BIG Problems in Dommelland

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
shiseido
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 18 keer

Hi iedereen,

zoals de titel al laat vermoeden, dommel is dead. (alleszins bij mij thuis ;-) )

Ben sinds augustus in een nieuwbouwappartement komen wonen, bekabeling nieuw aangelegd, getest, no problemo...
Een maand later ADSL2+ van dommel laten aansluiten, op een raw copper lijn door belgacom (it took a while ;-), de quote "verdomde lijnboeren" zal steeds in mijn geheugen gegrift blijven).

Alles goed, 600m van de centrale, hartje Lier, cityconnect pakket met een siemens SX762 router downstream 17949 kbps, up 1309 kbps. Later vervangen door een draytek 2800 series router met zelfs 20202 kbps, en 1564 kbps up.

Ongeveer een week of drie geleden was de router op een avond gedisconnect, en moest er na een restart manueel geconnecteerd worden. Na het weekend dat daarop volgde, geen signaal meer op de lijn. De siemens zei dat de "cable disconnected" was, de draytek vermeldde enkel de status "ready", gevolgd door "reset". Geen line/adsl lampjes, geen handshake, nada...

Na het eerste ticket, dat meteen werd afgesloten zonder reply & met de melding dat de lijn in orde was alles dubbel gechecked.
Lijn getraced tot in de kelder, kabel doorgemeten naarboven, andere connectoren genepen, nieuwe opbouwsplitter van belgacom geplaatst, gewone modem geprobeerd, nog een andere zoiezo werkende router met allemaal eveneens NO signal!

Tweede ticket aangemaakt, en enkel na een dag of twee een anonieme telefoon gekregen tijdens het werk dat ik even moest terug bellen naar het helpdesknummer van dommel. Aangezien ik de ochtend erna op vakantie vertrok, wilde ik de zaak na afloop even herbekijken todat ik gisteren voor ik thuiskwam nog even remote mijn mail checkte...

Een mail met de boodschap "Uw limiet bedraagt 90% van ux maximum" passeerde mijn iphone, terwijl mijn modem al twee weken niet meer aanstond, er geen signaal op de lijn zit & er voor de panne maar 40% in gebruik was. Vandaag staat er 103gb op de teller, 154gb transfer in totaal & de teller is gereset op 12/12/2009.

What's wrong??? Ik kan er helemaal niet meer aan uit, en hoe ik de hele zaak opgelost krijg is al helemaal de vraag. Tot aan het binnenkomen is de bekabeling in orde, het wegvallen was plots wanneer er structureel in het gebouw niets gewijzigd is (3 appartementen, waarvan 2 op vakantie)...

Alvast bedankt voor jullie input!

Cheers,

Peter
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Misschien zit er in dit geval een profiteur in je gebouw?
Maar ik heb het zelf nog nooit meegemaakt... Dus het zou me erg verbazen...

Ik gok op een foutje bij Dommel want bij een klant en op kantoor hebben we in Oostende zo te zien ook problemen met Cityconnect waarbij de verbinding nu en dan wegvalt gedurende 'lange' periodes. Gelukkig zijn het maar secundaire lijnen maar het zou toch wel eens deftig mogen werken.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
shiseido
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 18 keer

Denk niet dat er cable-jackers in het gebouw zitten :), op de bovenste verdieping woont de huisbaas die aangesloten is op telenet & de helft van het jaar in het buitenland resideert. Boven ons een alleenstaande vrouw van in de 50 met belgacom adsl... Dan zijn we zowat uitgeteld denk ik, of het moesten de kleine hacker-verkoopsters van de Marc Jacobswinkel onder ons zijn :p! (die gekke vrouwen toch!)
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

bellen naar de helpdesk...
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Is dit topic zo'n titel waard? Van buiten proportie trekken gesproken...
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

euh.... sinds wanneer vraagt dommel zelf hun helpdesk te bellen via een anonieme nummer?

anyway. in jou gerval kan je dommel vragen een technieker te sturen. dit zullen ze zonder probleem doen. deze zal normaal binnen de 48 uur bij je langs komen. ik denk dat er een fout is gebeurt in de centrale aangezien er toch iemand met je abo aan het downen is. een technieker kan vast stellen dat er al dan niet effectief een signaal op je lijn zit. de kosten zijn voor dommel als het probleem bij hun zit en is de technieker gratis :)
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm binnen 48 uur? Belgacom is met vakantie, wist je dat niet? Mijn aansluitingsdatum is 12 januari 2010! :) En dat nadat belgacom zélf twee afspraken heeft gemist. Gotta love them :)
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

volgens mij heb jij de tegenslag net die ene technieker te hebben die blijkbaar altijd zo druk bezig is tijdens z'n vrije tijd dat ie vergeet dat ie nog moet werken ook ;)

tot zoverre ben ik altijd wel gebelt geweest door een technieker als hij langs kwam of in de centrale iets verandert had. de zelfstandige technieker zijn ook niet meer allemaal wat ze ooit geweest zijn.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Niks tegenslag... Belgacom heeft gewoon al zijn personeel op verlof laten gaan in de ganse maand december lijkt het. Ergerlijk...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

December is altijd een maand waar het wat trager verloopt bij Belgacom (en wrs ook andere providers).
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ja ok, maar 12 januari is echt overdreven. Zeker als zij twee afspraken missen... En dat bovenop de problemen die ze al hebben met latency op Scarlet/Dommel en zo... In feite is dat niet aanvaardbaar.
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer

Het kan zijn dat uw lijn ergens anders binnenkomt. Kan zijn dat een techn. in de kvd of in de centrale zich vergist heeft en uw jumper verkeerd getrokken heeft.
nolfie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Goendi schreef:Ja ok, maar 12 januari is echt overdreven. Zeker als zij twee afspraken missen... En dat bovenop de problemen die ze al hebben met latency op Scarlet/Dommel en zo... In feite is dat niet aanvaardbaar.
Het is op Scarlet momenteel sowieso druk omdat alle klanten moet overgezet worden naar het BGC-netwerk. Tegen februari moet het SCL-netwerk volledig vrij zijn. Daardoor krijgen nieuwe klanten een ver vooruitgeschoven datum.
Afbeelding
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Da maakt mijn zaak niet eh... Het boeit mij geen reet welke verplichtingen belgacom heeft tgv een overname van een sectorgenoot. Als de klanten en kleinere ISP's daar de prijs voor betalen, dan had die overname er zéker nooit mogen komen. Het kan niet dat men data geeft die anderhalve maand later liggen, omdat men zijn agenda volboekt voor eigen winkel. Dat is pure concurrentievervalsing, ik ben namelijk zeker dat ze voor hun eigen nieuwe klanten wél vlot aansluiten.
nolfie
Pro Member
Pro Member

Goendi schreef:Da maakt mijn zaak niet eh... Het boeit mij geen reet welke verplichtingen belgacom heeft tgv een overname van een sectorgenoot. Als de klanten en kleinere ISP's daar de prijs voor betalen, dan had die overname er zéker nooit mogen komen. Het kan niet dat men data geeft die anderhalve maand later liggen, omdat men zijn agenda volboekt voor eigen winkel. Dat is pure concurrentievervalsing, ik ben namelijk zeker dat ze voor hun eigen nieuwe klanten wél vlot aansluiten.
ik niet, maar dat is dan mijn mening/ervaring :wink:
Afbeelding
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Nochtans vandaag es getest. Gebeld naar de klantendienst, en jawel: volgende week dinsdag (22ste) hadden ze een plekje. Ik ben er dus heel erg zeker van dat ze de boel bedotten.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

In antwerpen is het momenteel dan ook heel rustig terwijl het in regio oost en west vlaanderen veel drukker is. Beide hebben een ander dispatch en het kan dus zijn dat ge in gent 2 weken moet wachten terwijl ze in antwerpen morgen al langs komen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Jij werkt bij Belgacom? :) Goed. ik ben namelijk van Antwerpen. Bij deze zie ik dus bevestigd dat het puur kwade wil is.
Klant
Plus Member
Plus Member

Wat het ook is, 12 januari is een maand verder. Of het nu kwade wil, incompetentie of luiaardij is (Belgacom kennende zal't waarschijnlijk een combinatie van alledrie zijn), een aansluitdatum een maand verder is onaanvaardbaar. Het gaat trouwens in tegen hun algemene voorwaarden. Heb even het boekje, dat die kwaaie geit van de helldesk me zo vriendelijk opstuurde, er eens op nagelezen.

Termijnen
12.
§1. Behalve indien zij met de klant een andere termijn is overeengekomen, verbindt Belgacom zich ertoe alles in het werk te stellen om de aansluitingen tot stand te brengen binnen een termijn van maximum vijf werkdagen voor een enkelvouwidge aansluiting. Bovendien verbindt zij er zich toe, indien zij deze termijn niet kan naleven, aan de klant de redenen van de vertraging mee te delen, evenals de nieuwe termijn om aan zijn aanvraag te voldoen.

Indien Belgacom de aansluiting niet heeft verwezenlijkt:
[*]binnen een termijn van vijf werkdagen of op de met de klant overeengekomen datum voor een enkelvoudige aansluiting
[*]op de met de klant overeengekomen datum voor ISDN-2 lijnen, Belgacom Twin en Belgacom Duo Line

behoudens de gevallen van overmacht of deze waar de vertraging te wijten is aan de klant of aan een andere operator, heeft de klant recht op een vergoeding die gelijk is aan twee maanden basis-abonnementsgeld, in voorkomend geval verhoogd met het bijkomend abonnementsgeld voor de Slimme Diensten.

Onderhavige alinea is niet van toepassing op de bundels met rechtstreekse inkiezing die inkomend verkeer verwerken, op de lijnen in cascade (lijnen die op dusdanige wijze onderling verbonden zijn dat de oproepen die toekomen op de hoofdlijn automatisch worden afgeleid naar een andere vrije lijn van de cascade), op de toegangen tot de telefoondienst via digitale lijnen met een debiet van 2Mbit /s (R2) en op de toegangen tot ISDN-30.

De termijn voor het tot stand brengen van de aansluiting neemt een aanvang op de dag dat Belgacom de geregistreerde aanvraag heeft aanvaard.

Maw: Ze moeten u geld omdat ze te laat zijn. Ze hebben't zelf gezegd in hun boekske :P
320i
Elite Poster
Elite Poster

shiseido schreef:Hi iedereen,

zoals de titel al laat vermoeden, dommel is dead. (alleszins bij mij thuis ;-) )

Ben sinds augustus in een nieuwbouwappartement komen wonen, bekabeling nieuw aangelegd, getest, no problemo...
Een maand later ADSL2+ van dommel laten aansluiten, op een raw copper lijn door belgacom (it took a while ;-), de quote "verdomde lijnboeren" zal steeds in mijn geheugen gegrift blijven).

Alles goed, 600m van de centrale, hartje Lier, cityconnect pakket met een siemens SX762 router downstream 17949 kbps, up 1309 kbps. Later vervangen door een draytek 2800 series router met zelfs 20202 kbps, en 1564 kbps up.

Ongeveer een week of drie geleden was de router op een avond gedisconnect, en moest er na een restart manueel geconnecteerd worden. Na het weekend dat daarop volgde, geen signaal meer op de lijn. De siemens zei dat de "cable disconnected" was, de draytek vermeldde enkel de status "ready", gevolgd door "reset". Geen line/adsl lampjes, geen handshake, nada...

Na het eerste ticket, dat meteen werd afgesloten zonder reply & met de melding dat de lijn in orde was alles dubbel gechecked.
Lijn getraced tot in de kelder, kabel doorgemeten naarboven, andere connectoren genepen, nieuwe opbouwsplitter van belgacom geplaatst, gewone modem geprobeerd, nog een andere zoiezo werkende router met allemaal eveneens NO signal!

Tweede ticket aangemaakt, en enkel na een dag of twee een anonieme telefoon gekregen tijdens het werk dat ik even moest terug bellen naar het helpdesknummer van dommel. Aangezien ik de ochtend erna op vakantie vertrok, wilde ik de zaak na afloop even herbekijken todat ik gisteren voor ik thuiskwam nog even remote mijn mail checkte...

Een mail met de boodschap "Uw limiet bedraagt 90% van ux maximum" passeerde mijn iphone, terwijl mijn modem al twee weken niet meer aanstond, er geen signaal op de lijn zit & er voor de panne maar 40% in gebruik was. Vandaag staat er 103gb op de teller, 154gb transfer in totaal & de teller is gereset op 12/12/2009.

What's wrong??? Ik kan er helemaal niet meer aan uit, en hoe ik de hele zaak opgelost krijg is al helemaal de vraag. Tot aan het binnenkomen is de bekabeling in orde, het wegvallen was plots wanneer er structureel in het gebouw niets gewijzigd is (3 appartementen, waarvan 2 op vakantie)...

Alvast bedankt voor jullie input!

Cheers,

Peter
Zoals "technieker" ook aan gaf (ik gebruik " om de username duidelijk te maken ;) dus niets negatiefs), is de kans op een jumpering probleem reëel. Zeker omdat er blijkbaar nog data traffic overgaat... Dus jou lijn zal in wezen aangekoppeld zijn bij een andere klant... Cross maw...
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Goendi schreef:Jij werkt bij Belgacom? :) Goed. ik ben namelijk van Antwerpen. Bij deze zie ik dus bevestigd dat het puur kwade wil is.
Kwade wil mijn kloten. Jullie zoeken allemaal achter een complot dat niet bestaat.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
320i
Elite Poster
Elite Poster

Trojan schreef:
Goendi schreef:Jij werkt bij Belgacom? :) Goed. ik ben namelijk van Antwerpen. Bij deze zie ik dus bevestigd dat het puur kwade wil is.
Kwade wil mijn kloten. Jullie zoeken allemaal achter een complot dat niet bestaat.
Niet op letten Trojan... Zij die moeten samenwerken met Belgacom weten beter...
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Trojan schreef:
Is dat zo? Kun jij dan een afdoend antwoord geven waarom mijn aansluiting moet wachten tot 14 januari, en waar iemand die Belgacom TV besteld in Antwerpen plots volgende week kan opgeleverd worden? Dat lijkt mij bewijs genoeg, zeker als je nog eens verklaart dat in Antwerpen techniekers met hopen beschikbaar zijn.
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

Wel een beetje beleefd blijven he ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Vertel mij eens, heeft belgacom er baat bij om een klant langer te laten wachten om aan te sluiten? Uiteindelijk moet belgacom dan ook langer wachten op zijn geld. :bang:
nolfie
Pro Member
Pro Member

Goendi schreef:
Trojan schreef:
Is dat zo? Kun jij dan een afdoend antwoord geven waarom mijn aansluiting moet wachten tot 14 januari, en waar iemand die Belgacom TV besteld in Antwerpen plots volgende week kan opgeleverd worden? Dat lijkt mij bewijs genoeg, zeker als je nog eens verklaart dat in Antwerpen techniekers met hopen beschikbaar zijn.

Je blijft kort door de bocht gaan hé... Een interventie van Belgacom kan van meer afhangen dan alleen maar een jumperke trekken. Wie zegt dat er geen extra werken dienen uitgevoerd te worden om aan de vraag van de OLO te kunnen voldoen? (om maar een voorbeeld te geven; een klant herlassen van de lange naar de korte kant om VDSL2 ter beschikking te kunnen stellen)

Dergelijke zaken zijn niet in één-twee-drie klaar, ook niet voor klanten van Belgacom. Je moet elke dienst wel de nodige tijd geven om alles in orde te kunnen brengen. Dat een andere klant dan misschien sneller kan beholpen worden, omdat daar geen extra werken voor nodig zijn, dan lijkt mij dit logisch. Belgacom kan niet alles laten vallen omdat plots 1 klant een VDSL lijntje wil hebben.

Het systeem met OLO's is sterk gereglementeerd en wordt ook van hogerhand in de gaten gehouden. Belgacom zal zich dus niet verbranden aan dergelijke prullaria...
Afbeelding
Klant
Plus Member
Plus Member

nolfie schreef:Je blijft kort door de bocht gaan hé... Een interventie van Belgacom kan van meer afhangen dan alleen maar een jumperke trekken. Wie zegt dat er geen extra werken dienen uitgevoerd te worden om aan de vraag van de OLO te kunnen voldoen? (om maar een voorbeeld te geven; een klant herlassen van de lange naar de korte kant om VDSL2 ter beschikking te kunnen stellen)

Dergelijke zaken zijn niet in één-twee-drie klaar, ook niet voor klanten van Belgacom. Je moet elke dienst wel de nodige tijd geven om alles in orde te kunnen brengen. Dat een andere klant dan misschien sneller kan beholpen worden, omdat daar geen extra werken voor nodig zijn, dan lijkt mij dit logisch. Belgacom kan niet alles laten vallen omdat plots 1 klant een VDSL lijntje wil hebben.

Het systeem met OLO's is sterk gereglementeerd en wordt ook van hogerhand in de gaten gehouden. Belgacom zal zich dus niet verbranden aan dergelijke prullaria...
Beste,

Gelieve mijn vorige post te lezen. Belgacom geeft in z'n gebruiksvoorwaarden wel degelijk aan dat een aansluiting binnen de 5 werkdagen moet gebeuren, of ze moeten een schadevergoeding betalen. Daar staan weinig 'behalves' in, en Goendi's geval valt niet in een van die weinige uitzonderingen.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

nolfie schreef: Je blijft kort door de bocht gaan hé... Een interventie van Belgacom kan van meer afhangen dan alleen maar een jumperke trekken. Wie zegt dat er geen extra werken dienen uitgevoerd te worden om aan de vraag van de OLO te kunnen voldoen? (om maar een voorbeeld te geven; een klant herlassen van de lange naar de korte kant om VDSL2 ter beschikking te kunnen stellen)

En U bent? Buiten naief dan, want ik heb helemaal niet gesproken van laswerken. Ben uitermate goed op de hoogte van hoe die systemen werken, en er is een grote nuance tussen een electricien die aan de juiste deur moet bellen en zijn afspraken nakomen, en laswerken uitvoeren. Daarnaast moet je misschien eerst eens lezen waar ik op doelde. Een aansluiting voor Cityconnect in Antwerpen duurt tot 14 januari 2010! En dat terwijl Belgacom cfr andere posts hier techniekers in Antwerpen op overschot heeft, én ze zonder problemen een eigen klant kunnen opleveren binnen de week. Dat kun je niet goedpraten, punt. En er is géén andere verklaring voor dan dat er slechte wil in het spel is. Niks kort door de bocht dus, gewoon logica.
Trojan schreef:Vertel mij eens, heeft belgacom er baat bij om een klant langer te laten wachten om aan te sluiten? Uiteindelijk moet belgacom dan ook langer wachten op zijn geld. :bang:
Dat ze hun eigen klanten rapper kunnen opleveren en dus tevreden houden, en die van de OLO laten wachten. Concreet: ze houden hun eigen winkel schoon, en komen dan hun verplichtingen tov derden na.
gr4vity schreef:Wel een beetje beleefd blijven he ;)
Ehm, waar ben ik niet beleefd gebleven? Heb je voorbeelden?
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Goendi schreef:
gr4vity schreef:Wel een beetje beleefd blijven he ;)
Ehm, waar ben ik niet beleefd gebleven? Heb je voorbeelden?
algemeen tegen iedereen bedoeld :wink:
The eternal and true pessimist :D
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

320i schreef:
Trojan schreef:
Niet op letten Trojan... Zij die moeten samenwerken met Belgacom weten beter...
Ik trek er mij niets van aan. Ik weet goed hoe belgacom draait, en ik weet dat vele commentaren terecht zijn. Maar afkomen met uitspraken ala 'ze houden olo's bewust tegen' zijn totaal uit de lucht gegrepen en hebben geen enkele grond van waarheid. Commercieel gezien heeft belgacom er alle baat bij om zoveel mogelijk klanten op hun netwerk te zetten, want elke klant die bij hun of een olo zit is geen klant van telenet, de enige concurent waar belgacom zijn strategieën op afstemt.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Trojan schreef: Ik trek er mij niets van aan. Ik weet goed hoe belgacom draait, en ik weet dat vele commentaren terecht zijn. Maar afkomen met uitspraken ala 'ze houden olo's bewust tegen' zijn totaal uit de lucht gegrepen en hebben geen enkele grond van waarheid. Commercieel gezien heeft belgacom er alle baat bij om zoveel mogelijk klanten op hun netwerk te zetten, want elke klant die bij hun of een olo zit is geen klant van telenet, de enige concurent waar belgacom zijn strategieën op afstemt.
Dat kan allemaal goed en wel zijn, maar klanten van een OLO gaan zelden naar Telenet gaan tout court, die wachten gewoon. Het is totaal onaanvaardbaar dat Belgacom klanten kan opleveren voor een product van hunzelf binnen de week, terwijl OLO's te horen krijgen dat ze geen techniekers ter beschikking hebben door de drukke kerstperiode. En of je je daar nu iets van aantrekt of niet, dat is gewoon de realiteit die ik heden ondervind. Op een dag gaat die arrogantie die Belgacom tentoonspreidt in hun gezicht terugkaatsen, en dan kunnen ze Mr Margot de baan opsturen om een potje te janken.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Toen Telenet met de shakes begon heb ik hier genoeg olo klanten gezien die naar telenet zijn overgestapt, hoor.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
320i
Elite Poster
Elite Poster

Misschien is het niet slecht dat de klanten eens minder arrogant worden...

Bon, ik stel voor dat hier weer ontopic gegaan wordt, gezien de TS een probleem had dat niets te zien had met de oplevering van een al dan niet nieuwe klant, maar een technisch probleem.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Of opsplitsen ;)
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Goendi schreef:En U bent? Buiten naief dan, want ik heb helemaal niet gesproken van laswerken. Ben uitermate goed op de hoogte van hoe die systemen werken, en er is een grote nuance tussen een electricien die aan de juiste deur moet bellen en zijn afspraken nakomen, en laswerken uitvoeren. Daarnaast moet je misschien eerst eens lezen waar ik op doelde. Een aansluiting voor Cityconnect in Antwerpen duurt tot 14 januari 2010! En dat terwijl Belgacom cfr andere posts hier techniekers in Antwerpen op overschot heeft, én ze zonder problemen een eigen klant kunnen opleveren binnen de week. Dat kun je niet goedpraten, punt. En er is géén andere verklaring voor dan dat er slechte wil in het spel is. Niks kort door de bocht dus, gewoon logica.
Man toch, als wij niet rond geraken en naar den dispatch bellen, krijgen we steevast te horen dat olo-aansluitingen voorgaan.
(Hier staan zelfs boetes op)
Voor iemand die uitermate goed op de hoogte is weet je toch bijzonder weinig over de werking binnen bgc.

Techniekers op overschot is zwaar overdreven, weinig werk op belgacom maar veel op andere projecten zoals bv. Scarlet.
Die techniekers zijn dus allemaal niet beschikbaar voor belgacom werk.
Daar komt dan nog bij dat er nu veel mensen vakantie hebben (mezelf incluis :-D )

Als je dan van een automatisch dispatch systeem een datum krijgt die te ver ligt naar je goesting, moet je maar even bellen, dan zoeken ze wel een gaatje voor je.
proximusboy
Pro Member
Pro Member

ik ken iemand die gisteren ging aangesloten worden op generation. Ze moesten in de grond spitten gevroren dus zijn ze nie gekomen !
dus ist nie enkel de altenatieve operators
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Klant
Plus Member
Plus Member

proximusboy schreef:ik ken iemand die gisteren ging aangesloten worden op generation. Ze moesten in de grond spitten gevroren dus zijn ze nie gekomen !
dus ist nie enkel de altenatieve operators
Da's nog iets anders. Dat kan als overmacht gezien worden. BGC kan er niks aan doen dat't op de dag van afspraak vriest, en't is ook niet evident om in bevrozen grond te gaan graven. Da's anders dan twee keer zich zonder reden niet aan een afspraak te houden en dan een nieuwe afspraak een maand later te zetten (dat tegen hun gebruiksvoorwaarden in gaat)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”