Situatie: geen klant momenteel en nieuwe woning in januari.
Kan ik een analoog kabelabonnement nemen om de dag erna 'over te schakelen' naar een shake? (digitale tv dan)
Zo zou ik maar 12% ipv 21% btw betalen op de het kabelabonnement.
Kan het en zinvol om te doen? Ik vermoed een eventuele activatiekost.
BTW voor digitale tv 'ontwijken'
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Waarom de dag erna ? Je kan meteen een Shake aanvragen, en Telenet zal dan merken dat je nog geen kabelaansluiting hebt en hiervoor eveneens zorgen. Indien je dit gaat splitsen loop je het risico dat je meermaals bepaalde (installatie) kosten gaat moeten betalen.
-
- Starter
Omdat je op je abonnement digitale tv maar 12% btw betaalt als je overschakelt vanaf analoge.
Ik dacht dat ze gewoon 21% zouden rekenen als je een nieuwe klant bent.
Niet?
Ik dacht dat ze gewoon 21% zouden rekenen als je een nieuwe klant bent.
Niet?
-
- Deel van't meubilair
Nee, digitale TV is 12% BTW... ongeacht of je nieuwe klant bent of niet.unknownuser schreef:Ik dacht dat ze gewoon 21% zouden rekenen als je een nieuwe klant bent. Niet?
Je hoeft dus geen truukjes uit te halen (het enige truukje dat je kan uithalen is wanneer je geen digitale TV wil, toch je 12% BTW eisen door te verklaren dat je digitaal kijkt via een DVB-C tuner in je TV. Telenet kan dit namelijk op geen enkele manier controleren, en nergens is aangegeven - die 12% BTW is trouwens een beslissing van de regering, niet van TN - welke decoder je moet gebruiken).
-
- Starter
Op hun website staat nochtans duidelijk "Wie overstapt van analoge kabeltelevisie naar digitale televisie betaalt slechts 12% btw i.p.v. 21%"
Als ik zeg dat ik reeds digitaal kijk dmv een DVB-C tuner, kijk ik reeds digitaal en niet analoog.
Er staat toch écht wie overstapt van analoog naar digitaal.
De regering gaat nieuwe digi kijkers niet gaan sponseren lijkt me. Dat zou hetzelfde zijn als iedereen een schrootpremie geven, ook degene zonder oude vervuilende wagen.
Het scheelt 1,07 euro per maand. Dus met een extra activatiekost van 30 euro (-20 euro via internet) is dat na 2,5 jaar dus rendabel.
Dus: blijft die 12% of is die binnen 3 jaar waarschijnlijk opgetrokken naar 21%
Als ik zeg dat ik reeds digitaal kijk dmv een DVB-C tuner, kijk ik reeds digitaal en niet analoog.
De regering gaat nieuwe digi kijkers niet gaan sponseren lijkt me. Dat zou hetzelfde zijn als iedereen een schrootpremie geven, ook degene zonder oude vervuilende wagen.
Het scheelt 1,07 euro per maand. Dus met een extra activatiekost van 30 euro (-20 euro via internet) is dat na 2,5 jaar dus rendabel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Het staat er gewoon zo om mensen te doen overstappen. Als je je als nieuwe klant aanmeldt voor digitale TV, betaal je ook slechts 12% BTW hoor.unknownuser schreef:Op hun website staat nochtans duidelijk "Wie overstapt van analoge kabeltelevisie naar digitale televisie betaalt slechts 12% btw i.p.v. 21%"
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Deel van't meubilair
Telenet heeft al lang zijn prijzen aangepast zodat wat jij wint aan die BTW verlaging al lang terug in de zakken van Telenet zit.unknownuser schreef:Dus: blijft die 12% of is die binnen 3 jaar waarschijnlijk opgetrokken naar 21%
In plaats van de klant te ondersteunen is dit eerder een verdoken subsidie aan Telenet. Typisch één van de vele domme maatregelen van vadertje staat
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
En het bakje van telenet/BGC verbruikt meer dan 1,07eur/maand (in standby).unknownuser schreef:
binnenkort vliegt die digicorder weer buiten (hadden jaartje gratis gekregen). Maar nadien wil ik natuurlijk wel aan 12% btw blijven, daar ik ook al een DVB-C tuner in Bravia TV heb zitten. Is het bij jouw gelukt om van Telenet te eisen om het verlaagd btw tarief te behouden na het terugsturen van hun digicorder?r2504 schreef:Nee, digitale TV is 12% BTW... ongeacht of je nieuwe klant bent of niet.unknownuser schreef:Ik dacht dat ze gewoon 21% zouden rekenen als je een nieuwe klant bent. Niet?
Je hoeft dus geen truukjes uit te halen (het enige truukje dat je kan uithalen is wanneer je geen digitale TV wil, toch je 12% BTW eisen door te verklaren dat je digitaal kijkt via een DVB-C tuner in je TV. Telenet kan dit namelijk op geen enkele manier controleren, en nergens is aangegeven - die 12% BTW is trouwens een beslissing van de regering, niet van TN - welke decoder je moet gebruiken).
-
- Deel van't meubilair
Ik ben nog altijd klant (en tot er een beter alternatief is zal ik dat ook wel blijven).VOODOOS!L schreef:Is het bij jouw gelukt om van Telenet te eisen om het verlaagd btw tarief te behouden na het terugsturen van hun digicorder?
Ik geef alléén aan dat het moet kunnen... DVB-C is ook "digitaal kijken".
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Interessant topic eigenlijk ... ALs er iemand dit klaargespeeld heeft , zou ik dat graag weten voor na m'n verhuis naar Telenet gebied.
Ik zit nu bij Infrax (recent Telenet) maar de ingebouwde DVB-C op mijn LG 32LH3000 pikt niks op ... kan dat ?
Ik zit nu bij Infrax (recent Telenet) maar de ingebouwde DVB-C op mijn LG 32LH3000 pikt niks op ... kan dat ?
Floris Bakker for president!
-
- Deel van't meubilair
Nee, dan is er iets fout aan je instellingen.cavecat schreef:Ik zit nu bij Infrax (recent Telenet) maar de ingebouwde DVB-C op mijn LG 32LH3000 pikt niks op ... kan dat ?