Generation Internet prijs?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Ik zat ff te kijken om over te stappen naar belgacom (Generation Internet samen met bgctv)

het eerste jaar zou dat dus 29+18.50 moeten zijn dus 47.50€ maar als ik op de site ga voor te bestellen kom ik op 52.50€? waar zit die 5€???


Generation Internet 29
Belgacom TV Comfort 12.5
HD-decoder 6
Mono Installation Plus 139 (éénmalig) als je het zelf doet kost het ook 6 de maand :roll: met mono valt die kost dus weg

en die 100€ activeringskosten moet je niet betalen online maar zouden ze deze laten vallen als je in de winkel besteld?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

die houd geen rekening met de korting het eerste jaar
maar je krijgt ze wel en best is altijd bellen naar de klantendienst om aan te vragen
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

ok thx,

Het enige wat ik me nu nog afvraag welke installatie vraag ik aan?
mono of mono plus? want ik heb er geen idee van of het wel mogelijk ik som kabels te trekken naar de tv vanwaar bc binnenkomt.
en de kabels liggen dan gewoon in huis of aan de muur bevestigd?:lol:
of valt dit op te lossen met die ethernet adapters (100€) liever niet
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

q-tec schreef:of valt dit op te lossen met die ethernet adapters (100€) liever niet
Ter info: op zaterdag (26 december) in Aldi voor 64.99 Eur (Esscom 85 Mbps, 2 stuks incl. 2 ethernetkabels)
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

philippe.deleye schreef:
q-tec schreef:of valt dit op te lossen met die ethernet adapters (100€) liever niet
Ter info: op zaterdag (26 december) in Aldi voor 64.99 Eur (Esscom 85 Mbps, 2 stuks incl. 2 ethernetkabels)
Philippe.
bedankt ff kijken in het blaadje maar kan iemand bevestigen dat deze wel voldoen???
pc1 zal wel aan de bbox geraken maar pc2 en de tv niet denk ik. dus 2adapters nodig?
en ik denk niet dat de bcmannen dit gaan willen gebruiken?

als ik er nu random een uitpik

http://www.pixmania.be/be/nl/2642229/ar ... ether.html voldoet deze?
aansluiten gaat wel maar enkel voor internet zeker?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

q-tec schreef: bedankt ff kijken in het blaadje maar kan iemand bevestigen dat deze wel voldoen???
pc1 zal wel aan de bbox geraken maar pc2 en de tv niet denk ik. dus 2adapters nodig?
en ik denk niet dat de bcmannen dit gaan willen gebruiken?
Als je zowel uw TV als een tweede PC wil aansluiten zal je 2 sets nodig hebben.
Die moet je dan wel zo instellen dat ze (per koppel) 2 verschillende netwerken vormen
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Besteld 47.50€ de maand met bgctv bij. 50€ activatie

Nu de installatie zelf doen :roll: als dat maar goed gaat.
pc1 verbinden met rj45 ok
pc2 eventueel draadloos

en de decoder is dat ook met een rj45 van de bbox naar de decoder en dat is het?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

heb je uw gratis activatie nie gevraagd
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

proximusboy schreef:heb je uw gratis activatie nie gevraagd
Tuurlijk maar als ze niet willen...niks aan te doen zeker.
Ik heb er wel degelijk herhaaldelijk naar gevraagd.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

q-tec schreef:Besteld 47.50€ de maand met bgctv bij. 50€ activatie

Nu de installatie zelf doen :roll: als dat maar goed gaat.
pc1 verbinden met rj45 ok
pc2 eventueel draadloos

en de decoder is dat ook met een rj45 van de bbox naar de decoder en dat is het?
inderdaad. RJ45 tussen modem en decoder. Het staat op de modem welke poorten voor de PC's zijn en welke voor de digitale tv.
Afbeelding
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

jah dan moest je gezegd hebben dat ge bet zelf ging doen via internet.
ze gingen u wel gegeven hebben
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
lemonix
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 dec 2009, 10:27
Locatie: Ramsel

Heb zonet men ADSL Internet Go opgezegd om over te gaan op Generation Internet.
Men contract loopt af op 31/01/2010 dus het komt goed uit dat we vandaag net een maand op voorhand zijn voor de opzeg.
Op 31/01/2010 kan ik volgens de support telefoniste dan ook online bestellen zodat ik van de 50 euro korting op activatie kan genieten.
De gratis modem zal worden opgestuurd.
Mailboxen kunnen blijkbaar niet worden overgezet zoals reeds aangehaald op dit forum.
De promotie geld dus ook hier wist men mij te zeggen dat ik het eerste jaar 29 euro per maand betaal en vanaf dan 34 euro per maand, deze promotie loopt wel af op 31/01/2010.
Over het algemeen ben ik tevreden, enkel jammer dat men mij wist te vertellen dat het 1 tot 2 weken kan duren dat ik zonder internet zou komen te zitten, de 2de keer dat ik naar de support belde om effectief ADSL op te zeggen sprak een andere telefoniste al van "enkele dagen", dus we zullen zien hoe het loopt.

Groetjes

lem
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 18 keer

lemonix schreef: De promotie geld dus ook hier wist men mij te zeggen dat ik het eerste jaar 29 euro per maand betaal en vanaf dan 34 euro per maand, deze promotie loopt wel af op 31/01/2010.
Als student kan je het gehele academiejaar van die promotie genieten, http://www.4ucampus.be/nl/generation
lemonix schreef: Over het algemeen ben ik tevreden, enkel jammer dat men mij wist te vertellen dat het 1 tot 2 weken kan duren dat ik zonder internet zou komen te zitten, de 2de keer dat ik naar de support belde om effectief ADSL op te zeggen sprak een andere telefoniste al van "enkele dagen", dus we zullen zien hoe het loopt.
Helaas heeft de eerste persoon het bij het rechte eind, 2 weken is al heel optimistisch...
fentek
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 dec 2007, 12:11
Bedankt: 1 keer

als een mailbox niet kan overgezet worden, kan je dan een emailadres die na het opzeggen weg is, hergebruiken?

en ik heb gehoord dat je een mailbox/alias/emailadres bij een andere belgacom klant kunt verplaatsen, werkt dat nog?
Afbeelding
lemonix
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 dec 2009, 10:27
Locatie: Ramsel

Als je huidige ADSL abonnement opgezegd is dan verdwijnen automatisch ook de emailaccounts.
Eens je een nieuw abonnement (Generation Internet) hebt kan je die daar gewoon terug aanmaken via de webpagina van Belgacom waar je u abonnement beheert.

Overzetten van adressen naar iemand die ook Belgacom heeft komt op hetzelfde neer. Eerst moet je in je eigen abonnement dan de accounts verwijderen en dan aanmaken bij die andere persoon. Eens je dan zelf je nieuwe abonnement hebt moet je bij die andere persoon terug de accounts verwijderen en bij jezelf terug aanmaken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

lemonix schreef:Als je huidige ADSL abonnement opgezegd is dan verdwijnen automatisch ook de emailaccounts.
Eens je een nieuw abonnement (Generation Internet) hebt kan je die daar gewoon terug aanmaken via de webpagina van Belgacom waar je u abonnement beheert.
Ik heb Generation sedert 16 december, en via mijn e-services heb ik mijn e-mail adressen en aliassen overgezet (ik kon op mijn e-servcies beide accounts zien: mijn oude ADSL en mijn nieuwe Generation)
Dat was waarschijnlijk eerder toeval, maar de Belgacom klantenservice heeft mij verzekerd dat je via de Helpdesk de e-mail accounts altijd kan overzetten (zij moeten hiervoor een interne e-mail sturen naar een bepaalde dienst die zich hiermee bezighoudt)
Het is niet waar dat de emailaccounts automatisch verdwijnen, als je huidige ADSL abonnement opzegt: ze blijven (nog 6 maand) bestaan, maar je kan er wel zelf niet meer aan. Vandaar dat dit via de helpdesk moet gebeuren (gewoon aandringen: ze kunnen het als ze willen) ...
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
lemonix
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 dec 2009, 10:27
Locatie: Ramsel

philippe.deleye schreef:
lemonix schreef:Als je huidige ADSL abonnement opgezegd is dan verdwijnen automatisch ook de emailaccounts.
Eens je een nieuw abonnement (Generation Internet) hebt kan je die daar gewoon terug aanmaken via de webpagina van Belgacom waar je u abonnement beheert.
Ik heb Generation sedert 16 december, en via mijn e-services heb ik mijn e-mail adressen en aliassen overgezet (ik kon op mijn e-servcies beide accounts zien: mijn oude ADSL en mijn nieuwe Generation)
Dat was waarschijnlijk eerder toeval, maar de Belgacom klantenservice heeft mij verzekerd dat je via de Helpdesk de e-mail accounts altijd kan overzetten (zij moeten hiervoor een interne e-mail sturen naar een bepaalde dienst die zich hiermee bezighoudt)
Het is niet waar dat de emailaccounts automatisch verdwijnen, als je huidige ADSL abonnement opzegt: ze blijven (nog 6 maand) bestaan, maar je kan er wel zelf niet meer aan. Vandaar dat dit via de helpdesk moet gebeuren (gewoon aandringen: ze kunnen het als ze willen) ...
Philippe.
Typisch :s aan de telefoon vertelden ze me nog zo dat de accounts verloren gingen. Maja des te beter dan dat je ze kan overzetten :)
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

het paket gaan oppikken bij kiala en eens uitgepakt en alles mooi klaar gezet als de technieker het signaal komt activeren.

de modem werkt maar ze zeggen "stel deze in via de cd" is het niet makelijker om gewoon username en pasw in te geven en dat zou moeten werken?
en het draadloos signaal is nogal zwak kan ik daar mijn router aanhangen zodat ik een beter signaal heb (linksys)?
de decoder voor tv schiet aan maar geeft geen signaal door aan de tv maar dit is wel logisch zeker als de rj45 niet inzit? Ik had wel een startscherm werwacht.

hoe dan ook zo als het nu is komt het me goedkoper uit dan kabel+expressnet!!!
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

niet te luid roepen :-D
generation heb ik nog geen seconde spijt gehad
bgtv daar gaan we nie over spreken
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

q-tec schreef: het paket gaan oppikken bij kiala en eens uitgepakt en alles mooi klaar gezet als de technieker het signaal komt activeren.
de modem werkt maar ze zeggen "stel deze in via de cd" is het niet makelijker om gewoon username en pasw in te geven en dat zou moeten werken?
Gewoon naar 192.168.1.1 gaan, en username (fx123456@SKYNET) en paswoord ingeven.
q-tec schreef:...en het draadloos signaal is nogal zwak kan ik daar mijn router aanhangen zodat ik een beter signaal heb (linksys)?
Blijken nogal mensen last van te hebben. Eventueel je linksys gebruiken is een oplossing:
1) ofwel het router gedeelte in je linksys uitschakelen, en deze dus gebruiken als switch + wireless access point.
2) ofwel het router gedeelte van je BBox2 niet gebruiken, en je linksys een PPPoE verbinding laten maken (sommigen noemen deze instelling ten onrechte "je BBox2 instellen in bridge" mode).
q-tec schreef:de decoder voor tv schiet aan maar geeft geen signaal door aan de tv maar dit is wel logisch zeker als de rj45 niet inzit? Ik had wel een startscherm werwacht.
gewoon decoder en Bbox2 verbinden met een ethernet kabel, en de activatie afwachten ....
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Deze middag alles geactiveerd en alles werkt mooi!
wat ik me nu afvraag ik zit op een 6mb profiel dus even snel of mijn dommellijn....maar stel dat ik tvkijk,opneem en surf tot hoeveel word mijn surfsnelheid gereduceerd? 4mb ofzo?

normaal zou ik later dit jaar op de vdsl kunnen aangesloten worden...
Blijken nogal mensen last van te hebben. Eventueel je linksys gebruiken is een oplossing:
1) ofwel het router gedeelte in je linksys uitschakelen, en deze dus gebruiken als switch + wireless access point.
2) ofwel het router gedeelte van je BBox2 niet gebruiken, en je linksys een PPPoE verbinding laten maken (sommigen noemen deze instelling ten onrechte "je BBox2 instellen in bridge" mode).
dit ga ik dit weekend eens proberen.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Je moet rekenen aan 3-4 Megabit per SD-kanaal en 9 megabit per HD-kanaal.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”