Internet Everywhere gebruiken met buitenlandse simkaart

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
trax
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 maa 2006, 08:36

Hey iedereen,

ik vertrek volgende week naar Thailand voor enkele weken en ik zou graag weten of ik de Mobistar usb modem (oudere model) ook kan gebruiken met een Thaise simkaart. In Thailand kost draadloos internet via het telefoonnetwerk twee keer niks en er is overal dekking dus het zou stom zijn om voor roaming te betalen.

Mijn vraag is dus, kan ik daar zo'n simkaartje kopen om te internetten en gebruiken in mijn Mobistar usb modem?

Ik heb net met de klantenzone van Mobistar gebeld en ze zeggen dat er geen simlock opzit.

Iemand ervaring hiermee of kan iemand me hiermee helpen?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Indien er geen simlock opzit en de frequenties van Thailand ondersteund zijn door de usb modem, zou er geen enkel probleem mogen zijn.

Wel ga je de gegevens van de providor ginds moeten opzoeken: APN, user, paswoord. Meestal vrij makkelijk te vinden op het net.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
trax
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 maa 2006, 08:36

En hoe kan ik achterhalen welke frequenties die modem gebruikt en welke ze in Thailand gebruiken?

Ja, sorry, maar ik ben hier helemaal niet in thuis... :roll:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dacht wel dat die mobistar modems gesimlocked zijn. Maar dit kan je makkelijk omzeilen. Zoek maar op google ;-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
trax
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 maa 2006, 08:36

krisken schreef:Dacht wel dat die mobistar modems gesimlocked zijn. Maar dit kan je makkelijk omzeilen. Zoek maar op google ;-)
Ik heb al naar hun business help gebeld en twee winkels en beiden zeggen ze dat ze niet gelockt zijn, kan ik dan niks meer geloven ofwat?
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

trax schreef:
krisken schreef:Dacht wel dat die mobistar modems gesimlocked zijn. Maar dit kan je makkelijk omzeilen. Zoek maar op google ;-)
Ik heb al naar hun business help gebeld en twee winkels en beiden zeggen ze dat ze niet gelockt zijn, kan ik dan niks meer geloven ofwat?
Zoek iemand met een proximus/base simkaart en probeer eens of de modem deze herkent...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Zijn niet gesimlocked maar ik denk wel dat je de generieke drivers van je modem moet zoeken en niet de mobistar-specifieke (want ik ben niet zeker dat je daar de APN kan aanpassen).

Volgens http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_th.shtml gebruikt Thailand dezelfde frequenties als België en kan je dus hardware van hier ook daar gebruiken.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

meon schreef:Zijn niet gesimlocked maar ik denk wel dat je de generieke drivers van je modem moet zoeken en niet de mobistar-specifieke (want ik ben niet zeker dat je daar de APN kan aanpassen).

Volgens http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_th.shtml gebruikt Thailand dezelfde frequenties als België en kan je dus hardware van hier ook daar gebruiken.
ik heb een huawei E220 bij de Luxemburgse mobistar gehaald (<70 euro toen Mobistar nog >100 euro vroeg)
werkte perfect...zelfs handiger connectietooltje

ik heb er al base & mobistar & proximus erdoor gejaagd zonder problemen
heb er nog geen buitenlandse sim ingestoken :)
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”