FunkStar schreef:GL bij het laten activeren van Telenet lol, ik hoor identieke verhalen van actievatie's die maar niet door gaan, techniekers die niet langs komen. Het is gewoon 1 pot nat bij alle ISP's hoor. Onderbemand i guess?!
Ja, alleen omwille van administratieve redenen zou ik ook niet veranderen van gedacht, maar Zoef zegt ook omdat het beeld beter is.
Wat administratieve problemen betreft, ik heb er gehad bij :
* Telenet : kreeg mijn waarborg van mijn kabelmodem niet terug toen ik internet opzegde, omwille van het feit dat mijn werkgever toen mijn internet terugbetaalde, en ondanks dat hun helpdesk zei dat die waarborg die ik zelf indertijd betaald had "NATUURLIJK" op mijn rekening zou komen, bleek uiteindelijk dat de werkgever hem gekregen had.
* Belgacom : toen ik BelgacomTV 3 maanden gratis testte, kreeg ik iedere maand aanrekeningen van van alles, waarvan nochtans uitdrukkelijk beloofd was dat het gratis was.
Ze rekenden VOD films aan, terwijl ik recht had op 3 gratis VOD films, en ik er maar 2 gezien had.
Op de vraag : "welke waren dat dan ?" konden ze niet antwoorden.
Toen ik van Belgacom naar - jawel - Scarlet ging lieten ze mijn email adres verder sluimeren.
Mails bleven aankomen, de zender kreeg geen "undeliverable" en zelf had ik geen toegang meer tot die mailbox.
Een praktijk die standaard is bij Belgacom, en 6 maanden aangehouden wordt, tot mijn grote ergernis.
* Scarlet : mijn eerste aanvraag werd geweigerd, want ik was niet aansluitbaar op ADSL.
Ik had op dat moment wel al 2 jaar ADSL van Belgacom...
Na wat verder zoeken bleek het te liggen aan het feit dat ik raw copper wou, en dat kon ik alleen krijgen als ik eerst de telefoonlijn bij Belgacom opzegde. Bij een tweede poging aanvraag bleek het wel te lukken..
* TV Vlaanderen : alles ging goed tot ik besloot dat ik toch niet echt nood had aan dat Topabonnement, en wou terugkeren naar het basisabonnement.
Het kostte mij 2 maanden om dat in orde te krijgen.
Iedere keer zeiden ze bij de helpdesk dat het in orde was, ze bevestigden dit zelfs per mail, maar dan wat later kwam er weer een aanmaning...
Uiteindelijk lukte het dus na 2 maanden, maar nu rekenen ze mij die 2 maanden wel nog dat Topabonnement aan, ik moet dus betalen omdat zij mij 2 maand aan het lijntje gehouden hebben !
En nu doe ik mijn TV Vlaanderen weg, niet omwille van die administratieve problemen, maar wegens het enorm achterlopen qua zenders (de lijst is lang), en het achteruitgaan van de beeldkwaliteit.
Mijn schotel zal ik wel houden voor de vrije zenders.
* Essent : energieleverancier, dus eigenlijk off-topic.
Echt een ramp wat administratie betreft, enige energieleverancier waar ik bij geweest ben en die zo geklungeld heeft.
Aansluitbaar, niet-aansluitbaar, alleen voor electriciteit, natuurlijk ook voor gas, dan weer niet, helpdesk overbelast : probeer Franstalige helpdesk, gegevens in het Frans opgemaakt terwijl gezegd dat het in het Nederlands ging zijn, ineens factuur van 3 maand, dan weer per maand, dan plots weer voor 3 maand...
Klungelaars eerste klasse.