Hallo forumleden,
Graag had ik mijn draadloos netwerkje willen opdoeken wegens een ontoereikend signaal.Mijn idee was gebruik te maken van de bestaande stopcontacten met zo'n adapter voor het opzetten van een netwerkje via de stroomkabels.Ik heb me echter laten wijsmaken dat de 2 adapters steeds in het zelfde elektriciteits circuit moeten gebruikt worden ? Op 1 circuit mogen volgens mij maar 8 stopcontacten zitten....dus de bovenverdieping van mijn woonst zit dan zeker op een ander circuit met stopcontacten.De modem staat beneden in de woonruimte,en het is de bedoeling om in de hobbyruimte(1°verdiep) te kunnen internetten.
Ik dacht dat de elektriciteitsmeter in de garage het eindpunt was van zo'n eventueel netwerkje.....
Heeft misschien iemand meer ervaring of kennis van deze materie ?
Greetz.
Netwerk via stopcontact
Met hetzelfde circuit bedoelen ze niet de Automaat, maar de Fasen.
Als je geluk hebt kunnen sommige verschillende lijnen met stopcontacten op dezelfde Fases zitten en dan kan je op elke lijn internet krijgen. Neem eens een foto van je elektriciteitskast (automaten en diferentieel) als je niet weet welke elektriciteits aansluiting je hebt (monofasig, 3*230, 3*400+N).
Als je geluk hebt kunnen sommige verschillende lijnen met stopcontacten op dezelfde Fases zitten en dan kan je op elke lijn internet krijgen. Neem eens een foto van je elektriciteitskast (automaten en diferentieel) als je niet weet welke elektriciteits aansluiting je hebt (monofasig, 3*230, 3*400+N).
Afstand centrale ~1,7km
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
http://www.mobotix.com/dut_NL/Ondernemi ... uwe-kabels
Mx2wire, met gelijk welken 2wired draad
Binnenkort komt er een Gigabit versie op de markt... Hoop ik toch
Mx2wire, met gelijk welken 2wired draad
Binnenkort komt er een Gigabit versie op de markt... Hoop ik toch
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Deze doet nog maar 30 Mbits... en dat voor 300 euroKen schreef:Binnenkort komt er een Gigabit versie op de markt... Hoop ik toch
Daar kan je al wat moeite voor doen hé...
- Ken
- Elite Poster
Als je echt geen andere optie hebt kan zoiets handig zijn éh.r2504 schreef:Deze doet nog maar 30 Mbits... en dat voor 300 euro
Daar kan je al wat moeite voor doen hé...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
TV = FTA IPTV + Netflix
-
- Deel van't meubilair
Meestal zijn die er wel maar vragen ze moeite... (bv. als je toch een tweedraads hebt liggen, waarom trek je er dan geen UTP door).Ken schreef:Als je echt geen andere optie hebt kan zoiets handig zijn éh.
- Ken
- Elite Poster
In sommige gevallen kan je in een nieuwbouw door geribde kabels echt wel geen nieuwe kabel doortrekken hoor, zelfs door de oude te gebruiken als trekkabel.r2504 schreef:Meestal zijn die er wel maar vragen ze moeite... (bv. als je toch een tweedraads hebt liggen, waarom trek je er dan geen UTP door).Ken schreef:Als je echt geen andere optie hebt kan zoiets handig zijn éh.
Nu ja, 't hangt af van situatie tot situatie. Gelukkig dat ik geen kabels en glas meer moet trekken of leggen en/of blazen, ik heb ander werk te doen xD
TV = FTA IPTV + Netflix
-
- Deel van't meubilair
Mits je de nieuwe conisch maakt tov. de bestaande kabel, en voldoende "glijmiddel" gebruikt moet het al echt tegenvallen.Ken schreef:In sommige gevallen kan je in een nieuwbouw door geribde kabels echt wel geen nieuwe kabel doortrekken hoor, zelfs door de oude te gebruiken als trekkabel.
Ik heb zo door dergelijke geribbelde buis een nieuwe coax getrokken (met de oude als trekkabel), plus nog twee UTP kabels.
Ik heb dat bij mij thuis ook in gebruik. De verbinding met de modem op het eerste verdiep. En twee PC's aangesloten: 1 op het gelijkvloers en 1 op de tweede verdieping. Het vierde blokje (werden per 2 verkocht) kan ik overal in huis gebruiken. Ze halen lang niet de 100Mbps, maar daarom noemt het ook theoretische maximumsnelheid, veronderstel ik. Volgens de handleiding kunnen er "stoorzenders" op de lijn zitten. Soit, 't zijn de PC's van de kinderen maar, dat zijn nog geen leechers zoals papa.
Wil je voor de aankoop testen of het werkt in jouw woning, dan kun je zo'n babyfoon gebruiken. Die werken ook alleen maar als de 2 stopcontacten in kwestie op dezelfde fase zitten. Als niemand in de familie je kan helpen dan kun je dat wel kopen in een kringwinkel voor een paar euro. Wel zien dat je geen draadloze hebt. Als ik mij goed herinner dan werkten die dingen vroeger (spreek van 30-35 jaar geleden) zelfs tot enkele huizen ver. Misschien nog een tip om internet met de buren te delen!
Wil je voor de aankoop testen of het werkt in jouw woning, dan kun je zo'n babyfoon gebruiken. Die werken ook alleen maar als de 2 stopcontacten in kwestie op dezelfde fase zitten. Als niemand in de familie je kan helpen dan kun je dat wel kopen in een kringwinkel voor een paar euro. Wel zien dat je geen draadloze hebt. Als ik mij goed herinner dan werkten die dingen vroeger (spreek van 30-35 jaar geleden) zelfs tot enkele huizen ver. Misschien nog een tip om internet met de buren te delen!
Hallo,
Ik heb een Topcom Power Lan 200 in gebruik, die door Telenet werd geïnstalleerd om de decoder van de digitale televisie met de modem te verbinden.
Daarnaast zou ik via dezelfde oplossing (via een 2e set netwerk-adapters?) ook graag een 2e netwerksignaal vanaf de router naar een pc op de bovenverdieping overbrengen.
Dit zijn echter 2 gescheiden netwerken. Het Telenet-signaal wordt gebruikt voor de digitale TV, terwijl het PC-netwerk en de router op Belgacom ADSL is aangesloten. Ik wil dit ook graag zo houden. Maar kunnen die 2 netwerken op 1 en hetzelfde electriciteitsnet? En zo ja, hoe zorg je dan dat die niet met mekaar in conflict komen? Dank voor uw reactie. Danny.
Ik heb een Topcom Power Lan 200 in gebruik, die door Telenet werd geïnstalleerd om de decoder van de digitale televisie met de modem te verbinden.
Daarnaast zou ik via dezelfde oplossing (via een 2e set netwerk-adapters?) ook graag een 2e netwerksignaal vanaf de router naar een pc op de bovenverdieping overbrengen.
Dit zijn echter 2 gescheiden netwerken. Het Telenet-signaal wordt gebruikt voor de digitale TV, terwijl het PC-netwerk en de router op Belgacom ADSL is aangesloten. Ik wil dit ook graag zo houden. Maar kunnen die 2 netwerken op 1 en hetzelfde electriciteitsnet? En zo ja, hoe zorg je dan dat die niet met mekaar in conflict komen? Dank voor uw reactie. Danny.
-
- Deel van't meubilair
Ja, in de configuratie van die dingen kan je normaal aangeven tot welk "logical netwerk" ze behoren (zie je privacy tab van de configuratie software).DannyDM schreef:Maar kunnen die 2 netwerken op 1 en hetzelfde electriciteitsnet? En zo ja, hoe zorg je dan dat die niet met mekaar in conflict komen? Dank voor uw reactie. Danny.