Dommel instellingen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Ik probeer nu al heel de dag de instellingen van Dommel Cityconnect correct toe te passen op mijn SpeedTouch 706WL modem.
Ik heb hem succesvol geflasht met de laatste firmware van http://www.speedtouch.nl/ v6.29.2.

Dit zijn de instellingen die ik heb opgekregen van Dommel:

news-server: news.dommel.be
news-login: [email protected]
news-pass: XXXXXXXX
protocol: rfc 2684 (voorheen 1483) multi-protocol over atm (bridged of routed)
vpi/vci: 8/35
ipaddress: automatic/dhcp
encapsulation: llc
paswoord: niet vereist
nameserver1: 193.109.184.72
nameserver2: 193.109.184.75

Eerst een heleboel aan het klooien geweest met PPPoA en PPPoE tot ik op dit forum vond dat je hem in "Bridged" mode moet zetten.
Super, alle LEDs op de modem gaan groen branden, volgens de test is de internetverbinding OK. Ik geraak echter langs geen kanten op internet.

Afbeelding

Er is nog iemand op dit forum met dezelfde router en abbonement, met dezelfde problemen. Hier is een linkje. Ik heb ook al een topic aangemaakt op GoT, hier. Ik heb ook geprobeerd met een SpeedTouch 516v6 die ik nog had liggen, zelfde resultaat...

Weten jullie wat ik kan doen ?
Laatst gewijzigd door a3ke op 31 dec 2009, 07:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tags niet toegestaan buiten het buy & sell forum
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Toch een splitter gebruikt ?
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

dragonflo schreef:Toch een splitter gebruikt ?


Jep.
Vanmorgend opeens wakkergebeld door een medewerker van Dommel.
Hij had het bericht op "een forum" gelezen. Kan dus alleen GoT of Userbase zijn :P

Ga vanmiddag een nieuwe modem+router halen, maar dit is toch iets wat ik nooit van mijn leven had verwacht.
Degene die nu nog één kwaad woord verteld over de Dommel Support... :twisted:
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Petervanakelyen schreef:Eerst een heleboel aan het klooien geweest met PPPoA en PPPoE tot ik op dit forum vond dat je hem in "Bridged" mode moet zetten.
Super, alle LEDs op de modem gaan groen branden, volgens de test is de internetverbinding OK. Ik geraak echter langs geen kanten op internet.
Weten jullie wat ik kan doen ?

Een andere router daar achter plaatsen (geen ADSL router maar een gewone router), je sluit dus de WAN poort aan van je router met poort nr 1 van je speedtouch modem. Je computers hang je dan ook achter je router ipv de speedtouch. Die router moet dan wel DHCP ingeschakeld hebben op de WAN zeide.

Tenzij je speedtouch ook rfc 2684, of rfc 1483 routed aan kan. Als je de routed functie gebruikt heb je geen andere router nodig achter je speedtouch.

En tenzij je het publieke IP rechtstreeks op je PC wilt dan mag je die speedtouch zonder probleem verder gebruiken, maar dan moet je wel op je PC een dhcp release & renew doen, 'of in vista, probleem oplossen' op je netwerkkaart eens aanklikken... Dan krijg je het extern IP van dommel en kan je surfen.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Ken schreef:
Petervanakelyen schreef:Eerst een heleboel aan het klooien geweest met PPPoA en PPPoE tot ik op dit forum vond dat je hem in "Bridged" mode moet zetten.
Super, alle LEDs op de modem gaan groen branden, volgens de test is de internetverbinding OK. Ik geraak echter langs geen kanten op internet.
Weten jullie wat ik kan doen ?

Een andere router daar achter plaatsen (geen ADSL router maar een gewone router), je sluit dus de WAN poort aan van je router met poort nr 1 van je speedtouch modem. Je computers hang je dan ook achter je router ipv de speedtouch. Die router moet dan wel DHCP ingeschakeld hebben op de WAN zeide.

Tenzij je speedtouch ook rfc 2684, of rfc 1483 routed aan kan. Als je de routed functie gebruikt heb je geen andere router nodig achter je speedtouch.

En tenzij je het publieke IP rechtstreeks op je PC wilt dan mag je die speedtouch zonder probleem verder gebruiken, maar dan moet je wel op je PC een dhcp release & renew doen, 'of in vista, probleem oplossen' op je netwerkkaart eens aanklikken... Dan krijg je het extern IP van dommel en kan je surfen.


Klopt, that did the trick!
Jammer genoeg ondersteund de SpeedTouch maar max. 12Mbit (ik haal rond de 12,5Mbit/s) dus ik ga toch nog even een andere kopen.
Maar ben zeer blij dat het toch werkt :)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Petervanakelyen schreef:Klopt, that did the trick!
Jammer genoeg ondersteund de SpeedTouch maar max. 12Mbit (ik haal rond de 12,5Mbit/s) dus ik ga toch nog even een andere kopen.
Maar ben zeer blij dat het toch werkt :)
Ben ook blij voor je! Ik kan ook maar een TP-LINK ADSL2+ router aanraden! (Zie: viewtopic.php?f=57&t=24710&p=307756&hilit=TP+LINK#p307756).

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”