De nieuwe Scarlet-box

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Zojuist de nieuwe box gehad. Een Sagem deze keer en meteen een geweldig voordeel (NOT :evil: ), in bridge-mode valt VOIP uit wat meteen betekend dat een reeds in gebruik zijn router waardeloos wordt. De technieker heeft zich veel tijd en moeite getroost om alles toch werkend te krijgen, maar heeft helaas de Linksys-router moeten afkoppelen.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

De VOIP van uw linksys werkt niet?
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Voor zover ik weet is het in eerste instantie nog altijd VoDSL en geen VoIP, die Sagem die kan beide aan dacht ik.
Later dit jaar wordt iedereen van VoDSL naar VoIP gezet, maar dan nog kan je niet zomaar welke modem/router gebruiken, het zal dan alleen met die Sagem kunnen.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Vladimirke
Plus Member
Plus Member

liger schreef:De VOIP van uw linksys werkt niet?
Nee, de telefoon is net gelijk bij de oude box ook op de box zelf aangesloten. Maar door deze in Bridge-mode te zetten, PPeO op disabled dus, stopt het VOIP ermee.
Tenminste, hij zei VOIP maar VoDSL lijkt me inderdaad toepasselijker.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Klein vraagje, heb je eventueel een feauteau van de sagembox?
Monkey
Plus Member
Plus Member

dacht toch dat het voip was hoor met die nieuwe box :o
Vladimirke
Plus Member
Plus Member

Neen, ik heb geen feauteau maar wel de link naar de fabrikant.
http://www.sagem-communications.com/ind ... d=1226&L=0
Bij Scarlet is het wel een zwarte en de firmware is aangepast volgens de technieker.

Edit: de usb doet het in elk geval al niet. :evil:
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

De techniekers zijn net weg, ze hebben m'n Copperjet naar die nieuwe Sagem omgewisseld.

Maar blijkbaar is er hier in Hoegaarden alleen ADSL2+, en geen VDSL2, ik dacht dat ADSL2 niet meer uitgerold werd?

Pp de box zie ik:

Code: Selecteer alles

VDSL line status	NOT CONNECTED
en

Code: Selecteer alles

ADSL line status	SHOWTIME
ADSL standard	G992_5_A
Upstream rate	509 Kb/s (Intlv[LP0])
Downstream rate	9020 Kb/s (Intlv[LP0])
Attenuation	Near End: 26.3 (dB)
Far End: 9.1 (dB)
SNR margin	Near End: 21 (dB)
Far End: 27 (dB)
HEC count	9
Firmware	0x1214051b
15 min ES counter	0
CRC errors	2
1 day ES counter	0
die speedtest is wat te traag, van andere servers haal ik meer ...

Afbeelding
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Als je de PPPOE verbinding disabled, zal de router geen internet verbinding meer maken en zal VOIP dus ook niet werken. :roll:

Indien uw provider echter meerdere PPPOE sessies toelaat, dan laat je uw router gewoon default (dus PPPOE connectie aan). Met een Sagem F@st zoals Belgacom gebruikt, kan je nog perfect PPPOE connecties opzetten na de router (met een ander device, gaande van een pc tot een gewone router).
C1nder
Pro Member
Pro Member

Eergisteren belden ze hier ook van Scarlet om een afspraak te maken op onze modem te veranderen. Dit zou zijn omdat we op een ander netwerk worden gezet. (Belgacomnetwerk veronderstel ik?). Ze komen wel pas de 19e november daarvoor.
Veranderen ze dan enkel die modem of doen ze nog iets? Want ik zou eindelijk wel eens een sneller profiel willen als die 3.3mbit (bestaat dit wel bij Belgacom?). ADSL2+ zou hier ook beschikbaar zijn in de straat. Die vrouw aan de telefoon wist hier niks meer over te vertellen. Ze wist enkel dat digitale tv hier nog niet mogelijk was en ze wist ook niet vanaf wanneer wel. VDSL zit er dus waarschijnlijk niet in.
Ik heb hier ook al gelezen dat er een verschil in afstand is in de 2 koperparen die binnenkomen. Kan het hieraan liggen dat de afstand hier zo hoog lijkt tegenover de buren? (in het begin dat we adsl namen hebben ze het 2e paar genomen omdat het 1e problemen gaf) Kunnen ze dan niet dat 1e paar maken zodat we terug een kortere afstand hebben en dus betere snelheden. Of doen ze dit niet zomaar?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Mijn copperjet gaan ze ook vervangen.
Ik heb toch enkele vragen daarover, de helpdesk kan (of wil) geen eensluidend antwoord geven
Bij wie is de box al vervangen en heeft antwoord op de volgende vragen

1. Betekent dit dat je weer voor een jaar vastzit ?
2. Ik heb nu adsl2+ 20 mbit down, blijft dit? of wordt dit VDSL?
3. Blijft de 20mbit down of schakelen ze zoals voor de nieuwe abbo's alles op 12 mbit?
4. Nemen ze de oude copperjet terug mee of mag je die houden?
5. Kan je met de nieuwe box bellen via een andere voip aanbieder ?
Vladimirke
Plus Member
Plus Member

duizend schreef:4. Nemen ze de oude copperjet terug mee of mag je die houden?
Hier heeft de technieker ze achtergelaten. Ik mocht ze rustig wegsmijten zei hij erbij.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Vladimirke schreef:
duizend schreef:4. Nemen ze de oude copperjet terug mee of mag je die houden?
Hier heeft de technieker ze achtergelaten. Ik mocht ze rustig wegsmijten zei hij erbij.
Als je een nieuwe "oude" vraagt moet je de scarlet box indienen. I can know ik stond daar zonder mijn box en ze wouden mijn nieuwe niet meegeven. En het dichtste kiala punt was 11km verder!
Afbeelding
C1nder
Pro Member
Pro Member

De nieuwe box is net geplaatst. Voor ADSL2+ zou ik te ver zitten en VDSL2 gaat hier niet. Maar ik ben toch van die 3.3mbit af:

Upstream rate 640 Kb/s (Fast[LP1] )
Downstream rate 6144 Kb/s (Fast[LP1] )

Eindelijk wat sneller internet :D

Afbeelding
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster

C1nder schreef:De nieuwe box is net geplaatst. Voor ADSL2+ zou ik te ver zitten en VDSL2 gaat hier niet. Maar ik ben toch van die 3.3mbit af:

Upstream rate 640 Kb/s (Fast[LP1] )
Downstream rate 6144 Kb/s (Fast[LP1] )

Eindelijk wat sneller internet :D

Afbeelding
Mhm dan heeft je nieuwe box daar in principe niets mee te maken want je zit nog altijd op ADSL waarschijnlijk hebben ze je gewoon een profile update gegeven.
Afbeelding
C1nder
Pro Member
Pro Member

Ja, waarschijnlijk wel. Maar de technieker vond het ook raar, want hij had nog gebeld en er zou niks veranderd zijn en toch krijg ik meer met deze modem. Nu ja, ik ben wel blij met deze verbetering al. Nu hopen dat hier snel een VDSL ROP komt in de straatkast, want die staat hier dus vlakbij.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster

C1nder schreef:Ja, waarschijnlijk wel. Maar de technieker vond het ook raar, want hij had nog gebeld en er zou niks veranderd zijn en toch krijg ik meer met deze modem. Nu ja, ik ben wel blij met deze verbetering al. Nu hopen dat hier snel een VDSL ROP komt in de straatkast, want die staat hier dus vlakbij.
ik zal duimen voor u ;)
Afbeelding
Monkey
Plus Member
Plus Member

mss door van broba naar tl te gaan ofzo .. kan altijd dan ;)
Acidburn
Starter
Starter

Ik heb deze week telefoon gekregen van scarlet dat ze mijn modem wilden komen vervangen... Ze wilde hem "upgraden" naar een beter netwerk met hogere snelheden. Is dit normaal ? En wat houd deze upgrade in ? Ik heb momenteel een scarlet one abo.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Betekend dat je op een VDSL2 verbinding wordt gezet.
Die zijn sneller :P
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Bij mij ze de box ook net komen vervangen van 1Mbit naar 12Mbit. Dat is dus wel prima. Zou die oude box nog syncen als ik die aansluit? Ik mocht die oude weggooien, maar hou hem toch maar bij.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Block schreef:Bij mij ze de box ook net komen vervangen van 1Mbit naar 12Mbit. Dat is dus wel prima. Zou die oude box nog syncen als ik die aansluit? Ik mocht die oude weggooien, maar hou hem toch maar bij.
Als je op VDSL2 zit vrees ik daarvoor.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster

Surf eens naar 192.168.1.1
advanced settings
statistics
daar kan je adsl of vdsl statistics zien.
Als je op VDSL2 zit zal je oude box niet meer werken (als je vroeger op 1mbit zat zal je nu zobizo wel op vdsl2 zitten :) )
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Devilzown schreef:Surf eens naar 192.168.1.1
advanced settings
statistics
Als je op VDSL2 zit zal je oude box niet meer werken (als je vroeger op 1mbit zat zal je nu zobizo wel op vdsl2 zitten :) )
kleine note. Ik heb al veel gezien, zowiezo, sowiezo, zowieso, maar zobizo? :lol:
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef: kleine note. Ik heb al veel gezien, zowiezo, sowiezo, zowieso, maar zobizo? :lol:
had het ook gezien, zal wel de nieuwe internet taal zijn zeker?
Afbeelding
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:
Devilzown schreef:Surf eens naar 192.168.1.1
advanced settings
statistics
kleine note. Ik heb al veel gezien, zowiezo, sowiezo, zowieso, maar zobizo? :lol:
Mja ik zeg da zo al jaren, geraak da ni afgeleerd :oops:
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Heb ook net de nieuwe box mogen ontvangen. Eerste probleem waar ik lang heb moeten naar zoeken (belgacom kon geen telefoonnummer configureren) was het instellen van beide telefoonnummers. Blijkbaar heb ik nu 2 toegangsnamen voor mijn telefoonlijn. Helldesk medewerker kon ook blijkbaar de setup van die box niet. Na aandringen kreeg ik de beide toegangsnamen en kon ik de telefoonlijnen in orde zetten.

Maar nu heb ik nog een probleem, ik vind niet hoe ik mijn topcom wireless router moet configuren om zo via de box op het internet te komen. Via box rechtstreeks (wireless) lukt het al. Dus verbindingen zijn ok.

Topcom werkt ook met het zelfde ip adres 192.168.1.1 en daar wringt het dus. Hoe moet ik mijn topcom instellen om via deze router verder te verbinden?? De vorige modem had een 172.19.3.1 adres en dat werkte zonder problemen.

Waarschijnlijk stomme vraag, maar ben niet slim genoeg om dit te vinden :bang:
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

stefke schreef:Heb ook net de nieuwe box mogen ontvangen. Eerste probleem waar ik lang heb moeten naar zoeken (belgacom kon geen telefoonnummer configureren) was het instellen van beide telefoonnummers. Blijkbaar heb ik nu 2 toegangsnamen voor mijn telefoonlijn. Helldesk medewerker kon ook blijkbaar de setup van die box niet. Na aandringen kreeg ik de beide toegangsnamen en kon ik de telefoonlijnen in orde zetten.

Maar nu heb ik nog een probleem, ik vind niet hoe ik mijn topcom wireless router moet configuren om zo via de box op het internet te komen. Via box rechtstreeks (wireless) lukt het al. Dus verbindingen zijn ok.

Topcom werkt ook met het zelfde ip adres 192.168.1.1 en daar wringt het dus. Hoe moet ik mijn topcom instellen om via deze router verder te verbinden?? De vorige modem had een 172.19.3.1 adres en dat werkte zonder problemen.

Waarschijnlijk stomme vraag, maar ben niet slim genoeg om dit te vinden :bang:
Ik ken topcom niet, maar bvb bij linksys en dlink routers kan je het IP adres veranderen hoor. Maak er 192.168.2.x van ofzo?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
RL
Member
Member
Contacteer:

Ikzelf heb na de installatie van de VDSL-modem op mijn router de reeks 172.19.3.xxx in gebruik genomen :-)
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Het is inderdaad eindelijk gelukt. Alleen nu nog de nummerweergave in orde krijgen. Dit werkte met de oude scarlet box wel maar blijkbaar weer nog niet met de nieuwe sagem.
RafW
Starter
Starter

Ook bij ons is de nieuwe sagem-modem geïnstalleerd.
Wij hadden echter het probleem dat onze telefonie niet werkt.
Dus: gebeld naar klantendienst, waar ze zeiden dat telefonie nu via VOIP werkt, en dat dit nog niet aangevraagd was voor ons nummer (of zoiets). Na 48 uur zou dit in orde moeten zijn. Dat bleek het geval te zijn, maar nog steeds kunnen we niet telefoneren. Vandaag teruggebeld, waar ze vroegen te onderzoeken of de telefoon zelf VOIP-ondersteuning heeft. Blijkt dit niet het geval te zijn. Kan ik daaruit concluderen dat telefonie met dit toestel (belgacom swift 115) niet mogelijk zal zijn? Of is er een manier om toch nog te kunnen bellen?
Ik vind het maar vreemd dat we dan direct nieuwe telefoon zouden moeten aanschaffen. Heb op internet nog niet echt een dergelijk probleem gevonden, wat zou betekenen dat wij de enigen zijn met dit probleem, wat me toch wel onrealistisch lijkt.

We hebben nog een router hangen aan de sagem-modem, nl. een SMC 2804v2.0 . Kan dit ook iets te maken hebben met ons probleem, of zal het gewoon niet werken?

Dank bij voorbaat
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

is dat een normale analoge telefoon met een RJ11 aansluiting?
dan zou dat prima moeten werken...

daarbij ik dacht dat Belgacom geen "voip" meer deed (i-talk is afgebouwd) omdat ze het niet stabiel kregen?
ik gebruik weepee op m'n sagem box... das 1x in m'n leven 9 euro betalen... en vanaf dan alleen nog maar betalen voor wat ik bel... en geen 9,99euro(discovery), 13 euro (raw copper) of 19,99euro (classic) per maand
hooguit 29,90 euro voor "Internet Go (with no fixed line)" per maand voor 100gbyte aan 12mbit/1mbit
met gratis VDSL modem
RL
Member
Member
Contacteer:

RafW schreef:Ook bij ons is de nieuwe sagem-modem geïnstalleerd.

We hebben nog een router hangen aan de sagem-modem, nl. een SMC 2804v2.0 . Kan dit ook iets te maken hebben met ons probleem, of zal het gewoon niet werken?

Dank bij voorbaat
Ik heb hier enkele berichten gezien van mensen die door bridge mode te gebruiken hun voip niet meer konden gebruiken. Een nieuw telefoontoestel heb je zeer zeker niet nodig.
r1200rt
Starter
Starter

Vandaag de nieuwed Scarletbox (Sagem) ontvangen. Volgens de technieker moest ik de dhcp van mijn dc afzetten, en die van de Sagem gebruiken. Alles ging, behalve mijn laptop, maar weg was hij. Dus de Sagem naar fabrieksinstellingen, mijn dhcp afgezet, etc. Nu werkt alles min of meer, behalve de telefoon. Kan iemand laten weten welke settings ik allemaal moet aanpassen ?
Ook portforwarding doet het niet, ik geef 192.168.1.100 als server, en krijg alleen maar "Server name: The value must be a valid IP address or a valid domain name."
Iemand enig advies ?
Alvast bedankt !
F
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster

r1200rt schreef:Vandaag de nieuwed Scarletbox (Sagem) ontvangen. Volgens de technieker moest ik de dhcp van mijn dc afzetten, en die van de Sagem gebruiken. Alles ging, behalve mijn laptop, maar weg was hij. Dus de Sagem naar fabrieksinstellingen, mijn dhcp afgezet, etc. Nu werkt alles min of meer, behalve de telefoon. Kan iemand laten weten welke settings ik allemaal moet aanpassen ?
Ook portforwarding doet het niet, ik geef 192.168.1.100 als server, en krijg alleen maar "Server name: The value must be a valid IP address or a valid domain name."
Iemand enig advies ?
Alvast bedankt !
F
Afbeelding

Afbeelding

In foto 2 moet natuurlijk telefoon nummer worden ingevuld in formaat: 055 xx xx xx, 051 xx xx xx, je weet wel...
en bij portforwarding is het wel de bedoeling dat je een poort forward en niet een ip adress...

UDP: 49596
TCP: 49596

voor msn bijvoorbeeld.

lan servers -> udp & tcp invullen en dan als ip gewoon 192.168.1.<het nummer van de pc> waar je deze poort wil FW'en

(cmd -> ipconfig /all -> zie screenshot)

Afbeelding

Hopelijk raak je er nu wat meer wijs uit.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”