VDSL Home
- Jos77
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ze vragen 139€ voor die Sagem. Iemand een adreske waar ze die verkopen (uiteraard tegen een meer gematigde prijs ) ?
Ik wil in ieder geval overstappen, maar toch eerst ticketje gemaakt om te vragen welke snelheid ik nu zou halen. Geen zin om van 30->35€ te gaan zonder significante snelheidsverhoging (was zo toen ik op ADSL2+ wou intekenen).
Ik wil in ieder geval overstappen, maar toch eerst ticketje gemaakt om te vragen welke snelheid ik nu zou halen. Geen zin om van 30->35€ te gaan zonder significante snelheidsverhoging (was zo toen ik op ADSL2+ wou intekenen).
::: Gigabyte GA-P55A-UD3 :: Core i7 860 :: 4x Corsair 2048MB :: Ati HD5850 :: WD500GB :: Antec P150 :: EDPNet VDSL2 20/2 :::
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
VDSL2 beschikbaar = minimum 12 Mbps, denk ik.
- Jos77
- Member
Lord Utopia schreef:VDSL2 beschikbaar = minimum 12 Mbps, denk ik.
Toen ik onlangs bij Belgacom informeerde (Generation, was toch een interessante aanbieding), zeiden zij mij dat ik op 1.5km van de ROP zat, en dus op max. 10Mbit kon rekenen. Ik vermoed dat EDPNet mij met diezelfde ROP zal verbinden, maar ik wil toch zeker zijn voor ik toehap....gr4vity schreef:Ik meen mij te herinneren dat momenteel iedereen die op VDSL2 zit op 20Mbit synchroniseert, dus je haalt bij VDSL2 (behalve in repair profiel) altijd je opgegeven snelheid (indien de provider die capaciteit ook heeft).
::: Gigabyte GA-P55A-UD3 :: Core i7 860 :: 4x Corsair 2048MB :: Ati HD5850 :: WD500GB :: Antec P150 :: EDPNet VDSL2 20/2 :::
-
- Erelid
Ik dacht dat Belgacom u zelfs niet aansloot als ge zo ver zat.
- Jos77
- Member
Vandaag wat aan de lijn gehangen met support, en dan second level support: blijkbaar kunnen ze geen afstandsmeting doen bij EDPNet voor VDSL2. Ze kunnen enkel zeggen: "aansluitbaar of niet", en in principe is dat op 18Mbit, maar er is niks zeker.
Dus nu is het afwegen:
- Gokken dat men mij kan aansluiten en ik 18Mbit haal, met het risico dat het effectief lager uitvalt (en dan toch vastzitten aan een jaarcontract van +5 euro per maand = 60 euro + 50 euro activatie + 139 euro Sagem vdsl modem = 249 euro *slik*).
OF
- Overschakelen naar Telenet: lagere limiet, maar zo goed als gegarandeerde snelheid en lagere investering: 50 euro activering (zelfs teruggebracht na 30 euro wegens promo). Wel de "hassle" om moeten over te stappen.
Mmmm, niet gemakkelijk......
Dus nu is het afwegen:
- Gokken dat men mij kan aansluiten en ik 18Mbit haal, met het risico dat het effectief lager uitvalt (en dan toch vastzitten aan een jaarcontract van +5 euro per maand = 60 euro + 50 euro activatie + 139 euro Sagem vdsl modem = 249 euro *slik*).
OF
- Overschakelen naar Telenet: lagere limiet, maar zo goed als gegarandeerde snelheid en lagere investering: 50 euro activering (zelfs teruggebracht na 30 euro wegens promo). Wel de "hassle" om moeten over te stappen.
Mmmm, niet gemakkelijk......
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Belgacom hanteert toch strenge criteria voor hun VDSL2 gamma? Je kan pas aangesloten worden als de afstand kleiner of gelijk aan 1 kilometer is. Niet tot de grote centrale maar tot een verdeelkast in uw buurt. Dit zorgt ervoor dat je normaal gezien de geadverteerde snelheid gewoon haalt (allé iets van 11 op 12 Mbit - zal ook zo iets zijn bij het hogere gamma).
VDSL2 is totaal andere technologie (lees minder gevoelig + afstand tot ...) dan wat ADSL en ADSL2+ zijn.
Gewoon even kijken op de website van Belgacom tv en zien wat er voor u mogelijk is.
VDSL2 is totaal andere technologie (lees minder gevoelig + afstand tot ...) dan wat ADSL en ADSL2+ zijn.
Gewoon even kijken op de website van Belgacom tv en zien wat er voor u mogelijk is.
-
- Starter Plus
rond 40€ op ebay.
Deze verkoper raad ik u aan:
http://cgi.benl.ebay.be/B-BOX-2-Sagem-F ... %26ps%3D63
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
En wees er snel bij, want ik voorspel een prijsstijging in deze tweedehandsjes (die voorheen helemaal voor niemand echt bruikbaar waren)...
ooh. shiny.
- Jos77
- Member
Bedankt! Ondertussen gekocht en gearriveerd.johnny2020 schreef:rond 40€ op ebay.
Wat een afschuwelijk lelijk ding trouwens, hopelijk werkt hij beter dan hij eruit ziet..... Bestelling VDSL ondertussen geplaatst, nog een aantal weken wachten totdat we dat ding kunnen testen.
-
- Erelid
Ja, kan tot vier weken duren.defre schreef:Hallo ,
2 weken geleden vdsl home besteld , maar mijn bestelling staat nog steeds in " wachten op goedkeuring " .
Is dit normaal dat dit zo lang duurt ??
Gtz
-
- Starter Plus
Vandaag mail gekregen dat ik de 27 november wordt geactiveerd.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Ik wordt ergens in 2007 geactiveerd, zal wel een foutje zijnjohnny2020 schreef:Vandaag mail gekregen dat ik de 27 november wordt geactiveerd.
Zal gewoon wachten op de officiële mail , momenteel enkel terug te vinden in de pdf docs van mijn edpnet account.
Besteld omstreeks 5/11, staat sinds vandaag in status 'afwachting oplevering'
-
- Pro Member
Wordt volgende week overgezet, veel sneller dan verwachtbilleman schreef:Ik wordt ergens in 2007 geactiveerd, zal wel een foutje zijnjohnny2020 schreef:Vandaag mail gekregen dat ik de 27 november wordt geactiveerd.
Zal gewoon wachten op de officiële mail , momenteel enkel terug te vinden in de pdf docs van mijn edpnet account.
Besteld omstreeks 5/11, staat sinds vandaag in status 'afwachting oplevering'
-
- Starter Plus
Ben sinds deze middag geactiveerd, wel op een 16,5 mbps profiel.
- Jos77
- Member
Net de melding gekregen dat mijn aansluiting voor volgende week is - ik had langer verwacht, prima dus
Nu hopen dat de snelheid gehaald wordt, en dat die bbox van eBay goed werkt.
Nu hopen dat de snelheid gehaald wordt, en dat die bbox van eBay goed werkt.
Jij hebt van dezelfde zo'n modem gekocht, correct? En wat zijn de ervaringen ermee nu het aangesloten is?johnny2020 schreef:Ben sinds deze middag geactiveerd, wel op een 16,5 mbps profiel.
-
- Starter Plus
Ja klopt, werkt zoals het moet! Alleen de TF2007 splitter was niet mee geleverd, ben erheen gaan halen in een belgacomshop kost 12 euro.
Maar ja voor de prijs kunnen we niet klagen
- Jos77
- Member
Ow, eerste dat ik daarvan hoor! Nergens iets van bij EDPNet vermeld (bestelling, bevestigings-PDF'kes)..... ik ging ervan uit dat ik de gewone adsl-splitter kon laten zitten.johnny2020 schreef:Ja klopt, werkt zoals het moet! Alleen de TF2007 splitter was niet mee geleverd, ben erheen gaan halen in een belgacomshop kost 12 euro.
Enfin, als die er niet (direct) steekt, dan heb ik enkel last van wat lawaai op mijn telefoon, maar internet zou normaal moeten werken, juist?
Bedankt in ieder geval voor de info.
- Jos77
- Member
Vandaag geactiveerd! Na jaaaaren op 4MBit, nu eindelijk een speedupgrade, en hoe:
en
Ik zit trouwens op een 20/2 profiel, volgens die BBox2 router (bedankt aan Johnny2020 voor de eBay tip )
En die TF2007 splitter: ik heb de gewone ADSL splitter terug ingestoken, download bleef netjes lopen, en op de telefoon ook geen rare geluidjes.... dus ik twijfel er sterk aan of die TF2007 nu echt nodig is
Allez, wreed content hier. Dankuwel EDPNet!
en
Ik zit trouwens op een 20/2 profiel, volgens die BBox2 router (bedankt aan Johnny2020 voor de eBay tip )
En die TF2007 splitter: ik heb de gewone ADSL splitter terug ingestoken, download bleef netjes lopen, en op de telefoon ook geen rare geluidjes.... dus ik twijfel er sterk aan of die TF2007 nu echt nodig is
-
- Erelid
speedtest.telenet.be is dezelfde speedtest als speedtest.net hoor.liger schreef:hoe kan dat nu dan? Op 20mbit profiel zitten en toch meer halen?
Kan aub testen op speedtest.telenet.be ?
Je internet gaat wegvallen of onstabiel worden als je gebeld wordt of lang belt.Jos77 schreef:En die TF2007 splitter: ik heb de gewone ADSL splitter terug ingestoken, download bleef netjes lopen, en op de telefoon ook geen rare geluidjes.... dus ik twijfel er sterk aan of die TF2007 nu echt nodig is
-
- Elite Poster
dat weet ik, maar het kan zijn dat op 1 "caching" niet gebeurt en op andere wel.Lord Utopia schreef:speedtest.telenet.be is dezelfde speedtest als speedtest.net hoor.liger schreef:hoe kan dat nu dan? Op 20mbit profiel zitten en toch meer halen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
niets van gemerkt....gr4vity schreef:Je internet gaat wegvallen of onstabiel worden als je gebeld wordt of lang belt.Jos77 schreef:En die TF2007 splitter: ik heb de gewone ADSL splitter terug ingestoken, download bleef netjes lopen, en op de telefoon ook geen rare geluidjes.... dus ik twijfel er sterk aan of die TF2007 nu echt nodig is
en nu heb ik die 6polige stekker ingestoken maar als ge dan die telefoon stekker erin steekt...dan is de nieuwe 6de poot terug van plastiek?
-
- Pro Member
Vandaag mijn modem ontvangen, had oorspronkelijk full install gevraagd, maar dan zit je bijna altijd een paar dagen zonder internet. Niet echt aan te raden dus. Vriendelijk gevraagd aan edpnet om de modem op te sturen, ze waren zeer flexibel om de full install te cancellen en de modem op te sturen.
VDSL line status SHOWTIME
Downstream line rate 21648 kbps
Upstream line rate 2896 kbps
Downstream Training Margin 14.4 dB
Downstream Training Margin : 14.4 dB
Downstream line rate : 16560 kbps
Upstream line rate : 2064 kbps
TX total power : -7.4 dbm
Downstream delay : 14.4 ms
Upstream delay : 4.5 ms
Modem in bridge zetten is heel simpel, heb gewoon in de webwizard geen username ingevuld, en ook wifi afgezet want nutteloos.
BTW, men kan nog steeds op de webinterface inloggen om stats te bekijken als hij in bridge staat (met een 2e pc bv.), handig.
Downstream line rate 21648 kbps
Upstream line rate 2896 kbps
Downstream Training Margin 14.4 dB
Downstream Training Margin : 14.4 dB
Downstream line rate : 16560 kbps
Upstream line rate : 2064 kbps
TX total power : -7.4 dbm
Downstream delay : 14.4 ms
Upstream delay : 4.5 ms
Modem in bridge zetten is heel simpel, heb gewoon in de webwizard geen username ingevuld, en ook wifi afgezet want nutteloos.
BTW, men kan nog steeds op de webinterface inloggen om stats te bekijken als hij in bridge staat (met een 2e pc bv.), handig.
Laatst gewijzigd door billeman 10 dec 2009, 22:18, in totaal 2 gewijzigd.
Hallo
Sinds vandaag is mijn vdsl lijn geactiveerd , maar ik geraak gewoon niet op internet .
Juiste username en paswoord ingegeven .
Via 192.168.1.1 staat Status op connected Vdsl lijn . 20mbit .
Snap niet wat ik nog verkeerd doe ?
Kan er is iemand helpen , moeten er nog iets anders veranderd worden ??
Alvast bedankt .
Sinds vandaag is mijn vdsl lijn geactiveerd , maar ik geraak gewoon niet op internet .
Alvast bedankt .
-
- Pro Member
@EDPNET toegevoegd aan de username ?defre schreef:Hallo
Alvast bedankt .
billeman schreef:@EDPNET toegevoegd aan de username ?defre schreef:Hallo
Alvast bedankt .
Ja zene , heb het zeker zo gedaan , copy / paste . Mail dat ik ontvangen heb met login en paswoord .
Er is wel iets dat ik niet snap . Dus ik vul mijn paswoord in . 6 tekens . Ik save dit .
Dan kom ik op mijn Status scherm . Als ik dan terug klik op " quick start " krijg ik als paswoord 8 tekens ???
Ik verander dat dus weer , save dit . En nog steeds hetzelfde .
amai wat een snelheiden zeker dat die kloppenJos77 schreef:Vandaag geactiveerd! Na jaaaaren op 4MBit, nu eindelijk een speedupgrade, en hoe:
en
3.3 MB is 26.4Mb
en 3.87MB is 30.96Mb dus das een pak hoger dan de beloofde snelheden wel raar.
mss is op een andere manier testen
http , ftp , torrent , usenet ofzo testen
- Jan_B
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Speedtest.net zit er wat mij betreft echt wel vaak en ver naast.sospiet schreef:amai wat een snelheiden zeker dat die kloppen
Volgens speedtest.net zou ik op mijn 10Mbit/s lijn meer dan 32 Mbit/s halen ...
Met http://speedtest.edpnet.be/ krijg ik wel vrij betrouwbare resultaten.
ja bij mijn weten is het beste nog altijd gewoon iets downloaden van een degelijke server
bv met rapidshare haal ik op momenten pieken van 1.1 terwijl ze me op speedtest nooit meer dan 0.9 geven ofzo
of kun je de berekening van tools als j downloader ook niet vertrouwen ?
bv met rapidshare haal ik op momenten pieken van 1.1 terwijl ze me op speedtest nooit meer dan 0.9 geven ofzo
of kun je de berekening van tools als j downloader ook niet vertrouwen ?
- Jos77
- Member
"the license of this Speed Test is either expired or invalid. Please contact the webmaster of this site to let them know"liger schreef:dat weet ik, maar het kan zijn dat op 1 "caching" niet gebeurt en op andere wel.Lord Utopia schreef:speedtest.telenet.be is dezelfde speedtest als speedtest.net hoor.liger schreef:hoe kan dat nu dan? Op 20mbit profiel zitten en toch meer halen?
Ze zijn bij telenet precies niet goed wakker
Usenet-testje: 2000KB/s -> 16Mbit.sospiet schreef:ja bij mijn weten is het beste nog altijd gewoon iets downloaden van een degelijke server
Nog effe getest, nu trapt 'm helemaal door:
-
- Pro Member
Vandaag mijn eerste facturatie van EDPNET ontvangen voor VDSL2.
Heel correct, loopt pas vanaf de uiteindelijke ingebruikname (een paar dagen ADSL Home gratis ), mijn late cancellation van full install er niet op, alles in orde.
Happy customer
Heel correct, loopt pas vanaf de uiteindelijke ingebruikname (een paar dagen ADSL Home gratis ), mijn late cancellation van full install er niet op, alles in orde.
Happy customer