zoals de titel al laat vermoeden, dommel is dead. (alleszins bij mij thuis
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ben sinds augustus in een nieuwbouwappartement komen wonen, bekabeling nieuw aangelegd, getest, no problemo...
Een maand later ADSL2+ van dommel laten aansluiten, op een raw copper lijn door belgacom (it took a while
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Alles goed, 600m van de centrale, hartje Lier, cityconnect pakket met een siemens SX762 router downstream 17949 kbps, up 1309 kbps. Later vervangen door een draytek 2800 series router met zelfs 20202 kbps, en 1564 kbps up.
Ongeveer een week of drie geleden was de router op een avond gedisconnect, en moest er na een restart manueel geconnecteerd worden. Na het weekend dat daarop volgde, geen signaal meer op de lijn. De siemens zei dat de "cable disconnected" was, de draytek vermeldde enkel de status "ready", gevolgd door "reset". Geen line/adsl lampjes, geen handshake, nada...
Na het eerste ticket, dat meteen werd afgesloten zonder reply & met de melding dat de lijn in orde was alles dubbel gechecked.
Lijn getraced tot in de kelder, kabel doorgemeten naarboven, andere connectoren genepen, nieuwe opbouwsplitter van belgacom geplaatst, gewone modem geprobeerd, nog een andere zoiezo werkende router met allemaal eveneens NO signal!
Tweede ticket aangemaakt, en enkel na een dag of twee een anonieme telefoon gekregen tijdens het werk dat ik even moest terug bellen naar het helpdesknummer van dommel. Aangezien ik de ochtend erna op vakantie vertrok, wilde ik de zaak na afloop even herbekijken todat ik gisteren voor ik thuiskwam nog even remote mijn mail checkte...
Een mail met de boodschap "Uw limiet bedraagt 90% van ux maximum" passeerde mijn iphone, terwijl mijn modem al twee weken niet meer aanstond, er geen signaal op de lijn zit & er voor de panne maar 40% in gebruik was. Vandaag staat er 103gb op de teller, 154gb transfer in totaal & de teller is gereset op 12/12/2009.
What's wrong??? Ik kan er helemaal niet meer aan uit, en hoe ik de hele zaak opgelost krijg is al helemaal de vraag. Tot aan het binnenkomen is de bekabeling in orde, het wegvallen was plots wanneer er structureel in het gebouw niets gewijzigd is (3 appartementen, waarvan 2 op vakantie)...
Alvast bedankt voor jullie input!
Cheers,
Peter