Een verkoop topic ;) ?

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Plaats reactie
Tae
Premium Member
Premium Member

Ik weet niet dat jullie hier al ervaring met hebben maar het kan wel veel leden opbrengen als je daar dit forum natuurlijk baad bij hebt :???:

Wat ik graag zou willen met dit forum dat er nog een topic komt waarbij je oude hardware ea. spullen te koop kunt aanbieden zo kunnen de leden van UB elkaar nog in levende lijven ontmoeten :-D

Dit is maar een voorstel natuurlijk je moet zlf zien wat je ermee doet natuurlijk :wink:

Het heeft zo z'n voor en nadelen natuurlijk

BTW zorg eens dat je een functie inbouwd om fast replies te geven in een topic

Veel suc6 nog met UB :thumbs:
stephan
Elite Poster
Elite Poster

wat is een fast reply?
deze replies gaan toch snel genoeg :lol:?

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

- Quick-reply is al in een test geïmplementeerd geweest en zal hier ook doorgevoerd worden.

- Een verkooptopic / forum... We hebben er ook al over gebabbeld intern, maar het probleem situeert zich op de juridische kant: verantwoordelijkheden en zo. Enfin, het is nog een discussiepunt, dus wie weet komt het er ooit ...
Tae
Premium Member
Premium Member

Toch niet voor mij het kan nog sneller :-D

Dat zijn dus wel de nadelen natuurlijk de juridische kant ervan en tja spijtig genoeg soms bedriegers die er ook op afkomen natuurlijk :?
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Ge kunt zoiets gedogen natuurlijk, maar wat als het eens mis loopt? Enfin, ik ga het eens bij Internet-law juristen vragen (die bestaan ook ;)) en zien wat die daarvan zeggen ...
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

We zullen dat terug op de agenda plaatsen (ik had dat ooit al voogesteld).

't Probleem dat de andere mods ermee hadden (en ik kan er 100 % inkomen) dat is als er iets misloopt, dat de bedrogene dan waarschijnlijk zal komen zagen bij ons. En dat willen we niet.

greetz,

Nob
aikon
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Ik ben ook wel voor een verkoop systeem,
mits goede regels!

Bvb
- een standaard opmaak van een verkooppost (hiervan mag niet afgeweken worden buiten de optionele velden natuurlijk zoals foto's)
- een credit of punten systeem bijgehouden in een sticky
- 1 of 2 vaste manieren van betalen
- verpakkingsregels bij het verzenden van breekbaar spul

En vooral vermelden:
userbase treed enkel op als ontmoetingspunt tussen 2 partijen (nadergenoemd koper en verkoper) en heeft geen enkele aansprakelijkheid wat de verkoop betrefd. Deze berust volledig op de 2 eerder genoemde partijen. userbase kan dan ook op geen elke manier dan ook aansprakelijk gesteld worden op welke manier dan ook rechtstreeks of onrechtstreeks verband houdend met de verkoop. Met het aanbieden of het bieden op artikelen aangeboden op userbase verklaart u akkoord te gaan met deze regels en gaat u er mee akkoord. U zal in geval van probleem, tekortkoming of andere gevallen userbase niet aansprakelijk kunnen stellen in welk opzicht dan ook.

Hieraan zou ik nog wel mee willen werken
su root
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Nob schreef:'t Probleem dat de andere mods ermee hadden (en ik kan er 100 % inkomen) dat is als er iets misloopt, dat de bedrogene dan waarschijnlijk zal komen zagen bij ons. En dat willen we niet.

Met moet daar op een of andere manier je tel.nr. of adres opgeven.
(niet altijd interessant, mogelijk adres om te spam te ontvangen)[
Ik kan er in komen dat sommige mods hun bedenkingen hebben daarover. :-)

Greetz :wink:
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 12 mei 2004, 10:12, in totaal 2 gewijzigd.
Afbeelding
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ik hier op zich niks op tegen, maar dan moet er wel een duidelijke APARTE disclaimer voor komen én een aparte module waarin de verkoper zijn e-mail adres zet. Als er dan iemand interesse voor heeft kan die ergens op klikken en zodoende een mail versturen zonder de verkoper zijn e-mail adres te zien. Zodoende fungeren we enkel als advertentie en kan de rest onderling afgehandeld worden.

Mvg,

Sasuke

PS: Hopelijk snap je wat ik wil zeggen :)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
aikon
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Sasuke schreef:Ik hier op zich niks op tegen, maar dan moet er wel een duidelijke APARTE disclaimer voor komen én een aparte module waarin de verkoper zijn e-mail adres zet. Als er dan iemand interesse voor heeft kan die ergens op klikken en zodoende een mail versturen zonder de verkoper zijn e-mail adres te zien. Zodoende fungeren we enkel als advertentie en kan de rest onderling afgehandeld worden.

Mvg,

Sasuke

PS: Hopelijk snap je wat ik wil zeggen :)

Geen slecht idee,
maar...

dan gaat men eerder naar advertentie ipv naar verkoop.
men krijgt dus geen interactief bieden,
en ik denk dat dat juist het sterke punt is van internetverkoop.
Dit is zowel positief voor de koper en de verkoper:
- de verkoper krijgt vaak meer dan de minimumprijs die hij vraagt
- de koper kiest zelf zijn prijs boven de minimumprijs

maw. 2 tevreden partijen wanneer het product is zoals beloofd.
su root
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Dat lijkt me wel een goed voorstel, als dat wettelijk alles OK is?
Zo zou UB enkel als relay fungeren 8) niet dat UB geconfronteerd wordt met de wet op verkoop via Internet.
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Als het er al komt zal het in de in-aanbouw-zijnde nieuwe website waar veel makkelijker extra modules in kunnen worden bijgebouwd. In deze versie van de site (laten we deze versie 1.5 noemen ;)) zitten we met de hele phpBB-code waar we rekening mee moeten houden, da's niet altijd even vanzelfsprekend.
Maar het is iets dat kan voorzien worden... Later :)
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Dat zou wel fijn zijn als dat er kwam, het is dan bijna zoiets als ebay maar dan Userbay ;)
Akira
Elite Poster
Elite Poster

ik vertrouw dit systeem van verkopen toch nie echt ze,
ik ga geen bedrag boven de 50€ gaan overschrijven naar ene die dan plots niets meer weet van de trade, of die defect spul opstuurt!
en dan zeg je op inet tegen hem "gvd die hdd die je opstuurd is defect!!!grmbl" zegt ie dan "nou toen ik hem nog had, werkte ie nog perfect!"
echt lame.
dus der zouden echt wel stricte regels moeten komen!
o ja ;) zorg ook voor de vermelding dat ilegale producten niet mogen verhandeld worden voor iemand heel zen filmcollectie op cds hier erop gooit
de pispaal <<
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Betaal dan als je het gaat afhalen (+getest is) en stuur het niet op of laat het niet opsturen.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Het beste systeem zou zijn dat er iemand een post doet met wat hij weg doet (gedetailleerd). En dat de goederen opgehaald worden door de koper, eerst ter plekke getest worden door beide partijen en de koper ter plekke contant betaalt bij het afhalen. Dan is er het minste discussie mogelijk. Want je hebt een werkend product, je weet zeker dat je het zal hebben en de verkoper heeft z'n geld. Als er dan nog iets mis gaat, dan is het alleen aan de persoon gelegen wegens niet goed opgelet ofzo.

Cheers
Afbeelding
stephan
Elite Poster
Elite Poster

Sub Zero schreef:Het beste systeem zou zijn dat er iemand een post doet met wat hij weg doet (gedetailleerd). En dat de goederen opgehaald worden door de koper, eerst ter plekke getest worden door beide partijen en de koper ter plekke contant betaalt bij het afhalen. Dan is er het minste discussie mogelijk. Want je hebt een werkend product, je weet zeker dat je het zal hebben en de verkoper heeft z'n geld. Als er dan nog iets mis gaat, dan is het alleen aan de persoon gelegen wegens niet goed opgelet ofzo.

Cheers

dit is volgens mij het beste idee tot nu toe...

je kan toch gewoon een aparte sectie maken in het forum? naast algemeen, test, hardware enzovoort : "verkoop'"

laat gewoon de mensen posten met :
-aard van produkt
-ouderdom
-specs (techn. info.)
-foto (?)
-vraagprijs (of minimumprijs zoals ebay)
EN : laat de persoon een datum en tijdstip opgeven waar het bieden stopt!
bvb : ik verkoop een harde schijf, ik schrijf alle specs enzo erbij, de minimumprijs is 100 euro en het bieden gaat door tot 25 maart om 12 uur 's middags.

dan kunnen mensen gewoon replies geven zoals in het forum, en op het door de koper vastgelegde tijdstip kijkt men naar de persoon die het hoogste bod heeft en boven de minimumprijs ligt.
dan sturen die personen elkaar gewoon via PM hun privé gegevens en kunnen ze elkaar ontmoeten voor de verkoop...
en dan zoals sub_zero zei.

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Een gewone simpele lijst met aanbiedingen enzovoorts is goed genoeg. Zoek het nu niet te ver. Dat de verkoper en koper het onder elkaar uitzoeken hoe ze het regelen. Het is niet zo dat we e-bay moeten heruitvinden.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Tae
Premium Member
Premium Member

MR. Cide schrijft:
ik vertrouw dit systeem van verkopen toch nie echt ze,
ik ga geen bedrag boven de 50€ gaan overschrijven naar ene die dan plots niets meer weet van de trade, of die defect spul opstuurt!
en dan zeg je op inet tegen hem "gvd die hdd die je opstuurd is defect!!!grmbl" zegt ie dan "nou toen ik hem nog had, werkte ie nog perfect!"
echt lame.
dus der zouden echt wel stricte regels moeten komen!
o ja zorg ook voor de vermelding dat ilegale producten niet mogen verhandeld worden voor iemand heel zen filmcollectie op cds hier erop gooit

Als je goede afspraken maakt dan kunnen deze problemen bijna altijd voorkomen worden.

Ik ga ook geen geld opsturen naar iemand die ik nauwelijks ken ook ga ik geen producten kopen die ik met de post verstuurd krijg toch niet 2de hands en het is zowiezo altijd op het risco van de ontvanger natuurlijk ;)

Ik heb zelf ook al aantal pc ea. zaken verkocht op andere forums (telenet, shrimp) en vraag altijd voor te leveren of te komen ophalen daar kun je al heel veel problemen met vermijden.

En natuurlijk heel goed informeren helpt ook natuurlijk met het systeem van Blacklist en Whitelist :!:
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”