Geen idee.AnD schreef:Waarom hebben ze dit gedaan ?
Misschien omdat het gehele netwerk dan beter functioneerde?
Misschien om BelgacomTV een voordeeltje te geven?
Ik weet het niet.
Geen idee.AnD schreef:Waarom hebben ze dit gedaan ?
Ik heb het altijd anders gehoord hier op userbase en op forum van BC vd Line attenuation dat dit evenredig moet zijn, aan deze waarden berekenen ze ook de afstand ..... zo dus hoever zit met die dan 54db / 24db.Limburg schreef:Is niet waar.Patje schreef:ik moet ook zeggen dat uw Line attenuation heel verschillend is 54db/24db dat kan wijzen op een slechte kwaliteit van de kabels en/of slechte binnenbekabeling.
normaal moet die praktisch evenredig zijn aan elkaar, dus 2x 54db of 2x 24db... dat kan of mag wel iets verschillen, maar dit verschil is niet normaal.
Upstream zit in het lage gedeelte van het gebruikte frequentiespectrum en zal minder demping ondervinden dan de downstream die het hoge spectrum gebruikt.
Kabels hebben de eigenschap hogere frequenties meer te verzwakken dan de lagere.
Hoe langer de kabel, hoe groter het verschil.
Code: Selecteer alles
Operation Data
Upstream - Downstream
Noise Margin
22 dB - 21 dB
Attenuation
26 dB - 25 dB
Na het verlagen van de snelheid destijds, geen last meer van gehad, en de test niet uitgevoerd. (Vreemd genoeg, ik zie er geen verband tussen) Momenteel is dit euvel niet meer teruggekomen, hoewel de lijn regelmatig kraakt. Ik zal dit binnenkort eens proberen te testen.Pro schreef:En hoe is deze test afgelopen?
Deze zijn bijna het dubbel dan die van mijn SiteCom, de Ovislink van mijn tante, en de Philips die ik daarvoor had.SNR Margin (dB) : 21.8 26.0
Attenuation (dB) : 49.0 24.0
Nochtans zat de SNR margin altijd rond 10-13 & 22-26.SNR Margin (dB) : 16.5 24.0
Attenuation (dB) : 49.0 24.0
RafaelRafael schreef:Ik haal dit topic hier nog eens op, kwestie om overal raad te vragen, en eventueel ook indirect mensen te waarschuwen voor Belgacom..
Philippe, in mijn laatste reactie vat ik het hele verhaal samen in enkele regels. Het hele topic opnieuw doorlezen is daarom niet noodzakelijk nodig. Sorry als dit onduidelijk was.philippe.deleye schreef:RafaelRafael schreef:Ik haal dit topic hier nog eens op, kwestie om overal raad te vragen, en eventueel ook indirect mensen te waarschuwen voor Belgacom..
Wat wil je eigenlijk bereiken met dit oude topic weer uit de sloot te halen ?
Moeten we nu deze hele discussie van 2007 herlezen, om de achtergrond te begrijpen ?
Als je echt zo ontevreden bent van Belgacom, waarom ga je er gewoon niet weg ? Niemand bind je aan Belgacom ?