Hey iedereen,
ik vertrek volgende week naar Thailand voor enkele weken en ik zou graag weten of ik de Mobistar usb modem (oudere model) ook kan gebruiken met een Thaise simkaart. In Thailand kost draadloos internet via het telefoonnetwerk twee keer niks en er is overal dekking dus het zou stom zijn om voor roaming te betalen.
Mijn vraag is dus, kan ik daar zo'n simkaartje kopen om te internetten en gebruiken in mijn Mobistar usb modem?
Ik heb net met de klantenzone van Mobistar gebeld en ze zeggen dat er geen simlock opzit.
Iemand ervaring hiermee of kan iemand me hiermee helpen?
Alvast bedankt!
Internet Everywhere gebruiken met buitenlandse simkaart
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Indien er geen simlock opzit en de frequenties van Thailand ondersteund zijn door de usb modem, zou er geen enkel probleem mogen zijn.
Wel ga je de gegevens van de providor ginds moeten opzoeken: APN, user, paswoord. Meestal vrij makkelijk te vinden op het net.
Wel ga je de gegevens van de providor ginds moeten opzoeken: APN, user, paswoord. Meestal vrij makkelijk te vinden op het net.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Dacht wel dat die mobistar modems gesimlocked zijn. Maar dit kan je makkelijk omzeilen. Zoek maar op google
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Ik heb al naar hun business help gebeld en twee winkels en beiden zeggen ze dat ze niet gelockt zijn, kan ik dan niks meer geloven ofwat?krisken schreef:Dacht wel dat die mobistar modems gesimlocked zijn. Maar dit kan je makkelijk omzeilen. Zoek maar op google
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Zoek iemand met een proximus/base simkaart en probeer eens of de modem deze herkent...trax schreef:Ik heb al naar hun business help gebeld en twee winkels en beiden zeggen ze dat ze niet gelockt zijn, kan ik dan niks meer geloven ofwat?krisken schreef:Dacht wel dat die mobistar modems gesimlocked zijn. Maar dit kan je makkelijk omzeilen. Zoek maar op google
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Zijn niet gesimlocked maar ik denk wel dat je de generieke drivers van je modem moet zoeken en niet de mobistar-specifieke (want ik ben niet zeker dat je daar de APN kan aanpassen).
Volgens http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_th.shtml gebruikt Thailand dezelfde frequenties als België en kan je dus hardware van hier ook daar gebruiken.
Volgens http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_th.shtml gebruikt Thailand dezelfde frequenties als België en kan je dus hardware van hier ook daar gebruiken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
ik heb een huawei E220 bij de Luxemburgse mobistar gehaald (<70 euro toen Mobistar nog >100 euro vroeg)meon schreef:Zijn niet gesimlocked maar ik denk wel dat je de generieke drivers van je modem moet zoeken en niet de mobistar-specifieke (want ik ben niet zeker dat je daar de APN kan aanpassen).
werkte perfect...zelfs handiger connectietooltje
ik heb er al base & mobistar & proximus erdoor gejaagd zonder problemen
heb er nog geen buitenlandse sim ingestoken