CityConnect naar CityConnect Plus?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
desteven
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 sep 2007, 02:11

Ik heb nu sinds twee maanden CityConnect maar vind de limiet toch vervelend en zou daarom willen overstappen naar CityConnect Plus. Nu vind ik niet direct hoe ik dat (indien mogelijk) zou moeten doen via crm (of...), iemand die mij kan helpen?

En btw, ik heb nu nog 5 dagen in deze factureringsperiode, als ik nu al zo'n overstap zou (kunnen) maken wordt CityConnect Plus toch enkel voor de laatste 5 dagen aangerekend, hoop ik?
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Het beste dat je kan doen is een support ticket (best naar [email protected]) openen en direct daarna bellen met je ticket nummer in de hand. Probeer zeker duidelijk te maken dat je over 5 dagen een nieuwe accounting periode hebt.

Een upgrade of downgrade kost trouwens 1x 25 EUR.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

Gr4vity, dit is niet helemaal waar. Je moet ook opnieuw activatiekosten betalen.
Ik heb onlang gevraagd voor een downgrade en ik kreeg volgende reactie...

Geachte,

Hartelijk dank voor uw email.

Een downgrade kost 25.00 euro excl btw plus de eenmalige activatiekost van cityconnect, deze bedraagt 49.00 euro.

Gaat u akkoord met deze kost?
desteven
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 sep 2007, 02:11

Dus ik moet sowieso opnieuw €25 betalen? Vrij dom van mij dan om 2 maanden geleden niet meteen voor deze formule te kiezen maar soit, bedankt voor de info, zal Dommel zo dadelijk eens contacteren dan.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Volgens mij kan upgraden altijd kosteloos, hoor.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Netconnect => Cityconnect zal prolly wel activatiekost zijn, omdat er dan effectief iets dient veranderd te worden in de centrale door belgacom.
Maar Cityconnect => Cityconnect Plus blijft zelfde kabel, centrale, dslam ... Dus zal prolly geen activatiekost zijn
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

dupondje schreef:Dus zal prolly geen activatiekost zijn
Hier was het wel zo :p En het zou me verwonderen dat ze daar een uitzondering op doen.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
desteven
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 sep 2007, 02:11

Ik heb voor NetConnect naar CityConnect enkel €25 betaald alleszins. Heb nu een service ticket aangemaakt met de vraag of overstap naar CityConnect Plus mij nu nog eens zoveel gaat kosten, afwachten dus...
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

Ik dacht ook dat dit niet mogelijk was daarom stuurde ik deze mail:

Beste,

Ik ben al geactiveerd op cityconnect plus. Dat ik 25 euro excl btw downgrade-kosten moet betalen, dat begrijp ik. Maar waarvoor zijn deze activatiekosten opnieuw nodig? Er is toch geen interventie ter plaatse meer nodig?


en kreeg volgend bizar (standaard?) antwoord:

Geachte,

Er wordt een nieuw profiel geactiveerd op uw lijn, dan is deze kost altijd nodig.
De promo is alleen geldig voor nieuwe klanten.


Ik heb nooit over een promo gesproken... Toen ik meer uitleg vroeg over wat deze kost juist inhield, waren ze letterlijk pissed-off :|
Laatst gewijzigd door bmantra op 08 dec 2009, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Maar mantra toch, hoe durf je! Je mag al blij zijn dat Dommel je als kant wil, je mag dan toch niet verwachten dat ze je nog informatie gaan geven over hun tarieven! :lol:
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

Haha, ja, dat gaat een brug te ver :beerchug:
desteven
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 sep 2007, 02:11

Dommel meldt dat deze overstap mij inderdaad €25 zou kosten. Maar vermits ik mij heb verkeken op de prijs, zie ik toch nog even af van de overstap. (Had €18,95 ipv €34,00 verwacht (verkeerd gekeken op de website dus), vreemd ook dat het verschil (tussen CityConnect en CityConnect Plus) in promotieprijs slechts €3 is en in de normale prijs €11 maar soit.)
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Volgens mij rekenen ze daar af en toe gewoon waar ze goesting in hebben...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik vind het ook zeer onduidelijk. Eén ding bij Dommel is zeker, kosten zijn zeer onduidelijk. Activatiekosten tot daar aan toe, maar up-/downgrades enórm onduidelijk. Is dat zo moeilijk om een pagina aan te maken en de mensen het duidelijk te maken? Kan toch niet legaal zijn denk ik.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Als ze de upgrade/downgrade functie nu eens zouden integreren in hun crm he... ze zouden er minder last van hebben en het zou duidelijker zijn voor de consument.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
janhe
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 dec 2009, 00:40

bmantra schreef:Ik dacht ook dat dit niet mogelijk was daarom stuurde ik deze mail:

Beste,

Ik ben al geactiveerd op cityconnect plus. Dat ik 25 euro excl btw downgrade-kosten moet betalen, dat begrijp ik. Maar waarvoor zijn deze activatiekosten opnieuw nodig? Er is toch geen interventie ter plaatse meer nodig?


en kreeg volgend bizar (standaard?) antwoord:

Geachte,

Er wordt een nieuw profiel geactiveerd op uw lijn, dan is deze kost altijd nodig.
De promo is alleen geldig voor nieuwe klanten.


Ik heb nooit over een promo gesproken... Toen ik meer uitleg vroeg over wat deze kost juist inhield, waren ze letterlijk pissed-off :|


Overlaatst moest de bitrate bij ons (zitten wel op netconnect) omlaag gezet worden (rotte telefoonlijn). Dat moest blijkbaar door Belgacom gedaan worden.
Misschien moet Dommel voor cityconnect ook naar Belgacom voor de bitrate (en kosten betalen?)

Als dit niet zo is, dan vindt ik het wel schandig veel geld voor een (volgens mij) kleine aanpassing in de configuratie.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Dit zijn dommel hun dslams, verklaart waarom je zoveel activatiekosten moet betalen.

Afbeelding
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
gregorybe
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 dec 2008, 15:24

Blijf anders gewoon bij CityConnect, zelfs na 100gb volume verbruikt te hebben, kan ik nog steeds tegen 20mbit downloaden...
desteven
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 sep 2007, 02:11

Is me ondertussen ook opgevallen. Het enige dat niet meer werkt na het overschrijden van de limiet zijn de nieuwsgroepen precies.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”