Dommel meldt in de email met de ADSL-gegevens:
Wie kan me daar wat meer uitleg over geven? De RFC maakt me niet voldoende wijzer, een handleiding (pagina in bijlage) van Thomson geeft me wat meer uitleg. Moet ik de Multi-protocol over ATM (MPoA) van Dommel dan begrijpen als IPoA of IPoEoA? Ik meende begrepen te hebben dat de "multi" van MPoA verwees naar de encapsulation van IP in Ethernet en dan in ATM... Modem in bridge zou dan moeten werken, maar praktijk wijst anders uit helaas... Wie weet meer? Wie heeft ervaring?protocol: rfc 2684 (before 1483) multi-protocol over atm (bridged or routed)
Oh, en ja, mijn Linksys modem heeft de volgende opties:
Code: Selecteer alles
RFC 1483 Bridged
RFC 1483 Routed
RFC 2516 PPPoE
RFC 2364 PPPoA
Bridged Mode Only