HD flatscreen TV maar analoog kanaal

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
noliko
Starter
Starter

Heeft het nut om nu een moderne flatscreen TV te kopen , b.v. een LED- TV als je analoog blijft kijken . Mijn provider is Telenet maar ik heb nog geen digitale ontvangst en wenst dit ook nog niet te nemen . Is het dan zinvol om een LED- TV te kopen ?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ja
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

noliko schreef:Heeft het nut om nu een moderne flatscreen TV te kopen , b.v. een LED- TV als je analoog blijft kijken . Mijn provider is Telenet maar ik heb nog geen digitale ontvangst en wenst dit ook nog niet te nemen . Is het dan zinvol om een LED- TV te kopen ?
Blijf je dat doen in de toekomst? Een tv gaat toch enkele jaren mee, als je de volgende 10 jaar nog analoog blijft kijken heeft het weinig nut.

Ooit al analoge tv op een flatscreen gezien? Erbarm(l)elijk.
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

NEE NEE en nog eens NEE, gebruik zolang mogelijk uw oude TV, want een flatscreen op een analoog signaal is triestig heel triestig. (zelfs BGC tv is triestig op een flatscreen)
Flatscreens zijn gemaakt om HD of full HD te kijken, en geen belabberd telenet signaal.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
noliko
Starter
Starter

Ik was toch van plan te wachten tot mijn oud toestel de geest gaf . Deze is van 2000 en daar heb ik nog tamelijk goed beeld op .

Samengevat , een flatscreen TV zonder digitaal signaal is hopeloos .
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Op de analoge kabel zou ik ook zeker geen LCD aanraden. Alle ruis en gebrek aan details wordt daarop gewoon uitvergroot.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Zelfs al heb je een prima analoog signaal en heeft je TV zeer goed werkende algoritmes om het beeld te verbeteren: een analoog signaal heeft simpelweg niet genoeg definitie om de mogelijkheden van een dergelijke tv eer aan te doen...
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

brooklyn schreef:NEE NEE en nog eens NEE, gebruik zolang mogelijk uw oude TV, want een flatscreen op een analoog signaal is triestig heel triestig. (zelfs BGC tv is triestig op een flatscreen)
Flatscreens zijn gemaakt om HD of full HD te kijken, en geen belabberd telenet signaal.
Meer nog: mn oude panasonic had wss zelfs een beter beeld dan mn pana plasma (was dan ook kleiner), met digitaal signiaal (BBC HD) was dat beeld uitmuntend (alleen wat klein ivm 42").
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Downscaling++

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Allez, dan ben ik de enige die verbetering ziet in switchen van "buis" naar led tv. Of mss was mijn tv al zo oud dat het slecht beeld toonde :bang:
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

liger schreef:Allez, dan ben ik de enige die verbetering ziet in switchen van "buis" naar led tv. Of mss was mijn tv al zo oud dat het slecht beeld toonde :bang:
mss een verkeerde afstelling (kom ik vaak tegen, bij bijna iedereen eigenlijk die ik ken).Of een minder goed tv-scherm, of een defect.

Voor een beter beeldkwaliteit een flatscreen kopen is slechts een verkoopspraatje (het heeft wel enkele voordelen).
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Een flatscreen heeft toch een grotere wow-factor dan een buis, hé ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Het verbruik is lager, dat is bij ons de grootste drijfveer geweest.

Maar digitale TV komt er voorlopig niet in, beter beeld voor dezelfde slechte programma's en dan nog bijbetalen ook ? no way. :)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Zoef
Starter Plus
Starter Plus

Ik stond eerst ook heel huiverachtig tegenover de overgang CRT/analoog naar flatscreen/digitaal. Want een goeie CRT heeft nog altijd een soort vloeiende en natuurlijke beeldweergave die je bij geen enkele plasma, lcd of wat dan ook vindt. En analoge TV is zo simpel in gebruik dat je er alleen maar tegenop ziet om die digitale dingen in huis te halen.

Maar: de combinatie van een 40+ inch led tv met digitale ontvangst heeft toch mijn ogen geopend dat het niet allemaal kommer en kwel is in digitale tv-land. De kijkervaring bij een film of gelijk welk programma met mooie beelden is stukken beter dan op een kleine beeldbuis. Je krijgt dus wel wat in de plaats voor de eventuele meerkost.

Tenslotte: vind je het zinvol om redelijk wat geld te geven aan een goed led paneel en dan te besparen op het signaal dat je erop zet? Ik alvast niet.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Digitale TV op flatscreen > Digitale TV op CRT > Analoge TV op CRT > Analoge TV op flatscreen

Of maw, als je switcht naar een flatscreen moet je zeker en vast zien dat je digitale TV hebt of het beeld zal gewoon slechter zijn dan wat je op je oude CRT hebt. Je had eigenlijk ook beter vorig jaar geprofiteerd van de Digibox solden. Dan had je voor €100 incl. activatie een Digibox. Voor de rest kost het je dan niets en je maandelijkse kabelabonnement is dan goedkoper omdat je minder BTW betaalt als je digitaal kijkt. Momenteel loopt er nu wel solden actie met HD Digiboxen voor €99 (+ €50 activatie).
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

leer lezen: er is nog geen digitale tv beschikbaar voor hem

nog 2 opmerkingen;
die "led-tv's" van samsung zijn geen echte led-tv's, enkel een lcd met led verlichting, dus overpriced crap eigenlijk
een full-hd is slechter dan en hdready, tenzij voor fullhd sources (dus al geen digitv) en dan nog enkel op minder dan 2m afstand
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

je kunt trouwens al dvb-c en dvb-t aantreffen op de huidige televisies zodat je alvast een hd, een+, canvas hd , canvas+ hebt ...
en die andere analoge die ze indertijd hebben gemoved naar het digitale gedeelte en die je dan via "cabletuner" profiel kunt terug bekijken...

spijtig dat Philips&co op "nederland" gezet moeten worden (of zweden) om ze te vinden&tonen...en dat ze geen filter hebben om de "geencrypteerde" automatisch te verbergen...
zeker ook weer een complot achter zoals dat openbare zenders uit het buitenland ook geencrypteerd worden door telenet ...
bij zo'n digibox komt er een versterker en een kabelmodem ook nog eens opduiken... en die nieuwe "slim" digiboxen worden nog eens mooi "vast"geknepen door de installateur...is je digibox kapot... kun je hem niet zomaar "losmaken" en omwisselen... ne tang bovenhalen... of installateur laten passeren...

alsook stuurt "digitale televisie" helemaal geen beter beeld... eventueel beetje "ruis" dat wegvalt... maar de "hd" kanalen kun je maar beter "hdready" noemen...

zowiezo kun je bij een CRT tot op 5 cm gaan kijken maar moet je bij een LCD best op 2 meter gaan zitten... en dan merk je toch niets meer van het "verbeterde" beeld...

een leuke test is een "ticker" ...zo'n 1-regel krant die snel van rechts naar links beweegt... dat is praktisch onleesbaar op een lcd scherm ook al heeft die 5ms refresh enzo...
Laatst gewijzigd door skynetbbs 12 jan 2010, 17:16, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Joe de Mannen schreef: Maar digitale TV komt er voorlopig niet in, beter beeld voor dezelfde slechte programma's en dan nog bijbetalen ook ? no way. :)
Bijbetalen ??
* Ik heb éénmalig betaald voor mijn Digicorder, verder niks extra bijbetaald (zelfs teruggekregen gezien lagere BTW).
* Mijn (Philips) LCD heeft een DVB-C tuner. Hierop ontvang ik de niet-gecodeerde digitale zenders op de kabel (vb één HD).
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

philippe.deleye schreef:* Ik heb éénmalig betaald voor mijn Digicorder, verder niks extra bijbetaald (zelfs teruggekregen gezien lagere BTW).
je betaald voor het extra stroomverbruik... je mag ze zogezegd niet afzetten, starten zo traag op...
zo'n philips lcd duurt toch al gauw 30seconden eer ie beeld gaf...m'n crt was sneller
ook de ir sensor is maar flauwtjes...echt mikken naar rechtsbeneden of hij geeft geen kik
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Hier is de flatscreen er alleen gekomen uit energie en estetische overwegingen, niets anders.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Wij hebben een tijdje analoge tv moeten kijken op de (toen) nieuwe Plasma Panasonic 46".
Ik moet eerlijk toegeven: dat viel echt HEEL goed mee!
Nu toen digitale tv geactiveerd was, was het beeld idd WEL beter, maar zowieso vond ik het analoge signaal op de pana verre van storend tov de analoge tv die ervoor stond!

Zal wss ook te maken hebben welke tv zeker? En laat je ook niet opwinden, sommige mensen verwachten ook echt SUPERIEURE kwaliteit, wat we eigenlijk hier nog altijd niet hebben via de kabel. Draai het of keer het hoe je wil.

Maar als er dan mensen op bezoek komen, het eerste wat ze bij ons zeggen als de tv op staat van: waauw, wat een beeld! Echt sjiek! En dan zet ik NG HD op, en dan is het van: woow amaai.

Terwijl je eigenlijk alleen maar wauw mag zeggen bij Blueray's.. maar bon..

Als je een nieuwe tv wil kopen, vraag gewoon in de winkel als ze eens een analoog signaal erdoor sturen é
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

Joe de Mannen schreef:Hier is de flatscreen er alleen gekomen uit energie en estetische overwegingen, niets anders.
J.
een 104cm LCD verbruikt meer dan een 80cm CRT geloof ik...

ook zijn er heel wat mensen die een "FULL HD" kochten ipv een "HD READY";
en nu beweren dat ze "FULL HD" kunnen kijken dmv een scart aansluiting van een digibox...

voorlopig kunnen ze alleen FULL HD kijken via een blueray speler en met 1080p films (al dan niet geupscaled... en vnl niet bij veel actie in beeld..Dat blijft blurry)

de digiboxen van vorig jaar waren geen HD versies bij mijn weten (hdmi connectie?)
en de EEN HD en VTM HD zenden waarschijnlijk maar aan HDReady uit... en zijn alle uitzendingen wel in HD opgenomen, verwerkt en terug uitgezonden? nergens kwaliteitsverlies en gewoon terug geupscaled?
16x9 formaat heeft ook lang geduurd...
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

We hebben dan ook geen 104cm LCD en hadden ook geen 80cm CRT :)
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

noliko schreef:Heeft het nut om nu een moderne flatscreen TV te kopen , b.v. een LED- TV als je analoog blijft kijken . Mijn provider is Telenet maar ik heb nog geen digitale ontvangst en wenst dit ook nog niet te nemen . Is het dan zinvol om een LED- TV te kopen ?
Misschien is het niet zinvol, dé vraag is alleen: waar vindt je nog een nieuwe CRT ? In de Carrefour en de Makro: noppes. Uiteindelijk een 70 cm. (maar wel een 4:3) gevonden onlangs bij Mediamarkt. En dat was de grootste dat je kon krijgen. In mijn geval was het maar als 2de toestel, mijn primaire is een 40 inch LCD.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

quistnix schreef:
Misschien is het niet zinvol, dé vraag is alleen: waar vindt je nog een nieuwe CRT ? In de Carrefour en de Makro: noppes. Uiteindelijk een 70 cm. (maar wel een 4:3) gevonden onlangs bij Mediamarkt. En dat was de grootste dat je kon krijgen. In mijn geval was het maar als 2de toestel, mijn primaire is een 40 inch LCD.
ik zag er nog een (1) in de eldi... :-)
er is praktisch weinig reden om geen lcd meer te kopen... je hebt een 32inch voor weinig geld (399 euro)
opletten dat je geen oude hd-ready stock koopt;
en kijk dat je toch mooi 2meter van je tv zit...

de grote crt's verkopen btw als zoete broodjes op sites als kapaza, 2dehands.be

ze krijgen misschien nog dezelfde status als de versterkers gebaseerd op buizen-lampen :-)
quistnix
Erelid
Erelid

skynetbbs schreef:
Joe de Mannen schreef:... en de EEN HD en VTM HD zenden waarschijnlijk maar aan HDReady uit... en zijn alle uitzendingen wel in HD opgenomen, verwerkt en terug uitgezonden? nergens kwaliteitsverlies en gewoon terug geupscaled? 16x9 formaat heeft ook lang geduurd...
Zowel Telenet als Belgacom zenden in 720P en 1080i uit. Dit is dus geen echte Full HD (1080p).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Er bestaat trouwens niet zoiets als "uitzenden in HD-Ready".

De termen HD-Ready en Full-HD (vervangen door het HD-Ready 1080p logo) slaan op minimum vereisten van een TV (en dus niet van het aangeleverde signaal) om aan het betreffende label te kunnen voldoen. Meer informatie hierover kan je vinden op http://en.wikipedia.org/wiki/HD_ready
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

r2504 schreef:Er bestaat trouwens niet zoiets als "uitzenden in HD-Ready".

De termen HD-Ready en Full-HD (vervangen door het HD-Ready 1080p logo) slaan op minimum vereisten van een TV (en dus niet van het aangeleverde signaal) om aan het betreffende label te kunnen voldoen. Meer informatie hierover kan je vinden op http://en.wikipedia.org/wiki/HD_ready
Idd, er bestaan hier heel grote misverstanden over!! TOP link! :idea: :beerchug:
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

en Telenet levert slechts 720p/1080i
en geen 1080p ...daarvoor zal je dus een blueray moeten aanschaffen...
en ik vermoed dat een & vtm ook maar 720 beeldlijnen uitzenden ipv 1080....
we komen van 576 beeldlijnen... ik lig niet wakker van die 144 extra lijnen...
dat ik daarmee de cafebaas beter kan identificeren op de achtergrond... :-)
quistnix
Erelid
Erelid

skynetbbs schreef:en Telenet levert slechts 720p/1080i
Sorry hoor, maar 3 posts geleden in deze thread schreef ik reeds: "Zowel Telenet als Belgacom zenden in 720P en 1080i uit. Dit is dus geen echte Full HD (1080p)."
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Hier een beetje leesvoer over Digitale TV !

http://www.internl.net/cms/internlnet/p ... evisie.PDF
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
quistnix
Erelid
Erelid

skynetbbs schreef:en Telenet levert slechts 720p/1080i
Het is nochtans een wereld van verschil. Kijk naar een SD kanaal op bvb. een 40 inch LCD en kijk daarna naar een HD kanaal (720p of 1080i) en het verschil is enorm. Vergeet niet dat die 720 lijnen progessive worden getoond en niet interlaced. Bovendien is een 720p uitzending er een van 1280 op 720 pixels i.p.v. 720 op 576 of ook nog een verschil van 921.600 pixels t.o.v. 414.720. Zie link
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

skynetbbs schreef:een 104cm LCD verbruikt meer dan een 80cm CRT geloof ik....
Inderdaad, in tegenstelling tot wat veel mensen denken en sommigen ook hier posten.
Een redelijk moderne grootbeeld tv (glasbak) gebruikt ongeveer 100W
Een flatscreen gebruikt ongeveer 150 (LED) tot 350W (Plasma)
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad en ik heb zelf redelijk goed referentiepunt:

26" CRT breedbeeld tv: 130W
26" LCD: +-100W

Daarbij niet te vergeten dat de gemiddelde LCD een groter diagonaal heeft dan de (gemiddelde) CRT tv.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

TomG schreef:Inderdaad en ik heb zelf redelijk goed referentiepunt:
Daarbij niet te vergeten dat de gemiddelde LCD een groter diagonaal heeft dan de (gemiddelde) CRT tv.
beiden 16:9 ?
TomG
Elite Poster
Elite Poster

skynetbbs schreef:
Inderdaad. Ik was trouwens ook verwonderd door het niet al te grote verschil. Nu dat zijn wel de door de fabrikant opgegeven specs.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

TomG schreef:
skynetbbs schreef:
Inderdaad. Ik was trouwens ook verwonderd door het niet al te grote verschil. Nu dat zijn wel de door de fabrikant opgegeven specs.
hier vond m'n de 16:9 80cm lcd kleiner dan de 4:3 80cm CRT.... deze laatste is dan ook fysiek hoger... (maar minder breed)
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Een 4:3 aspect ratio bij eenzelfde diagonaal is inderdaad groter (oppervlakte) in vergelijking met 16:9. Dat klopt.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Dafke schreef:Wij hebben een tijdje analoge tv moeten kijken op de (toen) nieuwe Plasma Panasonic 46".
Ik moet eerlijk toegeven: dat viel echt HEEL goed mee!
Misschien omdat het een plasma is. Ik heb er geen verklaring voor, maar mij lijkt (of leek) het in elk geval alsof plasma's veel beter overweg konden met analoge kabeltv. Ik heb zelf een plasma en een LCD. Op de plasma heb ik alleen analoge TV (dient voornamelijk voor dvd + games) en dat is pakken beter dan op de LCD, die we dan ook enkel voor digitale TV gebruiken.
Heb er niet echt een verklaring voor aangezien beide digitale displays zijn en dus het binnenkomende analoge signaal moeten omzetten naar een matrix van pixels (via deinterlacing, ruisonderdrukking, sampling, scaling,...).
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

Tomby schreef: Misschien omdat het een plasma is. Ik heb er geen verklaring voor, maar mij lijkt (of leek) het in elk geval alsof plasma's veel beter overweg konden met analoge kabeltv. Ik heb zelf een plasma en een LCD. Op de plasma heb ik alleen analoge TV (dient voornamelijk voor dvd + games) en dat is pakken beter dan op de LCD, die we dan ook enkel voor digitale TV gebruiken.
Heb er niet echt een verklaring voor aangezien beide digitale displays zijn en dus het binnenkomende analoge signaal moeten omzetten naar een matrix van pixels (via deinterlacing, ruisonderdrukking, sampling, scaling,...).
meer kans dat die plasma van het hdready (720P) type is dan van het Full HD (1080P) type.. en dus meer geschikt voor SD content...
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”