Ik heb een Siemens sx762 met dommel hun firmware, een cityconnect plus abbo en woon enkele honderden meters van de centrale, en zou volgens het apparaat (en dommel zelf) aan een max. van
19172 kbps downstream/ 1285 kbps upstream syncen.
Nu, ok, ik weet dat dit een theoretische max is en dat er de laatste paar weken ernstige problemen zijn geweest/ zijn
met de verbinding hier in Antwerpen, maar nu vraag ik mij eigenlijk af hoe het nou precies komt dat ik 'maar' een max.
haal van 15,6 mbps downstream en net iets over 1 mbps upstream.
![Afbeelding](http://www.speedtest.net/result/651615865.png)
De lijnwaarden volgens de router zijn:
Noise margin: 5,4 dB (downstream) / 5,5 (upstream)
Line attanuation: 10.3 dB (downstream) / 5.6 dB (upstream)
(geen idee naar wat ik dit moet vertalen) Uitgangsvermogen: 17.4 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)
Mijn vraag is nu, zijn die waardes een beetje OK en zou naar alle waarschijnlijkheid mijn binnenbekabeling de schuldige zijn?
Of is die 15,6 mbps echt de werkelijke snelheid die ik hoogstens zou kunnen gebruiken? Ook verwachtte ik wel wat hoger te syncen
met de upstream, vooral omdat die router van dommel toch annex m compatibel is? Wat misschien nog vreemder is, is dat ik met
de usenetserver van dommel enkel bestanden kan downloaden aan een max van 1000 kbps (dat hoort toch wel wat hoger te zijn
met 15,6 mbps, niet?).
Nou, hoe dan ook, big kudos voor iedereen die deze wall of text heeft doorgelezen en nog meer kudos als je een berichtje achterlaat!