BTW voor digitale tv 'ontwijken'

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
unknownuser
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2009, 12:42

Situatie: geen klant momenteel en nieuwe woning in januari.

Kan ik een analoog kabelabonnement nemen om de dag erna 'over te schakelen' naar een shake? (digitale tv dan)
Zo zou ik maar 12% ipv 21% btw betalen op de het kabelabonnement.

Kan het en zinvol om te doen? Ik vermoed een eventuele activatiekost.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Waarom de dag erna ? Je kan meteen een Shake aanvragen, en Telenet zal dan merken dat je nog geen kabelaansluiting hebt en hiervoor eveneens zorgen. Indien je dit gaat splitsen loop je het risico dat je meermaals bepaalde (installatie) kosten gaat moeten betalen.
unknownuser
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2009, 12:42

Omdat je op je abonnement digitale tv maar 12% btw betaalt als je overschakelt vanaf analoge.
Ik dacht dat ze gewoon 21% zouden rekenen als je een nieuwe klant bent.
Niet?
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Ik heb, toen ik overschakelde van analoge naar digitale, inderdaad een brief gekregen dat we x € terugkregen, wegens verlaagde btw tarief op digitale tv.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

unknownuser schreef:Ik dacht dat ze gewoon 21% zouden rekenen als je een nieuwe klant bent. Niet?
Nee, digitale TV is 12% BTW... ongeacht of je nieuwe klant bent of niet.

Je hoeft dus geen truukjes uit te halen (het enige truukje dat je kan uithalen is wanneer je geen digitale TV wil, toch je 12% BTW eisen door te verklaren dat je digitaal kijkt via een DVB-C tuner in je TV. Telenet kan dit namelijk op geen enkele manier controleren, en nergens is aangegeven - die 12% BTW is trouwens een beslissing van de regering, niet van TN - welke decoder je moet gebruiken).
unknownuser
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2009, 12:42

Op hun website staat nochtans duidelijk "Wie overstapt van analoge kabeltelevisie naar digitale televisie betaalt slechts 12% btw i.p.v. 21%"

Als ik zeg dat ik reeds digitaal kijk dmv een DVB-C tuner, kijk ik reeds digitaal en niet analoog.
Er staat toch écht wie overstapt van analoog naar digitaal.

De regering gaat nieuwe digi kijkers niet gaan sponseren lijkt me. Dat zou hetzelfde zijn als iedereen een schrootpremie geven, ook degene zonder oude vervuilende wagen.



Het scheelt 1,07 euro per maand. Dus met een extra activatiekost van 30 euro (-20 euro via internet) is dat na 2,5 jaar dus rendabel.

Dus: blijft die 12% of is die binnen 3 jaar waarschijnlijk opgetrokken naar 21%
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

unknownuser schreef:Op hun website staat nochtans duidelijk "Wie overstapt van analoge kabeltelevisie naar digitale televisie betaalt slechts 12% btw i.p.v. 21%"

Als ik zeg dat ik reeds digitaal kijk dmv een DVB-C tuner, kijk ik reeds digitaal en niet analoog.
Er staat toch écht wie overstapt van analoog naar digitaal.
Het staat er gewoon zo om mensen te doen overstappen. Als je je als nieuwe klant aanmeldt voor digitale TV, betaal je ook slechts 12% BTW hoor.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
unknownuser
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2009, 12:42

ok, duidelijk :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

unknownuser schreef:Dus: blijft die 12% of is die binnen 3 jaar waarschijnlijk opgetrokken naar 21%
Telenet heeft al lang zijn prijzen aangepast zodat wat jij wint aan die BTW verlaging al lang terug in de zakken van Telenet zit.

In plaats van de klant te ondersteunen is dit eerder een verdoken subsidie aan Telenet. Typisch één van de vele domme maatregelen van vadertje staat :bang:
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

unknownuser schreef:

Het scheelt 1,07 euro per maand. Dus met een extra activatiekost van 30 euro (-20 euro via internet) is dat na 2,5 jaar dus rendabel.

Dus: blijft die 12% of is die binnen 3 jaar waarschijnlijk opgetrokken naar 21%
En het bakje van telenet/BGC verbruikt meer dan 1,07eur/maand (in standby).
VOODOOS!L
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 05 maa 2007, 21:52
Bedankt: 1 keer

r2504 schreef:
unknownuser schreef:Ik dacht dat ze gewoon 21% zouden rekenen als je een nieuwe klant bent. Niet?
Nee, digitale TV is 12% BTW... ongeacht of je nieuwe klant bent of niet.

Je hoeft dus geen truukjes uit te halen (het enige truukje dat je kan uithalen is wanneer je geen digitale TV wil, toch je 12% BTW eisen door te verklaren dat je digitaal kijkt via een DVB-C tuner in je TV. Telenet kan dit namelijk op geen enkele manier controleren, en nergens is aangegeven - die 12% BTW is trouwens een beslissing van de regering, niet van TN - welke decoder je moet gebruiken).
binnenkort vliegt die digicorder weer buiten (hadden jaartje gratis gekregen). Maar nadien wil ik natuurlijk wel aan 12% btw blijven, daar ik ook al een DVB-C tuner in Bravia TV heb zitten. Is het bij jouw gelukt om van Telenet te eisen om het verlaagd btw tarief te behouden na het terugsturen van hun digicorder?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

VOODOOS!L schreef:Is het bij jouw gelukt om van Telenet te eisen om het verlaagd btw tarief te behouden na het terugsturen van hun digicorder?
Ik ben nog altijd klant (en tot er een beter alternatief is zal ik dat ook wel blijven).

Ik geef alléén aan dat het moet kunnen... DVB-C is ook "digitaal kijken".
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Interessant topic eigenlijk ... ALs er iemand dit klaargespeeld heeft , zou ik dat graag weten voor na m'n verhuis naar Telenet gebied.
Ik zit nu bij Infrax (recent Telenet) maar de ingebouwde DVB-C op mijn LG 32LH3000 pikt niks op ... kan dat ?
Floris Bakker for president!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

cavecat schreef:Ik zit nu bij Infrax (recent Telenet) maar de ingebouwde DVB-C op mijn LG 32LH3000 pikt niks op ... kan dat ?
Nee, dan is er iets fout aan je instellingen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”