Onlangs Belgacom Generation Internet klant geworden, totnogtoe heel tevreden over het product.
Alleen jammer was dat de belgacom technieker me had beloofd dat ik de adsl-aansluitingen die in de leefruimte zitten ook ging kunnen gebruiken terwijl dit niet zo is.
----
Situatie:
Garage: aansluitpunt telefoon / ADSL / VDSL2 (nu) -> doorgetrokken (ondergronds) naar de leefruimte.
Leefruimte: 2 telefoonaansluitingen waar ik vroeger m'n ADSL2+ modem kon inpluggen en ADSL kreeg.
NU:
Garage: aansluitpunt VDSL2 -> kabel ADSL doorgetrokken tot leefruimte
leefruimte: geen verbinding mogelijk op VDSL2 (ook al kwam technieker kijken en zei hij dat dit wel ging lukken, jammergenoeg is hij niet blijven wachten om dit te testen. Technieker moet gewoon zorgen dat het aansluitpunt in orde is)
-----
Gebeld met de helpdesk die bevestigd dat dit niet kan/zal lukken omdat VDSL2 rechtstreeks op de VDSL splitter / aansluitpunt moet aangesloten zijn.
1) is er een oplossing om de 2 telefooningangen die in de leefruimte zitten toch te gebruiken? (voor VDSL, niet voor telefoon, want bel met VOIP)
2) gaatje geboord van garage -> leefruimte en de meegeleverde 12mtr VDSL kabel doorgetrokken om zo toch de BBOX in de leefruimte te kunnen zetten.
Ik kom echter net niet toe om de kabel mooi weg te stoppen, dus ik zou een kabel van 15mtr nodig hebben, is dit een GEWONE telefoonkabel ((RJ11) ? of is dit een "speciale" VDSL kabel?
Alvast bedankt!
PS: ja de BBOX moét in de leefruimte
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)