De nieuwe Scarlet-box
- Vladimirke
- Plus Member
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
- Locatie: Kinrooi
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Zojuist de nieuwe box gehad. Een Sagem deze keer en meteen een geweldig voordeel (NOT ), in bridge-mode valt VOIP uit wat meteen betekend dat een reeds in gebruik zijn router waardeloos wordt. De technieker heeft zich veel tijd en moeite getroost om alles toch werkend te krijgen, maar heeft helaas de Linksys-router moeten afkoppelen.
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Voor zover ik weet is het in eerste instantie nog altijd VoDSL en geen VoIP, die Sagem die kan beide aan dacht ik.
Later dit jaar wordt iedereen van VoDSL naar VoIP gezet, maar dan nog kan je niet zomaar welke modem/router gebruiken, het zal dan alleen met die Sagem kunnen.
Later dit jaar wordt iedereen van VoDSL naar VoIP gezet, maar dan nog kan je niet zomaar welke modem/router gebruiken, het zal dan alleen met die Sagem kunnen.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- Vladimirke
- Plus Member
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
- Locatie: Kinrooi
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Nee, de telefoon is net gelijk bij de oude box ook op de box zelf aangesloten. Maar door deze in Bridge-mode te zetten, PPeO op disabled dus, stopt het VOIP ermee.liger schreef:De VOIP van uw linksys werkt niet?
Tenminste, hij zei VOIP maar VoDSL lijkt me inderdaad toepasselijker.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Klein vraagje, heb je eventueel een feauteau van de sagembox?
- Vladimirke
- Plus Member
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
- Locatie: Kinrooi
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Neen, ik heb geen feauteau maar wel de link naar de fabrikant.
http://www.sagem-communications.com/ind ... d=1226&L=0
Bij Scarlet is het wel een zwarte en de firmware is aangepast volgens de technieker.
Edit: de usb doet het in elk geval al niet.
http://www.sagem-communications.com/ind ... d=1226&L=0
Bij Scarlet is het wel een zwarte en de firmware is aangepast volgens de technieker.
Edit: de usb doet het in elk geval al niet.
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
De techniekers zijn net weg, ze hebben m'n Copperjet naar die nieuwe Sagem omgewisseld.
Maar blijkbaar is er hier in Hoegaarden alleen ADSL2+, en geen VDSL2, ik dacht dat ADSL2 niet meer uitgerold werd?
Pp de box zie ik:
en
die speedtest is wat te traag, van andere servers haal ik meer ...
Maar blijkbaar is er hier in Hoegaarden alleen ADSL2+, en geen VDSL2, ik dacht dat ADSL2 niet meer uitgerold werd?
Pp de box zie ik:
Code: Selecteer alles
VDSL line status NOT CONNECTED
Code: Selecteer alles
ADSL line status SHOWTIME
ADSL standard G992_5_A
Upstream rate 509 Kb/s (Intlv[LP0])
Downstream rate 9020 Kb/s (Intlv[LP0])
Attenuation Near End: 26.3 (dB)
Far End: 9.1 (dB)
SNR margin Near End: 21 (dB)
Far End: 27 (dB)
HEC count 9
Firmware 0x1214051b
15 min ES counter 0
CRC errors 2
1 day ES counter 0
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
- Locatie: Zwevegem
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Als je de PPPOE verbinding disabled, zal de router geen internet verbinding meer maken en zal VOIP dus ook niet werken.
Indien uw provider echter meerdere PPPOE sessies toelaat, dan laat je uw router gewoon default (dus PPPOE connectie aan). Met een Sagem F@st zoals Belgacom gebruikt, kan je nog perfect PPPOE connecties opzetten na de router (met een ander device, gaande van een pc tot een gewone router).
Indien uw provider echter meerdere PPPOE sessies toelaat, dan laat je uw router gewoon default (dus PPPOE connectie aan). Met een Sagem F@st zoals Belgacom gebruikt, kan je nog perfect PPPOE connecties opzetten na de router (met een ander device, gaande van een pc tot een gewone router).
Eergisteren belden ze hier ook van Scarlet om een afspraak te maken op onze modem te veranderen. Dit zou zijn omdat we op een ander netwerk worden gezet. (Belgacomnetwerk veronderstel ik?). Ze komen wel pas de 19e november daarvoor.
Veranderen ze dan enkel die modem of doen ze nog iets? Want ik zou eindelijk wel eens een sneller profiel willen als die 3.3mbit (bestaat dit wel bij Belgacom?). ADSL2+ zou hier ook beschikbaar zijn in de straat. Die vrouw aan de telefoon wist hier niks meer over te vertellen. Ze wist enkel dat digitale tv hier nog niet mogelijk was en ze wist ook niet vanaf wanneer wel. VDSL zit er dus waarschijnlijk niet in.
Ik heb hier ook al gelezen dat er een verschil in afstand is in de 2 koperparen die binnenkomen. Kan het hieraan liggen dat de afstand hier zo hoog lijkt tegenover de buren? (in het begin dat we adsl namen hebben ze het 2e paar genomen omdat het 1e problemen gaf) Kunnen ze dan niet dat 1e paar maken zodat we terug een kortere afstand hebben en dus betere snelheden. Of doen ze dit niet zomaar?
Veranderen ze dan enkel die modem of doen ze nog iets? Want ik zou eindelijk wel eens een sneller profiel willen als die 3.3mbit (bestaat dit wel bij Belgacom?). ADSL2+ zou hier ook beschikbaar zijn in de straat. Die vrouw aan de telefoon wist hier niks meer over te vertellen. Ze wist enkel dat digitale tv hier nog niet mogelijk was en ze wist ook niet vanaf wanneer wel. VDSL zit er dus waarschijnlijk niet in.
Ik heb hier ook al gelezen dat er een verschil in afstand is in de 2 koperparen die binnenkomen. Kan het hieraan liggen dat de afstand hier zo hoog lijkt tegenover de buren? (in het begin dat we adsl namen hebben ze het 2e paar genomen omdat het 1e problemen gaf) Kunnen ze dan niet dat 1e paar maken zodat we terug een kortere afstand hebben en dus betere snelheden. Of doen ze dit niet zomaar?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Mijn copperjet gaan ze ook vervangen.
Ik heb toch enkele vragen daarover, de helpdesk kan (of wil) geen eensluidend antwoord geven
Bij wie is de box al vervangen en heeft antwoord op de volgende vragen
1. Betekent dit dat je weer voor een jaar vastzit ?
2. Ik heb nu adsl2+ 20 mbit down, blijft dit? of wordt dit VDSL?
3. Blijft de 20mbit down of schakelen ze zoals voor de nieuwe abbo's alles op 12 mbit?
4. Nemen ze de oude copperjet terug mee of mag je die houden?
5. Kan je met de nieuwe box bellen via een andere voip aanbieder ?
Ik heb toch enkele vragen daarover, de helpdesk kan (of wil) geen eensluidend antwoord geven
Bij wie is de box al vervangen en heeft antwoord op de volgende vragen
1. Betekent dit dat je weer voor een jaar vastzit ?
2. Ik heb nu adsl2+ 20 mbit down, blijft dit? of wordt dit VDSL?
3. Blijft de 20mbit down of schakelen ze zoals voor de nieuwe abbo's alles op 12 mbit?
4. Nemen ze de oude copperjet terug mee of mag je die houden?
5. Kan je met de nieuwe box bellen via een andere voip aanbieder ?
- Vladimirke
- Plus Member
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
- Locatie: Kinrooi
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Hier heeft de technieker ze achtergelaten. Ik mocht ze rustig wegsmijten zei hij erbij.duizend schreef:4. Nemen ze de oude copperjet terug mee of mag je die houden?
- FunkStar
- Elite Poster
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Als je een nieuwe "oude" vraagt moet je de scarlet box indienen. I can know ik stond daar zonder mijn box en ze wouden mijn nieuwe niet meegeven. En het dichtste kiala punt was 11km verder!Vladimirke schreef:Hier heeft de technieker ze achtergelaten. Ik mocht ze rustig wegsmijten zei hij erbij.duizend schreef:4. Nemen ze de oude copperjet terug mee of mag je die houden?
Ja, waarschijnlijk wel. Maar de technieker vond het ook raar, want hij had nog gebeld en er zou niks veranderd zijn en toch krijg ik meer met deze modem. Nu ja, ik ben wel blij met deze verbetering al. Nu hopen dat hier snel een VDSL ROP komt in de straatkast, want die staat hier dus vlakbij.
- FunkStar
- Elite Poster
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
ik zal duimen voor uC1nder schreef:Ja, waarschijnlijk wel. Maar de technieker vond het ook raar, want hij had nog gebeld en er zou niks veranderd zijn en toch krijg ik meer met deze modem. Nu ja, ik ben wel blij met deze verbetering al. Nu hopen dat hier snel een VDSL ROP komt in de straatkast, want die staat hier dus vlakbij.
Ik heb deze week telefoon gekregen van scarlet dat ze mijn modem wilden komen vervangen... Ze wilde hem "upgraden" naar een beter netwerk met hogere snelheden. Is dit normaal ? En wat houd deze upgrade in ? Ik heb momenteel een scarlet one abo.
- Block
- Erelid
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Bij mij ze de box ook net komen vervangen van 1Mbit naar 12Mbit. Dat is dus wel prima. Zou die oude box nog syncen als ik die aansluit? Ik mocht die oude weggooien, maar hou hem toch maar bij.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Als je op VDSL2 zit vrees ik daarvoor.Block schreef:Bij mij ze de box ook net komen vervangen van 1Mbit naar 12Mbit. Dat is dus wel prima. Zou die oude box nog syncen als ik die aansluit? Ik mocht die oude weggooien, maar hou hem toch maar bij.
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Surf eens naar 192.168.1.1
advanced settings
statistics
daar kan je adsl of vdsl statistics zien.
Als je op VDSL2 zit zal je oude box niet meer werken (als je vroeger op 1mbit zat zal je nu zobizo wel op vdsl2 zitten )
advanced settings
statistics
daar kan je adsl of vdsl statistics zien.
Als je op VDSL2 zit zal je oude box niet meer werken (als je vroeger op 1mbit zat zal je nu zobizo wel op vdsl2 zitten )
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
kleine note. Ik heb al veel gezien, zowiezo, sowiezo, zowieso, maar zobizo?Devilzown schreef:Surf eens naar 192.168.1.1
advanced settings
statistics
daar kan je adsl of vdsl statistics zien.
Als je op VDSL2 zit zal je oude box niet meer werken (als je vroeger op 1mbit zat zal je nu zobizo wel op vdsl2 zitten )
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Mja ik zeg da zo al jaren, geraak da ni afgeleerdLord Utopia schreef:kleine note. Ik heb al veel gezien, zowiezo, sowiezo, zowieso, maar zobizo?Devilzown schreef:Surf eens naar 192.168.1.1
advanced settings
statistics
daar kan je adsl of vdsl statistics zien.
Als je op VDSL2 zit zal je oude box niet meer werken (als je vroeger op 1mbit zat zal je nu zobizo wel op vdsl2 zitten )
-
- Pro Member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
- Locatie: Tremelo
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Heb ook net de nieuwe box mogen ontvangen. Eerste probleem waar ik lang heb moeten naar zoeken (belgacom kon geen telefoonnummer configureren) was het instellen van beide telefoonnummers. Blijkbaar heb ik nu 2 toegangsnamen voor mijn telefoonlijn. Helldesk medewerker kon ook blijkbaar de setup van die box niet. Na aandringen kreeg ik de beide toegangsnamen en kon ik de telefoonlijnen in orde zetten.
Maar nu heb ik nog een probleem, ik vind niet hoe ik mijn topcom wireless router moet configuren om zo via de box op het internet te komen. Via box rechtstreeks (wireless) lukt het al. Dus verbindingen zijn ok.
Topcom werkt ook met het zelfde ip adres 192.168.1.1 en daar wringt het dus. Hoe moet ik mijn topcom instellen om via deze router verder te verbinden?? De vorige modem had een 172.19.3.1 adres en dat werkte zonder problemen.
Waarschijnlijk stomme vraag, maar ben niet slim genoeg om dit te vinden
Maar nu heb ik nog een probleem, ik vind niet hoe ik mijn topcom wireless router moet configuren om zo via de box op het internet te komen. Via box rechtstreeks (wireless) lukt het al. Dus verbindingen zijn ok.
Topcom werkt ook met het zelfde ip adres 192.168.1.1 en daar wringt het dus. Hoe moet ik mijn topcom instellen om via deze router verder te verbinden?? De vorige modem had een 172.19.3.1 adres en dat werkte zonder problemen.
Waarschijnlijk stomme vraag, maar ben niet slim genoeg om dit te vinden
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik ken topcom niet, maar bvb bij linksys en dlink routers kan je het IP adres veranderen hoor. Maak er 192.168.2.x van ofzo?stefke schreef:Heb ook net de nieuwe box mogen ontvangen. Eerste probleem waar ik lang heb moeten naar zoeken (belgacom kon geen telefoonnummer configureren) was het instellen van beide telefoonnummers. Blijkbaar heb ik nu 2 toegangsnamen voor mijn telefoonlijn. Helldesk medewerker kon ook blijkbaar de setup van die box niet. Na aandringen kreeg ik de beide toegangsnamen en kon ik de telefoonlijnen in orde zetten.
Maar nu heb ik nog een probleem, ik vind niet hoe ik mijn topcom wireless router moet configuren om zo via de box op het internet te komen. Via box rechtstreeks (wireless) lukt het al. Dus verbindingen zijn ok.
Topcom werkt ook met het zelfde ip adres 192.168.1.1 en daar wringt het dus. Hoe moet ik mijn topcom instellen om via deze router verder te verbinden?? De vorige modem had een 172.19.3.1 adres en dat werkte zonder problemen.
Waarschijnlijk stomme vraag, maar ben niet slim genoeg om dit te vinden
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Ikzelf heb na de installatie van de VDSL-modem op mijn router de reeks 172.19.3.xxx in gebruik genomen
-
- Pro Member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
- Locatie: Tremelo
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Het is inderdaad eindelijk gelukt. Alleen nu nog de nummerweergave in orde krijgen. Dit werkte met de oude scarlet box wel maar blijkbaar weer nog niet met de nieuwe sagem.
Ook bij ons is de nieuwe sagem-modem geïnstalleerd.
Wij hadden echter het probleem dat onze telefonie niet werkt.
Dus: gebeld naar klantendienst, waar ze zeiden dat telefonie nu via VOIP werkt, en dat dit nog niet aangevraagd was voor ons nummer (of zoiets). Na 48 uur zou dit in orde moeten zijn. Dat bleek het geval te zijn, maar nog steeds kunnen we niet telefoneren. Vandaag teruggebeld, waar ze vroegen te onderzoeken of de telefoon zelf VOIP-ondersteuning heeft. Blijkt dit niet het geval te zijn. Kan ik daaruit concluderen dat telefonie met dit toestel (belgacom swift 115) niet mogelijk zal zijn? Of is er een manier om toch nog te kunnen bellen?
Ik vind het maar vreemd dat we dan direct nieuwe telefoon zouden moeten aanschaffen. Heb op internet nog niet echt een dergelijk probleem gevonden, wat zou betekenen dat wij de enigen zijn met dit probleem, wat me toch wel onrealistisch lijkt.
We hebben nog een router hangen aan de sagem-modem, nl. een SMC 2804v2.0 . Kan dit ook iets te maken hebben met ons probleem, of zal het gewoon niet werken?
Dank bij voorbaat
Wij hadden echter het probleem dat onze telefonie niet werkt.
Dus: gebeld naar klantendienst, waar ze zeiden dat telefonie nu via VOIP werkt, en dat dit nog niet aangevraagd was voor ons nummer (of zoiets). Na 48 uur zou dit in orde moeten zijn. Dat bleek het geval te zijn, maar nog steeds kunnen we niet telefoneren. Vandaag teruggebeld, waar ze vroegen te onderzoeken of de telefoon zelf VOIP-ondersteuning heeft. Blijkt dit niet het geval te zijn. Kan ik daaruit concluderen dat telefonie met dit toestel (belgacom swift 115) niet mogelijk zal zijn? Of is er een manier om toch nog te kunnen bellen?
Ik vind het maar vreemd dat we dan direct nieuwe telefoon zouden moeten aanschaffen. Heb op internet nog niet echt een dergelijk probleem gevonden, wat zou betekenen dat wij de enigen zijn met dit probleem, wat me toch wel onrealistisch lijkt.
We hebben nog een router hangen aan de sagem-modem, nl. een SMC 2804v2.0 . Kan dit ook iets te maken hebben met ons probleem, of zal het gewoon niet werken?
Dank bij voorbaat
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
is dat een normale analoge telefoon met een RJ11 aansluiting?
dan zou dat prima moeten werken...
daarbij ik dacht dat Belgacom geen "voip" meer deed (i-talk is afgebouwd) omdat ze het niet stabiel kregen?
ik gebruik weepee op m'n sagem box... das 1x in m'n leven 9 euro betalen... en vanaf dan alleen nog maar betalen voor wat ik bel... en geen 9,99euro(discovery), 13 euro (raw copper) of 19,99euro (classic) per maand
hooguit 29,90 euro voor "Internet Go (with no fixed line)" per maand voor 100gbyte aan 12mbit/1mbit
met gratis VDSL modem
dan zou dat prima moeten werken...
daarbij ik dacht dat Belgacom geen "voip" meer deed (i-talk is afgebouwd) omdat ze het niet stabiel kregen?
ik gebruik weepee op m'n sagem box... das 1x in m'n leven 9 euro betalen... en vanaf dan alleen nog maar betalen voor wat ik bel... en geen 9,99euro(discovery), 13 euro (raw copper) of 19,99euro (classic) per maand
hooguit 29,90 euro voor "Internet Go (with no fixed line)" per maand voor 100gbyte aan 12mbit/1mbit
met gratis VDSL modem
Ik heb hier enkele berichten gezien van mensen die door bridge mode te gebruiken hun voip niet meer konden gebruiken. Een nieuw telefoontoestel heb je zeer zeker niet nodig.RafW schreef:Ook bij ons is de nieuwe sagem-modem geïnstalleerd.
We hebben nog een router hangen aan de sagem-modem, nl. een SMC 2804v2.0 . Kan dit ook iets te maken hebben met ons probleem, of zal het gewoon niet werken?
Dank bij voorbaat
Vandaag de nieuwed Scarletbox (Sagem) ontvangen. Volgens de technieker moest ik de dhcp van mijn dc afzetten, en die van de Sagem gebruiken. Alles ging, behalve mijn laptop, maar weg was hij. Dus de Sagem naar fabrieksinstellingen, mijn dhcp afgezet, etc. Nu werkt alles min of meer, behalve de telefoon. Kan iemand laten weten welke settings ik allemaal moet aanpassen ?
Ook portforwarding doet het niet, ik geef 192.168.1.100 als server, en krijg alleen maar "Server name: The value must be a valid IP address or a valid domain name."
Iemand enig advies ?
Alvast bedankt !
F
Ook portforwarding doet het niet, ik geef 192.168.1.100 als server, en krijg alleen maar "Server name: The value must be a valid IP address or a valid domain name."
Iemand enig advies ?
Alvast bedankt !
F
- FunkStar
- Elite Poster
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
r1200rt schreef:Vandaag de nieuwed Scarletbox (Sagem) ontvangen. Volgens de technieker moest ik de dhcp van mijn dc afzetten, en die van de Sagem gebruiken. Alles ging, behalve mijn laptop, maar weg was hij. Dus de Sagem naar fabrieksinstellingen, mijn dhcp afgezet, etc. Nu werkt alles min of meer, behalve de telefoon. Kan iemand laten weten welke settings ik allemaal moet aanpassen ?
Ook portforwarding doet het niet, ik geef 192.168.1.100 als server, en krijg alleen maar "Server name: The value must be a valid IP address or a valid domain name."
Iemand enig advies ?
Alvast bedankt !
F
In foto 2 moet natuurlijk telefoon nummer worden ingevuld in formaat: 055 xx xx xx, 051 xx xx xx, je weet wel...
en bij portforwarding is het wel de bedoeling dat je een poort forward en niet een ip adress...
UDP: 49596
TCP: 49596
voor msn bijvoorbeeld.
lan servers -> udp & tcp invullen en dan als ip gewoon 192.168.1.<het nummer van de pc> waar je deze poort wil FW'en
(cmd -> ipconfig /all -> zie screenshot)
Hopelijk raak je er nu wat meer wijs uit.