Hey iedereen. Wanneer ik bezig ben met downloads, dan valt het internet uit na een 10-tal min. Enkel de bestaande verbindingen blijven behouden, maar nieuwe kunnen niet gemaakt worden. Ook de download loopt verder, maar wanneer ik deze stop, en vervolgens weer laat verderlopen, wil ie ook niet meer. Nu denk ik dat ik teveel lijntjes (connecties) gebruik van Dommel's newsserver, waardoor er geen bandbreedte meer overblijft, zou dit kunnen ? En kan me aub iemand zeggen hoeveel connecties het maximum zijn, kwestie van downloaden.
Bij voorbaat dank voor de reply's !
Hoeveel lijntjes bij downloaden ?
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Mmmmm lijntjes ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
En is dat homeconnect via ADSL of ADSL2+? En indien ADSL2+, welke stad/gemeente woon je? Welke snelheid haal je als je een test doet op bijvoorbeeld http://speedtest.net ?
Edit: locatie is ondertussen bekend. Welke lijnwaarde heb je als je inlogt in de siemens router?
Edit: locatie is ondertussen bekend. Welke lijnwaarde heb je als je inlogt in de siemens router?
- foxhound
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 19 keer
Ik heb vaak ook iets gelijkaardigs aan de hand.
Heb Speedconnect, en vaak lijkt het internet uit te vallen, de modem web-interface geeft echter nog aan dat de verbinding nog altijd open is.
Nieuwe verbindingen kunnen niet aangemaakt worden, openstaande verbindingen blijven wel open (downloads gaan verder, online games disconnecten niet.).
Dit komt het vaaktst voor bij downloads, maar ook af en toe bij gewoon surfen, heb wel 4 PC's aangesloten op deze verbinding.
Heb Speedconnect, en vaak lijkt het internet uit te vallen, de modem web-interface geeft echter nog aan dat de verbinding nog altijd open is.
Nieuwe verbindingen kunnen niet aangemaakt worden, openstaande verbindingen blijven wel open (downloads gaan verder, online games disconnecten niet.).
Dit komt het vaaktst voor bij downloads, maar ook af en toe bij gewoon surfen, heb wel 4 PC's aangesloten op deze verbinding.
![Afbeelding](http://speed.io/pics/3749/0275/speed.io.png)
- turboke
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
gr4vity schreef:En is dat homeconnect via ADSL of ADSL2+? En indien ADSL2+, welke stad/gemeente woon je? Welke snelheid haal je als je een test doet op bijvoorbeeld http://speedtest.net ?
7.51 Mb/sec. via speedtest, Homeconnect via ADSL2+ . En sorry, ben een leek, maar bij welke onderverdeling kan ik mijn lijnwaarde vinden ? Hopelijk bedoel je 1 der volgende waarden ?
Downstream-snelheid: 9023 kbps
Upstream-snelheid: 509 kbps
Maximale lijnsnelheid: 12744 kbps (downstream) / 1277 kbps (upstream)
En zoniet, kan je effe helpen aub ?
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
- turboke
- Member
Staat hier in het Engels, maar zal wel hetzelfde zijn als jij bedoelt, hoop ik....
Zonder download;
Ruismarge: 12.3 dB (downstream) / 29.7 dB (upstream)
Lijndemping: 32.5 dB (downstream) / 10.4 dB (upstream)
Downloaden met 6 lijnen;
Ruismarge: 12.1 dB (downstream) / 29.7 dB (upstream)
Downen met 4 lijnen:
Ruismarge: 12.2 dB (downstream) / 29.7 dB (upstream)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Zonder download;
Ruismarge: 12.3 dB (downstream) / 29.7 dB (upstream)
Downloaden met 6 lijnen;
Ruismarge: 12.1 dB (downstream) / 29.7 dB (upstream)
Downen met 4 lijnen:
Ruismarge: 12.2 dB (downstream) / 29.7 dB (upstream)
Dat zou ik eens graag zien ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
1) je router gaat het serieus warm krijgen met 90 lijntjes
2) je pc gaat dit ook alles behalve tof vinden![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik zou eens proberen met 8 lijntjes. Wat betreft het uitvallen van je internet zie ik niet zo direct wat er verkeerd kan zijn, het zou wel kunnen dat de router eventjes skipt omdat het hem te 'warm' wordt.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
2) je pc gaat dit ook alles behalve tof vinden
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik zou eens proberen met 8 lijntjes. Wat betreft het uitvallen van je internet zie ik niet zo direct wat er verkeerd kan zijn, het zou wel kunnen dat de router eventjes skipt omdat het hem te 'warm' wordt.
- turboke
- Member
Bij 6 lijnen flipt ie, bij 4 blijft het gaan, al vind ik 4 lijntjes maar weinig.
En 90 lijnen ?? Bij een payserver mag je er max. 10 gebruiken (is dan nog te zien dewelke), dus 90 is way over the top....![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
En 90 lijnen ?? Bij een payserver mag je er max. 10 gebruiken (is dan nog te zien dewelke), dus 90 is way over the top....
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Mijn alix router kan hier zelfs de zwaarste torrenting aan (freebsd he).gr4vity schreef:Dat zou ik eens graag zien
2) je pc gaat dit ook alles behalve tof vinden
printscreen in bijlage.
Probeer eens een ander programma bvb. altbinz 0.85
- Bijlagen
-
- lijntjes.JPG
- (168.29 KiB) 22 keer gedownload
Het lijkt me inderdaad ook nuttiger om 8 connecties te hebben die dan wel een beetje snelheid hebben in tegenstelling tot 100 connecties die echt traag gaan. Dat is dan gewoon meer werk voor je downloadprogramma.
Ik weet ook niet direct wat de oorzaak zou kunnen zijn van het uitvallen.
Misschien moet je is met een andere router proberen (als je daar aan kan geraken tenminste)
Ik weet ook niet direct wat de oorzaak zou kunnen zijn van het uitvallen.
Misschien moet je is met een andere router proberen (als je daar aan kan geraken tenminste)
![Afbeelding](http://www.userbase.be/static/folding/userbars/_UB_Tammzak.png)
![Afbeelding](http://img84.imageshack.us/img84/4893/5713en7.png)
-
- Elite Poster
een suggestie alix 2d3(13): goedkoop en veel goede (router)software voor.tammzak schreef:
- turboke
- Member
Ik gebruik nu al een jaar of 3 Alt.binz, en heb er geen klagen van, zit momenteel aan versie 0.31.3. Heb tot enkele maanden geleden pfcorner gebruikt als payserver, en ik kon toen tot 10 lijnen gaan, maar het probleem is zich pas enkele dagen geleden beginnen stellen.gr4vity schreef:Das niet normaal dat hij bij meer dan 4 lijntjes moeilijk doet. Welke software gebruik je? Al ooit een payserver geprobeerd?
Ik heb ook al naar Dommel zelf gebeld, en die stellen me voor om de modem terug naar hen te sturen, omdat zij denken dat het aan de modem ligt. Enig nadeel is dat ik dan 3 dagen zonder telefoon en internet ga zitten (typisch Dommel)...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Er zijn enorm weinig mensen die zelf hun router gaan samenstellen hoor... en bij homeconnect is dat sowieso al onmogelijk.silencer schreef:een suggestie alix 2d3(13): goedkoop en veel goede (router)software voor.
Voor je je modem terug stuurt best eens proberen of je het zelfde krijgt met een payserver. Er bestaan verschillende payservers die je voor 1-2 dagen kan nemen voor weinig geld (smsusenet bijvoorbeeld).turboke schreef:Ik heb ook al naar Dommel zelf gebeld, en die stellen me voor om de modem terug naar hen te sturen, omdat zij denken dat het aan de modem ligt. Enig nadeel is dat ik dan 3 dagen zonder telefoon en internet ga zitten (typisch Dommel)...
-
- Elite Poster
free trials (ongelimiteerd volume):gr4vity schreef: Voor je je modem terug stuurt best eens proberen of je het zelfde krijgt met een payserver. Er bestaan verschillende payservers die je voor 1-2 dagen kan nemen voor weinig geld (smsusenet bijvoorbeeld).
http://www.xlned.com/bestellen/xl+plus/
http://www.xsnews.com/Abonnementen/Aanmelden.php
http://member.hitnews.eu/signup.php
http://member.xennews.com/signup.php?pr ... aysys=free
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 1 keer
ik gebruik er 4
-
- Elite Poster
Je weet toch dat alle versies van altbinz na 0.85 heel vaak een virus (trojan) bevatten?turboke schreef:Ik gebruik nu al een jaar of 3 Alt.binz, en heb er geen klagen van, zit momenteel aan versie 0.31.3. Heb tot enkele maanden geleden pfcorner gebruikt als payserver, en ik kon toen tot 10 lijnen gaan, maar het probleem is zich pas enkele dagen geleden beginnen stellen.gr4vity schreef:Das niet normaal dat hij bij meer dan 4 lijntjes moeilijk doet. Welke software gebruik je? Al ooit een payserver geprobeerd?
Ik heb ook al naar Dommel zelf gebeld, en die stellen me voor om de modem terug naar hen te sturen, omdat zij denken dat het aan de modem ligt. Enig nadeel is dat ik dan 3 dagen zonder telefoon en internet ga zitten (typisch Dommel)...
- turboke
- Member
Niet als je een donateur bent, en een username en een passwoord hebt. Ik zit ondertussen aan mijn 5de donatie voor dit prachtig proggie, dus geen nood.
Btw, onder Dommel kan ik max. 5 lijnen gebruiken, bij 6 gaat ie de mist in.
Btw, onder Dommel kan ik max. 5 lijnen gebruiken, bij 6 gaat ie de mist in.